Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 08:41

Die tip van het opwarmen was hem idd! Thanks!
Dit was de boosdoener, surf's up van Neonail. Ben echt in love met reflectives :))

Afbeelding
Afbeelding

Popstra
Berichten: 13792
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 10:19

Top!! Gave nagels heb je

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41673
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 10:20

Oooeeeh, it's so sparkly <3.

Ik heb ook een nieuwe set. Pearly nude, die moet ook echt eventjes in een warm badje, wat een stroop anders :)).

Judith_H

Berichten: 1083
Geregistreerd: 05-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 15:47

Mag ik een vraag stellen?
Ik heb een boel pagina’s bijgelezen en wou eigenlijk vragen aan degene die er verstand van hebben wat jullie zouden doen?

Ik heb echt kinderhandjes, klein, smal en mini nageltjes.
Ik heb een jaar of 7 geleden (gezien op de foto) een paar maanden gellak gehad, maar nooit met verlenging of tips of hoe zoiets ook heet. Kan dat überhaupt samen?

Ik ben ermee gestopt omdat diegene ermee stopte, daarna nog zelf geprobeerd maar ben motorisch niet vaardig genoeg om dit netjes te kunnen :P

Zie hier mijn handjes:
Afbeelding

Zou daar een verlenging oid (geen idee hoe je dat noemt?) mooi bij staan? En welke vorm?
En waar moet ik dan om vragen bij een salon? Of gewoon deze korte nagels houden?

Op zich kan ik mijn nagels wel goed laten groeien, ze blijven alleen nooit allemaal gelijk. De een breekt sneller als de andere, mijn duimen en pinken zijn bijvoorbeeld sterker als de rest.
Dus echt lang laat ik ze nooit worden. Dan knip ik ze gelijk op maat.

Eleionomae

Berichten: 19601
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 15:52

Ik heb ook mini handjes en mini nageltjes. Wat bij mij goed heeft geholpen is een rubberbase. Zeker ook omdat ik altijd nagels beet. Als je de foto's van mijn nagels bekijkt zie je ze gewoon mooier en langer worden sinds ik van de zomer ben gestart met gellak :)

Ik houd ze nog relatief kort omdat ik veel achter de computer zit en ik te lange nagels irritant vind met typen, maar ik heb eigenlijk nooit meer dat mijn nagels scheuren en ik moet ze elke 14 dagen echt korter vijlen om het een beetje werkbaar te houden :)

Edit: voor het idee mijn nagel naast een standaard swatch tip.

Afbeelding

Yenni
Berichten: 5460
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 16:35

Hallo ik heb een vraagje,

Ik lak mijn nagels met de producten van Pink Gellac. Ik weet dat sommige hier ook fan van zijn.
Ik heb helaas onwijs vaak dat je ziet waar ik gelakt heb. Dat er grijze lak strepen in de lak heb staan. Heeft iemand hier tips voor?

Eleionomae

Berichten: 19601
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 17:23

Ik zou zeggen dat je lak niet genoeg op temperatuur is. Probeer het eens even een paar minuten op te warmen (in een schaaltje warm water, je broekzak oud) en dan te lakken. Dan loopt het ook wat makkelijker uit en zou je minder strepen moeten krijgen

Popstra
Berichten: 13792
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 19:13

Judith_H schreef:
Mag ik een vraag stellen?
Ik heb een boel pagina’s bijgelezen en wou eigenlijk vragen aan degene die er verstand van hebben wat jullie zouden doen?

Ik heb echt kinderhandjes, klein, smal en mini nageltjes.
Ik heb een jaar of 7 geleden (gezien op de foto) een paar maanden gellak gehad, maar nooit met verlenging of tips of hoe zoiets ook heet. Kan dat überhaupt samen?

Ik ben ermee gestopt omdat diegene ermee stopte, daarna nog zelf geprobeerd maar ben motorisch niet vaardig genoeg om dit netjes te kunnen :P

Zie hier mijn handjes:
[ [url=m/vfusWW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zou daar een verlenging oid (geen idee hoe je dat noemt?) mooi bij staan? En welke vorm?
En waar moet ik dan om vragen bij een salon? Of gewoon deze korte nagels houden?

Op zich kan ik mijn nagels wel goed laten groeien, ze blijven alleen nooit allemaal gelijk. De een breekt sneller als de andere, mijn duimen en pinken zijn bijvoorbeeld sterker als de rest.
Dus echt lang laat ik ze nooit worden. Dan knip ik ze gelijk op maat.

Bij mij heeft rubberbase geholpen. Mijn nagels zijn mooi gegroeid en met de rubberbase er in een paar lagen op blijven ze heel stevig.
Moet je echter wel blijven lakken. Zonder zijn ze slap en zullen ze weer scheuren enz en ben je weer terug bij het oude.

Ik moet mijn bril op en goed licht hebben om netjes te lakken. Oefening baart kunst en neem dan geen opvallende kleuren want die zijn wat moeilijker maar een pastel nude. Met lichte pastel kleuren lijken je nagels ook groter

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 21:05

Yenni schreef:
Hallo ik heb een vraagje,

Ik lak mijn nagels met de producten van Pink Gellac. Ik weet dat sommige hier ook fan van zijn.
Ik heb helaas onwijs vaak dat je ziet waar ik gelakt heb. Dat er grijze lak strepen in de lak heb staan. Heeft iemand hier tips voor?

Naast wat Eleionomae zegt, is het ook belangrijk dat je de lak de kans geeft om te 'vloeien'. Dus niet te snel lakken en gelijk in de lamp, maar rustig lakken, laten vloeien en dan in de lamp.

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:58

Wat leuk om te zien dat steeds meer mensen de weg naar dit topic vinden! :D

Roosch, die kleur groen is helemaal geweldig en de nailart echt cute. <3

Heel gaaf Pepperr!!

Judith_H verlenging kan zeker samen met gellak! En ik zie geen reden waarom een verlenging bij jou niet zou kunnen. Waar je wel rekening mee moet houden (net als ikzelf trouwens) is dat een verlenging het mooiste in verhouding is als die ongeveer 1/3 van de lengte van je eigen nagelbed is. Dus mensen met een langer nagelbed van zichzelf kunnen ook een langere verlenging nemen zonder dat die onnatuurlijk staat of voelt. Hoewel het uiteindelijk natuurlijk zo lang kan als je zelf maar wilt! Maar dan ziet het er ook extremer uit.

Qua vorm denk ik zo dat je alles wel kan hebben, almond, ovaal of square. Dat is ook maar net wat je zelf mooi vindt!

Met sjablonen kan een verlenging precies aangepast worden op jouw eigen nagels, maar het hangt er ook vanaf met welke methode en producten de nagelstylist werkt. In een goede salon beoordelen ze ter plekke wat het beste bij jou en jouw nagels past.

Het kan ook zijn dat jouw nagels prima lang kunnen groeien met rubberbase/biab/gel, maar dan zal je ook wat geduld moeten hebben. Het voordeel van verlengen is natuurlijk dat je meteen de lengte en vorm hebt die je wilt!

mirtedl

Berichten: 829
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 10:32

Gisteravond de nieuwe collectie van pink gekocht!
Die glitter groen is me wel erggg intens :Y)
Maar opzich wel leuk voor streepje nailart


Afbeelding

Afbeelding

Sure_lee

Berichten: 10413
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 11:34

Oeh ja die zag ik net voorbij komen op de FB pagina. Die groene lijkt me juist helemaal geweldig!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41673
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 12:25

Ik had ze in de mail. Op de groene na vind ik ze een beetje inspiratieloos :o. Wel mooie kleuren, op zich.

Eleionomae

Berichten: 19601
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 08:28

Ik vind de groene wel echt heel gaaf. Dat reflective ook wel, maar vraag me af hoeveel je daar van ziet in de winter met weinig zonlicht :')

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 11:49

Eleionomae schreef:
Ik vind de groene wel echt heel gaaf. Dat reflective ook wel, maar vraag me af hoeveel je daar van ziet in de winter met weinig zonlicht :')


Ik vind de groene ook héél gaaf!

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 18:32

Ohhhw die groene! *D :wow: <<) heb de collectie even opgezocht en ik vind de andere kleuren ook leuk!

Vanavond komt eindelijk mijn derde en laatste bestelling van BF en dan heb ik mijn nagelspulletjes voorlopig weer (over- _O-)compleet!

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 09:23

Eleionomae schreef:
Ik vind de groene wel echt heel gaaf. Dat reflective ook wel, maar vraag me af hoeveel je daar van ziet in de winter met weinig zonlicht :')


Ook in huis zie je het met licht erop. Juist in zonlicht zie je niet veel haha. Ik vind reflectives zo gaaf, helemaal verliefd op! Vind alleen de kleur van pg niet zo.. ben nog op zoek naar andere kleuren.

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 09:30

Pepperrr schreef:
Eleionomae schreef:
Ik vind de groene wel echt heel gaaf. Dat reflective ook wel, maar vraag me af hoeveel je daar van ziet in de winter met weinig zonlicht :')


Ook in huis zie je het met licht erop. Juist in zonlicht zie je niet veel haha. Ik vind reflectives zo gaaf, helemaal verliefd op! Vind alleen de kleur van pg niet zo.. ben nog op zoek naar andere kleuren.



Deze heb ik van Diva, ben er ook helemaal gek op. En ook onder lamplicht schitteren ze maximaal, haha! Ga ze vandaag zelf swatchen en proberen een foto te maken met het licht erop..

Afbeelding

Eleionomae

Berichten: 19601
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 09:57

Ik vind die paarse van diva echt fantastisch.

mirtedl

Berichten: 829
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 12:03

De groene glitter blijft toch niet.. ik vond de glitter wel erg grof, hou zelf meer wat fijner..
de Reflective Lilac vind ik wel helemaal geweldig…
Afbeelding

Eleionomae

Berichten: 19601
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 12:20

Oeh, zo is ie gaaf ja

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 12:22

Ohhh die is mooi!!

Eleionomae

Berichten: 19601
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 22:36

Niet de beste foto, maar er zit weer een nieuw setje op :)

Afbeelding

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 00:17

Heel gaaf die mirtedl!

Mooie combi Eleionomae *\o/*

Ik heb vandaag bij een model een verlenging gezet met 1 van mijn nieuwe kleurtjes. Voor:

Afbeelding

En na:

Afbeelding

Afbeelding

Eleionomae

Berichten: 19601
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 07:41

Oeh, heel sjiek