Gezocht: orgaandonoren / ontvangers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke2

Berichten: 22750
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:47

Citaat:
Het gaat niet zoals in de link, maar ook niet zoals wordt voorgehouden bij het werven van zieltjes.
Ze hebben relatief minder aan organen uit dode lichamen, deze organen hebben een minder lange levensduur en de kans op afstoting is groter.


Ik vind de uitdrukking 'zieltjes winnen' erg raar gekozen.

Verder gaat het het donorregister net niet alleen om organen (het spijt mij dat ze een kortere levensduur hebben) maar ook om weefsels. Huid, hoornvlies en nog zo het een en ander kan een waardevolle gift zijn.

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:53

Een lever ontvangen in 2004. Vóór die tijd stond ik ook geregistreerd als donorgever, want ik had nooit gedacht dat ik ooit zelf een orgaan nodig zou hebben.

Ik kan je niet helpen TS , als je vriendin op zoek is naar mensen die een nier hebben ontvangen. Als ze echter vragen heeft over mijn ervaring, kan ze mij PB-en. Ik sta open voor een interview.

Ook kan informatie aangevraagd worden bij de nederlandse transplantatie stichting, wat dan wel medisch is en een verhaal van een getransplanteerde zal wat meer over het emotionele aspect vertellen.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Gezocht: orgaandonoren / ontvangers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 15:57

Nee mensen die een nier hebben afgestaan of een donororgaan hebben ontvangen :) Maar ik geloof dat ze al mensen heeft gevonden dus bedankt iedereen!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 16:54

Tanya schreef:
Nee mensen die een nier hebben afgestaan of een donororgaan hebben ontvangen :) Maar ik geloof dat ze al mensen heeft gevonden dus bedankt iedereen!

Mooi dat ze mensen heeft gevonden!
M’n schoonvader heeft dus bij leven een nier gegeven. M’n schoonmoeder heeft een nier van een dode en levende donor.

Zieltjes winnen, tja... ik ben geen donor, ik zie dat zo. Mag hè? :)

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-18 18:23


Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:52

pmarena schreef:
Voor de mensen die meer info willen: Hier kan je veel lezen over hersendood en het verhaal van de kant van de donor en nabestaanden: http://www.annetwood.nl/brief-aan-de-ministerraad

Maar ik heb de indruk dat TS meer doelt op doneren bij leven, en dat je dan ook blijft leven zelf :)

Dat soort info wil je toch wel weten voor je een keus maakt. :\

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:19

Sunnda schreef:
pmarena schreef:
Voor de mensen die meer info willen: Hier kan je veel lezen over hersendood en het verhaal van de kant van de donor en nabestaanden: http://www.annetwood.nl/brief-aan-de-ministerraad

Maar ik heb de indruk dat TS meer doelt op doneren bij leven, en dat je dan ook blijft leven zelf :)

Dat soort info wil je toch wel weten voor je een keus maakt. :\


Nee hoor, roeptoeterinformatie zonder medische achtergrond.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:44

lieveli schreef:
Sunnda schreef:
Dat soort info wil je toch wel weten voor je een keus maakt. :\


Nee hoor, roeptoeterinformatie zonder medische achtergrond.


En dat soort onzin dus word geloofd wat letterlijk levens kost omdat men zich dan niet laat inschrijven als donor. Wat oh zo belangrijk is.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Gezocht: orgaandonoren / ontvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:50

Ander soort doneren, maar Ik leer als geneeskunde student van mensen die hun lichaam beschikbaar hebben gesteld aan de wetenschap. Elke keer als ik op snijzaal sta ben ik er weer dankbaar voor dat ik op deze manier onderwijs mag krijgen. Je leert dingen die je niet uit boek kan leren

pmarena

Berichten: 48135
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:51

Eline en Lieveli vertellen jullie dan ook even wat er volgens jullie niet aan klopt?

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:58

Mijn man zn collega heeft 25 jaar geleden ofzo een nier afgestaan aan zijn broer. En dit is goed gegaan.
Maar 8 jaar geleden heeft een collega van mij aan haar man een nier afgestaan, helaas werd deze afgestoten. Haar man is ook later overleden, hij had veel gezondheidsproblemen.
Mijn collega is toen bij Ria Bremer op TV geweest. Dat was een programma over orgaandonatie.... misschien kan je die uitzending terug vinden? Ik kan me herinneren, dat er veel informatie werd gegeven.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Gezocht: orgaandonoren / ontvangers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-18 20:06

Laten we verder discussieren in het andere algemene topic! Genoeg mensen gevonden, dank :D