Sauna Liefhebbers!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amber_anne

Berichten: 6927
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 17:50

kaylee schreef:
Ik heb even nieuwsgierig, gaan jullie ook wel eens naar privé sauna’s, zoals Betuwsch Badhuys? Wat is jullie ervaring? Lijkt mij nu ideaal met Corona.


Ik ben in Elburg bij de rijsgaardhoeve geweest. Was een hele fijne ervaring maar je hebt een stuk minder vrijheid dan bij een normale sauna. Wij hadden ook een huisje erbij dus konden na alle sauna's lekker gaan slapen

DideH
Berichten: 7010
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 23:20

Leuk dat dit topic een schopje heeft gekregen :)
Ik zat mij laatst af te vragen: sauna's zijn weer open, maar hoe moet ik mij dat voorstellen met de corona regels?

Lees dat hier mensen recent nog zijn geweest, dus kunnen jullie mij helpen? :D

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 00:16

DideH, ik ben voor 2 weekjes terug naar de Veluwse bron geweest. Je krijg een siliconen bandje, die hang je op een haakje naast de sauna waar je in gaat. Aantal haakjes beschikbaar per sauna. (Net hoe groot de sauna is) Zo kan je al makkelijk vanaf buiten af zien of er nog een plekje vrij is in de sauna. En er stond bij elke sauna een speciale spray die je dan op de bank kunt sprayen ter hygiëne. Ik vond het heerlijk, was er op maandag avond (badkleding dag). En het was er best rustig. Kon elke sauna in, terwijl het natuurlijk nu veel minder vol mocht zijn in de sauna. (Gemiddeld 5 personen zoiets..)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37279
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 04:58

Ik ben in drenthe in een kleine sauna geweest. Er waren toen 15 gasten wij erbij. Geen problemen met afstand houden dus. Steeds alleen met zijn tweeen in de sauna of zwembad geweest

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34686
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 07:55

Ik zie de sauna echt nog niet zitten. Ik vind al die maatregelen niet bijdragen aan een ontspannen dag. Ik ben eerder op plekken geweest waar gewerkt werd met reservering, oa zwembad op vakantie. Maar ik vind het dan alsnog druk. Mensen kunnen ook geen afstand houden. En al die verplichte looproutes maken het niet duidelijker imo. Is dat in de sauna ook?

Amber_anne

Berichten: 6927
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 08:16

Wij zijn naar sauna swoll geweest en daar had je idd looproutes. Maakte verder niet zoveel uit aangezien het binnen niet heel groot is. Hadden ook een avond arrangement genomen tegen de drukte en het was ontzettend rustig. Konden elke keer met zijn tweeën in een sauna en in het zwembad kon je genoeg afstand houden. Heb eigenlijk helemaal geen last gehad van de maatregelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 08:17

De sauna waar ik vaak heen ga merk je echt niks, behalve dat er geen opgietingen zijn en dat er een bordje bij iedere cabine hangt hoeveel personen erin mogen. Alleen wordt dat aantal personen nooit gehaald dus je kunt overal gewoon in :+

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 08:20

Ik ben bij Centre du Lac in Pijnacker geweest, een niet zo'n massale sauna, maar wel genoeg verschillende sauna's om je de hele dag te vermaken. Zij hebben een maximaal aantal bezoekers (schijnbaar de helft van wat normaal kan) en werken op reservering. Je kunt wel de hele dag in de sauna blijven en geen maximum tijd wat ik ook bij sauna's heb gezien. Per sauna staat een maximum aantal personen aangegeven. Ik kon daar prima elke sauna in zonder drukte. Heb me prima vermaakt :) Oh ja, er waren geen opgietingen.

bantu

Berichten: 570
Geregistreerd: 02-01-06

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 08:54

Ben naar Joure de Woudfennen geweest. Was ook prima te doen.

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 09:10

Ik denk dat je bij grote resorts zoals Zwaluwhoeve en Veluwse bron meer merkt, daar is het in de gangen altijd erg druk, dus daar zal iets geregeld zijn.. Maar die sauna's wil je nu sowieso niet heen omdat je nu volle pond moet betalen (ik ga altijd met acties heen, vind ze anders gewoon te duur)

DideH
Berichten: 7010
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 10:20

Ik vraag me dan af: is zo'n vochtige omgeving als een sauna dan niet juist een broedplaats voor corona? Of is dat een gek hersenspinsel die ik dan weer heb?

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 11:24

Verdiep je eens in het virus en dan heb je je antwoord :)

Swah

Berichten: 1859
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 11:53

Tips voor Zuid Limburg anyone? :)

Prairy
Berichten: 9110
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 12:32

Carolus Thermen in Aachen

Iets verder maar erg mooie uitzichten uit de sauna:
https://www.vulkaneifeltherme.de/

Ok, iets verder dan ik dacht vanaf zuid limburg dus, die in de Eifel :')

Thermae2000 vind ik in ieder geval niks, Vitae in Sittard is wel ok op zich, Born is er ook nog 1 maar daar ben ik nog nooit geweest. Die in Aachen is lange tijd mijn favoriet geweest maar de laatste keer vond ik het eten wel iets minder.

DideH
Berichten: 7010
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 15:53

Relaxed schreef:
Verdiep je eens in het virus en dan heb je je antwoord :)


Nouja, ik hoor over gevalletje saunas e.d. juist verschillende verhalen, vandaar mijn vraag bij de ervaringsexperts ;)
Er is inmiddels zo'n informatieoverload dat ik door het hout de sauna's niet meer zie :')

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 15:55

Dat klopt, maar volgens mij is het vrij duidelijk al dat het virus het niet goed doet in een hete en vochtige omgeving.. Dus sauna's lijkt me geen probleem als je daar tussen ook voldoende afstand houdt.

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:02

Bij Fort Beemster staan overal bordjes hoeveel koppels of losse personen ergens in mogen. En op een enkeling na lette iedereen gisteren goed op de afstand. De dame die ondanks mijn >;) blik het bankje precies achter/boven mij pakte kreeg van iemand anders de opmerking dat het wel ietsssss te dichtbij mij was.

Swah

Berichten: 1859
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 19:58

Prairy schreef:
Carolus Thermen in Aachen

Iets verder maar erg mooie uitzichten uit de sauna:
https://www.vulkaneifeltherme.de/

Ok, iets verder dan ik dacht vanaf zuid limburg dus, die in de Eifel :')

Thermae2000 vind ik in ieder geval niks, Vitae in Sittard is wel ok op zich, Born is er ook nog 1 maar daar ben ik nog nooit geweest. Die in Aachen is lange tijd mijn favoriet geweest maar de laatste keer vond ik het eten wel iets minder.


Dank je! Ik zie op de website dat Carolus helaas nog gesloten is tot oktober.. Ik ga Sittard en Born eens bekijken.

Thermen2000 is niks inderdaad, ben ik geweest.

Kan je in Sittard goed buiten liggen?

Prairy
Berichten: 9110
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 21:11

Dat durf ik niet zo te zeggen maar er is geen mooie tuin ofzo.

Elaisa in maasmechelen is net nieuw, ben ik niet geweest maar is wel mooi op de foto's. Weet alleen niet hoe het zit met mondkapjes en dat soort dingen.

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 21:20

Hier ook een groot sauna liefhebber!

Sinds juli ben ik bij 2 verschillende geweest, zat wel een groot verschil tussen.
Ben bij de Zwaluwhoeve geweest, daar was het echt heel goed geregeld, met siliconen bandjes, heel veel ruimte en mooi rustig (was de laatste maandag van de vakantie, ze gaven daar ook wel aan dat het wel heel rustig was overigens). Daar mocht je ook gewoon gaan liggen in de sauna.

Net daarvoor ben ik bij Thermen Soesterberg geweest. Daar mag je nu alleen rechtop zitten en zijn veel meer mensen per sauna toegestaan. Minder goed gevoel aan over gehouden moet ik zeggen. Al was het verder echt wel prima, maar het is toch minder ontspannen.

Zuid Limburg heb ik geen ervaring mee, sorry!

happytime

Berichten: 1244
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 09:26

Ik ben bij spa zuiver geweest om mijn bon te innen :j ,zeer coronaproef ,netjes aantal personen toegestaan met sticker op deuren.geen opgietingen omdat er nog niet aangetoont is wat het gewapper en olieen in de luchtwegen gaan doen. Wel heerlijk cremesessie in stoomcabine .
Weet iemand al wat over sauna in putten over herstarten?

Swah

Berichten: 1859
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 10:15

Prairy schreef:
Dat durf ik niet zo te zeggen maar er is geen mooie tuin ofzo.

Elaisa in maasmechelen is net nieuw, ben ik niet geweest maar is wel mooi op de foto's. Weet alleen niet hoe het zit met mondkapjes en dat soort dingen.


Die ziet er prachtig uit inderdaad!! We hebben alleen eigenlijk maar een dagdeel de tijd en deze is zo mooi, daar zou ik langer willen blijven. Als we gaan gaan we naar Sittard denk ik, ochtendentree.

Prairy
Berichten: 9110
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 10:46

Dan zou ik idd gewoon lekker naar Sittard gaan. Het eten in die keten is over het algemeen prima. Veel plezier!

Swah

Berichten: 1859
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 11:27

Thanks, bedankt voor de tips!

Amber_anne

Berichten: 6927
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 12:14

x_Rebecca schreef:
Hier ook een groot sauna liefhebber!

Sinds juli ben ik bij 2 verschillende geweest, zat wel een groot verschil tussen.
Ben bij de Zwaluwhoeve geweest, daar was het echt heel goed geregeld, met siliconen bandjes, heel veel ruimte en mooi rustig (was de laatste maandag van de vakantie, ze gaven daar ook wel aan dat het wel heel rustig was overigens). Daar mocht je ook gewoon gaan liggen in de sauna.

Net daarvoor ben ik bij Thermen Soesterberg geweest. Daar mag je nu alleen rechtop zitten en zijn veel meer mensen per sauna toegestaan. Minder goed gevoel aan over gehouden moet ik zeggen. Al was het verder echt wel prima, maar het is toch minder ontspannen.

Zuid Limburg heb ik geen ervaring mee, sorry!


Liggen in de sauna is wel een must vind ik. Haak ook af als ik dus moet zitten. Ga ik op letten volgende keer dat ik boek