Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 07:56

Oh wat zonde @chantalboes. Die is wel heel doorzichtig.

Ik heb Thailand Beauty opgedaan van Neonail. Zien jullie de bewerkingen die ik gedaan heb? Op de nagels :') zo niet dan plaats ik hem binnenkort op insta haha.
Afbeelding

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 08:32

Ooh lekker kleurtje Glossi! De nagel van je wijsvinger ziet er wel wat vreemd uit, de rand langs nagelriem. De rest zie ik niks aan. Dus gok dat op je wijsvinger idd de bewerking wel te zien is.

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 12:16

Dankje ❤️ Nee bij de nagelriemen niets bewerkt. Ik was blijkbaar een hele hoek vergeten op mijn duimnagel en er zaten witte puntjes op de nagels door mijn lamp. Die heb ik allemaal weg gewerkt :')

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 15:22

Hoi, zouden jullie mij iets wijzer kunnen maken m.b.t. natuurlijke nagels verstevigen? Ik doe nu een laag Rubberized Basecoat Bonder van Orly, 2 laagjes Rubberbase van Easy Nails, gevolgd door een laagje Quick Finish Gel Polish. Alles in doorzichtig. Echter het spul blijft krap een weekje zitten. Ik ben de hele dag met de paarden bezig, dus het heeft wel wat te lijden. Ook heb ik ribbels en scheuren in de lengterichting (dus van nagelriem naar vingertop). Deze scheuren vaak tot in het leven door. Dat is ook de reden dat ik mijn nagels met iets wil verstevigen. Deze scheuren zijn het gevolg van een ziekte.
Nu lees ik dat BIAB steviger is dan Rubberbase. Klopt dit? Ook zie ik dippowder, lijkt me ook erg handig. Maar wat is wijsheid? En is de basecoat Bonder van Orly wel geschikt, of moet ik iets anders er onder doen?

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 19:15

Gebruik je twee verschillende rubberbase? Of is dat van Orly iets anders? Ik ken de producten van beide merken niet.

Wanneer je nagels in slechte conditie zijn kan het nodig zijn een rubberbase onder de builder de plaatsen.

Builder is steviger maar hecht niet beter dan rubberbase.

Ik denk eerder dat er iets niet goed gaat in je prep. Misschien kun je je stappen vertellen en foto laten zien van hoe het resultaat eruit ziet?

BIAB is van TGB - hier zit een primer bij in en kan zonder basecoat gebruikt worden. Bij ieder merk builder uit een flesje kan dat weer anders zijn. Bij sommige moet je een primer en base coat eronder gebruiken. Dus mocht je een builder aanschaffen zoek dit dan eerst uit (en bij zwakke nagels dus sws rubber eronder plaatsen)

Verder is rubberbase gemaakt om op te bouwen zodat de nagels stevig worden. Laagjes kan ook maar is zonde als je die stevigheid wil.

Er zijn hier ook goeie cursussen voor. Is in jou geval zeker een aanrader doordat je product niet goed blijft zitten. Wij kunnen wel tips geven maar eigenlijk is zoiets alleen irl goed te beoordelen. Er zijn ook salons die privé lessen geven, daar zou je ook naar kunnen kijken.

Goeie merken builder zijn Slowianka, TGB en Beautifuller (ik vind die laatste echt top, loopt minder snel in de zijwallen dan TGB)

Maar ook builder is niet gemaakt voor strijklaagjes. Is net als rubber wat dikker dan een normale base.

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:01

Dank voor je uitgebreide antwoord! De Rubberized Basecoat van Orly (in mijn ogen redelijk duur merk) zou als een bonder moeten werken, 1 laagje zou volstaan. De Rubberbase en Quick Finish zijn beide van Easy Nails en horen bij elkaar gebruikt te worden.
Nu, ik ontdoe mijn nagels van de laagjes met aceton, schuur ze licht op, ontstof ze, daarna was ik ze goed met zeep, gevolgd door nog een keer met aceton.
Wat bedoel je precies met "bouwen'? ik laat nu een druppel aan het kwastje langzaam om mijn nagel zakken en strijk daarna het laagje netjes over de nagel, daarbij de nagelriemen vrij latend. De producten die ik gebruik zijn allen met kwastje (ik dacht, da's wel zo prettig voor een amateur).
Ik moet iets hebben dat mijn flexibele splijtende nageltjes een beetje netjes houdt, flink verstevigd/hard maakt, zonder scheuren tot in het leven (AUW). En graag makkelijk in het gebruik, ik kan netjes lakken, maar ik zie mezelf niet met "spateltjes en bolletjes gel" werken, dat kan ik helaas niet.
Ik ga de deur jou genoemde merken eens bekijken. O ja, dat ontvetten, waarmee doe je dat? Doet aceton dat niet?

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:09

Ik denk dat jullie door elkaar heen praten. Want hoogendroog, volgens mij zijn jouw producten niet voor gebruik met een lamp? Tenminste, ik heb die Orly ook en die is zeker niet voor met lamp. En wat Glossi uitlegt wel.

Voor echt stevigheid, moet je het wel zoeken bij een gellak, dus met lamp. Niet bij aan lucht drogende producten.
Ook daar heb je producten die verstevigen met enkel kwastje, maar daarna uitharden onder de lamp. Bijvoorbeeld de easy buildup van Kiki London.

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:32

De Orly droogt aan de lucht en de andere twee producten laat ik uitharden onder de lamp.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:35

Dan zou ik voor een andere basis gaan. De Orly basecoat is gemaakt om nagellak goed te laten hechten. Niet om de nagel te verstevigen.

Dus toch een base die verstevigd en uithardt onder een lamp.

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:41

Dat begrijp ik, maar de Orly is een bonder, hiermee zou dus de eerstvolgende laag moeten versmelten en zo een goed hechtende laag vormen met de eerste laag Rubberbase. En dat doet het ook, alleen laat de het hele spul in mijn ogen te gemakkelijk los van de nagel en zitten er barsten in (flexibele nageltjes). Van Easy Nails kon ik zo gauw geen primer (heet dat zo ) vinden. Zucht, het had makkelijker geweest als Onze Lieve Heer mij stevige nagels had gegeven ;)

ORYX
Berichten: 1047
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Leersum

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 15:32

Stille meelezer breekt in om in te haken:

Hoogendroog: Ik heb ook zitten kijken naar de bonder van Orly, want ik vind het een superfijn merk. Maar mij werd in de winkel afgeraden om deze te gebruiken in combinatie met producten die wel onder de lamp moeten. Ik ben vervend pulker, dus mijn nagels krijgen nogal wat te verduren (geen scheuren in het leven, dat dan weer niet) en ik ben nu super tevreden met de combinatie rubberbase en buildergel van Kiki. blijft een goede 1,5 week zitten (dan moet het eraf, want mijn nagels groeien belachelijk snel en ik kan niet tegen te lange nagels, dus anders echt wel 2 weken)... zonder de builder of met gewone base blijft bij mij ook de geklak maar een week max zitten.

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 15:32

Ik dacht dat die bonder een primer was. Die drogen aan de lucht. Maar als ik Google kom ik uit op een normale basecoat? Ik zal ff plaatje posten. Deze is niet geschikt voor onder gellak.

Stappen:
-Velletjes verwijderen van de nagelplaat, evt nagelriem knippen. Nagel in vorm vijlen.
-lichtjes de nagelplaat bufferen (doe ik zelf nooit, mijn producten hechten van zichzelf goed)
-dehydrator (pure aceton kan ook, let op dat hij dan ook echt puur is)
-primer - 60 sec aan de lucht drogen (zorgt als extra hechting laagje)
-basecoat
-2 laagjes kleur zo dun mogelijk aanbrengen
-topcoat (iets langer in de lamp, dan glimt hij nog meer)

Voor rubberbase heb je soms geen primer nodig omdat die bij sommige merken er al bij in zitten. Soms kunnen de stappen iets anders zijn maar dit zijn de basic stappen.

Als dit je bonder is dan gebruik je de verkeerde.
Afbeelding

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 16:08

Ik heb zondag m’n nagels gelakt met Peel of base, 2x base extend, 2x kleur, 2x wit randje en toen de topcoat. Ik moet zeggen het scheelt een stuk in stevigheid. Er is nog niks gechipt en alles zit nog vast. Maakt echt verschil als je nagels niet zo ver buigen blijkbaar. Eerste keren lakte ik nog dik en toen zat het makkelijk 10 dagen. Daarna begon ik dunner te lakken omdat dat zo hoort waarna er soms de andere dag al chips waren. Nu zit alles lekker nog goed dus ik heb goede hoop dat het helpt :D

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:00

Oryx: bedankt voor je input! Denk dat ik dat maar ga bestellen.
Glossi: dat is inderdaad de bonder die ik heb. Ik heb nog staan te twijfelen over aankoop, maar ik had het dus niet moeten doen :o En bedankt voor je stappenplan, daar kan ik zeker wat mee!!

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 15:56

Prachtige nagels weer! Ik vind het zo n leuk topic dit, met advies en hulp. Een tijdje terug heb ik ook hulp gevraagd, en op aanraden van Glossi een salon gekozen. Geen spijt van! Dit is precies wat ik wilde, al lijkt het misschien wat saai bij alle creaties die hier voorbij komen. Afbeelding

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 18:07

Supermooi verzorgd Veldbloem! Is het rubberbase? En helemaal niet saai hoor, prachtige tint en glans!

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 19:22

Krijg ze niet goed op de foto, vind ze zelf echt heel cute zo. En meteen me voeten gedaan in het paars op me wijsvinger :D


Afbeelding
Afbeelding

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 19:37

Wijslander schreef:
Supermooi verzorgd Veldbloem! Is het rubberbase? En helemaal niet saai hoor, prachtige tint en glans!

Hé, dank je! Het is biab, als het goed blijft ben ik vier weken netjes :)
Jester, ook lieve kleurtjes <3

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 19:57

Jester_ schreef:
Krijg ze niet goed op de foto, vind ze zelf echt heel cute zo. En meteen me voeten gedaan in het paars op me wijsvinger :D


[ [url=m/3JG9qs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2sppVI.jpg]Afbeelding[/url] ]


<3 <3 <3

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 21:37

Simpel en elegant Veldbloem!
Heb nu toevallig ook alleen een rubberbase op.
Verder even geen tijd en zin gehad.

Idd heel schattig setje zo Jester. :j

Afbeelding

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 13:29

Sorry dat ik even kom binnenvallen.
Bij de salon heb ik een prachtige lichte pastel lila op de nagels van mijn handen gekregen, maar nu wil ik iets soortgelijks om mijn teennagels mee te lakken.
Weten jullie nog hele lichtje pastel lila nagellakjes? Geen gellak want ik heb geen lampen thuis.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 13:47

Ik ben zelf erg te spreken over de gewone nagellak van Essie. Die hebben zo'n grote collectie, daar zit vast ook wel een pastel lila tussen!

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 16:57

Ik zie nu overal die aquarell lak langskomen die je kunt gebruiken in combinatie met gellac. Lijkt me heel geinig en lekker creatief. Hebben jullie deze en zo ja waar kun je dit het beste kopen?

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 18:36

Veldbloem, wauw! Wat is het mooi geworden <3 Ik vind Nude net zo mooi als kleurtjes en nailart hoor :D

Mooie pastel kleuren Jester <3

Meavy, soms is gewoon simpel Nude zo fijn ❤️

Pluisje, je bedoelt inkjes of aquarel verf. Zijn geen lakjes die in de lamp moeten. Beide droogt aan de lucht. Als je wel lakjes bedoelt bedoel je misschien glass lakjes?

Dit is aquarel:
Afbeelding
Ik vind dit persoonlijk een stuk makkelijker werken dan inkjes.

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 18:41

Ik had gister nog een poging tot tortoise nagels gedaan. Het zwarte was uitgevloeid naar.. eh.. niets? :') Ik was moe dus dacht maak de volgende keer wel een verbeterde versie. Ze zijn zo ook wel leuk hoor, alleen moest er nog een donkere vlek op de rood/oranje vlekken.
Afbeelding