Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Heb jij cosmetische chirurgie als in; fillers/ botox ondergaan of overweeg je het?

Nee, ik overweeg het wel.
231 (24%)
Nee, ik overweeg het niet.
600 (62%)
Ja, eenmalig, ik zou het zo weer doen.
48 (5%)
Ja, eenmalig, ik zou het niet weer doen.
7 (0%)
Ja, met enige regelmaat.
67 (7%)

Totaal aantal stemmen: 953


c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 15:14

ik heb binnenkort een consult voor mijn oog-flapjes :')
Benieuwd wat daar uit komt... Plexr sta ik ook voor open, maar daar hem ik irl nog niet echt bijzondere resultaten van gezien.
'mijn' arts die de lipfillers gedaan heeft doet het ook, daarom wel iets in twijfel wat ik zou willen...
Maar ik ga nu eerst even een consult aanhoren bij de ouderwetse manier.

1906

Berichten: 891
Geregistreerd: 19-04-09
Woonplaats: ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 19:23

Ik lees al een tijdje mee
Ik heb gisteren mijn lippen laten opspuiten
Iemand die weet hoe lang ze opgezwollen blijven na de behandeling?
Het is nu de dag erna en ik ben nu niet echt blij met het resultaat eerlijk gezegd
Vind het nu te heftig en begin eigenlijk te twijfelen of dit wel een goede keuze was van me

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 19:26

1906 schreef:
Ik lees al een tijdje mee
Ik heb gisteren mijn lippen laten opspuiten
Iemand die weet hoe lang ze opgezwollen blijven na de behandeling?
Het is nu de dag erna en ik ben nu niet echt blij met het resultaat eerlijk gezegd
Vind het nu te heftig en begin eigenlijk te twijfelen of dit wel een goede keuze was van me


Bij mij duurde het ruim een week voordat alle zwelling weg was. Ik was de dag erna echt enorm opgezwollen dus maak je maar geen zorgen. Hoeveel ML is er in gegaan?
Je zal zien dat het echt heel veel minder wordt. Ik schrok de volgende dag ook enorm maar vind het resultaat nu minimaal, mag eigenlijk best nog ietsje meer.

BloemBloem

Berichten: 16583
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 19:43

Voortaan een canule vragen :-)

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 19:48

BloemBloem schreef:
Voortaan een canule vragen :-)


Heb je dan minder zwelling?

BloemBloem

Berichten: 16583
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 19:51

Suzanne F. schreef:
BloemBloem schreef:
Voortaan een canule vragen :-)


Heb je dan minder zwelling?


Zeker, en geen blauwe plekken.
Ze prikken je dan maar 4 x

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 19:52

Maar ze verdoven toch ook nog? Alleen met crème lijkt me niet genoeg.

Willemiens

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 20:38

Suzanne F. schreef:
Iemand nog een update? Ik ben gisteren geweest voor het bijwerken. Vorig jaar voor het eerst fillers gehad en nu na een jaar bijwerken. Blijft toch echt wel een jaar zitten gelukkig. Alleen Botox moet elke 3 maanden, dat is wel jammer maar goed.

Fijn Suzanne dat het zo lang blijft zitten! Ik ben inmiddels voor de 3de x bijwerken geweest in nog geen 3 maanden.
Gaat elke keer 1ml in, mijn lichaam breekt het gewoon af! Baal enorm...

1906

Berichten: 891
Geregistreerd: 19-04-09
Woonplaats: ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 20:40

Ik heb 0.8 ml gedaan
De arts zei dat ik van 0.5 echt niks zou zien maar 1 vond ik weer net teveel.
Ik heb van mezelf al redelijk grote lippen.
Ik moest net na de behandeling ook wel even slikken, want toen was het al redelijk opgezwollen.
Ik wist dat het nu erger zou worden maar hoop toch dat het snel wat afneemt.

BloemBloem

Berichten: 16583
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 20:53

Suzanne F. schreef:
Maar ze verdoven toch ook nog? Alleen met crème lijkt me niet genoeg.


Tandartsverdoving in tandvlees ;-)

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 21:06

Popstra schreef:
Ik ben overigens bezig met een aantal keren Dermapen samen met Hyarulon gel. Moet zeggen, het is best pittig dat krassen op je gezicht maar nu na 2x zijn er wat pigment vlekken die er al jaren zaten een heel stuk verminderd en ipv bruin nu lichtroze geworden.
Een aantal dagen na de behandeling gaat je huid wat vervellen. Daarna komt er een heel nieuw huidje tevoorschijn. Heerlijk is dat.


Ik heb nu de tweede behandeling gehad en het was allerminst prettig. Eerste behandeling vond ik wel te doen, maar nu zie ik op tegen nummer drie. :+
Ik heb al langere tijd pigmentvlekjes op mijn voorhoofd, het lijkt wel een zwangerschapsmasker. Alleen ben ik dus niet zwanger...

Begin volgend jaar wil wat serieuzer op zoek naar een kliniek om iets aan mijn fronsrimpel (en hoofdpijn) te laten doen.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 21:15

Willemiens schreef:
Suzanne F. schreef:
Iemand nog een update? Ik ben gisteren geweest voor het bijwerken. Vorig jaar voor het eerst fillers gehad en nu na een jaar bijwerken. Blijft toch echt wel een jaar zitten gelukkig. Alleen Botox moet elke 3 maanden, dat is wel jammer maar goed.

Fijn Suzanne dat het zo lang blijft zitten! Ik ben inmiddels voor de 3de x bijwerken geweest in nog geen 3 maanden.
Gaat elke keer 1ml in, mijn lichaam breekt het gewoon af! Baal enorm...


Dat is een duur grapje. Welke filler heb je? Misschien een andere vragen volgende keer? Ander merk.

Willemiens

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 21:22

Suzanne F. schreef:
Willemiens schreef:
Fijn Suzanne dat het zo lang blijft zitten! Ik ben inmiddels voor de 3de x bijwerken geweest in nog geen 3 maanden.
Gaat elke keer 1ml in, mijn lichaam breekt het gewoon af! Baal enorm...


Dat is een duur grapje. Welke filler heb je? Misschien een andere vragen volgende keer? Ander merk.

Zeker een duur grapje, zij werken met Restylane en hebben geen ander. Wel een dikkere variant, deze heb ik vorige week laten zetten. Schrok wel even want was een groot verschil en voelde ook anders. Maar voel nu al dat het alweer afneemt..
misschien toch maar een andere kliniek zoeken, ben alleen zo enorm tevreden hoe zij het zetten.
Ik moet 16 okt voor consult voor mijn borsten bij een andere kliniek, ga daar ook eens vragen.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 21:26

Restylane is een goed merk. Heb je je lippen laten doen of is het een andere plek?

Willemiens

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 22:12

Suzanne F. schreef:
Restylane is een goed merk. Heb je je lippen laten doen of is het een andere plek?

Een goed merk en een kliniek die goed aangeschreven staat. Bij botox hoor je het vaker dat na een week het effect volledig verdwenen is. Bij mij zijn de fillers met 2 weken volledig verdwenen..
Gaat idd om lip fillers.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 22:14

Willemiens schreef:
Suzanne F. schreef:
Restylane is een goed merk. Heb je je lippen laten doen of is het een andere plek?

Een goed merk en een kliniek die goed aangeschreven staat. Bij botox hoor je het vaker dat na een week het effect volledig verdwenen is. Bij mij zijn de fillers met 2 weken volledig verdwenen..
Gaat idd om lip fillers.


Dat heb ik echt nog nooit gehoord. En Botox een week ook niet eigenlijk. Wel dat het na 2 maanden afneemt en met 3 maanden weg is. Maar fillers horen langer te zitten en zeker geen 2 weken.
Wat zegt de kliniek hiervan dan? Waar ga je? Heb je geen garantie?

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 22:21

Botox heeft toch al zowat een week nodig om te zetten???

Ik ga binnenkort voor de tweede keer (gummy smile), ik meen wel redelijk zeker te weten dat na 3 maanden mijn spiergeheugen al aardig leeg is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 22:25

Dat laatste mbt Botox komt vaak voor, maar wel wat Suzanne aangeeft, na een maand of 2. Na een week begint het pas echt in te werken. Ik zou eens naar Blush in Best gaan. Zij nemen dat heel serieus en zoeken samen met jou een oplossing zodat je wel een langdurig resultaat hebt, dat proberen ze althans.

Willemiens

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 22:28

Kwam op internet het namelijk wel tegen over botox maar niet wat betreft fillers.
Stuur maar even een pb’tje als je de kliniek graag wilt weten, ben voor andere dingen dik tevreden dus plaats het daarom niet graag openbaar.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 07:37

Ik zal je even pb-en. Bij Blush/art de la beauté in Best heb je wel echt een soort garantie. Als je filler echt binnen een paar weken weg is dan proberen ze zeker binnen hun mogelijkheden te zoeken naar oplossingen. Ik ben bijvoorbeeld na twee weken op controle geweest maar nu weer twee later beginnen er deukjes te ontstaan in mijn lip en daarvan wordt aangegeven dat dit gewoon wordt gecorrigeerd.
Maar het is wel zuur als het zo snel weggaat. Al gaan lippen sneller weg dan traangoot bijvoorbeeld. Daar zit veel minder beweging.

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 08:25

BloemBloem schreef:
Suzanne F. schreef:
Maar ze verdoven toch ook nog? Alleen met crème lijkt me niet genoeg.


Tandartsverdoving in tandvlees ;-)

Ja tandvlees en bij mij ook in de lip zelf.
Bij mij was de zwelling echt na 3 dagen al zo goed als weg.
En ben nog steeds erg tevreden met het resultaat.

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:06

Snorlex schreef:
Popstra schreef:
Ik ben overigens bezig met een aantal keren Dermapen samen met Hyarulon gel. Moet zeggen, het is best pittig dat krassen op je gezicht maar nu na 2x zijn er wat pigment vlekken die er al jaren zaten een heel stuk verminderd en ipv bruin nu lichtroze geworden.
Een aantal dagen na de behandeling gaat je huid wat vervellen. Daarna komt er een heel nieuw huidje tevoorschijn. Heerlijk is dat.


Ik heb nu de tweede behandeling gehad en het was allerminst prettig. Eerste behandeling vond ik wel te doen, maar nu zie ik op tegen nummer drie. :+
Ik heb al langere tijd pigmentvlekjes op mijn voorhoofd, het lijkt wel een zwangerschapsmasker. Alleen ben ik dus niet zwanger...

Begin volgend jaar wil wat serieuzer op zoek naar een kliniek om iets aan mijn fronsrimpel (en hoofdpijn) te laten doen.

Ik vond de 2e keer ook pijnlijker. Net of het dieper ging. Pigment vlekjes zijn overigens wel hardnekkig hoor. Na 2 x zijn ze nog wel zichtbaar zij het wat rozer van kleur. Ik hoop dat de 3e keer ze nog minder zichtbaar maken.

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 10:24

cinniz123 schreef:
Dan toch maar eens een afspraak gemaakt voor een botox behandeling(1okt)
Mijn frons rimpel is inmiddels zo diep dat iedereen altijd aan me vraagt of ik boos ben maar waar ik me voornamelijk aan stoor zijn mn toch wel wat hangende oogleden.
Ik durf een ooglidcorrectie nog niet aan maar wie weet is het resultaat genoeg met een wenkbrauwlift.

Ik vind het wel spannend want wil echt niet dat ik van die gekke hoge wenkbrauwen krijg dus hoop dat ze het zo kunnen doen dat het net genoeg is maar ik vind het het proberen waard.
Merk vooral aan het einde van de dag dat ik last van hem maar als ik foto’s van mezelf zie denk ik echt oefff zo erg lijkt het in de spiegel nog niet :roll:



Nou ik ben afgelopen donderdag geweest.
Heel duidelijk aangegeven wat ik wilde.
Als het mogelijk is minder hangende oogleden en die frons rimpel wat minder maar absoluut geen wenkbrauwen die zo hoog gaan staan of een gekke vorm.
Dat kon en ze adviseerde dus indd mijn frons en kraaienpootjes die ik nauwelijks heb maar dan krijg je meer een open blik,dus gedaan.
Ik weet dat je pas over 2 weken het behaalde resultaat kan zien maar momenteel heerst er toch iets van spijt :')
Linker wenkbrauw voelt een beetje verdoofd en die is indd wat omhoog gegaan die kan ik nog optrekken maar boos kijken niet meer.
Rechts daarin tegen kan ik een stuk meer mee,blijft ook wat lager in ontspannen stand en voel ik vrij weinig dat er iets gedaan is terwijl ik daar een blauw oog heb :')

Moet ik me zorgen gaan maken en 3 maanden met 2 verschillende wenkbrauwen rond lopen of kan dit nog recht trekken in de 2 aankomende weken?
Ik moet nog op controle over 2 weken maar denk niet dat ik extra wil bijspuiten.

Mijn man was er best op tegen maar iedereen zei die gaat het echt niet merken maar de volgende dag vroeg hij toch echt of ik oogschaduw op had ,uhm nee blauw oog van de botox en zijn antwoord was ik zie het aan je linker wenkbrauw ja je bent je boogje kwijt.

Voor nu zou ik denk ik niet snel een 2de keer doen maar miss moet ik gewoon nog wennen aan het gevoel en heeft het nog even tijd nodig.

Edit:
Ik ben trouwens voor het eerst in mn leven blij met mijn achterlijke lange wenkbrauwharen want die doe ik altijd met haarlak en nu kan ik ze nog een soort van hetzelfde plakken _O-

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:24

Ik heb echt nog nooit een blauw oog gehad van de Botox? Dat zijn zulke ienieminie prikjes, die voel je ook amper. Na een week kan je pas echt resultaat zien bij Botox dus misschien ben je nog iets te snel? Maar een blauw ook lijkt me niet normaal.

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 16:35

Ja ik moet wel bekennen dat ik enorm snel blauw wordt en heel vaak denk waar komt die blauwe plek nu weer vandaan.
eerst was het een bultje net onder mn wenkbrauw en nu is het gaan zakken en heb ik een blauwe plek op mn ooglid.

Ik heb gewoon even nog 2 weekjes netjes geduld maar dat is niet mn sterkste kant :+