Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Extreme vermoeidheid

 
Profiel   

Hmm oké, ik weet het niet meer dus wie weet herkent iemand mijn situatie.

Sinds ruim een half jaar kamp ik met vermoeidheid.
Ik ben 24, werk 32 uur in een bouwmarkt(staand/lopend) en daarnaast nog wat in mijn eigen bedrijfje(paarden massage). Ik rij mijn paard 2 tot 5x per week.

Goed, elke dag als ik thuis kom en ga zitten val ik in slaap. Als ik niet even slaap kom ik de rest van de dag niet meer door.
Ik slaap snachts prima, gemiddeld 8 uur slaap per nacht. Soms meer omdat ik echt kapot ben soms.

Ik word tegenwoordig zelfs misselijk als ik te moe ben, en heb dan het gevoel om te vallen en te moeten overgeven.

Ook heb ik veel last van spier spasmes in mijn benen als ik moe ben.

Uiteraard heb ik bloed laten onderzoeken(algehele vitamine waardes + suikerziekte + schildklier), maar de waardes zijn allemaal normaal en goed.

Herkent iemand dit? Kan ik nog wat laten onderzoeken? Ik bedoel, ik ben 24, ik zou geen middagdutjes moeten doen om de dag maar een beetje door te komen..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-19 22:39 



 
Profiel   

Is je bloed ook op B12 en op Lyme onderzocht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-19 22:43 



 
Profiel   

Heb je ook laten prikken op Pfeiffer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-19 22:47 



 
Profiel   

Pfeiffer en B12 waren idd ook de eerste dingen die in mij opkwamen. Ik kom even volgen want jou verhaal is wel enigszins herkenbaar....

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-19 22:58 



 
Profiel   

Ik herken je klachten. Ik heb ook geprobeerd om overdag niet te slapen, maar dan zak ik letterlijk door mijn benen.
Ik volg dus even, ik ben namelijk meermaals bij de huisarts geweest en bloed is altijd goed. Dus ik ben ook benieuwd naar andere ideeën van bokkers.
Sterkte in ieder geval, TS. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-19 22:59 



 
Profiel   

Bloedonderzoek triggerde mij, heb je de uitslagen via de assistent teruggekregen of via je arts persoonlijk?

Laatst toen ik liet prikken scheen het ook normaal te zijn volgens de assistent, maar mijn huisarts daarentegen vond een suiker van 3.7 op niet nuchtere maag wel erg laag.

Dus tadaa, nooit achtergekomen als ik niet door had gevraagd

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-19 23:32 



 
Profiel   

Ik denk ook aan B12. Ik heb zelf namelijk een B12 tekort en herken je verhaal heel erg.
Ik zou de arts/assistente vragen om een uitdraai van je bloedwaarden. Vaak zeggen artsen/assistenten dat waardes goed zijn, terwijl dat niet zo is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-19 23:44 



 
Profiel   

Ik denk dat ook meteen aan vitamine D te kort, en dit is ook nog wel een puntje maar wat de ene arts beoordeeld als voldoende, vind de andere extreem laag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-19 01:20 



 
Profiel   

stitchlover schreef
Bloedonderzoek triggerde mij, heb je de uitslagen via de assistent teruggekregen of via je arts persoonlijk?

Laatst toen ik liet prikken scheen het ook normaal te zijn volgens de assistent, maar mijn huisarts daarentegen vond een suiker van 3.7 op niet nuchtere maag wel erg laag.

Dus tadaa, nooit achtergekomen als ik niet door had gevraagd


Dit had ik ook, maar dan met vit. D.
Volgens assistent was hij prima, huisarts vond hem veel te laag en kreeg tabletten mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-19 05:53 



 
Profiel   

Ik slaap altijd wel even overdag omdat ik anders te moe ben. Je hebt best een druk schema dus even een tukje tussen door is niet verkeerd hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-19 05:55 



 
Profiel   

Herkenbaar, vanaf het moment dat ik ergens ga zitten, moet ik mijn uiterste best doen om niet in slaap te vallen. Niet zo handig als je lange afstanden met de auto moet doen :=
Helaas is er uit mijn bloedonderzoeken ook nooit iets uit gekomen, buiten dat ik antilichamen voor klierkoorts/Pfeiffer heb... Maar die had ik al 8 jaar terug ook, dus ik heb geen idee of het dat zou kunnen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-19 06:52 



 
Profiel   

Mijn dochter had dit ook. Vitamine D tekort bleek het te zijn. En dat loop je in Nederland best makkelijk op als je niet veel buiten komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-19 07:15 



 
Profiel   

Die vermoeidheid is herkenbaar. Mijn bloed is ook goed maar ik heb ook een auto immmuunziekte en reuma dus deels verklaarbaar. Ik heb ook spierspasmen vooral in de nacht. Ik slik magnesiumcitraat dat helpt goed. Bij de drogist te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-19 07:18 



 
Profiel   

Je zou het ook eens in een andere hoek kunnen zoeken. Ik ben bij periodes ook heel erg vermoeid, en krijg het daarbij ook altijd erg koud. Ik ga hiervoor naar een goede acupuncturist.
De eerste keer had ik 5/6 behandelingen nodig. Als ik nu voel dat ik weer langere tijd vermoeid raak heb ik aan 1 of 2 behandelingen genoeg. Daarnaast met ondersteuning van Chinese kruiden.
Dit heb ik ongeveer 1x per jaar, maar heb ook al eens een jaar over kunnen slaan, omdat het een heel positief en zeker langdurig effect heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-19 07:22 



 
Profiel   

ik zou je b12, d en ferritine waardes opvragen. stuur me gerust een pb met je uitslagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-19 07:25 



 
Profiel   

Hier heb ik al zeker 1,5 jaar laat van. Ik ben het afgelopen jaar lichamelijk helemaal onderzocht. Niks te vinden. Het laatste half jaar ben ik ziek thuis gebleven van mijn werk. Sinds vorige week ben ik begonnen met reïntegratie. Maar zelfs de twee keer twee uur vallen me heel zwaar. Ik vrees dat dit ook nog wel een tijd gaat duren.

Voor nu heb ik dus niet echt tips voor je behalve dan dat je misschien een stapje terug zou moeten doen. Je lichaam geeft je deze boodschap niet zomaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-19 08:06 



 
Profiel   

Ik ben ook ooit met een dergelijk vergelijkbaar verhaal bij de HA geweest. Toen ik opnoemde wat ik op het programma had zei hij doodleuk, maar dat is ook gewoon heel veel. Logisch dat je daar moe van wordt. Je hebt een zware baan voor 32 uur in de week, doet daar nog wat naast en rijdt je eigen paard. Denk dat je ook nog een sociaal leven hebt, en een huis om schoon te houden. Dat is pittig. Wat ik doe, vaker tussendoor toch rustmomenten pakken wanneer het kan. Dat helpt mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-19 08:47 



 
Profiel   

Even een globaal antwoord, B12 had ik specifiek om gevraagd te controleren, dit was dus ook "goed". Ik kreeg de uitslag inderdaad via de telefoon van de assistente.
Op andere vitaminen en mineralen zou getest worden adhv relevantie(dus ze controleren eerst of er afwijkende waardes zijn, zo ja zoeken ze steeds verder, zo nee dan zouden ze daar al stoppen).

Kan ik de waardes gewoon opvragen bij de huisarts? Of werkt dat niet zo?

Pfeiffer en lyme is niet specifiek op getest, ik ging er vanuit dat ze dit ook konden zien in het bloed. Niet dus?

Ik kom op zich genoeg buiten, en heb eerder vit D geslikt omdat ik toen een periode amper buiten kwam en ik me daar heel depri door ging voelen. Toen was ik echter niet vermoeid.

Een tandje terug doen is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik weet niet wat ik dan nog moet laten.
Ik vind van mezelf dat ik helemaal geen druk leven heb. Ik werk en ga naar mijn paard, indien ik ruimte(en klanten heb) plan ik nog wat afspraakjes in maar dit valt allemaal best mee.
Mijn huishouden is al 3x niks(kleine studio) maar dit laat ik vaak al verslonsen doordat ik zo moe ben.

Het is toch van de zotte dat ik niet eens op zondag met vrienden kan bbq-en en daarna wat drankjes doen zonder dat ik compleet van m'n stokje ga(terwijl ik de hele dag niks gedaan had)..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-19 09:07 



 
Profiel   

Zou je waarden even opvragen, dit kun je gewoon bij de huisarts doen. Ik kan zelf inloggen en dit inzien maar dit kan geloof ik nog niet overal. Zo kwam ik er laatst achter dat ik jaren geleden Pfeiffer heb gehad (in de bloeduitslag) en dit is mij nooit gemeld. Ook B12 was volgens de huisarts niet zo schokkend terwijl die waarde echt enorm laag was. Zo ook ijzer, volgens de huisarts niks mee aan de hand, toen ik zelf de waarde zag, zag ik dat deze nog net aan binnen de grens ligt maar echt tegen de onderwaarde aan, wat in mijn ogen ook niet goed is.

Lyme is lastig hoor.. dit is bijna nooit meer uit het bloed te halen helaas.. ik zou als ik jou was door laten verwijzen naar een internist, die kijkt echt een stuk verder als de huisarts!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-19 09:11 



 
Profiel   

8 uur slaap is niet zo heel veel, is het mogelijk meer te slapen?

Ik kamp al jaren met extreme vermoeidheid tot op het enkel nog op de bank kunnen liggen aan toe. Heb veel dingen geprobeerd en denk eindelijk een goede balans voor mij te hebben gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-19 09:24 



 
Profiel   

Wat is je eetpatroon. Veel koolhydraten? Snoep je veel, drink je veel cola/sinas?
Zou je zwanger kunnen zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-19 09:27 



 
Profiel   

Ik zou idd even naar de huisarts bellen en vragen of je de uitslag op papier mag hebben. Verder zou ik wel een nieuwe afspraak maken voor een vervolg afspraak. En dan op je strepen staan, want het is niet gezond dat je zo moe bent. Je bent 24, dit is ook mentaal niet leuk voor je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-19 09:30 



 
Profiel   

8 uur is het gemiddelde. Vaak heb ik ook wel 9 of 10 uur slaap. Eigenlijk vaker dan dat ik 8 zou hebben denk ik. Komt maar een enkele keer voor dat het minder dan 8 is eigenlijk.

Zwanger, tsja, ik hoop het niet maar het is niet onmogelijk.
Ik snoep niet veel, drink bijna nooit frisdrank(alleen bij uit eten, thuis en op het werk drink ik alleen maar water, zo'n 1,5 tot 3 liter per dag).
Mijn eetpatroon is niet ideaal, maar ik woon momenteel bij mijn schoonouders(en vriend natuurlijk) in en heb dus niet zo veel te zeggen over het eten. Ze houden al veel rekening met me, maar verder is het vooral "hollandse" kost en denk dus veel koolhydraten ja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-19 09:34 



 
Profiel   

Er is weinig mis met Hollandse kost eten. Aardappelen, vlees en groente is een prima uitgangspunt. Ik zou dat aanvullen met rauwkost en fruit. Kan je zelf kopen, meenemen naar je werk.
En, als moeder van tieners :o en zeker echt niet rot bedoeld.... als je zwanger zou kunnen zijn, even een test doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-19 09:37 



 
Profiel   

voor je bloedwaarden nog een keer terugbellen/ nieuwe afspraak bij de HA OF kijken op de site van je huisarts of ze een patiënten inlog hebben met bijvoorbeeld een E-consult. Bij ons krijg je dan reactie van de Huisarts zelf en niet van de assistent.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-19 10:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen