Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Syrianda
Berichten: 1835
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 21:27

zonnebloem18 schreef:
18 watt of 18 led?

Die van mij is 18 led en 26 watt.


Euh....even kijken.
18 watt/led uv staat er.

-Namiro-

Berichten: 1942
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 21:38

Als deze lamp in die set zit mag je er toch vanuit gaan dat die lamp werkt met de lak die je erbij koopt? Of twijfel je daar aan?

Syrianda
Berichten: 1835
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 21:44

-Namiro- schreef:
Als deze lamp in die set zit mag je er toch vanuit gaan dat die lamp werkt met de lak die je erbij koopt? Of twijfel je daar aan?


Je kunt ook kiezen voor een 26 of 48 watt led uv. Ik vraag me dan af welke beter is en waarom je een hogere watt zou pakken.

-Namiro-

Berichten: 1942
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 21:52

Kerst is voorbij dus weg met de kerstnagels.. dat hysterische is eigenlijk helemaal niet mijn ding.. dus back to normal!


Afbeelding

Afbeelding

Heeft iemand hier wel eens een online cursus gevolgd? Zou wel een cursus willen doen waarin met name vijlen en nagelriemen verzorgen aan bod komen, maar vraag me af of dat online wel handig is..

Syrianda, geen idee! De experts hier kunnen jouw vraag vast beantwoorden.

Eleionomae

Berichten: 19603
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 22:20

Qua lamp, ik heb deze:
Aokyom® Nageldroger, 160 W, 54 uv-leds, lamp voor nagels, professionele nagellamp met 10/30/60/99 s timer, lcd-display en slimme sensor voor vingers/teennagels, voor alle gelnagels, gelnagels, Shellac https://amzn.eu/d/f51oVOx

Bevalt me echt prima :)

Wijslander

Berichten: 5781
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 22:46

fleurtjeuh schreef:
Ik heb net mn vriend kerst nagels gegeven :D

En na het eten ga ik mn eigen doen, maar ik weet nog niet zo goed wat...


En hoe zijn ze geworden, die van je vriend? En van jezelf? :D

Shenavallie schreef:
@ Wijslander: Ik doe niet aan kerst. Het is dus 'gewoon' nude met een lichte shimmer geworden. :D


Ook altijd goed toch! Geen foto? <<)

Syrianda schreef:
-Namiro- schreef:
Als deze lamp in die set zit mag je er toch vanuit gaan dat die lamp werkt met de lak die je erbij koopt? Of twijfel je daar aan?


Je kunt ook kiezen voor een 26 of 48 watt led uv. Ik vraag me dan af welke beter is en waarom je een hogere watt zou pakken.


Hoe hoger de wattage, hoe sneller de gellak droogt. Persoonlijk zou ik in ieder geval voor 48 watt gaan en eerder een losse lamp kopen dan een starterspakket met een lamp met een heel laag wattage.

Namiro, geen ervaring met een online cursus hier. Lijkt me ook erg lastig/onmogelijk als het gaat om een vijl- of manicureles, dan is het toch wel heel handig als iemand live met je meekijkt en kan bijsturen. Mooie nagels heb je, lang ook!

Popstra
Berichten: 13842
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 23:14

Ik vind die iced glazed donuts nagels ala Hailey Bieber best gaaf.
Vroeg me af welke en waar je de spullen kunt krijgen die je daar voor nodig hebt...
Weet iemand dat?

Britt

Berichten: 18896
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 02:41

Een online cursus werkt alleen als je de basis goed beheerst en daarnaast goed bent in leren vanaf een scherm en kritisch kunt zijn op jezelf.
De TS club van Tanya Savchenko is heel goed, maar wel vrij duur.

Popstra, daarvoor heb je een basiskleur nodig (meestal wit of lichtroze, maar het kan met iedereen kleur), een nowipe topcoat en een ice of unicorn pigment poeder.

-Namiro-

Berichten: 1942
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 07:46

Dank je Wijslander. Heb ze zelfs ingekort nu.. dan kan ik niet meer typen en dan doen sommige nagels/vingers ook pijn.
Lange nagels zit in de familie. Mijn oma had en mijn moeder heeft exact dezelfde nagels.

Wijslander en Britt dat was ook mijn twijfel al.. dan ga ik toch eens kijken voor een ‘echte’ cursus. Iemand tips in de buurt van Limburg?

Wijslander

Berichten: 5781
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 08:38

Prachtig hoor en wat leuk dat het bij jullie in de genen zit, zou willen dat dat bij mij ook zo was. :P

Ik ben niet heel bekend in Limburg e.o. qua nagelcursussen, maar in Sittard zit Magic Nails. Die bieden cursussen aan voor niet veel geld en hebben wel een goede naam op dat gebied ook. Kijk ook even bij opleidingen onder het kopje 'Gevorderden', daar staat o.a. de freescursus!

Ik heb kerstvakantie van mijn werk (op school) en krijg vandaag 2 mensen voor gellak. Ben heel benieuwd hoe dat gaat qua energie en tijd (snelheid is bij mij echt nog een ding). In theorie heb ik er een uur pauze tussen zitten, hopelijk is dat in de praktijk ook zo. :P
Laatst bijgewerkt door Wijslander op 28-12-22 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Berichten: 18896
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 08:47

In Gemert zit Lennox Lynn, die bied ook diverse cursussen aan.

Wijslander

Berichten: 5781
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 08:52

Britt schreef:
In Gemert zit Lennox Lynn, die bied ook diverse cursussen aan.


Ook een goede inderdaad!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 09:54

Syrianda schreef:
Hoi allen, ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven wat betreft het beste starterspakket.
Heb er 1 gezien van het merk shellac4you.
Daar zit een 18 wat lamp bij. Nou zegt mij dit niet zoveel. Kunnen jullie aangeven of zo'n lamp voldoende is. Wellicht hebben jullie tips wat betreft de beste starterspakket. Wil er best iets voor betalen als dat betekent dat het kwaliteit is.


Het starterspakket met de 48 watt lamp nemen. Is echt top en werkt prima.
Hard bij mij alles super uit.
En ik zou meteen als base voor de rubberbase gaan. ;)

Popstra
Berichten: 13842
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 10:34

Britt schreef:
Popstra, daarvoor heb je een basiskleur nodig (meestal wit of lichtroze, maar het kan met iedereen kleur), een nowipe topcoat en een ice of unicorn pigment poeder.


Dankjewel :)

Syrianda
Berichten: 1835
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:32

Meavey schreef:
Syrianda schreef:
Hoi allen, ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven wat betreft het beste starterspakket.
Heb er 1 gezien van het merk shellac4you.
Daar zit een 18 wat lamp bij. Nou zegt mij dit niet zoveel. Kunnen jullie aangeven of zo'n lamp voldoende is. Wellicht hebben jullie tips wat betreft de beste starterspakket. Wil er best iets voor betalen als dat betekent dat het kwaliteit is.


Het starterspakket met de 48 watt lamp nemen. Is echt top en werkt prima.
Hard bij mij alles super uit.
En ik zou meteen als base voor de rubberbase gaan. ;)


Dank voor je hulp. Ik ga voor een hogere wattage lamp. Fijn dat jullie kunnen helpen.

Kun je me zeggen wat het verschil is tussen beide base lagen?

Popstra
Berichten: 13842
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 14:31

Rubberbase is flexibeler en blijft goed zitten op slappe nagels. Ook is deze in verschillende kleuren te krijgen (Diva..Lenox Lynn) en hoef je enkel na het preppen van je nagels daarmee te lakken en een ( no wipe)topcoat over heen te doen.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 14:41

Geeft idd wat meer versteviging en blijft ook beter zitten vind ik.
Dus ik zou de gewone bases lekker overslaan die staan hier nu te verstoffen.
En je heb ze ook meteen in kleurtjes.
Dus heb je een keer haast rubberbase topcoat klaar. ;)

-Namiro-

Berichten: 1942
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:03

Dank voor de tips dames!! +:)+

Succes Wijslander! Hopelijk lukt het qua planning.

butengeweun

Berichten: 3667
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 20:32

Welke rubber of biab base vinden jullie fijn ik kom van de acryl af dus mijn nagels zijn zo flexibel als wat nu en wil ze wa extra stevigheid geven maar raak door alle merken en soorten een beetje de weg kwijt.

fleurtjeuh
Berichten: 10363
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 21:30

butengeweun schreef:
Welke rubber of biab base vinden jullie fijn ik kom van de acryl af dus mijn nagels zijn zo flexibel als wat nu en wil ze wa extra stevigheid geven maar raak door alle merken en soorten een beetje de weg kwijt.

Het is hier geen geheim dat ik hier groot fan ben van Victoria Vynn.
De Mega Base lijn is de rubberbase lijn, The Gel Bottle is de Biab lijn.
Beide ben ik over te spreken, gebruik nu vooral de Lily Pink mega base maar heb een hele poos the clear gel bottle gebruikt. Die is dikker en stroperiger maar ook minder flexibel na uitharden.

fleurtjeuh
Berichten: 10363
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 21:46

Wijslander schreef:
fleurtjeuh schreef:
Ik heb net mn vriend kerst nagels gegeven :D

En na het eten ga ik mn eigen doen, maar ik weet nog niet zo goed wat...


En hoe zijn ze geworden, die van je vriend? En van jezelf? :D


Nou, hier dan foto's!
Allereerst mn vriend. Super snel groeiende, mega dikke nagels die hij het liefst zo kort mogelijk houdt..

Afbeelding
Simpel zwart met een laagje rood met glitter :)

En dan mijn nagels.
Ik was tot en met de rubberbase(Victoria Vynn Mega Base Lily Pink) en toen wist ik nogsteeds niet wat ik wilde :') (ik was\ben ziek :') )
Dus eerst mn pinken gedaan met de glitter (VV Dry Champagne)
Toen de cat eye (Topaz) gedaan met een laagje Happiness eronder, beide van VV.
Niet tevreden over maar toch laten zitten maar aan de andere hand niet gedaan.
En de rest heeft Neonail She Rules gekregen. Ik ben niet zo van de roze , maar vind dit toch een mooie kleur <3 zacht roze, doorschijnende base met een flake die van roodgoud naar rozegoud naar ijziggoud(does that make sense?
De eerste foto laat het beste de kleur zien van de Neonail, de andere foto beter de andere 2 nagels.

Afbeelding

Afbeelding


Ook 'leuk' kijk hoe groot het verschil is tussen onze uitgroei, zelfde dag gedaan...

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 23:05

Afbeelding


Dit zijn mijne met shellac4u clear rubberbase, donkerblauwe met shimmer 2 laagjes en cateye erop.
Victoria vynn was ook goed trouwens idd.

mirtedl

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 14:27

fleurtjeuh schreef:
butengeweun schreef:
Welke rubber of biab base vinden jullie fijn ik kom van de acryl af dus mijn nagels zijn zo flexibel als wat nu en wil ze wa extra stevigheid geven maar raak door alle merken en soorten een beetje de weg kwijt.

Het is hier geen geheim dat ik hier groot fan ben van Victoria Vynn.
De Mega Base lijn is de rubberbase lijn, The Gel Bottle is de Biab lijn.
Beide ben ik over te spreken, gebruik nu vooral de Lily Pink mega base maar heb een hele poos the clear gel bottle gebruikt. Die is dikker en stroperiger maar ook minder flexibel na uitharden.


Zou even goed informatie zoeken over TGB voor je dit aanschaft.. ik werk er ook nog mee, opzich naar tevredenheid maar ga toch opzoek naar ander merk na al die negatieve berichten

Hommage

Berichten: 2768
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 14:33

Ik lees al een poos mee, maar ben eigenlijk wel benieuwd wat precies de redenen zijn waarom mensen van TGB afstappen? Ik heb zelf enkel fijne ervaringen met hun Biab. Salon waar ik eerder kwam werkt er naar mijn weten ook nog steeds mee zonder problemen. :)

Syrianda
Berichten: 1835
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 14:43

Popstra schreef:
Rubberbase is flexibeler en blijft goed zitten op slappe nagels. Ook is deze in verschillende kleuren te krijgen (Diva..Lenox Lynn) en hoef je enkel na het preppen van je nagels daarmee te lakken en een ( no wipe)topcoat over heen te doen.


Duidelijk! Klinkt ook een goede optie.