Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sababber

Berichten: 2719
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 21:14

Hoi hoi, ik heb me hier nog niet eerder gemeld. Jaren geleden begonnen met gellak, met een lamp van sensationail. Recent weer opgepakt om zelf mijn nagels te doen. Eigenlijk verliep dat best goed met mijn oude spulletjes. Nu nieuw besteld van PNS, vrijdag voor het eerst gebruikt, maar helaas ziet het er nu zo uit :=


Afbeelding
ik had wel primer gebruikt van sensationail, voor de rest alles van PNS. Gewoon van te voren goed gevijld en met alcohol schoon gemaakt. Zou de primer niet werken in combinatie met deze lak? Zo zonde -O-

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 17:15

Geen idee, in principe zijn de meeste merken onderling uitwisselbaar. Waren alle gebruikte producten nieuw of nog oud?

Vandaag eens creatief geweest met foto’s maken :P
Afbeelding
Afbeelding

tiwi1969

Berichten: 7661
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 20:24

Mooie nagels, heerlijk fris en vrolijk kleurtje.

Ik ben vandaag een beetje aan het klungelen geweest. In plaats van topcoat nog een keer rubberbase gezet en pas gemerkt toen het niet blauw werd onder de lamp. Daarna toch nog maar een topcoat erover.
Toch maar een foto, tips zijn altijd welkom.

Afbeelding

Waar ik wel blij mee ben zijn mijn nagelriemen, veel minder dik en stug dus ook minder scheuren.
Daar gebruik ik nu Sally Hansen cuticle remover voor.

Eleionomae

Berichten: 19602
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 07:46

Wat leuk met die overloop van nude naar dat kleurtje, dat moet ik ook eens gaan proberen haha.
Mijn lak zit er nu al 3 weken op. Hoop dat het nu nog een week blijft zitten, dan kan ik het vernieuwen voor ik op vakantie ga :))

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 10:49

Dat soort dingen waag ik me nog niet aan. Heb ik ook het geduld nog niet voor :')

Vandaag wel mijn nagels weer gedaan.
Ik heb nu doorzichtige fibergel, daarover een glitterlaag en diverse titanium topcoat.

Toch glitter, maar subtiel.

Afbeelding
Ik ben er blij mee

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 11:56

Britt schreef:
Geen idee, in principe zijn de meeste merken onderling uitwisselbaar. Waren alle gebruikte producten nieuw of nog oud?

Vandaag eens creatief geweest met foto’s maken :P
[ [url=m/3tonCV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NgisPd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel Nice!

c_alsemgeest

Berichten: 20690
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 11:59

Afbeelding

Ik heb voor mijn vakantie een lakje gekozen waarvan ik weet dat die er bij mij eigenlijk altijd 4 weken op blijft zitten. En een glittertje is altijd goed :P
Ook een keer mijn nagels niet kort gevijld... kan nu wel nu ik even 2 weken niet in aanraking met paarden kom :+

Yenni
Berichten: 5460
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 17:57

Hee dames!
Doen jullie onder je rubberbase nog een primer?

zonnebloem18

Berichten: 24857
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 18:08

Ik heb nu voor het eerst rubberbase gebruikt en ik heb het voor de zekerheid wel gedaan. Dat zit nog steeds netjes.

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 18:46

Ja prep en primer. Afhankelijk van de nagel ook wel, maar voor mijzelf werkt dat goed.

Glitter is idd altijd goed =:)

Je ziet dat het wat dikker is dan nodig/mooi is Tiwi, waarschijnlijk door die extra laag rubber base. Is gewoon pech, volgende keer beter toch?

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 19:13

Ik wilde morgen mijn nagels gaan doen, zie ik net dat er een AliExpress pakketje verwacht wordt. Hopelijk nieuwe kleurtjes! Dus morgen eerst maar eens geduldig afwachten:p

tiwi1969

Berichten: 7661
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 20:54

Britt schreef:
Je ziet dat het wat dikker is dan nodig/mooi is Tiwi, waarschijnlijk door die extra laag rubber base. Is gewoon pech, volgende keer beter toch?


Ik maak het expres wat dikker, 3 lagen rubberbase en 3 lagen lak, omdat ik super dunne nagels heb die extra stevigheid nodig hebben of super kort moeten blijven. Die dunne en pijnlijk scheurende nagels was ook de reden hiermee te beginnen, inmiddels is het ook gewoon leuk en verslavend met alle mogelijkheden.
Die extra laag was natuurlijk niet de bedoeling.

Mooie glitters hierboven, glitters blijven hier ook langer mooi dan gladde lak.

Eleionomae

Berichten: 19602
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 06:38

Ik heb nog nooit zulke lelijke nagels gehad, maar m'n lamp hield er halverwege ineens telkens mee op. Met een hoop getier beide handen af. Maar het is niet wat ik in gedachten had :')

De nieuwe lamp is in ieder geval al besteld
Afbeelding

c_alsemgeest

Berichten: 20690
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 19:12

Yenni schreef:
Hee dames!
Doen jullie onder je rubberbase nog een primer?

Als ik echt zeker wil zijn dat het echt lang blijft zitten (zoals bv voor een vakantie oid) gebruik ik op de "hoekjes" aan de uiteinden van mijn duim en wijsvinger wel primer.
De rest niet... die vingers gebruik ik blijkbaar te weinig om te slijten :')

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 20:28

Allang niets meer gepost hier maar wel meegelezen en gekeken. Deze keer wat anders als mijn standaard nude gel. Dus misschien wel leuk om te laten zien.

Was een nieuw kleurtje, niet volledig dekkend. Lijkt een beetje op glas in lood. Erg gaaf en bij iedere extra laag langzaam wat donkere qua kleur.
En heel erg wisselen qua kleur in verschillende licht inval :j

Afbeelding

Afbeelding

Lekker veel zomerse vrolijke kleurtjes komen er voorbij. En iedereen lekker bezig. Ik zit nog steeds in keer in de 4 weken lekker bij mijn styliste in de stoel. Veel te Pietje precies om het zelf te doen :=

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 21:03

Mooi! <3

Eleionomae

Berichten: 19602
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 07:05

Mooi kleurtje dat paarse!
Ik bedacht gister dat ik mijn teennagels wel kon doen, nou dat is echt een waardeloos klusje :') er zit wat op, maar daar is ook alles mee gezegd :')

-Namiro-

Berichten: 1928
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 14:49

Leuk die paarse glas-polish! Had m ook in mijn mandje maar uiteindelijk niet besteld.. nu spijt natuurlijk.. -O-

Eleionomae, ik heb ook 1 keer mijn teennagels gedaan en dat was ook geen succes..

At is volgens jullie de beste manier om de voorkant van je nagel mee te lakken? Ik merk dat ik daar moeite mee heb.. klieder steeds mijn hele onderkant vol waardoor er een dikke klont onder mijn nagel zit..

Eleionomae

Berichten: 19602
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 17:59

Ik haal altijd even een sateprikkertje onder m'n nagels langs als ik heb zitten knoeien :))

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 17:06

Vandaag mijn nagels gedaan, blij met het kleurtje. Blijft altijd lastig de moeilijke hand
Afbeelding
Afbeelding

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 21:35

Lekker vrolijk! Ziet er netjes uit hoor :j

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 07:54

Namiro, minder lak gebruiken? En je kwastje plat leggen, niet te rechtop houden, dan veeg je alle lak mee naar voren ipv dat je hem verdeeld over de nagel.
Er staan best veel polish technieken op internet, kan best de moeite zijn om eens te bekijken.

Die paarse is mooi idd! Ik hou van wat beweging in de lak in verschillend licht.

Lekker kleurtje Kletskoekje!

Eleionomae

Berichten: 19602
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 08:25

Vlak voor we weg zijn gegaan heeft mijn zoontje nog even nieuwe kleuren uitgezocht, hopelijk blijft dit gewoon zitten de komende weken :))
Afbeelding

-Namiro-

Berichten: 1928
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 08:28

Britt schreef:
Namiro, minder lak gebruiken? En je kwastje plat leggen, niet te rechtop houden, dan veeg je alle lak mee naar voren ipv dat je hem verdeeld over de nagel.
Er staan best veel polish technieken op internet, kan best de moeite zijn om eens te bekijken.

Die paarse is mooi idd! Ik hou van wat beweging in de lak in verschillend licht.

Lekker kleurtje Kletskoekje!


Ga ik proberen! Dank voor de tip!

Slmt9

Berichten: 4835
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 08:51

-Namiro- schreef:
Leuk die paarse glas-polish! Had m ook in mijn mandje maar uiteindelijk niet besteld.. nu spijt natuurlijk.. -O-

Eleionomae, ik heb ook 1 keer mijn teennagels gedaan en dat was ook geen succes..

At is volgens jullie de beste manier om de voorkant van je nagel mee te lakken? Ik merk dat ik daar moeite mee heb.. klieder steeds mijn hele onderkant vol waardoor er een dikke klont onder mijn nagel zit..


Glass gelpolish kan je ook makkelijk zelf maken.
Je kan een neon kleur gebruiken die half transparant is, waar je normaal een witte gelpolish onder moet doen.
Je kan ook welke kleur je wil mengen met een gewone, transparante basegel. Je mengt dit 1 op 1.

Tennailsupplies heeft er een leuke cursus over gegeven met 5 soorten nailart. Met name glas in lood (helemaal rechts) vond ik leuk al gebruik ik voor het gemak en snelheid liever waterdecals :o :
https://fb.watch/kdOdMCI-vN/


Afbeelding


Afbeelding