Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britt_Sisi

Berichten: 8947
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 08:43

Deze glitter zat er 1 dag op en heeft geen verschil gemaakt. Nagelriemen zijn de afgelopen tijd (zeker 4 maanden zonder lak) ook rood geweest. Met een allergie zou het tussendoor neem ik aan gewoon weg moeten trekken?

Edit: deze foto was na zeker 4 maanden geen enkele lak

Afbeelding

Rivendell

Berichten: 6824
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 10:43

De nagel producten kunnen de aanstichter zijn. Vervolgens ga je ook allergieën opbouwen voor soort gelijke producten, bv schoonmaakmiddelen en crèmes

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 17:12

De foto is een beetje donker, maar even voor het idee. Niet een hele bijzondere creatie, maar wel een beetje het kerstgevoel. Zwarte lak met daaroverheen een laagje ruby red en een laagje rode glitterlak. :)

Afbeelding

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 17:16

xxxmh schreef:
Mijn kerst nagels. Linkerhand (helaas wijsvinger is gisteren me nagel omgevouwen tijdens hooi pakken en toen gebroken) is voor mijn doen mooi gelukt maar mijn rechterhand.. daar wil ik niet over praten haha. Ik heb bij sommige nagels wat kloofjes of eelt waardoor daar wat lak is ingekomen en ik het niet meer goed het ervan kreeg, echt balen. Iemand tips om dit er nog af te krijgen?


Ik zorg vooraf dat ik langs de nagel en de nagelriemen alles zo glad mogelijk maak. Ik gebruik (op de lage stand) een elektrische vijl met een smal opzetstukje. Maar je kan ook een gewone vijl gebruiken. Dan kan je het misschien wat netter aanbrengen? Of nog dunner lakken zodat je wat meer controle hebt over waar de lak heen gaat?
Het er nu netjes afkrijgen zonder dat je lak beschadigd wordt heel lastig denk ik. Ik vind dat het al best netjes is gelukt :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 19:35

Dit is mijn set:

Afbeelding

Basis is rosy brown (die nog steeds lastig is), op de pink glitters, ringvinger bladkoper, wijsvinger koperglitter. De middelvinger en duim gewoon rosy brown.

SimoneX

Berichten: 430
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 21:01

Dit is mijn kerstsetje


Afbeelding

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 22:23

Mooi dames!
Heb d’r ook maar een glimmertje op gedaan.
Afbeelding

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 15:39

Ik heb dus voor het eerst 3 weken geleden gel/acryl nagels laten zetten. Maar nu is ook alles weer dicht. Nu heb ik al uitgroei, heeft iemand tips om dat te verbloemen o.i.d? En kan ik sowieso wel zelf die nagels verwijderen als het er echt niet meer uitziet? :+

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 16:15

Meliaforever schreef:
Ik heb dus voor het eerst 3 weken geleden gel/acryl nagels laten zetten. Maar nu is ook alles weer dicht. Nu heb ik al uitgroei, heeft iemand tips om dat te verbloemen o.i.d? En kan ik sowieso wel zelf die nagels verwijderen als het er echt niet meer uitziet? :+

Oh das balen! Ik zag dit een keer voorbij komen, misschien kan je zoiets proberen?:


Afbeelding

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 22:10

Dat is indd een leuke tussenoplossing.

Iemand tips om een natte look extra mat te maken? Ik heb nu van 2 merken matte top coats geprobeerd maar ze vallen altijd wat tegen hoe mat ze zijn. Kun je de kleurlaag bijvoorbeeld extra opbuffen?

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 22:45

Hallo, mag ik meekletsen?

Van de zomer begonnen om bij een nagelstylist iedere 3weken gel nagels te laten zetten. Ivm de lockdown heeft ze deze eraf gehaald en netjes een beschermlaagje rubber aangebracht.

Nu ben ik een nagelbijter en heb ik dar er dus afgetrokken.

Ik heb nu bij de DA een paar potjes nagellak gehaald, undercoat dat ribbels etc verbloemd, verschillende kleurtjes en een blanke gellook topcoat.

Ik deze heel blij opgedaan, maar niet genoeg laten drogen denk ik, dus alles is er weer af.

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 23:55

F_Orumster schreef:
Dat is indd een leuke tussenoplossing.

Iemand tips om een natte look extra mat te maken? Ik heb nu van 2 merken matte top coats geprobeerd maar ze vallen altijd wat tegen hoe mat ze zijn. Kun je de kleurlaag bijvoorbeeld extra opbuffen?


Mijn nagelstyliste deed altijd over de nog natte nagel acryl poeder strooien en dan onder de lamp drogen. Dan werden en bleven ze mooo mat


Afbeelding

Libiris

Berichten: 1672
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 12:21

[quote="viphorse"]Stille meelezer …..

Dames wat lakken jullie mooi allemaal ! En wat een creaties .
Ik zou zo graag zelf aan de slag willen ipv naar een salon te gaan maar heb in verleden pg gehad en dat zat echt nooit mooi jammer genoeg.[/quote

ik gebruik al jaren PG bij mijzelf en ook bij klanten en blijft zeer goed zitten.
ik gebruik wel een rubberbase en top van een ander merk.
maar met de rubberbase van PG moet het ook gewoon goed blijven zitten.
dus ik zou niet met de gewone base lakken van PG
alles blijft toch afhankelijk van hoe jouw stappenplan is en het netjes en dun lakken.

Libiris

Berichten: 1672
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 12:39

EmptyWords schreef:
Hallo, mag ik meekletsen?

Van de zomer begonnen om bij een nagelstylist iedere 3weken gel nagels te laten zetten. Ivm de lockdown heeft ze deze eraf gehaald en netjes een beschermlaagje rubber aangebracht.

Nu ben ik een nagelbijter en heb ik dar er dus afgetrokken.

Ik heb nu bij de DA een paar potjes nagellak gehaald, undercoat dat ribbels etc verbloemd, verschillende kleurtjes en een blanke gellook topcoat.

Ik deze heel blij opgedaan, maar niet genoeg laten drogen denk ik, dus alles is er weer af.


welkom!

gewone lak duurt gewoon heeeel lang voor het echt heel goed droog is. kwestie van heel veeeel geduld. Ik deed het altijd voor het slapen gaan..

maar uiteindelijk overgestapt op gellak en ben daar super blij mee! Misschien ook eens verdiepen om het zelf te doen met gellak?

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 12:58

Het gaat nu al een stuk beter, dunnere laagjes en inderdaad goed laten drogen.

Ik wil wel over naar gellak, maar dan eerst even sparen voor een uv setje

Libiris

Berichten: 1672
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Groesbeek

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:13

de lamp zou ik gewoon via Bol.com bestellen, kost rond de 15-20 euro of via Ali, maar dat duurt langer
fijn dat het nu beter is gegaan!

viphorse

Berichten: 1511
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 11:05

Libiris schreef:
viphorse schreef:
Stille meelezer …..

Dames wat lakken jullie mooi allemaal ! En wat een creaties .
Ik zou zo graag zelf aan de slag willen ipv naar een salon te gaan maar heb in verleden pg gehad en dat zat echt nooit mooi jammer genoeg.[/quote

ik gebruik al jaren PG bij mijzelf en ook bij klanten en blijft zeer goed zitten.
ik gebruik wel een rubberbase en top van een ander merk.
maar met de rubberbase van PG moet het ook gewoon goed blijven zitten.
dus ik zou niet met de gewone base lakken van PG
alles blijft toch afhankelijk van hoe jouw stappenplan is en het netjes en dun lakken.



Inmiddels startersset van Kiki london gekocht en zo blij mee ! Lak zit er best netjes op en zelfs nu na 1,5 week nog steeds. Wel is ondanks hun rubberbase het bij de wijsvinger iets eraf .
Alles eraf halen van de nagelstudio wat er eerst op zat was zo gedaan met een stoomapparaat . Ideaal dat ding .

Hoe bergen jullie alle lakjes lamp etc netjes op ? Zag een leuke koffer maar vind dat best duur .

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 12:15

Je zit goed met een starterset van kiki!
Ik heb een zelfgemaakte koffer van hout.
Lamp berg ik op in de doos die erbij zat.

Ik ga een pauze inlassen. Mij nagels breken af als de malle. Biab blijft slecht zitten. Nooit deze problemen gehad. Collega kwam met een goede opmerking: hormonen.
Ik ben bijna 22 weken zwanger. Dus dat zou best wel eens kunnen. Haha. Maar eens even een pauze en nieuwe nagel aan laten groeien.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 12:48

Gefeliciteerd met je zwangerschap nessa!

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 12:58

Nessa schreef:
Je zit goed met een starterset van kiki!
Ik heb een zelfgemaakte koffer van hout.
Lamp berg ik op in de doos die erbij zat.

Ik ga een pauze inlassen. Mij nagels breken af als de malle. Biab blijft slecht zitten. Nooit deze problemen gehad. Collega kwam met een goede opmerking: hormonen.
Ik ben bijna 22 weken zwanger. Dus dat zou best wel eens kunnen. Haha. Maar eens even een pauze en nieuwe nagel aan laten groeien.


Hier een baby van 3,5 maand en mijn nagels zijn ook zo broos en slap |( breken af als een malle en ook hier blijft de lak slecht zitten. Heb ze nu maar megakort. Had dit ook na bevalling van eerste kindje. Oh en m'n haar valt ook gigantisch uit. Leuk hoor baby's :') volgens mij werd het de vorige keer na een maand of 5 beter dus fingers crossed.
Maar supervaag dat die hormonen schijnbaar zoveel invloed hebben. Tenminste, neem aan dat het de hormonen zijn?

En nog gefeliciteerd!

viphorse

Berichten: 1511
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 13:55

Gefeliciteerd Nessa !

Ja zelfgemaakte koffer kan maar dan moet ik mijn man lief gaan aankijken en die heeft nog klusjes zat te doen :-) vandaar dat ik iets kant en klaars zoek .

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 16:08

Gefeliciteerd Nessa!

Ik ga morgen weer een poging wagen bij een andere salon. Tot nu toe heb ik er nog geen 1 gevonden in de buurt waar ik een tweede afspraak heb willen maken := toch maar hopen dat 8x scheepsrecht is :))

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:56

Wat vinden jullie fijne merken voor Gellak?
Ik heb een lamp en wat dingetjes van Kiki London, maar vind er niet echt kleuren voor mij tussen zitten.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:05

Kiki heeft zo onwijs veel kleuren!

Verder vind ik fijn: xtatic (veelal unieke kleurtjes) en lennox lynn.
Pink gellac ook qua kleurtjes. Maar ik heb nog geen ervaring met die vegan formule.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:13

Nessa schreef:
Kiki heeft zo onwijs veel kleuren!

Verder vind ik fijn: xtatic (veelal unieke kleurtjes) en lennox lynn.
Pink gellac ook qua kleurtjes. Maar ik heb nog geen ervaring met die vegan formule.

Ik wel. Goed warm maken, dan is het werkbaar :\.