Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Heb jij cosmetische chirurgie als in; fillers/ botox ondergaan of overweeg je het?

Nee, ik overweeg het wel.
231 (24%)
Nee, ik overweeg het niet.
600 (63%)
Ja, eenmalig, ik zou het zo weer doen.
48 (5%)
Ja, eenmalig, ik zou het niet weer doen.
6 (0%)
Ja, met enige regelmaat.
67 (7%)

Totaal aantal stemmen: 952


BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 20:46

Omdat er nog geen (centraal) topic over was leek het me zinvol om er een te starten daar ik best wel benieuwd ben naar de ervaringen!
Zelf heb ik tot nu toe nog niets laten doen maar wil er dit jaar wel mee gaan beginnen en dus ben ik erg benieuwd naar welke behandelingen jullie aan- en afraden, welke klinieken je beter kunt mijden of juist goed zijn, welke tarieven gebruikelijk zijn en hoeveel ongemak je er van ondervindt, etc.

Als je het liever niet in het topic wil zetten snap ik dat, als je jouw ervaringen wel via PB wil delen waardeer ik dat! :)

Ik weet dat er voor een bepaalde groep mensen nog steeds een taboe op ligt en wil hen dan ook uitdrukkelijk vragen om hier niet te reageren;
Dit topic is bestemd voor vragen en delen van ervaringen, niet voor discussie over het laten uitvoeren van dergelijke ingrepen.

Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 13-04-18 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 20:55

Mijn moeder laat zich eens per jaar in het gezicht prikken. Geen idee wat er precies gebeurt, maar de scherpe lijnen zijn wat minder. Ze ziet er een stuk frisser uit na een behandeling :j
Ze heeft ook een ooglid correctie laten doen, ook een hele verbetering!

Mocht ik haar leeftijd hebben zou ik ook zeker soortgelijke behandelingen willen laten doen.

Ze is meende ik bij dermaclinic in Groningen geweest. Maar pin me er niet op vast :')

Drogon

Berichten: 618
Geregistreerd: 16-02-14
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:20

Ik ben heel erg benieuwd of er mensen zijn met ervaringen over kaaklijn fillers. Als dat de juiste benaming is :))

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:23

Ik heb wel cosmetische chirurgie laten doen, alleen geen botox of in mijn gezicht :+

De kliniek die je sowieso moet ontwijken is de Global Care Clinic in Zolder (BE), heb daar al zoveel slechte ervaringen over gehoord. Zelf ook helaas een mislukte operatie daar gehad, waardoor ik het ergens anders heb moeten laten herstellen.
Ik kan je wel Park Kliniek Medisch Centrum aanraden in Rotterdam :j Een stuk professioneler!

Charaz

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:26

Ja, weleens botox, de huisarts waar ik werk doet ook botox en fillers zodoende heb ik ook weleens een paar prikjes gehad.
Vond het erg prettig, vooral omdat ik minder last had van hoofdpijn erna.

De prikjes voor botox vind ik piece of cake.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:34

Onderhand heb ik de leeftijd om iets aan mijn uiterlijk te doen met mijn 60 jaar. Maar heel bewust doe ik het niet. De belangrijkste reden is dat ik het echt lelijk vind. Vlak na de ingreep is het mooi, ook nog een tijdje later, maar met name als vrouwen ouder zijn, zie je het goed en is het niet mooi, althans dat vind ik.

Daarnaast:
* ik hou van mijn wat uit gelubberde buik en mijn hangborstjes → als ik ze zie dan denk ik met vertedering terug aan mijn 3 kinderen, inmiddels zelf al dik volwassen. Het lichaam betaalde een prijs, die gering was bij de vreugde die ze me gaven en geven;

* als ik rimpeltjes erbij zie komen, dan vind ik het niet echt tof. Maar ik draai het om en zeg tegen mezelf: "hopelijk komen er nog veel bij, want dat betekent dat ik oud mag worden".

Ik probeer de ouderdom te omarmen in de wetenschap dat teveel mensen niet eens de 60 jaar halen. Het is inherent aan de ouderdom dat alles wat uit gaat zakken. Zolang het lichaam gezond is laat ik er zeker niet in snijden of aan prutsen. Echte schoonheid komt van binnenuit.

Iedereen die wel cosmetische ingrepen wil gaan doen wens ik veel succes toe en oprecht hoop ik dat jullie er zonder kleerscheuren vanaf komen en het resultaat er mag zijn! Ga naar een officieel erkende opgeleide plastische chirurg die geen commercieel belang heeft. Er lopen in die wereld teveel beunhazen rond die te graag geld wil verdienen aan het fenomeen schoonheid. Betaal liever wat meer of spaar wat langer door.
Als 60 jarige eigen ik me het recht toe om bezorgd te zijn over jullie jongeren en dus deze post te schrijven.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 12-11-18 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Berichten: 15155
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:46

Kimbers schreef:
Maar pin me er niet op vast :')


:')

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:22

Ik zit al een tijd te twijfelen om fillers te nemen, traangootjes.
Ben inderdaad heel benieuwd naar ervaringen en goede klinieken :j

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:40

Ik vind vooral het nadeel dat het maar tijdelijk is. Dat je na een tijd weer aan de botox moet.
Ik heb wel wat rimpels waar ik wat aan zou willen doen maar vind het vooral duur als je het moet herhalen.

Kana

Berichten: 9054
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:43

Ik zit er al heeeel erg lang over na te denken. Ik heb een enorm diepe fronsrimpel waar make up in op hoopt en die soms voor hoofdpijn zorgt. Maar ik vind het nog vrij veel geld voor iets wat je constant moet herhalen.

Emmarosaly
Berichten: 605
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:32

Ik heb altijd last gehad van mijn gummi smile en dat heb ik dus laten behandelen door 2 prikjes botox boven mijn bovenlip. Ik ben er wel blij mee, maar het is iets wat je moet blijven bijhouden. Ik twijfel nu dan ook om het weer te doen. Aangezien ik niet weet of het weer hetzelfde resultaat zal zijn als vorige keer. En daarnaast betaal je €60 per keer voor elke 4-6 maanden behandelen. Dat is wel redelijk wat geld!

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:45

Ja, dol op botox! Tussen mijn wenkbrauwen had ik één mega frons, en die laat ik
één keer per 5 maanden wegspuiten :D

Dit hoeft overigens niet kostbaar te zijn, faceland adverteert mega met aanbiedingen.

Daarbij vind ik het ook niet erg dit één of 2 keer per jaar te doen, want ik heb nu ( na 3 keer ) al bijna geen frons meer. Het wordt dus ook echt minder :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:55

Ik lees even mee.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-22 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:57

Vraagje, ik heb een vetbultje, ik twijfel al jaren om deze te verwijderen. Valt dit onder plastische chirurgie, is namelijk zo gedaan (ik ben gewoon een mietje, lol).

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:14

Ik moet wel een beetje lachen om de term taboe die je gebruikt, ts :)

Betekenis van taboe: onderwerp waarover niet gesproken mag worden.

Verder raad ik aan gebruik het met mate en raak er niet aan verslingerd.
Er zijn mensen met veel meer geld en toegang tot de "beste" "professionals" die er uiteindelijk niet mooier op zijn geworden.
En ook deze hype c.q. trend gaat uiteindelijk weer over, het zou jammer zijn als jie er dan voor altijd mee moet blijven rondlopen.

Kana

Berichten: 9054
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:34

BloemBloem schreef:
Ja, dol op botox! Tussen mijn wenkbrauwen had ik één mega frons, en die laat ik
één keer per 5 maanden wegspuiten :D

Dit hoeft overigens niet kostbaar te zijn, faceland adverteert mega met aanbiedingen.

Daarbij vind ik het ook niet erg dit één of 2 keer per jaar te doen, want ik heb nu ( na 3 keer ) al bijna geen frons meer. Het wordt dus ook echt minder :)

Doet het zeer? Zie je direct verschil? Had jij er ook hoofdpijn van? Zoja werd dat minder? :D

[***] schreef:
Ik lees even mee. Begin van het komend jaar wil ik botox voor een wenkbrauwlift. Ik heb 'hooded eyes' dus ben een keer op consult geweest voor een ooglidcorrectie, maar hebben mij botox aangeraden omdat er niet genoeg vel is om weg te snijden. Ben er benieuwd wat het effect gaat zijn. Als mijn wenkbrauwen maar een beetje gelift worden ben ik al blij, want dat maakt dat mijn 'hood' ongeveer verdwijnt.

https://www.beautylab.nl/eindresultaat- ... handeling/
Misschien heb je wat aan deze blogpost.

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:42

Zelf nog geen behandelingen ondergaan maar ben dan ook nog best jong. Ik denk dat ik wel botox in mijn voorhoofd zou overwegen als ik daar hele erge rimpels zou krijgen, dat vind ik gewoon echt niet mooi. Nu frons ik van mijzelf niet zo erg dus hoop dat ze lang wegblijven :).

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:46

Ik heb twee fronsrimpels waar ik graag iets aan zou willen doen. Maar hoe en wat weet ik nog niet.

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:50

Kana, nee, ik vind het bijna pijnloos. Zijn maar een stuk of 6 speldenprikjes. Hoofdpijn heb ik ook nooit gehad. Sterker nog, ik kreeg juist hoofdpijn door het fronsen. Als de botox zijn werk doet likt dit niet meer, en was ik direct van de hoofdpijnen af!

depaardenjuf
Berichten: 160
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Amsterdam

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:04

Ik heb een jaar geleden een ooglidcorrectie laten doen, toen was ik 29. Sommigen vonden het wat jong maar liever nu alvast en dan mooi(er) ouder worden dan wachten totdat er echt twee theezakken boven m'n ogen hingen en 't pas op m'n 60ste laten doen zoals m'n moeder deed :P

depaardenjuf
Berichten: 160
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Amsterdam

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:07

Ik was met een vriendin mee die fillers in haar wangen liet doen tegen plooitjes en die kermde het echt uit van de pijn. Zo naar was dat. Is dat gebruikelijk bij fillers?

Charaz

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:09

Fillers schijnt wel een stuk pijnlijker te zijn dan Botox, of de mensen die bij ons voor Botox komen zijn bikkels en die van de fillers watjes dat kan ook nog ;-)

C_Spirit

Berichten: 1828
Geregistreerd: 01-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:11

Ik heb zelf fillers in mijn lippen.. 2 x gedaan nu en om de 9-12 maanden ongeveer een beetje bijwerken . Ben er echt super blij mee tot nu toe. Ik laat het wel bij een professionele kliniek (Faceland) doen waar ze het echt super mooi doen en natuurlijk je lippen voller maken. Ik vond het met een laagje emla creme van te voren geheel pijnloos.

Ik heb van mezelf totaal geen dunne lippen.. Ik wou graag net een beetje meer volume en 'contour'.
Laatst bijgewerkt door C_Spirit op 12-11-18 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:13

pien_2010 schreef:
Onderhand heb ik de leeftijd om iets aan mijn uiterlijk te doen met mijn 60 jaar. Maar heel bewust doe ik het niet. De belangrijkste reden is dat ik het echt lelijk vind. Vlak na de ingreep is het mooi, ook nog een tijdje later, maar met name als vrouwen ouder zijn, zie je het goed en is het niet mooi, althans dat vind ik.

Daarnaast:
* ik hou van mijn wat uit gelubberde buik en mijn hangborstjes → als ik ze zie dan denk ik met vertedering terug aan mijn 3 kinderen, inmiddels zelf al dik volwassen. Het lichaam betaalde een prijs, die gering was bij de vreugde die ze me gaven en geven;

* als ik rimpeltjes erbij zie komen, dan vind ik het niet echt tof. Maar ik draai het om en zeg tegen mezelf: "hopelijk komen er nog veel bij, want dat betekent dat ik oud mag worden".

Ik probeer de ouderdom te omarmen in de wetenschap dat teveel mensen niet eens de 60 jaar halen. Het is inherent aan de ouderdom dat alles wat uit gaat zakken. Zolang het lichaam gezond is laat ik er zeker niet in snijden of aan prutsen. Echte schoonheid komt van binnenuit.

Iedereen die wel cosmetische ingrepen wil gaan doen wens ik veel succes toe en oprecht hoop ik dat jullie er zonder kleerscheuren vanaf komen en het resultaat er mag zijn! Ga naar een officieel erkende opgeleide plastische chirurg die geen commercieel belang heeft. Er lopen in die wereld teveel beunhazen rond die te graag geld wil verdienen aan het fenomeen schoonheid. Betaal liever wat meer of spaar wat langer door.
Als 60 jarige eigen ik me het recht toe om bezorgd te zijn over jullie jongeren en dus deze post te schrijven.


Onzettend mooi geschreven en verwoord. Wordt van de 2e alinea zelfs bijna emotioneel. Zo is het. :j (of liever: zo beleef/ervaar ik het ook!)

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:31

Ik denk er al een poos over na om mijn traangootjes op te laten vullen met fillers, omdat ik altijd donkere kringen onder mijn ogen heb. Moe of niet...
Iemand hier ervaring mee? Hoevaak moet je het bij laten spuiten?