Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:59

Mijn nagels zijn heel slap en breken altijd snel af, dus ik heb altijd het liefst een laagje acryl of gel eroverheen zodat ze langer kunnen worden.
Ik heb idd ook via social media gezocht maar vind het allemaal erg bedroevend wat er hier in de regio voorbij komt. Zag gisteren wel dat er een nieuwe salon is geopend een dorp verderop, dus ik wacht even af tot zij foto’s plaatsen op social media :))
Wat heb je mooie dingen gemaakt! Heel gaaf!

Wijslander

Berichten: 5782
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:03

@ Glossi stempelen is soms zeker een dingetje, ik moest eerst even inkomen en had daardoor meteen een achterstand. :P Dus heb niet alles meegedaan en wil ook nog even wat dingetjes proberen. Het is nu al weekend voor mij dus ga er lekker mee prutsen komende dagen. Maar ik vond het ook echt een leuke en leerzame workshop, heb me uitstekend vermaakt :D

Die van jou zijn al supermooi, leuk dat je toch mee kon doen!

Dit was mijn bureau aan het einde :') :

Afbeelding

En mijn frutsels:

Afbeelding

Afbeelding

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:17

Frummels, je kunt ook zelf een laagje builder of fibergel gebruiken als base. Desnoods gewoon strijklaagjes. Is ook lekker stevig. Maar nagelstyliste is wel handig als je er geen werk van wil hebben. Hoop dat die nieuwe salon een goeie is haha

Wijslander, ik vind je tafel nog netjes hoor. Ik had op een gegeven moment nog maar een klein hoekje over haha. Er kwamen steeds meer spullen bij. Nu is de tafel waar ik achter zit eigenlijk ook wat te smal. Jij hebt die mooie bloemen stempel plaat die ze ook in de workshop gebruikte? Die bloemen zijn echt mooi <3 ben benieuwd naar jou volgende creaties :D

Wijslander

Berichten: 5782
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 14:25

Glossi haha rotzooi maken moet af en toe ook kunnen toch, ik heb ervan genoten in ieder geval. :P

Nee dit is nr. 67 footprints, daarmee kun je de stempel opbouwen met telkens 2 verschillende lagen en kleurtjes, zeg maar inkleuren en daarna een contour eromheen. Dewi deed dat gisteren ook met nr. 58 Step by step.

Maar ik wil nu dus ook nog een mooie stempelplaat met grote bloemen om in te kleuren. <3 Florality misschien... maar dat moet even wachten tot volgende maand heb ik met mijn portemonnee afgesproken. :P

Wijslander

Berichten: 5782
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 15:52

Pff heb vandaag voor het eerst de (teen)nagels van een familielid gedaan, maar dat viel tegen zeg. :x

Was zelf niet tevreden, maar zij wel (zei ze :Y) ), dus heb haar na 2 uur met tegenzin laten gaan. Ze wil vaker model zitten zodat ik kan oefenen, dat is wel fijn!

DemDeempel

Berichten: 1082
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 22:02

Ik ben vanavond bezig geweest met de easy build op gel van Kiki. Het duurde allemaal wel wat langer dus morgen ga ik mijn andere hand doen haha.
Dit waren mijn nagels voor, of nouja ongeveer wat dit is mijn andere hand.
Afbeelding

Dit was na het in model vijlen van de build up gel
Afbeelding

En dit het resultaat met kleur
Afbeelding


Ik ben best tevreden voor een eerste keer

DemDeempel

Berichten: 1082
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 22:03

Wijslander schreef:
Pff heb vandaag voor het eerst de (teen)nagels van een familielid gedaan, maar dat viel tegen zeg. :x

Was zelf niet tevreden, maar zij wel (zei ze :Y) ), dus heb haar na 2 uur met tegenzin laten gaan. Ze wil vaker model zitten zodat ik kan oefenen, dat is wel fijn!


Dat vind ik echt knap, van die mini nageltjes.
Doe je dat dan met alleen gellak of ook met acrylnagels?

Wijslander

Berichten: 5782
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 22:56

Demdeempel, heel netjes gedaan, helemaal voor de eerste keer!!

Voor de teennagels gebruik ik ook gewoon gellak. :j

Vanavond nog even gestoeid met pigmenten en stempels *\o/*

Afbeelding

c_alsemgeest

Berichten: 20729
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:42

Wijslander schreef:
Demdeempel, heel netjes gedaan, helemaal voor de eerste keer!!

Voor de teennagels gebruik ik ook gewoon gellak. :j

Vanavond nog even gestoeid met pigmenten en stempels *\o/*

[ [url=m/L9mvc5.jpg]Afbeelding[/url] ]


:wow:
Heel erg mooi!

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:30

Hoe halen jullie (voor de pink gellac) het eraf?
Elke keer met acceton?
Is er ook nog een ander iets om het eraf te krijgen? Peuteren doe ik normaal.. Maar worden mijn nagels niet zo blij van..

Rivendell

Berichten: 6856
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:35

DemDeempel zijn die groene vlekjes restjes lak of zit dat in je nagel?

Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:48

paddraigh schreef:
Hoe halen jullie (voor de pink gellac) het eraf?
Elke keer met acceton?
Is er ook nog een ander iets om het eraf te krijgen? Peuteren doe ik normaal.. Maar worden mijn nagels niet zo blij van..

topcoat eraf vijlen, en dan van die knijpers met watjes remover. 14min laten zitten en dan of eraf vijlen of een of andere removertool het eraf halen.

ik heb weer wat nieuws. nagel gister gestoten. lak zit perfect nog maar de nagel eronder is gescheurd. niet in het vlees, gewoon het topje, maar het is wel irritant :+ stevige rubberbase wel!

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 12:05

Rivendell schreef:
DemDeempel zijn die groene vlekjes restjes lak of zit dat in je nagel?


Ik hoop inderdaad dat het restjes lak zijn, zat ook al te kijken

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 12:58

Celiien schreef:
paddraigh schreef:
Hoe halen jullie (voor de pink gellac) het eraf?
Elke keer met acceton?
Is er ook nog een ander iets om het eraf te krijgen? Peuteren doe ik normaal.. Maar worden mijn nagels niet zo blij van..

topcoat eraf vijlen, en dan van die knijpers met watjes remover. 14min laten zitten en dan of eraf vijlen of een of andere removertool het eraf halen.

ik heb weer wat nieuws. nagel gister gestoten. lak zit perfect nog maar de nagel eronder is gescheurd. niet in het vlees, gewoon het topje, maar het is wel irritant :+ stevige rubberbase wel!


Thnx
Met aceton remover of maakt dat niet uit.

DemDeempel

Berichten: 1082
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 13:40

Rivendell schreef:
DemDeempel zijn die groene vlekjes restjes lak of zit dat in je nagel?


Restjes lak, ik moest nog iets verder door vijlen.

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:16

Demdeempel, verlengen ziet er goed gelukt uit. Het lijkt wel iets bobbelig door het vijlen? Je kunt met een dun penseel ook de builder verdelen en dan je vinger op de kop houden zodat het mooi levelt. Dan hoef je niet na te vijlen. Ik vind je kleur heel mooi <3

Wijslander, oeh teennagels.. zo moeilijk. Ik doe altijd nagellak. Die van vorig jaar is net uitgegroeid :') ik zie mezelf niet me teen nagels soaken eigenlijk. Hoe doe je dat bij je zelf? Ik vind die pigment methode het leukste en makkelijkste van de hele workshop.

Paddraigh, niet peuteren hoor. Verpest je je hele nagels mee. Kennis deed dat ook tot ze geen nagels meer over had. Giga pijn.. nu moet die nagel uitgroeien. Je kunt ze soaken of tot op de base vijlen, en dan die opnieuw opbouwen (goed opletten dat er dan geen lucht zit)

Aceton idd. Niet een nagellak remover, daar zitten andere ingrediënten bij in en dan werkt het niet goed.

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:21

Bedankt!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33872
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:23

Tenen moet ik nog eens aan beginnen. Helaas is mijn kleinste nagel zo ongeveer niet-bestaand. Dus lak normaal op mijn huid. Ben benieuwd of dat met Gellack ook lukt. _O-

Wijslander

Berichten: 5782
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:20

C_alsemgeest, dank je wel!

Glossi, mijn eigen teennagels heb ik gewoon laten uitgroeien, maar verwijderen kan ook net als mijn vingernagels met de frees (niet de nagels maar de gellak dan hè :P )

En ik vond stempelen al superleuk om te doen, maar met pigmenten erbij is het écht gaaf! :D

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 23:34

MarlindeRooz schreef:
Tenen moet ik nog eens aan beginnen. Helaas is mijn kleinste nagel zo ongeveer niet-bestaand. Dus lak normaal op mijn huid. Ben benieuwd of dat met Gellack ook lukt. _O-


Bij mij lukt dit meestal wel goed! Met tenen ben ik veel sneller klaar want ben daar iets minder perfectionistisch.

DemDeempel

Berichten: 1082
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:11

Glossi schreef:
Demdeempel, verlengen ziet er goed gelukt uit. Het lijkt wel iets bobbelig door het vijlen? Je kunt met een dun penseel ook de builder verdelen en dan je vinger op de kop houden zodat het mooi levelt. Dan hoef je niet na te vijlen. Ik vind je kleur heel mooi <3


Bedankt voor de tip! Dat ga ik de volgende keer proberen.

Die kleur had ik al een tijdje op het oog maar ik wilde niet alleen voor 1 kleur bestellen. Dus nu ik toch de builder gel ging proberen zag ik mijn kans haha. Het is Brick Lane van Kiki

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:33

Wijslander, ja dat is waar. Maar als je je eigen teen nagels kunt frezen, de gellak idd, dan vind ik dat heel knap. Ik heb al moeite er nagellak op te krijgen :')

DemDeempel, oh Brick Lane. Die heb ik ook. Herkende hem niet maar dat komt omdat het zo’n bijzonder kleurtje is. Hij lijkt in ieder licht weer anders.

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:45

Glossi: bedankt voor de tip. Ik heb een builder gel besteld! En nog wat pastel kleurtjes haha.

linoleum

Berichten: 6497
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:28

Ik ook net wat besteld bij Kiki London. Base coat (normale ipv de PG base extend die ik nu heb) en paar kleurtjes. Nu al zin in!

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 09:25

Ben benieuwd naar jullie nieuwe aankopen!

Ik heb aquarel papier besteld omdat aquarellen toch wel erg leuk vind en op die manier makkelijker bloemen kan leren tekenen. Had misschien ook een boekje erbij moeten bestellen om wat meer te kunnen leren over aquarel technieken en bloemen. Maar dat kan altijd nog. Ik heb ondertussen ook weer twee swatches af voor mijn insta maar nog niet geplaatst. Jullie mogen ze als eerste zien:

Afbeelding
Afbeelding