Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Heb jij cosmetische chirurgie als in; fillers/ botox ondergaan of overweeg je het?

Nee, ik overweeg het wel.
231 (24%)
Nee, ik overweeg het niet.
600 (62%)
Ja, eenmalig, ik zou het zo weer doen.
48 (5%)
Ja, eenmalig, ik zou het niet weer doen.
7 (0%)
Ja, met enige regelmaat.
67 (7%)

Totaal aantal stemmen: 953


Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 11:46

Ik wil graag fillers, maar ook een kilo of 8 afvallen. Is het dan wijs om eerst te wachten tot ik op mijn streefgewicht ben?
Idee is om een kleine liquid facelift te doen; traangootje, marionet lijnen incl afhangende mondhoek en wellicht kaaklijn. Subtiel en weer een fris (niet vermoeid) uiterlijk is de wens

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 13:33

Iemand tips voor faceslimming? Liefst midden van het land tot en met het noorden. JP van Blush zit eigenlijk te ver weg (zeker voor controle of touch up), maar het spreekt me wel aan dat hij werkt met 'de dunste naald'. Ik ben echt doodsbang aka naaldenfobie, maar ik heb zo'n last gewoon van mijn kaak.

Weet iemand overigens ook of het helpt tegen het zichtbare kleine onderkinnetje? :+ Ik heb gewoon geen vorm zegmaar in mijn hoofd/kaak. Ja rond :+

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 13:49

Popstra schreef:
Nu kun je zeggen ja maar als zij dat mooi vind...
Nee, dit is verre van mooi en nog verder van natuurlijk. Zo zonde van een mooie jonge meid. Ik denk ook niet dat dit in Nederland gedaan was.


Veel laten het in Turkije doen, maar er zijn ook helaas genoeg behandelaren in Nederland die heel extreem gaan. Vriendin van mij zat er eerst bij een die echt veel te veel deed en heel onnatuurlijk. Later is ze naar een andere gegaan heeft alles laten oplossen en nu netjes laten vullen, veel natuurlijker en het resultaat is zo veel mooier nu.

Binoche
Berichten: 532
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 15:20

Heeft er hier iemand ervaring met Radiesse in de wangen?

Ik heb last van ingevallen wangen en heb vorig jaar 1ml jukbeenfiller gehad, verdeeld over de twee kanten, en wat neuslippenplooi filler. Dit gaf een subtiele verbetering, maar de ingevallen wangen zijn er nog steeds. Ik ging tot hier toe bij een plastische chirurg, en hij doet geen wangfillers.

Ik zag op de website van Faceland dat zij Radiesse aanraden hiervoor, en ik dacht misschien ga ik toch beter bij een cosmetisch arts aangezien die niets anders doen en waarschijnlijk beter op de hoogte zijn van de nieuwste technieken?

Ik ben vooral op zoek naar een zeer natuurlijk resultaat.

Seven_OfNine
Berichten: 57
Geregistreerd: 01-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 14:00

Ik heb ook het advies van m’n cosmetisch arts gehad om Radiesse in m’n wangen te doen. (ik zou het ook graag in m’n decolleté en/of hals willen). Ik was zelf begonnen over Profhilo maar ze gaf aan dat dat maar minimaal iets zou doen en ik dan beter Radiesse kon doen.
Tot nu toe is alles wat ze gedaan heeft heel natuurlijk. Dus daar vertrouw ik wel op. Maar omdat ze vertelde dat ik echt wel even blauw ben (heb ik helaas altijd snel) nog niet de stap genomen.
Ik ben ook erg benieuwd of hier iemand is met ervaring met Radiesse….

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 15:11

Radiesse hier in de kaaklijn. Tja, op zich wel prima, maar of het beter of anders is dan een andere filler weet ik niet.

Popstra
Berichten: 13760
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 16:54


Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 19:30

Zijn er ook klinieken waar je advies kunt krijgen met wat je kunt doen? En dan bedoel ik niet alleen fillers maar ook bv een lift of ooglidcorrectie. Soort totaalpakket zeg maar :))
En wat zijn dan goede klinieken?

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 20:33

Fitzroy schreef:
Zijn er ook klinieken waar je advies kunt krijgen met wat je kunt doen? En dan bedoel ik niet alleen fillers maar ook bv een lift of ooglidcorrectie. Soort totaalpakket zeg maar :))
En wat zijn dan goede klinieken?


Veldhoven heeft zowel plastisch als cosmetische chirurgie weet ik.
Faceland maar deels.
Boerhaave doet ook plastisch en cosmetisch.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 21:38

Velthuis en Boerhaave doen alles.
Bergman ook, maar die wijken snel uit naar grotere ingrepen is mijn ervaring uit intakes :P

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 22:26

Oke en staan er dan nog bepaalde vestigingen cq artsen goed aangeschreven?

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 20:20

Ik kan zelf door hormonale medicatie niet meer tegen reguliere fillers, dus kan je alleen helpen met goede ervaringen voor lipofilling en ooglidcorrectie bij die kliniek (Velthuis). Maar ik weet dat ze beide doen en dat je ook een dubbele afspraak kan boeken zodat ze afwegen wat het beste bij jou past.

Qua filler had ik voorheen hele goede ervaring met Dr. Nick van de Gaaf kliniek in Den Haag en dr. Shailindra Rambaran van de v Rosmalen kliniek in Rotterdam. Maar omdat ik dus naar lipofilling ben over gestapt ben ik dus naar de Velthuis gegaan ivm erg mooie resultaten van mensen in mijn omgeving bij dhr. Stevens.

Zelf ben ik nu as we speak (typ :+ )
Herstellende van lipofilling in mijn gezicht.

Seven_OfNine
Berichten: 57
Geregistreerd: 01-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 21:03

c_alsemgeest schreef:
Zelf ben ik nu as we speak (typ :+ )
Herstellende van lipofilling in mijn gezicht.


Wauw……ik moest dit even googlen maar wat mooi dat dit kan. Hoe gaat het nu met je?

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 21:36

Eerste paar dagen veel zwelling, zit nu op dag 3 en het begint nu af te nemen. Ingreep ging onder een roesje en ging prima.
De donor plek (benen, had te weinig op mijn buik) valt echt heel erg mee. Ze zeiden dat dat erg pijnlijk zou zijn, maar vind het niet echt pijnlijk eigenlijk. Heb ik ook wel een vrij hoge pijngrens :')
De zwelling viel me wel wat tegen, maar ik weet dat ik ook altijd erg snel opzwel en blauw wordt. Dus daar had ik al wel op gerekend. Maar je downtime is wel echt een stuk langer als je het op een aantal plekken laat doen.

Bij mij was het vooral volume terug brengen na 20kg te zijn afgevallen. (Was eerst veel aangekomen door een goed aardige tumor op mijn eierstok). Waardoor ik er dus continu erg vermoeid uit zag.
Vroeger liet ik 2 littekens op mijn lip opvullen, dat kon niet meer omdat fillers bij mij reageren, maar die zijn nu dus ook meteen meegepakt met de lipofilling.

Binoche
Berichten: 532
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 10:21

c_alsemgeest schreef:
Eerste paar dagen veel zwelling, zit nu op dag 3 en het begint nu af te nemen. Ingreep ging onder een roesje en ging prima.
De donor plek (benen, had te weinig op mijn buik) valt echt heel erg mee. Ze zeiden dat dat erg pijnlijk zou zijn, maar vind het niet echt pijnlijk eigenlijk. Heb ik ook wel een vrij hoge pijngrens :')
De zwelling viel me wel wat tegen, maar ik weet dat ik ook altijd erg snel opzwel en blauw wordt. Dus daar had ik al wel op gerekend. Maar je downtime is wel echt een stuk langer als je het op een aantal plekken laat doen.

Bij mij was het vooral volume terug brengen na 20kg te zijn afgevallen. (Was eerst veel aangekomen door een goed aardige tumor op mijn eierstok). Waardoor ik er dus continu erg vermoeid uit zag.
Vroeger liet ik 2 littekens op mijn lip opvullen, dat kon niet meer omdat fillers bij mij reageren, maar die zijn nu dus ook meteen meegepakt met de lipofilling.


Ben benieuwd naar jouw hersteltijd, en je eindresultaat! Ik ben daar ook wel in geïnteresseerd, maar denk dat ik eerst eens radiesse ga proberen. Ik sport zeer veel, en ben bang dat je geen blijvend resultaat krijgt met lipofilling als je geen stabiel gewicht en vetpercentage hebt

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 10:39

Ja ik heb inderdaad ook gewacht tot ik mijn stabiele gewicht bereikt heb.
Al moet ik zeggen dat mijn man 20kg is afgevallen met sporten en hij heeft het toen in traangoot etc laten doen, en dat zit er nog steeds net zo mooi als voor het afvallen.

Maar eerlijk, als ik zelf goed op reguliere fillers had gereageerd had ik ws dat gedaan ivm de downtime :+

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 16:04

Ik heb vorige week na meer dan 2 jaar weer mijn lippen laten bijvullen. Halve ml. Meer om de symmetrie bij te werken dan echt volume erbij.
Ben er weer heel blij mee.

romyvs

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:41

Elin_ schreef:
Iemand tips voor faceslimming? Liefst midden van het land tot en met het noorden. JP van Blush zit eigenlijk te ver weg (zeker voor controle of touch up), maar het spreekt me wel aan dat hij werkt met 'de dunste naald'. Ik ben echt doodsbang aka naaldenfobie, maar ik heb zo'n last gewoon van mijn kaak.

Weet iemand overigens ook of het helpt tegen het zichtbare kleine onderkinnetje? :+ Ik heb gewoon geen vorm zegmaar in mijn hoofd/kaak. Ja rond :+


Geen ervaring met faceslimming maar wel
JP van blush. (Gisteren nog geweest).
Ik had dus ook echt een naaldenfobie en ze hebben echt super fijn de tijd voor me genomen.
Gisteren was de 3e keer voor mij en ik heb er nu geen problemen meer mee.
Hele fijne kundige arts, geeft ook goed advies en gaat niet onnodig iets aansmeren.

Na een behandeling moet je toch een aantal uren rechtop zitten dus de tijd in de auto kun je dan meteen afschrijven ;)

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 11:16

romyvs schreef:
Elin_ schreef:
Iemand tips voor faceslimming? Liefst midden van het land tot en met het noorden. JP van Blush zit eigenlijk te ver weg (zeker voor controle of touch up), maar het spreekt me wel aan dat hij werkt met 'de dunste naald'. Ik ben echt doodsbang aka naaldenfobie, maar ik heb zo'n last gewoon van mijn kaak.

Weet iemand overigens ook of het helpt tegen het zichtbare kleine onderkinnetje? :+ Ik heb gewoon geen vorm zegmaar in mijn hoofd/kaak. Ja rond :+


Geen ervaring met faceslimming maar wel
JP van blush. (Gisteren nog geweest).
Ik had dus ook echt een naaldenfobie en ze hebben echt super fijn de tijd voor me genomen.
Gisteren was de 3e keer voor mij en ik heb er nu geen problemen meer mee.
Hele fijne kundige arts, geeft ook goed advies en gaat niet onnodig iets aansmeren.

Na een behandeling moet je toch een aantal uren rechtop zitten dus de tijd in de auto kun je dan meteen afschrijven ;)


Dit stelt me enigszins gerust. Wat is de mate van jouw angst? Ik ben niet zomaar een beetje bang, maar echt flauwvallen-bang, huilen en de hele mikmak. Vaccinatie is een ramp (altijd emla zalf bij me en redbull :+) en bloedprikken doe ik al niet meer..

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 12:52

Ik heb ook prikangst. Maar na 10 jaar geprik in mijn gezicht is dat een stuk minder geworden.

Ik zeg het altijd even en dan praten ze je er helemaal doorheen.

Popstra
Berichten: 13760
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 13:36

Vooral diep in en uit blijven ademen. Dan blijf je ontspannen en gaat het een stuk makkelijker

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:02

Hoe lief jullie het ook bedoelen, die basis tips heb ik allemaal al gehad. Ook muziek luisteren, niet kijken, emla zalf, zelfs emdr video kijken ter afleiding. Voor vaccinatie slaap ik de eerste nachten voor de afspraak al niet, ik kan amper eten, zit huilend van de spanning in de wachtkamer en op peilmoment val ik standaard flauw. Ik ben echt panisch :+

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:22

Ja als het echt zo erg is, dan is het middel erger dan de kwaal.. je hoeft t niet te doen toch? :)

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:28

Nee precies. Niet doen dan toch?

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 07:03

Elin_ schreef:
Hoe lief jullie het ook bedoelen, die basis tips heb ik allemaal al gehad. Ook muziek luisteren, niet kijken, emla zalf, zelfs emdr video kijken ter afleiding. Voor vaccinatie slaap ik de eerste nachten voor de afspraak al niet, ik kan amper eten, zit huilend van de spanning in de wachtkamer en op peilmoment val ik standaard flauw. Ik ben echt panisch :+


Neem eens een kijkje op de insta van @Anastasiabeautyfascia
Misschien heb je er wat aan.