Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 10:30

https://www.shop4nails.nl/a-54028980/we ... ofdeppers/ Dit zijn de beste wipes. Thank me later! Ik wil nooit meer andere. Die papieren wipes en die andere mega dunne die je ook veel ziet vind ik niet meer prettig. Deze komen stug uit de verpakking. Met vloeistof erop worden ze zacht en laten nooit pluisjes achter. Met die papieren wipes moest ik altijd opletten dat er geen stukjes papier af kwamen. Met deze kan ik een voor alle nagels gebruiken. Met die andere soorten heb ik een paar nodig. Ze zijn iets duurder maar gaan langer mee en scheelt een hoop ergernis :') mocht je hier gaan bestellen, hun olie is echt de beste.

Britt, wat balen zeg! Als je nooit weekt kan het iig niet aan de vloeistof liggen.. Je kunt altijd over een tijdje nog eens kijken hoe je reageert (heb je verschillende basecoats dat je het bij de een erger hebt?) Ik heb iemand op insta die na een jaar weer gellak verdraagt. Maar zou als ik jou was ook even uitzoeken waar het precies van komt. Als je dat weet kun je opzoek naar gellak die dat niet heeft. Er is gellak zonder acrylaten. Bij sommige is het alleen Hema. Het hoeft dus niet zo te zijn dat je nooit meer iets op kunt. Ik hoop dat je nagelriemen en vingers weer snel normaal zijn.

Dwyne

Berichten: 1974
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 10:57

Dank nog voor de goede tips Glossi! Heb de Victoria Vynn Boost Base en de dehydrator gebruikt en het zit nu 5 dagen zonder schade. Zelfs alles nog heel na een bijkeuken van ikea in elkaar te hebben gezet dit weekend. Normaliter liet dan alles echt wel los. Ben heel benieuwd hoe lang het zo gaat blijven zitten maar heb het idee dat dit netjes gaat houden. Moet nog even wennen aan het andere kwastje en de textuur, maar als dit zo blijft zitten is dit een blijvertje. Heel erg fijn!

Kaygee

Berichten: 2275
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 16:41

Mag ik even een vraag stellen?

Op aanraden van iemand hier had ik de urban nails rubber base en rubber topcoat aanschaft. Ik vond dit altijd al een dikke lak maar dacht dat dit zo hoorde te zijn. Ik heb het doorverkocht omdat ik toch een ander merk gebruik. Maar koper geeft nu aan dat de lak dik is en dit niet hoort. Ik weet niet beter dan dat de lak vanaf het begin al heel stroperig was en ik weet dit aan het feit dat het rubber base en topcoat zijn.

Is er iemand hier die dit nog gebruikt en hoe is de dikte bij jou dan? Alvast bedankt, want ik vind dit wel even een ding met een koper :o

yarkayunda
Berichten: 839
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 16:48

Ik gebruik rubberbase van een ander merk maar dat is toch het hele ding van de rubberbase? Die is nou eenmaal stroperiger dan normale base of topcoat. Daardoor is die ook steviger.

Kaygee

Berichten: 2275
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 16:51

Ja dat dacht ik dus ook, maar zij zegt ook andere rubber base te hebben van dit merk en dat die niet zo dik is... ik heb ze voor verzenden nog bekeken en het is echt niet zo dat het half uitgehard in het flesje zit...

c_alsemgeest

Berichten: 20705
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 17:01

Volgens mij is alleen die van PG wat dunner, andere merken zijn altijd wat dikker dan bv die van PG.

Yenni
Berichten: 5462
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:35

Hallo allemaal,

1)Ik hoop op tips want ik weet het niet meer. Ik zet alleen bij mijzelf gellak. Het lakken lukt nu best goed. Maar als ik het na 2,5 / 3 weken eraf wil halen dan lukt het mij nooit. Ik vijl de kleur open en week mijn nagels met watjes en zilverfolie in 70% alcohol, hier zou het er toch mee af moeten gaan. Het maakt niet uit hoelang ik week het laat niet los. Vaak alleen aan de randjes. Het midden zit muur vast. Gevolg is, dat ik vijl, dat is in het verleden niet altijd goed gegaan. Ik heb 2 x in een paar jaar tijd bij de styliste gezeten met een te ver geveilde nagel. Ik heb er van geleerd en vijl niet meer helemaal door. Maar van het weken worden mijn nagelriemen zo droog en broos dat bij het kleinste stootje mijn nagelriemen open liggen. Ik smeer 2 x per dag met olie en ik smeer 1 x per dag met bodycream, wat ook verzorgt.

Hebben jullie tips? Open vijlen ben ik toch altijd bang dat ik te ver door vijl... Pure alcohol vinden mijn nagels/vingers niet echt leuk..

2) Paar pagina's terug hadden jullie het over de peel off. Werkt dat echt?

3) Nog een vraag: ik heb een paar oude flesjes gellak die stropiger zijn geworden. Mag je die gewoon weg gooien bij het vuilnis of waar laat je die?.

Alast hartelijk dank voor de eventuele antwoorden O:)

Kaygee

Berichten: 2275
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:48

Als je weekt moet je dat met aceton doen en niet met alcohol, dat doet namelijk niet zo veel ;)

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 23:24

Wou zeggen, je moet wel met aceton weken!

c_alsemgeest

Berichten: 20705
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 23:28

Aceton... geen alcohol en je moet altijd wel een deel vijlen, als je de toplaag er op laat doet het weinig.

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 00:03

Dwyne, fijn om te horen! Boost base is even wennen kwa textuur idd. Hopelijk blijft hij nog wat langer zitten. Twee weken moet hij toch wel houden.

Kaygee, rubberbase hoort dikker te zijn. De bedoeling is niet dat je er strijk laagjes mee doet maar dat je je nagel ermee op bouwt. Is het een doorzichtige rubberbase? Rubber met kleur kan soms verschillen in viscositeit. Daarnaast verschilt het per merk. Zo is By Djess heel dun en Lennoxlynn heel erg dik.

Yenni, soaken doe je idd met aceton, niet met alcohol. Je zult toch de top open moeten vijlen voor het soaken.. als je dat spannend vind moet je een cursus gaan volgen zodat je er hulp bij krijgt en iemand met je mee kijkt. Peel off is niet voor alle nagels geschikt. Michelle Ivak heeft ook duidelijke info op haar insta. Zij test al jaren gellak en producten en heeft veel ervaring. Dit is wat ze over Peel off schrijft. Echter zijn er wel mensen die het wel graag gebruiken. Maar is je eigen keuze of je dat risico neemt. Ik heb evt de Peel off van Diva te koop. Niet geschikt voor een nagelplaat die zwak is of snel beschadigt. Mijn ervaring is niet positief.
Afbeelding
Echter moet je nooit geen enkel product van je nagel trekken ^ er zijn mensen die het met olie er makkelijk af krijgen. Bij mij en mijn moeder werkt dat niet. Chipt snel en in het midden raakt het niet los met olie en bokkepootje.

Nagellak kan bij het glas afval als het flesje van glas is en anders in de kliko. Had even gegooglet :)

Rivendell

Berichten: 6846
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 01:21

Vijlen kan prima als je een goede onderlaag hebt.
Wat ook kan helpen, is geen primer of bond gebruiken. Alleen een simpele basecoat

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:26

Ik dacht altijd dat nagellak bij het chemisch afval hoorde. Ik heb hier een zakje oude potjes klaarliggen om bij het depot af te geven.

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:29

Ik las laatst ook iets over weken in een badje met olie, water en afwasmiddel. Maar dat heb ik zelf niet geprobeerd.
En ik las op een gellak facebook pagina over met folie (en aceton) onder de lamp. Dan zou het sneller weken. Hebben jullie daar ervaring mee?

Yenni
Berichten: 5462
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 21:40

Mariettjj schreef:
Ik las laatst ook iets over weken in een badje met olie, water en afwasmiddel. Maar dat heb ik zelf niet geprobeerd.
En ik las op een gellak facebook pagina over met folie (en aceton) onder de lamp. Dan zou het sneller weken. Hebben jullie daar ervaring mee?

Ja, dit heb ik in het verleden ook gedaan (zilverfolie in de lamp) zit werkt sneller maar mijn lamp is er toen aan kapot gegaan (had veel minder kracht) waardoor de gallak niet uitharde.

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 16:58

Yenni schreef:
Mariettjj schreef:
Ik las laatst ook iets over weken in een badje met olie, water en afwasmiddel. Maar dat heb ik zelf niet geprobeerd.
En ik las op een gellak facebook pagina over met folie (en aceton) onder de lamp. Dan zou het sneller weken. Hebben jullie daar ervaring mee?

Ja, dit heb ik in het verleden ook gedaan (zilverfolie in de lamp) zit werkt sneller maar mijn lamp is er toen aan kapot gegaan (had veel minder kracht) waardoor de gallak niet uitharde.


Ja, daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Geen goed plan dus.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10462
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 17:01

Hier ook voor het eerst in tijden weer een keer mn nagels laten doen :)

Nu weer proberen bij te laten houden :)

Afbeelding

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 17:12

Dat ziet er gezellig uit! Lekker zomers :D

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 17:00

Je lamp is niet gemaakt om zo lang aan te staan. Je kunt misschien een doek warm maken en je hand daar onder leggen.

Olie, water en afwasmiddel zal misschien voor nagellak zijn. Gel is gemaakt om een paar weken te blijven zitten.

Op internet stond dat gellak en nagellak niet meer bij het chemisch afval mogen.

Mooi setje Ynskek <3 lekker vrolijk.

Ik heb Holo op gedaan en nu schijnt de zon niet meer :')
Afbeelding

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:39

Mooie kleur Glossi!

Ik heb nu deze Afbeelding

Roosch

Berichten: 36699
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:40

Mermaid Green? <3

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 15:11

Roosch schreef:
Mermaid Green? <3

Yes! <3
Eerste keer dat ik die op heb nu. Vind ‘m wel leuk :D

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 00:40

Oeh die is mooi Mariettjj <3 hele mooie kleur!

xxxmh

Berichten: 3514
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 21:53

Ik heb nu voor de 3e keer gellac op gedaan maar de laatste 2 keer vond ik de lak heel dik en niet fijn lakken. Ik lak met pink gellac. Iemand idee hoe dit kan en of dit verholpen kan worden want het lakt niet fijn en daardoor zijn mijn nagels beetje mislukt deze keer..

chantal_bel

Berichten: 930
Geregistreerd: 19-10-06
Woonplaats: Op de aardbodem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 23:03

Welke kleuren heb je die dik zijn? De nieuwe lijn is namelijk dik. En want andere kleurtjes ook. Het is wel te lakken aar dat moet echt flinterdun en zwevend gedaan worden.

xxxmh schreef:
Ik heb nu voor de 3e keer gellac op gedaan maar de laatste 2 keer vond ik de lak heel dik en niet fijn lakken. Ik lak met pink gellac. Iemand idee hoe dit kan en of dit verholpen kan worden want het lakt niet fijn en daardoor zijn mijn nagels beetje mislukt deze keer..