Je bent jaloers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cinnepin

Berichten: 8938
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-18 12:20

Wolkje schreef:
Het mooie van de beschuldiging dat iemand jaloers is is dat er geen weerwoord op mogelijk is.
Als je zegt dat je het niet bent krijg je de reactie van 'jawel, dat ben je wel'.
Iemand overtuigen dat je het niet bent is onmogelijk



Inderdaad! -O-

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:22

Anoniem schreef:
lieveli schreef:
Ik denk wel dat er bij de ontevreden bokkers wat schuurt. Als je bokt gebruikt om overal je gal te spuwen zit je vast niet lekker in je velletje.


Wat heeft gal spuwen met je mening geven te maken.


Hier op bokt wordt dat regelmatig hetzelfde genoemd :Y)

XiiaaooNaa

Berichten: 2866
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Je bent jaloers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:33

Dit is mijn topic! Had ht pas nog tegen vrienden gezegd.

Je wordt zo snel voor 'jaloers' uitgemaakt als een mening hebt die anders is dan anderen.
Mensen vergeten de betekenis van het woord volgensmij.

Ontzettend irritant ... :')

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:42

Tja het heeft ook wel een beetje twee kanten. Er zijn ook mensen die het nodig vinden om overal hun mening te geven. Soms moet je ook gewoon weten wanneer je beter het topic weg klikt en je tijd aan iets anders besteden.
Zeker in sommige topics vindt ik het niet nodig om je kont tegen de krib te gooien. Andere mening? prima maar die hoeft ook echt niet altijd uitgesproken te worden. Maar mensen vinden gewoon dat je overal je mening moet laten horen. Naar mijn idee is dat echt niet nodig.

Spreken is zilver, zwijgen is goud.

Cinnepin

Berichten: 8938
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Je bent jaloers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-18 13:03

Ja maar als je je mening geeft, ookal is dit ongewenst, dan slaat de beschuldiging van jaloezie toch nog nergens op?

Veronica2
Berichten: 2669
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 13:19

Heel vroeger geleerd:

"Wat je zegt ben je zelf
Met je kop door de helft
Met je kop door de muur
Ben je morgen lekker zuur"

Het is een heel oud liedje en ik heb de tekst niet zelf bedacht. De tekst is niet zachtzinnig, maar zo ging dat vroeger nu eenmaal. Dus als iemand iets tegen je roept dat niet waar of niet leuk is, dan denk je gewoon aan dit liedje. Als je zelf niet zo van het zure type bent, ga je er vanzelf om lachen.

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 13:20

Dat ligt aan de manier waarop jij je mening geeft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 13:25

Dat 'je bent gewoon jaloers' wordt op Bokt inderdaad wel eens tot in het absurde doorgetrokken. Ik kan me nog herinneren dat iemand foto's plaatste met een echt pijnlijk strak en veel te laag aangesnoerde lage neusriem. Van die foto's waarbij je het neusbot al ziet indeuken en waarbij de neusvleugels helemaal dichtgedrukt zijn. Ik schreef dus nog vrij voorzichtig dat die neusriem toch echt wel een paar gaatjes losser zou mogen en kreeg toen te horen 'je bent gewoon jaloers'.
Op wat dan. :')

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 13:31

M_D_H schreef:
Dat ligt aan de manier waarop jij je mening geeft...


Dat inderdaad. Ik snap ook wel waar de beschuldiging vandaan komt. Misschien dat het daarom ook een beetje raakt?

Veronica2
Berichten: 2669
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 13:32

xyzutu2, was het een neusriem aan een heel duur hoofdstel misschien? Hoe komt een mens tot zulke idioterie?

BarbaLala

Berichten: 9615
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 13:39

Als er een -volgens diegene- negatieve uitspraak wordt gedaan of kritiek ergens op wordt geleverd door iemand en dat wordt afgedaan als jaloezie dan lijken ze daarmee aan te geven dat het onderwerp waar het over gaat iets pertinent geweldigs is waar anderen tegenop (zouden moeten) kijken, zo lijkt het!

Echter is het wat anders; ze proberen op die manier zichzelf meer waarde toe te kennen omdat ze zich door die uitspraak minderwaardig voelen en aangetast in hun eigenwaarde, op die manier proberen ze dat recht te trekken door zichzelf boven de ander te stellen.
Doorgaans wordt die uitspraak gedaan door onzekere types, let maar eens op.

Ik sprak eens iemand aan die kritiek had op het photoshoppen van een bepaald model in een reclame, terwijl zij zelf iedere foto uitvoerig bewerkt tot op het onrealistische af.
Ik maakte de opmerking; De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Daarop kreeg ik ook te horen dat ik jaloers was; Zij voelde zich zo minderwaardig en aangevallen door mijn -relativerende en luchtig bedoelde- opmerking dat ze niet anders kon dan mijn opmerking afdoen als jaloezie. Het was voor haar te pijnlijk om de reactie te incasseren zoals die bedoeld was.
En om dat kracht bij te zetten was dat volgens haar omdat ik zelf zo dik ben (voor de nieuwsgierigen; in mijn profiel een dikke foto van mij :D ). Ook dat is iets wat je vaak ziet na de jaloezie-opmerking; Nóg even extra proberen die ander die hen pijn doet, neer te halen.

De opmerking is een dooddoener, je kan er niks mee, en heeft doorgaans ook niets met het onderwerp te maken dus.

Tazzey
Berichten: 9518
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 14:01

Ah maar dat is gewoon verkeerd begrepen internetjargon. "Jij bent jaloers" betekend in normale mensen taal "Ik vind het niet leuk dat jij een andere mening hebt dan ik".
En "geen haat" betekend "ik heb je zojuist de grond in gestampt maar ik heb me ingedekt dus nu mag jij er niets meer van zeggen". :D

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Je bent jaloers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 14:03

Geen haat? Is dat Nederlands? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 14:07

Pipodipo schreef:
xyzutu2, was het een neusriem aan een heel duur hoofdstel misschien? Hoe komt een mens tot zulke idioterie?


Misschien is dat het wel. :D Ik moet zeggen dat ik inderdaad ook wel jaloers ben op hoeveel keuze je hebt als je een regulier hoofdstel wilt voor je paard, want als je een sidepull zoekt is de keuze nog steeds vrij beperkt.
Dus ja, misschien had ze wel gewoon gelijk; ik ben ook gewoon jaloers. :D

Tazzey
Berichten: 9518
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 14:13

verootjoo schreef:
Geen haat? Is dat Nederlands? :?


Het is taal die gebezigd wordt door voornamelijk meisjes en jongens in de leeftijd tussen 6 en 11 en professionele vloggers die het internet zien als een medium om zich eens lekker en "anoniem" te kunnen misdragen. Andere termen die deze groep gebruikt zijn "on fleek", alles is on fleek van wenkies tot pattas. Ze noemen iedereen "bruh" en als ze in een goede bui zijn roepen ze hun matties met de term "EY KILL!". Vergeet ook "oooh muh guurrdddd" niet, de inwoners van Engelstalige landen kennen deze term beter als "oh my god" maar dit is de hippe variant.
Terugkomend op jouw vraag. "Geen haat" kun je tegenkomen in de volgende constructies:
- "Ik vind je wenkies nie mooi, geen haat"
- "Oh wat heb jij een leluke pony, echt een grafbeest, geen haat
- "Hahaha me vriendin segt dat jij nog lelijker ben als ik, geen haat
Deze taalconstructie wordt dus gebruikt om de eerder uitgesproken belediging semi-teniet te doen. Dit valt een beetje in dezelfde categorie als de Tokkie-agenten-beledig-tip.
"As ik seg dat jij een kloodsak ben krijg ik dan een boete? Ja? Dan seg ik het nie!" Eigenlijk een soort "ik heb het lekker toch gedaan lekker-puh" maar dan voor oudere peuters.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 14:15

verootjoo schreef:
Geen haat? Is dat Nederlands? :?

Tegenwoordig wel.
Maar ik zie dat meestal staan in de context van ik vraag naar de bekende weg en weet ook wel dat ik dom bezig ben maar wil toch weten wat jullie er van denken.
Dus geen haat dat ik mijn paard de hele dag op stal laat staan, geen haat dat ik hem met de zweep los op los ram of zoiets.
Met andere woorden alleen maar zeggen goed bezig joh *\o/*

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 14:17

Bedankt voor deze mooie uiteenzetting over dit bijzondere fenomeen in de Nederlandse taal :')

Ik ben daar duidelijk te oud voor :7 }:0 Geen haat

Tazzey
Berichten: 9518
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 14:18

verootjoo schreef:
Bedankt voor deze mooie uiteenzetting over dit bijzondere fenomeen in de Nederlandse taal :')

Ik ben daar duidelijk te oud voor :7 }:0


You're welcome! Ik heb een nichtje in die leeftijdscategorie en die vergeet de straattaal nog al eens op de mat bij de deur te parkeren. :')

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 14:19

Tazzey, genie dat je bent. :')
Je bent gewoon jarloers, prachtige taal toch?! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 14:19

Misschien als je niet wil dat mensen je zien als jaloers, je je iets minder jaloers moet opstellen.

Ik heb mij van de week kapot lopen ergeren aan jouw posts in het make-up topic. Eerst zelf een zwart wit foto posten om dan te gaan klagen dat iemand vals zou spelen met een filter. Kom aan je weet zelf toch ook wel dat dat een zwart wit FILTER is?

Enne oke misschien noemt men het onterecht jaloezie. Misschien is het meer iets van misgunnen, een minderwaardigheidscomplex of gewoon helemaal blind voor de realiteit? Onterechte arrogantie. Maakt mij het uit hoe je het noemt. Het komt in ieder geval jaloers over dus snap wel dat mensen het als jaloers gedrag bestempelen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110723
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 14:20

lieveli schreef:
Ik denk wel dat er bij de ontevreden bokkers wat schuurt.


Volgens Upendo is dat vooral zand :D

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 14:22

Tazzey _O- :') +:)+

Veronica2
Berichten: 2669
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 14:23

xyzutu2 schreef:
Pipodipo schreef:
xyzutu2, was het een neusriem aan een heel duur hoofdstel misschien? Hoe komt een mens tot zulke idioterie?


Misschien is dat het wel. :D Ik moet zeggen dat ik inderdaad ook wel jaloers ben op hoeveel keuze je hebt als je een regulier hoofdstel wilt voor je paard, want als je een sidepull zoekt is de keuze nog steeds vrij beperkt.
Dus ja, misschien had ze wel gewoon gelijk; ik ben ook gewoon jaloers. :D

Nee hoor, er is gewoon een overkill aan bende. Niks om jaloers op te zijn ;).

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 14:35

Mensen die dat roepen, vind ik nogal dommig overkomen.
Ik neem niet eens de moeite om er op te reageren.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 15:01

Mojito schreef:
Misschien als je niet wil dat mensen je zien als jaloers, je je iets minder jaloers moet opstellen.

Ik heb mij van de week kapot lopen ergeren aan jouw posts in het make-up topic. Eerst zelf een zwart wit foto posten om dan te gaan klagen dat iemand vals zou spelen met een filter. Kom aan je weet zelf toch ook wel dat dat een zwart wit FILTER is?

Enne oke misschien noemt men het onterecht jaloezie. Misschien is het meer iets van misgunnen, een minderwaardigheidscomplex of gewoon helemaal blind voor de realiteit? Onterechte arrogantie. Maakt mij het uit hoe je het noemt. Het komt in ieder geval jaloers over dus snap wel dat mensen het als jaloers gedrag bestempelen.

Ik heb toevallig die opmerkingen ook gelezen en of ze aardig zijn laten we in het midden.Maar wat hebben die dan met jaloezie te maken?

Ik zie het zeggen van er zit een filter over je foto als een opmerking ,niet als jalouzie.
Maar goed ik ben ook van de oude stempel en leer op bokt veel bij,zowel taal kundig (geen haat :') had er ook nog nietr van gehoord)Als filters plaatsen met je gsm ook geen idee dat het kon of hoe het werkt :-)