Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NikkiB1991

Berichten: 206
Geregistreerd: 21-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 01:20

Anke98 schreef:
Dat is een hele goede ben ik nu aan het kijken!
Weet iemand toevallig nog merken met 70 vg en 30 pg want nu heb ik andersom en dat is soms toch wat scherp in mn keel ( coil en vaper kunnen overigens dit beide aan)


Ik ben fan van Charlie Noble (shellback sluch & captain charleston gray) en Dvtch (red light district & chloe).

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 08:34

Na al meermaals (deels) gestopt te zijn geweest en gaan dampen (welke ruggengraat ?)
Aankomende zaterdag twee weken geen peuk meer aangeraakt
De truuk hier is echt ook geen tabak in huis halen wat ik eerder wel deed
(1 in de ochtend en avond en voor de sporadische ontspanningspeuk ) maar dat liep altijd uit op halverwege de week de buil shag op en niet dampen
Dus twee weken terug gewoon geen peuken meer gekocht en een sloot liquid in huis gehaald

Civap shake&vape Helsinki en chika banana (en een liter base + een stapeltje NIC flesjes)
En Charlie Noble custard en captain Gray was er echt zo klaar mee

Palmera

Berichten: 9466
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 08:55

Goed zo Sonja! *\o/* Lekker dampen zoveel je wilt, maar afblijcen van de tabak!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 08:58

Dat idd
En zeker geen tabak in huis halen
Ben ook echt blij Met niet meer die Meur in huis hebben
Of mijn kleding...
of mijn haar...of

Merk het ook echt weer flink aan mezelf qua Lucht hebben etc
Zo stom ergens dat ik dan toch weer telkens terugpakte op tabac

M_arjolein

Berichten: 1441
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 09:21

Super Sonja! Ik vind inderdaad ook met name dat je die stank niet meer in je kleren hebt zo fijn.

VenoSnorlax

Berichten: 4527
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 09:27

Ik vond vooral het slijm dat in mn keel zit met roken sochtend dat ik dat niet meer heb heel fijn.

Vandaag komen de liquids binnen mn 2 “veilige” smaken namelijk fruitmix van het merk van derookwinkel en pinky nogwattes daar 2 smaken van.
En zo dan de vaper ergens uit mn auto vissen :=

Lieszje
Berichten: 7182
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:56

Ik heb de afgelopen week besloten om ook te stoppen met vapen.
De laatste dagen al een stuk minder aan mijn vaper gezeten.
Denk dat ik gemiddeld €100 p.m kwijt ben en dat vind ik zonde (en kansloos :+).
Aan het sparen voor een motor, dus hoop dat ik dat in mijn achterhoofd kan houden :D

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 23:29

Nou jongens al 2 weken niet gerookt.. :P
Ik was nogal ziek de afgelopen weken en heb nu nogsteeds last van een vastzittende hoest dus tot nog toe niet gerookt.
Heb net een borrel op en dat maakt het wel best lastig.. Gelukkig rookt niemand van de mensen waar ik vanavond mee ben dus dat scheelt heel erg.

Ik ga het zeker proberen vol te houden, zou eigenlijk zonde zijn om nog te beginnen. Wil sowieso afbouwen en een 'partyroker' worden en niet meer doordeweeks onnodig sigaretten opsteken. Wat gooide ik vaak halverwege mijn peuk weg, zonde.

Iris82

Berichten: 39855
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 23:52

Ik had juist enorm veel slijm in m'n keel van het niet roken. Zo erg dat ik juist weer begonnen was met roken. Naar de kno arts geweest zelfs.

Uiteindelijk met slijmoplossers opgelost.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 00:09

Oh daar heb ik gelukkig totaal geen last van. Ondervind momenteel bijna alleen maar voordelen :) Heb ook echt al het gevoel 'meer' te kunnen ademen :') Maar dat zal wel tussen de oren zitten.

Palmera

Berichten: 9466
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 00:19

Shaggy09 schreef:
Oh daar heb ik gelukkig totaal geen last van. Ondervind momenteel bijna alleen maar voordelen :) Heb ook echt al het gevoel 'meer' te kunnen ademen :') Maar dat zal wel tussen de oren zitten.

Nee! Meer lucht krijg je al langzaam aan vanaf een paar dagen niet roken!
Mooie stimulans, nietwaar? :)

Ik was trouwens afgelopen maandag ern jaar sigaretloos! *\o/*

Liess__
Berichten: 2032
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 00:37

Ik wil mij ook graag melden hier!

Winter 2018 icm vaper gestopt met roken, maar door haperende vaper weer begonnen met roken destijds.. super stom! Ik heb de Aspire nautilis 2 op mijn iStick zitten en haalde hem continue volledig leeggelopen uit mijn tas of jaszak. Alles zat dan onder die troep en door dat gedoe overgestapt op ‘gemak’.

Nu ben ik sinds een week weer over op mijn damper en het gekke is dat ik de smaak veel lekkerder vind dan echte sigaretten, maar toch kost het moeite om vol te houden.. op een mysterieuze manier lekt hij nu totaal niet meer.

Tot mijn geluk zag ik vanmiddag dat de clearomizer die ik graag wilde nu ook beschikbaar is voor de iStick pico 75w dus die heb ik alvast besteld als motivatie :D

Daarnaast heb ik ongeveer 100 verschillende soorten geprobeerd en ik kom iedere keer weer uit bij cowboy blend van bookwill.. ik vind hem aardig prijzig, dus ik was opzoek naar een alternatief. Helaas heeft mijn zoektocht niets opgeleverd :(

Ik wil graag stoppen met roken, omdat ik het belachelijk duur vind en omdat ik continue verkouden ben. Ik moet letterlijk 3 x per dag neusspray gebruiken om enigszins normaal te kunnen ademen := daarnaast brak ik in augustus mijn rug en ik merk dat mijn conditie opbouwen mij op dit moment erg zwaar viel, dus ik ga voor meer lucht met het vapen *\o/*
Laatst bijgewerkt door Liess__ op 10-02-19 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 00:38

Goed bezig Palmera

Ik heb me van de week kunnen bedwingen bij de servicebalie van de appie
En even iets minder hard nicotine afbouwen (wat de reden tot trek in peuken was).


Momenteel dus 4,5 mg en afwisselen met chica banana en Helsinki van civap
Blijft nog leuk betaalbaar ook zo
Fles base van een liter voor 16,95
En anderhalf flesje nicotine op een fles shake&vape 60 ml totaal

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 01:01

Palmera schreef:
Shaggy09 schreef:
Oh daar heb ik gelukkig totaal geen last van. Ondervind momenteel bijna alleen maar voordelen :) Heb ook echt al het gevoel 'meer' te kunnen ademen :') Maar dat zal wel tussen de oren zitten.

Nee! Meer lucht krijg je al langzaam aan vanaf een paar dagen niet roken!
Mooie stimulans, nietwaar? :)

Ik was trouwens afgelopen maandag ern jaar sigaretloos! *\o/*


Wel? Dat is wel een leuk feitje dan haha :D het motiveert mij echt om niet meer terug te gaan naar van die 'halve longen'

Palmera

Berichten: 9466
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 01:03


Iris82

Berichten: 39855
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 18:27

@Liess, welke clearomiser wilde jij op je Pico?

Liess__
Berichten: 2032
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:43

Iris82 schreef:
@Liess, welke clearomiser wilde jij op je Pico?


De innokin zenith (D22). De eerste versie was te groot in diameter voor de pico, de D22 is zoals de naam al zegt 22 mm in diameter :D

Iris82

Berichten: 39855
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 08:27

En mag ik ook vragen waarom? Ik zit nl ook te azen op de Pico, alleen wil ik wel een bewuste keuze maken in de clearomiser ipv maar wat aan te kloten. Begreep al dat de Nautilus mini al een verbetering was op de standaard clearomiser die bij de set zit.

VenoSnorlax

Berichten: 4527
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 08:32

Ha vapeblunder hier mijn vriend nam een trekje en die schreeuwt gelijk dat mn coil verbrand was. Nou nu smaakt die mango iig wel naar mango :’)

Nu 3 dagen helemaal van de tabak af en ook al een aantal keer geweigerd maar op kantoor blijft moeilijk

Iris82

Berichten: 39855
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 08:34

Ja, ik ken 't gevoel. Je zou beter even een weekje helemaal bij de rokers vandaan moeten blijven.

Vapen op de wc ofzo. :')

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 10:06

Als je al eens een (sub ohm) vape gehad hebt zou ik persoonlijk voor een RTA gaan (ReBuildable Tank Atomizer). Dat gaat je echt zoveel geld besparen, en het is ook veel beter voor het milieu. Met de voor gebouwde coils die je koopt gooi je eigenlijk altijd dingen weg die nog niet eens slecht zijn, terwijl je eigenlijk alleen het katoen moet vervangen (en na een paar maanden eens de ijzeren draadjes).
Ik heb vorige week eentje gekocht van Dead Rabbit (en deze zou ik ook aanraden, de airflow zit vanboven waardoor je niet snel kans hebt dat je tank gaat lekken), in het begin is het vooral wat zoeken naar hoeveel katoen je erin mag steken en 'verspil' je misschien wat, maar een heel zakje katoen kost amper 7 euro, en daar kom je echt lang mee toe. Alleen de aanschafprijs van de tank zelf zal rond de 30-40 euro liggen maar dat verdien je terug met al het geld wat je normaal uitgeeft aan coils.

Liess__
Berichten: 2032
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:31

Iris82 schreef:
En mag ik ook vragen waarom? Ik zit nl ook te azen op de Pico, alleen wil ik wel een bewuste keuze maken in de clearomiser ipv maar wat aan te kloten. Begreep al dat de Nautilus mini al een verbetering was op de standaard clearomiser die bij de set zit.


Ja!

Ik had de melo III standaard bij de pico geleverd gekregen. Deze is officieel bedoeld voor sub ohm, maar er kunnen wel mtl coils in. Alleen zit er voor mtl te weinig trek kracht in vind ik, daardoor vond ik hem niet fijn.

Heb momenteel de aspire nautilis 2 RVS erop, en die is opzich prima. Hij zweet alleen heel veel en lekte in het verleden dus heel erg.

Uit reviews op YouTube kwam de zenith eigenlijk als beste mtl clearo eruit, vandaar dat ik die graag wil proberen.

ClaudiaHS

Berichten: 8058
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:13

Ik schop even het topic omhoog met een vraag.

Ben nu een week gestopt met roken en heb dus mijn e-sigaret er weer bij gepakt, heerlijk.
Ik heb de justfog j-easy 9.
Coils met 1.2 ohm en bevalt verder prima.
Ik doe mtl, dl vind ik niks :')

Nu wil ik er graag een apparaatje bij kopen.
Niet mega duur, en zeker geen groot ding.
Ik was aan het kijken naar de Eleaf Pico Baby en de Eleaf istick basic.
Zag dat hier meerdere mensen waren met een Eleaf.

Ik hoef geen mod met weet ik veel hoeveel wattage maar gewoon iets wat net wat krachtiger dan de justfog.
En geen apparaat van 50-100 euro.
Van de 2 bovenstaande van Eleaf, welke zou de beste optie zijn?

Kleine toevoeging, ik weet dat de Pico Baby maar 1050 mah is en de basic 2300, maar die Pico baby is zo super cute <3
Of misschien dat iemand hier nog andere suggesties heeft qua merk...

VenoSnorlax

Berichten: 4527
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:51

Ik heb zelf de eleaf power nano toen gekocht voor 40 euro en daar al 3 jaar heel erg blij mee grote batterij wat voor mij heel belangrijk is.

Ben nu overgestapt op shake en vape en wat is dat een verademing zeg kan dat vooral iedereen aanraden

ClaudiaHS

Berichten: 8058
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 12:04

Even naar gekeken Anke.
Hoe is die met instellen?
Ik heb het liefst 1 waar ik gewoon op het knopje drukt en dat ie het dan doet zonder dat ik vanalles in moet stellen.
Batterij is 1100mah, mijn justfog is 900mah dus is maar 200 verschil.
Welke clearomizer heb jij er op?

Had zelf ook al gekeken naar het zelf mixen van liquid maar er is zo veel keus :wow:
Ik heb nu een jaar of 10 een e-sig.
Ben begonnen met de allereersten haha.
Qua liquid heb ik eigenlijk al die jaren al de Hangsen Desert Ship en Banaan.
Als ik dan al eens een andere merkje haal dan smaakt dat niet zo lekker.
Daarom vind ik het erg lastig om te kiezen wat ik nodig heb om zelf te mixen.