Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DemDeempel

Berichten: 1076
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 10:37

Afgelopen weekend heb ik onderstaand setje erop gedaan. Let niet op de vorm, ik heb iets nieuws geprobeerd maar de vorm vijlen is moeilijker dan gedacht.
Maar nu merk ik dat de twee nagels die ik met de matte topcoat heb gedaan van kleur veranderen. Hebben meer mensen hier last van?
Voor de informatie, kleur is Olive Mint van Kiki en de topcoat is ook van Kiki.
Afbeelding

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 10:54

Yep had ik ook met de Olive mint !
Bij mij verkleurde de nagels zonder Matte topcoat al naar een week. Pigment is niet zo denderend van die lak. Deze had bij mij ook heel veel moeite met hechten.

Sure_lee

Berichten: 10413
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 14:45

Ik heb weer een keer gek gedaan met glitters :+
Afbeelding

DemDeempel

Berichten: 1076
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 18:39

A_nouk schreef:
Yep had ik ook met de Olive mint !
Bij mij verkleurde de nagels zonder Matte topcoat al naar een week. Pigment is niet zo denderend van die lak. Deze had bij mij ook heel veel moeite met hechten.


Dat had ik ook ja, moest er super veel lagen op doen.

Jester_

Berichten: 12276
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 04:32

Ik ben vandaag voor knalroze gegaan haha. Ik vond het zon fout kleurtje dat k hem wel tof vind


Afbeelding

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:02

Ik was net bij de Action en daar hadden ze deze. Zou dat wat zijn? Heb ze wel meegenomen maar nog niet open gemaakt dus ze kunnen nog terug. Leek me wel handig dat het stiften zijn ipv verf met een kwastje..


Afbeelding

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 05:57

Leuke nagels allemaal <3

Pluisje, ik heb even moeten googlen. Ik heb geen idee of dit geschikt is. Mochthet er wel voor werken moet je alsnog een penseel aanschaffen om de inkt mooi te verdelen. Het is een beetje lastig uit te leggen maar zal het proberen. Ik teken een driehoekje, maak het penseel helemaal schoon in het water en hou hem daarna licht vochtig. En dan vanuit dat driehoekje teken ik het blaadje. Kijk maar eens op Yt naar aquarel nailart.

Inkt en aquarel verf werken beide wel anders. Ik kon zelf niets met inkt maar misschien vind jij het wel prettig werken.

Je gebruikt idd nog een topcoat nadat de verf of inkt droog is.

farahtjuh

Berichten: 2031
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: meeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 20:17

Hier ook een Stef de stunt piloot helaas
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Helaas een blok oven puin op mijn vinger gehad hup naar de huisarts en wonder boven wonder….. heeft mijn Acryl de klap opgevangen. En ze was blij dat er acryl op zat voor stevigheid van de nagel/vinger. De kans dat mijn nagel los komt is aanwezig maar moest alles goed in de gaten houden en mooi laten zitten.

Ik zal je zeggen wat doet dit zeer

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 23:11

Ai :wow: daar ga je wel even last van houden !
Is je nagel niet kapot, de acryl en je eigen nagel. Anders zou ik hem wel even heel goed ontsmetten en vragen of je nagel styliste met beleid wat doorzichtige acryl er op wil zetten zodat je in de gaten kan houden wat er onder gebeurd..

farahtjuh

Berichten: 2031
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: meeden

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 23:18

Acryl is nog compleet heel. Achterzijde nagel is ook heel nagel riem is compleet stuk/hard enigste waar vocht onder vandaan komt is het losse vel er omheen, ja dit blijf ik wel poosje voelen denk ik. Ivb met mijn werk ontsmet ik zo wie zo elke dag. Werk met vervuild staal schroot chroom 6

Jester_

Berichten: 12276
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 23:22

Ik heb dat al 2x gehad. Hij gaat gewoon loslaten en eraf vallen. Sterkte ik voel de pijn. Probeer hem zo kort mogelijk te houden/knippen, zodat je niet per ongeluk ergens achter blijft hangen

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 19:45

Hi bokkers, ik breek in in het topic omdat ik voor mijn moeder op zoek ben naar een goede (particuliere) nagelstyslist in Amersfoort. Ze is verhuisd naar Amersfoort en op zoek naar een nieuwe. Bij de 2 die ze geprobeerd heeft waren binnen 1 week een aantal nagels kapot. Mijn moeder heeft al 20 jaar gelnagels en nooit deze problemen gehad.

Wie kent iemand die goed is en wil dit met mij delen. Mag per PB mag ook in de topic.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 20:16

Wauw jouw vinger farah!! Beterschap

Rivendell

Berichten: 6825
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:24

lucifertje schreef:
Hi bokkers, ik breek in in het topic omdat ik voor mijn moeder op zoek ben naar een goede (particuliere) nagelstyslist in Amersfoort. Ze is verhuisd naar Amersfoort en op zoek naar een nieuwe. Bij de 2 die ze geprobeerd heeft waren binnen 1 week een aantal nagels kapot. Mijn moeder heeft al 20 jaar gelnagels en nooit deze problemen gehad.

Wie kent iemand die goed is en wil dit met mij delen. Mag per PB mag ook in de topic.


Ik weet wel iemand in Leusden. Weet alleen niet of zij nog klanten erbij neemt

Britt_Sisi

Berichten: 8948
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:21

Bah Farah, ziet er pijnlijk uit ook..

Hier weer even een foto update!

Vorige week had ik dit! De roze is mijn rubberbase met een topcoat en de glitter van Venalisa!
Afbeelding

En vandaag deze op gedaan:

Hij is in het echt net iets meer richting groen. Op de foto komt hij wat blauwer uit.
Aquamarine van Venalisa.
Afbeelding

Even een plaatje gezocht, zo ziet hij er in het echt uit!


Afbeelding

Volgende week weer een zomers kleurtje, dan wordt het weer lekker weer zag ik!
Jullie nog leuke foto updates?

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 09:35

Leuke die roze!!
Mooie groene kleur ook.

Afbeelding

Mijn setje nu. Lastig op de foto te krijgen, de neon roze en glitters.

Britt_Sisi

Berichten: 8948
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 11:27

Oh wel echt super gaaf zeg!
Mijn aquamarine van hierboven zit echt verrassend netjes! Ik wil eigenlijk een nieuw kleurtje, maar hij zit nog zo mooi dat dat zonde is .. :')

Ik ben er zelfs een beetje verbaast over dat ik hem er zo netjes opgekregen heb :')

Afbeelding

fleurtjeuh
Berichten: 10334
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 00:54

Sorry dat ik als leek kom inbreken!
Is het als bovengenoemde leek te doen om zelf gel lak te doen met een (aangeraden?) set?
Ik wil graag mijn nagels doen, maar heb geen zin om iedere paar weken daar iemand voor te betalen.
Is het te doen om dat zelf thuis te doen?
Zijn er aanraders kwa startset om te bestellen? Of juist los dingen bestellen?
Welke merken zijn er goed?
Waar moet ik op letten?

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:25

Ik ben ook begonnen als leek.
Gewoon gellak.
Uiteindelijk vind ik het zo leuk dat ik veel heb gekocht. Haha. Ik zou goedkoper uit zijn door het te laten doen denk ik.

Ik gebruik de merken Xtatic en Kiki London. En ook kleurtjes van Pink gellac. Die laatste omdat ik daarmee begonnen ben. Super fijn om te lakken. Maar bijna niet te verwijderen. De kleurtjes valt wel mee, want ik vijl die toch bijna helemaal weg. Ik week mijn base coat er nog af.

Ik heb een lamp van carma. Deze heeft een mooi hoge wattage. Ben er heel blij mee.

Wat je nodig hebt:

- een lamp
- base coat (ik gebruik een Rubber base coat)
- kleurtje(s)
- top coat (let erop dat je niet een te harde top coat hebt voor natuurlijke nagel. Over het algemeen zijn dit topcoats waarvan je de plaklaag niet hoeft te verwijderen. Dus kies er 1 waarvan dat wel moet)
- nagel cleanser
- aceton
- nagelvijl (ik gebruik 100 grit om de meeste lak weg te vijlen. 180 grit om het laatste beetje weg te vijlen na het weken. En 240 grit om nagel in vorm te vijlen. Dit laatste doen veel mensen ook met een 180 grit.)
- celstof deppers
- bokkepootje
- evt primer

DemDeempel

Berichten: 1076
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:45

Ik denk dat je het beter los kunt bestellen.
Ik ben ooit begonnen met een starterset en de topcoat en basecoat daarvan is het eigenlijk net niet. Dus die heb ik dan al ergens anders moeten kopen.
Plus de kleuren die erbij zaten kon ik ook niet kiezen.
Het enige wat ik nog gebruik van mijn originele set is de lamp, cleaner en primer.

Er staan in dit topic veel tips over basecoats en topcoats die als fijn worden ervaren. Daarnaast is het ene merk het andere ook niet qua het vervagen van kleuren door een slechte UV filter dus ook dat is belangrijk.

Misschien was ik voor het eerste jaar voordeliger uitgeweest als ik het had laten doen maar nu ik alles in huis heb en mijn favorieten heb ik super blij dat ik zo flexibel ben.
Ga ik op vakantie, dan zet ik een dag van tevoren even een nieuw setje.
Nagel geknapt, ik haal gelijk de lak eraf en als het kan zet ik er even nieuwe op.
Lelijke kleur, ik hoef er niet twee weken mee rond te lopen en zet er een nieuwe op.

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:48

Ik heb de duurste starterset van pink gellac gekocht omdat ik dan wel zelf de kleurtjes mocht kiezen. Fikse investering maar Geen spijt van op zich. Je moet toch ergens beginnen voordat je kunt proberen wat je wel en niet bevalt.

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:50

Ik liet het altijd doen, maar van winter met de lockdown eens zitten rekenen. Met alle basisspullen die ik nodig had, zou ik het in een halfjaar eruit hebben (kosten aankoop versus elke 4 weken naar nagelstyliste). Af en toe een lakje erbij gaat dan ook niet meer het verschil maken. En nu werk ik het vaak om 3 in plaats van 4 weken bij, dus als je dat omrekent naar afspraken, scheelt het nog extra geld.

Eerste keren was even oefenen, maar het wordt elke keer nog weer netter en strakker dan de keer ervoor.

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:53

Het was voor mij idd ook de overweging. Ik was niet van plan om elke paar weken weer veel geld uit te geven om m’n nagels te laten doen. Daar ben ik veel te gierig voor ;) geef m’n geld liever uit aan paardlief. Dus best leuke oplossing zo.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 10:07

Zijn hier tips voor een mooie matte topcoat? Die ik nu heb wordt zo streperig...

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 10:23

xx_Irisje schreef:
Zijn hier tips voor een mooie matte topcoat? Die ik nu heb wordt zo streperig...


Verwijder je de plaklaag van je kleur voor je de matte topcoat erop zet? Als je dat niet doet, krijg je strepen.

Ik gebruik de frozen matte topcoat van Diva, die blijft echt mat!