Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 11:28

Wauw Britt! Enorm knap, hoe dan :wow: :D

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 11:53

Heeft iemand ervaring met gellak/biab die loslaat van de nagel?
Altijd erg tevreden geweest, maar sinds een tijdje laat de gellaag steeds na een week of twee los van mijn nagel.
De voorkant komt dan los en langzaam gaat dit verder naar achteren totdat ik een deel of de gehele gelnagel eraf stoot.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 12:14

Josien_ schreef:
Heeft iemand ervaring met gellak/biab die loslaat van de nagel?
Altijd erg tevreden geweest, maar sinds een tijdje laat de gellaag steeds na een week of twee los van mijn nagel.
De voorkant komt dan los en langzaam gaat dit verder naar achteren totdat ik een deel of de gehele gelnagel eraf stoot.


Heb je je nagel goed schoongemaakt en waarmee?
Kan er lucht onder zijn gekomen?

farahtjuh

Berichten: 2031
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: meeden

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 12:27

Mijn vriendin is ook weer aan het knutselen geweest ik vind ze mega gelukt vlindervleugels
Nieuwste van het nieuwste een overloop met pigment en chroom met hand schildering Afbeelding

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 13:21

Knap gedaan Britt!!

Knap ook die vlinders.

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 13:44

Dank je! Haha Bloem, oefenen vooral!

Prachtig Farah! Dat zou ik ook graag nog kunnen.

Josien, heb je nu toevallig langere nagels dan voorheen? En olie je goed? Ook aan/onder de vrije rand?

Dit soort lifting is meestal geen lifting van het product, maar van je nagel tov het product. Wat gebruik je op je nagel?

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 14:10

Bedankt voor jullie reacties!
De gellak vijlen we eraf en maken dan schoon met alcohol, weet zo even het merk niet. Dan wordt de biab bijgevuld en daaroverheen gellak.
Mijn nagels zijn niet langer dan normaal. Ben nu begonnen met meer olieën, want ik had ook al het vermoeden dat dat zou kunnen helpen.
Vroeger had ik ook droge nagels en kon het bovenste laagje wel eens loslaten. Vermoed dat het hier ook zo start, want zodra de gel eraf valt houd ik een droge schilferige nagel over. Zodra ik dan insmeer wordt dat minder.
Verder gebruik ik handcreme van rituals en ben nu gestart met olie van Gelamour.

Prachtig die French <3 !
Zoiets vind ik vaak heel erg mooi, daar doordat er dus een laagje loslaat komt er heel snel zand viezigheid tussen die ik niet wegkrijg -O- .

Hannanasjuh
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 20:33

Mooie french britt!

Opvallend genoeg kwam ik dezelfde vraag stellen als Josien.

Mijn lak viel er spontaan af, kan het wel terug plakken als nepnagel :')
Afbeelding.
Afbeelding

Ik gebruik: opruwen, nailprep, tapebond, biab, kleur en toplaag. Alles behalve de kleur van Victoria vynn. De kleur is van neonail.

Hoe werkt nagelolie ed voor dit soort problemen? Ik snap het even niet.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 22:28

Ik had laatst ook een die er af voel. Mar ik gebruik peelbase. Dus gewoon weer opnieuw peelbase er op gesmeerd en daarna de nagel er weer opgeplakt. :D

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 08:24

Olie zorgt er voor dat je nagel flexibel blijft. Droge nagels gaan vaak omkrullen bij de vrije rand en gaan dan loslaten van het product. Gelpolish is niet flexibel en kan niet meebuigen en chipt daardoor. Bij gel krijg je lifting.

Als je gelpolish zo in hele plakken er af komt kan dat echt heel veel oorzaken hebben, een er van is de prep. Liever niet te vaak opruwen, want bij iedere keer opruwen maak je je nagel dunner. In het begin merk je daar niks van, maar uiteindelijk is er niets meer om op te hechten (kunstproduct kan alleen hechten op de bovenste 10%).

Daarnaast kan de chemische samenstelling of de zuurgraad van het product of merk niet bij jouw specifieke nagel passen. Dat beïnvloed de hechting ook.

Er is daarom ook niet echt een algemeen antwoord te geven op wat het beste product is oid, dat is voor iedereen verschillend en wat eerst wel werkte kan later ineens niet meer werken -O-

Hannanasjuh
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 14:10

Ah ok. Super duidelijk uitleg, Thanks!

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 18:44

Duidelijke uitleg Britt!

Mijn nagels zijn heel bros op het moment en alles knalt eraf. Of het komt door de hele winter de CV aan, omdat ik anders eet en leef en kilo’s verlies of de overgang, is niet duidelijk maar ik merk dat ik er zelf niks mee kan. Anderhalf uur werk voor een nieuwe biab en dan de volgende dag alweer 1 eraf is echt niet motiverend.
Volgende week maar weer naar de salon voor een gel verlenging en dit weekend even fink in de tuin aan het werk zodat ik dat niet met een nieuwe set hoef te doen.

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 20:46

Hier iemand waar Biab gewoon echt niet blijft zitten. Geplaatst door salon overigens. Blijkbaar is de combinatie van biab met een lang nagel bed niet altijd even succesvol.

Ik heb onlangs model gezeten voor een wedstrijd Afbeelding
Niet mijn stijl maar wel leuk om te laten zien.

En mijn huidige setje
Afbeelding

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 21:44

Wat leuk Anouk, was je ook op BNE?

Biab is idd geschikt voor gezonde, sterke nagels met korte lengte/max 2 mm voorbij de vrije rand. Zo word het althans steeds meer geadverteerd en mijn ervaring is dat dat wel klopt over het algemeen, al heb je natuurlijk altijd uitzonderingen.

Ik vind je huidige set echt heel leuk. Is het met water decals/stickers of hand getekend?

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 22:28

Yes BNE, heb zondag beginners Biab en Beginner lunula inlay gezeten. Was jij er ook?
Was de eerste wedstrijd voor de styliste waar ik zat en ook meteen de eerste keer square. Ze doet anders eigenlijk alleen amandel.

Deze foto doet het meer eer aan trouwens.
Afbeelding

De Biab (roze) op de foto lag er de volgende dag af bij mij :=

Huidige set is aquarell met de hand getekend. Mijn nagelsyliste is echt een topper wat dat betreft, niet normaal wat ze allemaal kan.

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 07:31

Ik vind aquarel echt zo fantastisch, hoop dat ik dat ook ooit kan leren!
Ik vind je lunula wel heel leuk gedaan, niet zo’n harde overloop omdat hij bovenop ook nog een fade heeft.

Ik heb model gezeten voor gelpolish en biab! De oktober editie ga ik zelf mee doen waarschijnlijk, het staat wel op de planning iig.

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 10:28

Dan heb je mij denk ik wel gezien op zondag :D
Ik was de gene waar de set nog afgefreest moest worden voor de wedstrijd :')

Mariana geeft lessen in Aqaurel :j
Ik roep al een tijdje dat als ik ooit tijd over heb dat ik ook zelf wil leren gel te plaatsen. De tijd alleen nog niet gevonden _O-

fleurtjeuh
Berichten: 10318
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 12:42

Oh dat model zitten lijkt me leuk :D
Mooie nagels komen er weer voorbij!

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 14:40

Ja dat van Mariana ben ik inmiddels ook achter idd! Eerst nog maar even mijn cursus One stroke doen en dan verder sparen voor nieuwe cursussen (en materialen :$ )

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 15:40

Ik ga zo eens met een magneet aan de gang .. ben benieuwd of het lukt wat ik in mn hoofd heb (meestal niet nl :') )

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 19:35

Afbeelding
Het was idd niet helemaal hoe ik t in mn hoofd had, maar het is goed genoeg :)

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 08:52

Mooi :j

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 09:18

Leuk gedaan, is soms zo lastig om die magneet goed te plaatsen voor het gewenste effect hè? Ben er zo mee aan het stoeien vaak. Ben je je glitters weer kwijt, kun je weer opnieuw beginnen :roll:

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 09:43

Ja precies Britt :j
Ik wilde er een soort french mee maken.. maar ik kreeg niet echt een idee nog van hoe die magneet werkt :D

Polarize
Berichten: 702
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 14:08

Ik kom me hier ook even melden! Paar weken terug besloten dat het nu echt klaar is met nagel bijten en ter motivatie wat nail wraps gekocht. Ondertussen ook al een keertje gewone lak op gehad en ze blijven lekker door groeien!
Als ik geen wraps op heb wil ik eigenlijk ook geen gellak op doen, ik heb het een paar keer gehad en vond het toen gewoon niet fijn voelen, maar heeft iemand nog tips over welke "gewone" nagellak dan goed is en een beetje betaalbaar? Ik heb nu vooral spul van de hema en een zwarte van catrice die me ook heel goed beviel

Afbeelding