Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vriend wil stoppen met roken!

 
Profiel   

En daar ben ik als niet roker natuurlijk heel erg blij mee!

Nu is mijn moeder voor een hele tijd geleden ook gestopt met roken tegelijk met mijn oom.

Mijn oom heeft toen van de huisarts een stuk of 6 tabletten gekregen die hem hielpen om te stoppen met roken. Mijn moeder heeft toen destijds ook 1 zo'n pil gehad en is daar zo gigantisch ziek van geworden dat ze nooit maar dan ook nooit meer 1 sigaret heeft aangeraakt.

Die tabletten geven zoveel nicotine af dat je er echt helemaal vies en naar van word. Mijn vriend vroeg mij dus of ik voor hem ook zo'n pil kon regelen, tuurlijk wil ik dat maar zowel mijn moeder als oom weten niet meer hoe dat spul heet.

Dus mijn vraag, is er iemand die weet welke tabletten ik bedoel zodat wij de huisarts er gericht naar kunnen vragen.


Laatst bijgewerkt door Petrichor op 04-03-18 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-18 21:35 



 
Profiel   

Is dat niet Champix?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-18 21:36 



 
Profiel   

Een flink aantal collega's van mij zijn gestopt met champix, dat moet je wel wat langer slikken, maar de resultaten in mijn omgeving zijn echt heel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-18 21:38 



 
Profiel   

Nee is geen Champix.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-18 21:40 



 
Profiel   

Je oom kan dit toch opvragen bij zijn ha?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-18 21:50 



 
Profiel   

Ik ben gestopt met behulp van de 1 mg (nicotine) tabletten van nicotinell. Een tablet ipv een sigaret ;)
Zou je daarbij gaan roken dan krijg je idd een overdosis nicotine en daar kun je knap beroerd van worden.
Zeker een aanrader!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-18 21:52 



 
Profiel   

Tabex? Maar daar moet je er meer van slikken en over een langere periode. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-18 23:17 



 
Profiel   

Nicorette cools freshmint. Zijn zuigtabletjes van 4mg nicotine. Mijn vriend werd helemaal ziek na 5 minuten zuigen op z'n ding, teveel nicotine :D Werkte als een tiet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-18 10:49 



 
Profiel   

bij de apotheek van je moeder of je oom kun je opvragen hoe het heet.ivm privacy moeten zij dat wel zelf doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-18 10:51 



 
Profiel   

Oh dit lijkt mij ook wel wat :') Klinkt te mooi om waar te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-18 11:47 



 
Profiel   

Ik verplaats je topic naar [MWS] Mensenwelzijn en Sport, omdat dit topic daar beter past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-18 11:48 



 
Profiel   

Vriendlief kan prima toch zelf ff bellen met de huisarts en er naar vragen.

Die weet waarschijnlijk precies wat hij bedoelt. Kan hij meteen een recept uitschrijven.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-18 11:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen