Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 09:10

Jaja, ze zien het als zwakte, maar roken ondertussen vrolijk door en hebben zelf d ruggegraat niet om te stoppen. Oke joh! :')

Ik heb er geen problemen mee als iemand rookt waar ik bij ben. Het enige wat ik wel goor vind, is de rokers adem. Als iemand net een peuk op heeft en bij je in de auto stapt ofzo. :r

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 13:21

Hier nu ruim een half jaar rookvrij!
Ja, ik heb nog moeilijke momenten, maar nee, ik begin er echt niet meer aan.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 20:49

Ik kom even in dit topic inbreken om een schop onder de kont te krijgen en ruggegraad te krijgen. Net gegeten en ik zoek even afleiding na de maaltijd. We hebben besloten om te stoppen met roken. Vandeweek in een opwelling een datum geprikt. Vooral voor mijn vriend. Hij rookt al ruim 25 jaar en wordt aankomend weekend 51 dus vinden we dat een mooie datum. Hij gaat Champix gebruiken. Ik heb de bijwerkingen gelezen en ik pas daarvoor. Ik heb afgelopen week hopelijk mijn laatste pakje gekocht. Nu rook ik er nog in totaal 2 per dag. Even een paar trekjes op de moeilijke momenten. De sigaret direkt bij de koffie in de ochtend is al afgeschaft. Net als die vlak voor het slapen gaan. De moeilijke zijn na het eten en na het afronden van een klusje (ik beloonde mezelf) Doel met het stoppen is ieder geval omdat het echt onzin is een opgerolde plant in de fik te steken en te inhaleren en de besparing van het geld. Samen roken we nu toch per week zo'n 40 a 50 euro weg. Daar kunnen we mooi van op vakantie.
Zelf wil ik stoppen zonder hulpmiddelen maar ik zoek nog hulp voor de moeilijke momenten. Nu drink ik een glas water als de behoefte groot is maar op een gegeven moment associeer ik water met roken.

Zo dat lucht op. Al schrijvend is de trek mij vergaan

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 21:01

Napie schreef:
Ik kom even in dit topic inbreken om een schop onder de kont te krijgen en ruggegraad te krijgen. Net gegeten en ik zoek even afleiding na de maaltijd. We hebben besloten om te stoppen met roken. Vandeweek in een opwelling een datum geprikt. Vooral voor mijn vriend. Hij rookt al ruim 25 jaar en wordt aankomend weekend 51 dus vinden we dat een mooie datum. Hij gaat Champix gebruiken. Ik heb de bijwerkingen gelezen en ik pas daarvoor. Ik heb afgelopen week hopelijk mijn laatste pakje gekocht. Nu rook ik er nog in totaal 2 per dag. Even een paar trekjes op de moeilijke momenten. De sigaret direkt bij de koffie in de ochtend is al afgeschaft. Net als die vlak voor het slapen gaan. De moeilijke zijn na het eten en na het afronden van een klusje (ik beloonde mezelf) Doel met het stoppen is ieder geval omdat het echt onzin is een opgerolde plant in de fik te steken en te inhaleren en de besparing van het geld. Samen roken we nu toch per week zo'n 40 a 50 euro weg. Daar kunnen we mooi van op vakantie.
Zelf wil ik stoppen zonder hulpmiddelen maar ik zoek nog hulp voor de moeilijke momenten. Nu drink ik een glas water als de behoefte groot is maar op een gegeven moment associeer ik water met roken.

Zo dat lucht op. Al schrijvend is de trek mij vergaan


Een flinke wandeling na het eten (echt een flink tempo zodat je wat gaat hijgen) wil ook nog weleens helpen.

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 21:01

Lees het boek van Allen Carr.
Dan kan je al lachend stoppen.
:D

Het is geen toverboek,het laat je inzien hoe de hele maatschappij het roken in je sysyeem heeft gebracht,en dat het niks toevoegd aan je leven, maar juist afbreekt.

Baad het niet dan schaadt het niet..

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 21:10

Wandeling geen goed idee gezien wij altijd buiten roken dus dat is een tricker.

Praatgroepje is al fijn. Dus hier ga ik:
" Hallo ik ben Nanda, en ik ben verslaafd" :evaw:

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 21:16

Tinkerloos schreef:
Lees het boek van Allen Carr.
Dan kan je al lachend stoppen.
:D

Het is geen toverboek,het laat je inzien hoe de hele maatschappij het roken in je sysyeem heeft gebracht,en dat het niks toevoegd aan je leven, maar juist afbreekt.

Baad het niet dan schaadt het niet..


Voor mij werkte het boek helaas niet, maar het geeft wel goede inzichten.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 21:17

Napie schreef:
Wandeling geen goed idee gezien wij altijd buiten roken dus dat is een tricker.

Praatgroepje is al fijn. Dus hier ga ik:
" Hallo ik ben Nanda, en ik ben verslaafd" :evaw:


Welkom Nanda, die geen verslaafde is, geen ex roker, maar een NIET roker!

De grootste uitdaging is op mentaal vlak, dus misschien helpt het om tegen jezelf te blijven zeggen dat je een NIET roker bent. Geen ex verslaafde ;-)

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 21:23

En ook niet zeggen: ik hoop dat ik mijn laatste pakje gekocht heb, maar zeg: ik heb mijn laatste pakje gekocht.
En niet: ik hoop dat ik kan stoppen,maar: ik ben gestopt. ;)

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 22:15

Krijg meteen reclames over stoppen met roken

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 22:17

Afbeelding


:+

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 23:35

Ik heb het haken weer opgepakt toen ik ging stoppen. Als ik zin had in een peuk, ging ik.een stukje haken. Heeft mij erg geholpen. Vanmiddag de stoppen met roken app weer eens geopend om te kijke hoe lang ik nu gestopt was en ik ben over precies 10 dgn 8 maanden gestopt en ik heb 20 jaar minimaal 1 pakje, soms 1.5 pakje per dag gerookt. Zonder hulpmiddelen gestopt, maar in het verleden wel alan car gelezen en dat heeft mij deze x wel geholpen. Nu kan ik inmiddels voor 99% zeker zeggen dat ik echt niet meer zal gaan roken, omdat ik nu echt de voordelen zie en deze mij op de been houden als ik een zwak momwnt heb, want ja die heb ik nog steeds na 8 mnd. Maar dat zijn korte momenten en dan ook meer de gewoonte zslf die ik dan mis als een echte peuk. Nee ik begin er nooit meer aan. Op naar een jaar rookvrij

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:01

Ik ben gestopt met behulp van Nortrilen, dat is misschien nog iets om je in te verdiepen, Champix is niet het enige wat op de markt is als het neerkomt op stoppen met roken.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:05

Napie schreef:
Wandeling geen goed idee gezien wij altijd buiten roken dus dat is een tricker.

Praatgroepje is al fijn. Dus hier ga ik:
" Hallo ik ben Nanda, en ik ben verslaafd" :evaw:


Hoi Nanda, Welkom! :D

You're not alone! :(:)

MarliesV

Berichten: 15192
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:18

hoi Nanda, lastig he, maar die momenten worden met een week al een stuk minder en goed te accepteren.

Wat ik deed was er gewoon voor gaan zitten en het over mij heen laten komen, voel het maar, rustig op de bank, adem in door je neus, adem uit door je mond en focus op die ademhaling, dan voel je ook die aandrang snel minder worden.

Het zal voor iedereen anders zijn, maar dat werkte voor mij prima.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:26

Al 4 dagen niet roker en redelijk probleemloos op een paar lastige momenten na met name s morgens en na het eten. Geen stress of onrust, ik denk er vooral aan maar kan het goed opzij zetten. Wel meer trek om te snoepen. Ik probeen dit te onderdrukken door mijn tanden te gaan poetsen. Dan wil ik zowel niet eten als snoepen. Mijn vriend is helaas niet gestopt. Die heeft ineens besloten te willen stoppen met een vriend samen en hebben nu 5 januari als datum gezet want hij denkt dat hij anders niet goed de feestdagen gaat doorkomen. Heel jammer. Hij heeft wel beloofd mij te steunen en niet te roken in mijn buurt.

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 22:45

Hoe gaat het in het nieuwe jaar met alle exrokers?

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 23:42

Prima hier.
Ben nu echt op het punt dat ik mezelf een niet roker noem. Had tot 7 mnd nog steeds het idee dat ik terug zou kunnen vallen, maar na 7 mnd kon ik voor de volle 100% zeggen dat ik ervan overtuigd was nooit meer te gaan roken. Over 10 dagen ben ik 11 maanden gestopt alweer

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 23:46

In 1 keer gestopt en geen enkele moeite. Vriendlief heeft het ondanks medicijnen een stuk zwaarder

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 23:48

Napie schreef:
In 1 keer gestopt en geen enkele moeite. Vriendlief heeft het ondanks medicijnen een stuk zwaarder


Manlief is ondanks medicatie weer begonnen met roken.... Had een nieuwe afspraak bij de HA voor nieuwe medicatie voor een stoppoging,maar op de dag vd afspraak lag hij ziek op bed met griep en inmiddels moet er nog steeds een afspraak gemaakt worden... ik geef het maar op dat ie ooit nog stopt helaas

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 00:00

Jammer is dat hè.
Ze moeten het echt zelf willen.
Mijn man rookt ook nog steeds.
Ik had hem al opgegeven voor een cursus,maar hij wilde niet.

Ik ben bijna 2 jaar gestopt nu.
Van de 20 kilo die ik er het eerste jaar heb aan gevreten heb is er nu weer 10 vanaf.
Komt helemaal goed dit jaar. ;)

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 01:12

Tinkerloos schreef:
Hoe gaat het in het nieuwe jaar met alle exrokers?


Volgende week ben ik een jaar gestopt! :D

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 09:25

Ik wilde vorig jaar al stoppen maar Ik greep toch weer terug naar die peuk. Talloze loze beloftes verder was ik nog niet gestopt. De laatste maanden echter kreeg ik lichamelijke klachten door het roken. Buiten adem, duizelig na het roken. Echt benauwd. En toch door roken he?
Geloof mij heb heel wat verslavingen overwonnen maar deze ... al eens eerder 10 jaar gestopt geweest met roken en toch weer beginnen he? Het hielp ook niet dat mijn gezin mij steeds weer aansprak op het roken, steeds als ik een preek kreeg dan dacht ik maar aan 1 ding, peuk!
Tot een dikke maand geleden. Ineens had ik de kracht terug die ik ooit had toen ik 10 jaar rookvrij was. Ben gestopt, niet alleen met mijn hoofd maar nu ook met mijn hart. Ineens, nou ja na maanden van innerlijke strijd dat wel.
Dit x ook niet meer ach het is vakantie dan mag het, Roken is gewoon klaar.
Ik merk nu al dat ik weer lucht heb.
Tis een hele nare verslaving. Zelfs na jaren kan die zomaar weer de kop op steken.
Maar momenteel is de gedachte rook over mijn longen te halen voor mij niet meer aantrekkelijk. Ik heb alleen maar te doen met mijzelf dat ik blijkbaar in totaal ruim 35 jaar nodig had om op dit punt te komen. Arme longen ....
Ik heb nu niet het gevoel dat ik iets moet laten.
Dit x blijf ik er voor altijd van af. Nee ik laat dat stemmetje , ach jo eentje kan geen kwaad, niet meer winnen.
Sterkte allemaal!
Succes allemaal!

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 09:44

+:)+ +:)+ +:)+ +:)+