Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:31

Britt_Sisi schreef:
SindyKaya schreef:
Jeetje wat ben ik mezelf tegen gekomen vandaag, wat heb ik mijn lichaam verwaarloost de afgelopen jaren..
2 en half jaar terug toen ik nog niet rookte deed ik heel fanatiek aan hardlopen, zo’n 10 kilometer.
Tja, toen kwam de sigaret in beeld en verder er niks meer mee gedaan. Ik werk nu sinds de zomer fulltime als kassameisje dus het meeste van de dag zit ik en doe ik niks.
Niks doen en roken is natuurlijk een funest voor je conditie, zonet ben ik gaan hardlopen en na 1 km en 780 meter en 12minuten kwam ik brakend en misselijk thuis, hoesten als en malle,man wat is mijn conditie er slecht aan toe.. Ik schaam me gewoon voor mezelf ;(

Ik wil wel verder gaan met hardlopen maar dit geeft me weinig moed..

Misschien moet je het weer langzaam opbouwen en niet in een keer volle bak willen gaan? Ik merk nu dat mijn conditie langzaam beter wordt. Hardlopen heb ik nooit gekund maar ik ging vaak op de crosstrainer in de sportschool. Na 5 minuten helemaal bezweet en buiten adem. Nu doe ik bij mijn training onder begeleiding 10 minuutjes voor en 10 minuutjes na de kracht training op de crosstrainer en gaat het echt veel soepeler!
Ik zit nu op 28 dagen, 20 uur en 28 minuten zonder sigaretten (zegt de app). heb momenteel wel meer zin er in maar dat komt omdat ik met de studie bezig ben en dan als pauze vaak even ging roken. :')


Welke app gebruik jij?

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:12

Horses1990: dag 5 al, (s)topper! Zolang je die sigaret niet meer opsteeekt ben ik er heilig van overtuigd dat die paar kg extra er wel weer af gaan. Als je dit kan, kan je jezelf ook motiveren om je eetpatroon met de tijd aan te passen.

SindyKaya, ik zou echt eerst proberen verder te komen met het stoppen met roken en daarna heel rustig hardlopen op gaan bouwen. Laat het je niet te ergg kisten, want het kan ook de motivatie een stuk doen kelderen.
Sterkte!

Lastig die pauzes Britt, maar zoals Djali eerder postte: je moet de momenten dat je normaliter ging roken opnieuw aanleren als niet-roker. De momenten dat je erge trek hebt zul je moeten zien door te komen, dan wordt het met de tijd makkelijker.

Dank voor je reactie Djali, hier dag 4 en ik merk dat het steeds makkelijker gaat. Vanavond had ik wel wat verleiding en daarbij kwam een hoop ‘goedpraten’ kijken. Toen dacht ik aan de reacties in dit topic en het feit dat ik het hier zou moeten posten als ik er een gerookt had en toen heb ik het niet gedaan.
Nu straks een biefstukje voor mezelf bakken bij wijze van beloning :D

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:37

Zag dit topic voorbijkomen en ik ben ook gestopt dus ik dacht ik meld me maar.
Heb 11-12 jaar gerookt met een stop van een half jaar (dat is jaren geleden inmiddels), was cold turkey gestopt en na relatiebreuk destijds ook weer cold turkey begonnen :+
Ik wou al een hele lange tijd weer stoppen maar was er nog niet aan toe, teveel drukte en stress, lastige zaken. Nu eigenlijk nog steeds niet echt klaar voor mentaal maar ik heb de griep en een luchtweginfectie dus noodgedwongen gestopt en ik ga het gewoon weer cold turkey proberen door te zetten.
Inmiddels 3 dagen gestopt.
Scheelt me straks een bak geld en een enorm verschil in gezondheid.
Was zo klaar met dat rokershoestje, gele nagels aan mijn rookhand en gewoon het smerige van de verslaving en sigaretten.
Als ik dit volhoud kan ik mooi van de zomer mijn tanden laten bleken en een botoxje o.i.d. doen van de opbrengst :D

Roken was voor mij echt een punt van ontspanning dus ik hoop dat ik dat op een andere manier kan inlossen nu. Aan de andere kant ook stress, want een leeg of bijna leeg pakje zorgde voor paniek.
Eigenlijk is het ook van de gekke dat je jezelf moedwillig verkankert met zo'n waardeloos iets als een sigaret. Maarja, dat is deel van het verslavingsprobleem natuurlijk.

Ik hoop dat ik wat aan jullie hier heb qua hulp op afstand, haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:28

AmyII schreef:
Horses1990: dag 5 al, (s)topper! Zolang je die sigaret niet meer opsteeekt ben ik er heilig van overtuigd dat die paar kg extra er wel weer af gaan. Als je dit kan, kan je jezelf ook motiveren om je eetpatroon met de tijd aan te passen.

SindyKaya, ik zou echt eerst proberen verder te komen met het stoppen met roken en daarna heel rustig hardlopen op gaan bouwen. Laat het je niet te ergg kisten, want het kan ook de motivatie een stuk doen kelderen.
Sterkte!

Lastig die pauzes Britt, maar zoals Djali eerder postte: je moet de momenten dat je normaliter ging roken opnieuw aanleren als niet-roker. De momenten dat je erge trek hebt zul je moeten zien door te komen, dan wordt het met de tijd makkelijker.

Dank voor je reactie Djali, hier dag 4 en ik merk dat het steeds makkelijker gaat. Vanavond had ik wel wat verleiding en daarbij kwam een hoop ‘goedpraten’ kijken. Toen dacht ik aan de reacties in dit topic en het feit dat ik het hier zou moeten posten als ik er een gerookt had en toen heb ik het niet gedaan.
Nu straks een biefstukje voor mezelf bakken bij wijze van beloning :D


Goed gedaan!! _/-\o_

Britt_Sisi

Berichten: 8948
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:34

de app die ik gebruik heet lettijk 'stoppen met roken'

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 01:08

Britt_Sisi schreef:
de app die ik gebruik heet lettijk 'stoppen met roken'


Aah thanks!
Mn pot tabak is leeg inmiddels maar op t moment geen goed moment om te stoppen.. Dus een kleinere variant gehaald en als de situatie weer wat rustiger is en die leeg is dan ga ik het proberen. Slecht eigenlijk. Had gewoon geen nieuwe moeten halen maar op t moment moet ik even niet denken aan stoppen..

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 01:28

SavannahNx schreef:
Britt_Sisi schreef:
de app die ik gebruik heet lettijk 'stoppen met roken'


Aah thanks!
Mn pot tabak is leeg inmiddels maar op t moment geen goed moment om te stoppen.. Dus een kleinere variant gehaald en als de situatie weer wat rustiger is en die leeg is dan ga ik het proberen. Slecht eigenlijk. Had gewoon geen nieuwe moeten halen maar op t moment moet ik even niet denken aan stoppen..

Geen 1 moment is het goede, zo blijf je bezig ;)

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 01:55

Hier ook een stopper! 4de dag alweer en gaat best goed :) ik heb alleen last van de ‘gewoonte’ van ff roken.. ojaa rook niet meer. Dat zal uiteindelijk ook wel minder worden. Iedereen is goed bezig!

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 03:47

Britt_Sisi schreef:
Ik zou als ik geopereerd moest worden terwijl ik rookte alleen maar denken oliebol dan kan ik niet roken _O- erg eigenlijk he dat het je leven zo in beslag neemt..


Ja dat heb ik ook haha.
Maar daarom een goed moment. Ik wordt even uit de dagelijkse sleur gehaald. Daarbij zal mijn neus ingepakt zitten met een opvang lap eronder, zo durf ik echt niet naar een winkel.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:44

Ik zou met een op die manier dicht geplakte neus niet eens durven roken vanwege de benauwdheid. ;)

Hier inmiddels dag 5, vandaag wat verkoudheidsklachten (die kwamen gister avond op). Taai slijm in mijn neus en keel, ik voel me niet heel toppie maar dat zou moeten helpen bij het stoppen ;)

horses1990

Berichten: 650
Geregistreerd: 21-01-11
Woonplaats: Leiden

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-18 23:57

En weer een dag er bij! We houden lekker vol!! Echt iedereen super bezig!!! +:)+

En nieuwe stoppers... van harte welkom!! We slepen ons er wel doorheen...

@AmyII verhoudheidsklachten zou ook het opruimen van je longen kunnen zijn. Vooral bij ophoesten van slijm is dit het geval +:)+ je lichaam is denk ik grote schoonmaak aan het houden

Morgen weer een dag. Elke dag is weer een hele prestatie!! Volhouden (s)toppers (hij is leuk! :D ) +:)+

Britt_Sisi

Berichten: 8948
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:37

Afbeelding
Dit was ik om iets over 8 haha! :):) ben echt wel trots op mezelf!

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:37

Jullie zijn toppers! En motiveren mij om straks hetzelfde te gaan doen!

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 01:21

Britt_Sisi schreef:
[ [url=m/sfsVgl.png]Afbeelding[/url] ]
Dit was ik om iets over 8 haha! :):) ben echt wel trots op mezelf!


Die app is zo motiverend!

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:01

Jullie zijn super bezig!!

Ik heb gister na een ruzie met mijn partner helaas toegegeven aan mijn cravings... Ik heb gerookt. Nadeel: de grote schoonmaak kan opnieuw beginnen, voordeel: nu weet ik weer waarom ik gestopt ben. Ik kon er daarna en nu verdacht makkelijk vanaf blijven gelukkig...

Marjan1984

Berichten: 1067
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: Grubbenvorst

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:07

Mag ik me ook melden?
Ik had eigenlijk 1 feb als stopdatum staan maar bedacht me waarom eigenlijk. Rook de shag nog op die in mijn pot zit en dan stop ik dus ergens vandaag.
Ik rook ondertussen bijna 20 jaar. Tussendoor wel vaker gestopt geweest maar steeds weer begonnen.
Hopelijk lukt het me dit keer dan wel echt.

Succes iedereen!

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:13

AmyII schreef:
Jullie zijn super bezig!!

Ik heb gister na een ruzie met mijn partner helaas toegegeven aan mijn cravings... Ik heb gerookt. Nadeel: de grote schoonmaak kan opnieuw beginnen, voordeel: nu weet ik weer waarom ik gestopt ben. Ik kon er daarna en nu verdacht makkelijk vanaf blijven gelukkig...


En dit is wat ik bedoelde gisteren of eergisteren met dat het voor mij nog even niet het goede moment was..

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:20

Op zo’n momenten is het inderdaad lastig om te stoppen... Nu zeg ik wel meteen: ik heb er drie gerookt over een tijd van 3 uur, de 2e en 3e sigaret waren echt niet lekker en ik vroeg me dan ook af: waaróm?!
Gister na het eten (we hebben laat gegeten, iets van 20.00 ofzo) niet meer gerookt en vandaag ook niet meer.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:24

AmyII schreef:
Op zo’n momenten is het inderdaad lastig om te stoppen... Nu zeg ik wel meteen: ik heb er drie gerookt over een tijd van 3 uur, de 2e en 3e sigaret waren echt niet lekker en ik vroeg me dan ook af: waaróm?!
Gister na het eten (we hebben laat gegeten, iets van 20.00 ofzo) niet meer gerookt en vandaag ook niet meer.


Ja, daarom.. Alsnog goed hoor.

horses1990

Berichten: 650
Geregistreerd: 21-01-11
Woonplaats: Leiden

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 16:04

@AmyII: Helaas, maar zie het als een kleine uitglijder. Overkomt elke stopper op een moment wel een keer. Je bent nog steeds gewoon een ex-roker! Lekker weer doorzetten nu. Het is gewoonweg niet makkelijk. En elke dag weer niet gerookt, is er toch weer 1 +:)+

Hoe gaat het met de overige stoppers?

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:26

Gaat hier goed :D ! Zonet weer hardgelopen ( jaaa ik weet het, ik kan beter nog even wachten) maar het ging stukken beter :), misschien was mijn lichaam die dag ook gewoon niet zo lekker, wie weet.

horses1990

Berichten: 650
Geregistreerd: 21-01-11
Woonplaats: Leiden

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 16:30


xxrossiexx
Berichten: 922
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: twente

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:27

Ook ik meld me! Sinds 01-01-2018 20:20 ben ik rookvrij.
Na 8 jaar 20 sigaretten per dag, cold Turkey gestopt en wat is het makkelijk en verrekte moeilijk!
Het gaat me makkelijker af dan verwacht maar met tijden inderdaad tot huilen, vloeken en tieren toe moeilijk.

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:49

Wauw wat goed allemaal.

Ik merk dat vooral het geestelijke deel poedersuiker is.
Elke keer een stemmetje "pak ff een peuk, joh 1tje maar, kan best" en dat soort gedachtes.
Terwijl lichamelijk mis ik het totaal niet. Integendeel; had juist al langere tijd een afkeer van het steeds maar weer roken en vond het smerig.
Je bent gewoon zo gefocussed op dat momentje ontspanning/ beloning.

horses1990

Berichten: 650
Geregistreerd: 21-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 18:52

Welkom xxrossiexx!!! Super dat je gestopt bent! Ook al bijna de eerste week er op zitten!! Echt super! Stom he!! Op sommige momenten ik ook. Ook gisteravond ineens een huilbui... slaat toch nergens op? Er is niemand overleden... Stomme stink stickies hebben ons nog steeds in hun macht!

@BarbaLala: Stom he! Het is gewoon psychisch. En wetenschappelijk is al lang bewezen dat het helemaal niet tot ontspanning leidt, maar enkel meer stress oplevert.
Dat is ook gewoon zo. Elk gebouw dat je in komt, meteen bedenken waar je kan roken...

Weet nog wel dat ik vorig jaar februari op het vliegveld van Tenerife helemaal in de stress was dat er niet gerookt mocht worden op het vliegveld (geen rookhok, gewoonweg helemaal niets). En serieus overwegen om tegen de regels in een sigaret aan te steken op de wc... 5 uur vliegen en 2 uur van te voren aanwezig op vliegveld, dus 7 uur niet roken... wat een paniek en stress heeft dat opgeleverd toen zeg... Zo klaar mee om een slaaf te zijn van die rot peuken!

Zal zo blij zijn dat ik dat soort momenten nooit meer zal hebben in de toekomst en daar doe ik het voor! _/-\o_