Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sintara

Berichten: 7414
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 15:46

Tenen vind ik echt een eitje met gellak. De nagels van de kleine tenen laat ik uitgroeien maar dat stelt niks voor, grote nagels vijl ik en week ik met een watje aceton erop.
Mijn vingers vind ik nog steeds een dingetje, als je veel met je handen doet is een week wel de max, maar ik heb niet zovaak zin in al dat werk:=

zonnebloem18

Berichten: 24843
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 18:49

Wow wat doe jij met je handen dan Sintara? Ik repareer 5 dagen in de week fietsen, maar het kan er bij mij wel 3 weken op zitten.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 18:55

Mijn lak blijft 4 weken goed zitten. Daarna wel uitgroei natuurlijk, dus dat is wel echt de maximale tijd dat ik een set erop wil hebben.

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 21:35

Mijne houden ook maar een week ofzo hoor, 1.5 max. Ik pulk er ook wel graag aan en heb van mezelf hele vette nagels, ook acryl liet snel los

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 08:07

Sintara schreef:
Tenen vind ik echt een eitje met gellak. De nagels van de kleine tenen laat ik uitgroeien maar dat stelt niks voor, grote nagels vijl ik en week ik met een watje aceton erop.
Mijn vingers vind ik nog steeds een dingetje, als je veel met je handen doet is een week wel de max, maar ik heb niet zovaak zin in al dat werk:=

Ik red makkelijk 4 weken, en dan moet het er vaak af ivm uitgroei ipv dat het gechipt is oid.

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 14:11

Ik zou het wel redden, maar dan ben ik het allang beu en is het tijd voor iets anders :+

Maar als het zo snel loslaat zou ik toch eens een keer je nagels professioneel laten doen, om te kijken waar het grote verschil in zit? En waarschijnlijk is het product dat je gebruikt niet optimaal voor jouw nagels en heb je meer stevigheid nodig.

SimoneX is vanmorgen bij mij langs geweest, zodat ik kon oefenen. Ze wilde eerst voor een vrij rustige biab gaan, tot ze zag wat er ook nog mogelijk was haha. Uiteindelijk is het dit geworden:
Afbeelding

Sababber

Berichten: 2704
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 14:44

Gisteravond op 1 hand geprobeerd om een ombre effect te maken. Ik zie nog heel veel ruimte voor verbetering, hoe doen jullie dit?

Afbeelding
Afbeelding

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 14:51

Wat een toffe kleuren!
Hoe heb je het nu gedaan?

Sababber

Berichten: 2704
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 14:56

Britt schreef:
Wat een toffe kleuren!
Hoe heb je het nu gedaan?


Dank je, van PNS. <3
Ik heb nu onder de oranje aangebracht, boven geel en met een fineliner de kleuren naar elkaar toe geveegd om ze voorzichtig te mengen. Maar het zijn nog echt van die strepen zo. Andere borstels zijn nog onderweg -O-

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 14:59

Met een sponsje is misschien makkelijker dan! Liefst een fijn make up sponsje. Gewoon streepje van de ene kleur, streepje van de andere kleur en dan deppen. Beetje bewegen om de kleuren iets over elkaar heen aan te brengen.

SimoneX

Berichten: 430
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 20:37

Britt schreef:
Ik zou het wel redden, maar dan ben ik het allang beu en is het tijd voor iets anders :+

Maar als het zo snel loslaat zou ik toch eens een keer je nagels professioneel laten doen, om te kijken waar het grote verschil in zit? En waarschijnlijk is het product dat je gebruikt niet optimaal voor jouw nagels en heb je meer stevigheid nodig.

SimoneX is vanmorgen bij mij langs geweest, zodat ik kon oefenen. Ze wilde eerst voor een vrij rustige biab gaan, tot ze zag wat er ook nog mogelijk was haha. Uiteindelijk is het dit geworden:
[ [url=m/lh3vu6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik ben er echt heel blij mee! Je hebt het keurig gedaan, het ziet er superstrak uit.

Sababber

Berichten: 2704
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 20:54

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb het op mijn rechter duim geprobeerd, ging toch ook niet van een leien dakje. Maar ziet er wel beter uit dan die andere, die heb ik maar met stempels een beetje bedekt. :')

Ik denk dat met een speciale kwast toch het beste gaat -O-
Britt schreef:
Met een sponsje is misschien makkelijker dan! Liefst een fijn make up sponsje. Gewoon streepje van de ene kleur, streepje van de andere kleur en dan deppen. Beetje bewegen om de kleuren iets over elkaar heen aan te brengen.

fleurtjeuh
Berichten: 10330
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 21:52

Oh heel schattig die zomerse ombre's!

fleurtjeuh
Berichten: 10330
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 21:54

Ik heb nu Iconic Cream op van de Retro Pastels serie van Victoria Vynn
Afbeelding
Afbeelding

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 21:56

Heel erg mooi Britt! Sababber leuk gedaan hoor, ombre lijkt me ook niet makkelijk. Sponsje lijkt me het prettigst blenden denk ik zelf.



Ik ben echt inspiratieloos qua aanschaffen van nieuwe kleurtjen lak. Iemand leuke tips voor frisse kleurtjes? Ben niet merkgebonden en houd wel van n glittertje.

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 22:12

SimoneX schreef:
Britt schreef:
Ik zou het wel redden, maar dan ben ik het allang beu en is het tijd voor iets anders :+

Maar als het zo snel loslaat zou ik toch eens een keer je nagels professioneel laten doen, om te kijken waar het grote verschil in zit? En waarschijnlijk is het product dat je gebruikt niet optimaal voor jouw nagels en heb je meer stevigheid nodig.

SimoneX is vanmorgen bij mij langs geweest, zodat ik kon oefenen. Ze wilde eerst voor een vrij rustige biab gaan, tot ze zag wat er ook nog mogelijk was haha. Uiteindelijk is het dit geworden:
[ [url=m/lh3vu6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik ben er echt heel blij mee! Je hebt het keurig gedaan, het ziet er superstrak uit.


Fijn! Dank je :D

Hommage, ik weet niet welke kleuren je leuk vind, maar neonail kun je goed in de winkel (douglas) bekijken op color pops, dat is wel makkelijker uitkiezen misschien? Hoewel ze wel dusdanig veel kleurtjes hebben dat dat de keus toch wel weer bemoeilijkt _O-

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 10:55

Tof die ombrés zeg!
Dat moet mij dan toch ook lukken, met die milky en french pink, dan zou
je in mijn beleving toch iets van een babyboom moeten kunnen creeeren.

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 15:39


c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 16:59

Ik zie heel mijn vingers + werk tafel al onder zitten na dat gewapper met die kwast :')

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 17:09

Echt hè _O-

tiwi1969

Berichten: 7649
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 21:29

Het resultaat lijkt wel mooi, maar met dat soort filmpjes heb ik altijd het idee dat je genept wordt.

Verder heb ik even wat advies nodig.

Ik heb vrij vlakke nagels die aan de zijkanten vanuit de nagelwal naar boven omkrullen.
In die “krullen” blijft snel product hangen, zelfs als ik dat met een dun penseeltje weghaal. Met biab gaat het wel wat beter dan rubberbase, maar de gellak loopt dan weer van de biab af. Helemaal opvullen met biab en dan nog een bolling krijg ik een dik vierkant blok.
Ik heb ook al geprobeerd om de Krul waar hij uit mijn nagelwal komt weg te vijlen, maar dat werkt ook niet fijn en maakt mijn dunne nagels nog zwakker.

Ik heb geprobeerd het met een tekening wat duidelijk te maken. Op de foto zie je de gellak in het randje zitten.
Afbeelding
Afbeelding

Ik zie deze randjes op jullie foto’s niet, zijn mijn nagels zo vreemd? En hoe zouden jullie dit oplossen?

Sintara

Berichten: 7414
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 21:41

c_alsemgeest schreef:
Sintara schreef:
Tenen vind ik echt een eitje met gellak. De nagels van de kleine tenen laat ik uitgroeien maar dat stelt niks voor, grote nagels vijl ik en week ik met een watje aceton erop.
Mijn vingers vind ik nog steeds een dingetje, als je veel met je handen doet is een week wel de max, maar ik heb niet zovaak zin in al dat werk:=

Ik red makkelijk 4 weken, en dan moet het er vaak af ivm uitgroei ipv dat het gechipt is oid.

4 weken? Dan komt de lak nog maar halverwege mn vingernagels xd

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 07:40

Nooit wegvijlen hoor! Waarschijnlijk is het toch echt gewoon onderdeel van je eigen nagel. Heb je een foto van je kale nagel van de voorkant?

4 weken red ik ook niet := nu scheelt het natuurlijk hoe dicht je op de nagelriemen lakt en ook hoe hard je nagels groeien, maar ook hoe lang ze waren toen je ze lakte (met lange nagels kom je er eerder mee weg dan met korte, voor mijn gevoel, omdat de verhouding langer oké blijft). Ik vind 3 wel echt de Max meestal.

Popstra
Berichten: 13777
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 08:57

tiwi1969 schreef:
Het resultaat lijkt wel mooi, maar met dat soort filmpjes heb ik altijd het idee dat je genept wordt.

Verder heb ik even wat advies nodig.

Ik heb vrij vlakke nagels die aan de zijkanten vanuit de nagelwal naar boven omkrullen.
In die “krullen” blijft snel product hangen, zelfs als ik dat met een dun penseeltje weghaal. Met biab gaat het wel wat beter dan rubberbase, maar de gellak loopt dan weer van de biab af. Helemaal opvullen met biab en dan nog een bolling krijg ik een dik vierkant blok.
Ik heb ook al geprobeerd om de Krul waar hij uit mijn nagelwal komt weg te vijlen, maar dat werkt ook niet fijn en maakt mijn dunne nagels nog zwakker.

Ik heb geprobeerd het met een tekening wat duidelijk te maken. Op de foto zie je de gellak in het randje zitten.
[ [url=m/wqJVY6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fBs0Ci.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zie deze randjes op jullie foto’s niet, zijn mijn nagels zo vreemd? En hoe zouden jullie dit oplossen?


Ik zou het proberen met een heel dun op te zetten. Laagje voor laagje tot je gewenste dikte.
En een heel fijn penseeltje er bij gebruiken. Weg blijven bij de randen. Die dan maar vrij laten en de topcoat daar wat over lakken om dicht te sealen.
Maar dus echt zo dun mogelijk zodat het er niet gaat af glijden. Zal priegelwerk gaan zijn.

Wat mij ook helpt is een bril op zetten. Kan dan fijner werken maar dat heeft met mn leeftijd te maken.

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 08:58

Ja de mijne zijn lang en ik lak heel erg dicht bij mijn nagelriem. Mijn nagels groeien best hard.
Maar in de winter red ik zeker wel 4 weken, in de zomer haal ik het er meestal eerder af want dan groeien ze wat sneller.