Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Heb jij cosmetische chirurgie als in; fillers/ botox ondergaan of overweeg je het?

Nee, ik overweeg het wel.
231 (24%)
Nee, ik overweeg het niet.
600 (62%)
Ja, eenmalig, ik zou het zo weer doen.
48 (5%)
Ja, eenmalig, ik zou het niet weer doen.
7 (0%)
Ja, met enige regelmaat.
67 (7%)

Totaal aantal stemmen: 953


Elin_

Berichten: 9640
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:21

Suzanne F. schreef:
Nee precies. Niet doen dan toch?

Cer schreef:
Ja als het echt zo erg is, dan is het middel erger dan de kwaal.. je hoeft t niet te doen toch? :)


Nou ik wil het gewoon heel graag, gezien ik het niet alleen voor het cosmetische doe, maar ook daadwerkelijk veel last ervaar van de spanning op mijn kaak. Daarnaast wil ik mij niet laten weerhouden door angst om iets te doen. De reden dat ik het vertel is vanwege de (goedbedoelde, maar redelijk basic) tips die ik kreeg. Met vooral de vraag of een ander met dezelfde mate van angst zich erin herkent en het eventueel vindt meevallen (of niet!).


Needje schreef:
Elin_ schreef:
Hoe lief jullie het ook bedoelen, die basis tips heb ik allemaal al gehad. Ook muziek luisteren, niet kijken, emla zalf, zelfs emdr video kijken ter afleiding. Voor vaccinatie slaap ik de eerste nachten voor de afspraak al niet, ik kan amper eten, zit huilend van de spanning in de wachtkamer en op peilmoment val ik standaard flauw. Ik ben echt panisch :+


Neem eens een kijkje op de insta van @Anastasiabeautyfascia
Misschien heb je er wat aan.

Dank <3 Ik ga even kijken!

Binoche
Berichten: 532
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 10:00

c_alsemgeest schreef:
Ja ik heb inderdaad ook gewacht tot ik mijn stabiele gewicht bereikt heb.
Al moet ik zeggen dat mijn man 20kg is afgevallen met sporten en hij heeft het toen in traangoot etc laten doen, en dat zit er nog steeds net zo mooi als voor het afvallen.

Maar eerlijk, als ik zelf goed op reguliere fillers had gereageerd had ik ws dat gedaan ivm de downtime :+


Hoe gaat het ondertussen met jouw herstel?

Ik ben uiteindelijk bij Faceland geweest. Ipv een wangfiller raadden ze toch ook eerder een jukbeenfiller aan. Ik heb 1 ml Belotero gekregen met canule. Het resultaat is subtiel maar mooi, blij mee.

c_alsemgeest

Berichten: 20674
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 11:39

Ja kan nu wel een goede update geven bijna een maand na de ok.

De zwelling was bizar... ik zwel altijd heel erg op na wat voor ingreep dan ook, dus was er op voor bereid, ook omdat mijn man toen best wat zwelling had en hij normaal niks heeft met andere dingen. En de arts had mij er ook goed op voorbereid.
Maar de eerste week was ik echt onherkenbaar :')
Blauwe plekken vielen mee, alleen een hardnekkige boven mijn oog en een paar gelige wazen.
De pijn... nou eigenlijk het gebrek aan pijn waren opvallend.
De donor plekken zouden pijnlijk zijn, maar heb niks gevoeld op een beetje beurs na. Je gezicht voelt strak, maar ook echt niks van pijn.

Ik had best veel plekken die gevuld waren, door het aankomen/afvallen door de goedaardige tumor op mijn eierstok en alle hormoon behandelingen was mijn gezicht echt getekend, een beetje een combi tussen een doodshoofd aapje en wat hangend vel _O-
Vooral de holle slapen, wangen en plooien bij mijn lippen waar een oud litteken zit irriteerde mij enorm.

Nu zit ik in de fase dat alle zwelling weg is en het vet dat er nu zit zal voor 99% blijven. Sommige delen zijn nog een beetje steviger qua structuur, maar ook die voelt je nu zacht worden. Ook wad mijn huid echt opgerekt door de zwelling, en het oplossen daarvan, en dat begint nu weer mooi strak te trekken.
Op de bultjes en de iets losse huid in deze fase was ik ook voorbereid door de arts. Dat is iets waar mensen namelijk van kunnen schrikken rond week 2 a 3 omdat het dan "mislukt" lijkt.
Maar door de extra bloedcellen die worden ingespoten heeft je huid ook een boost gekregen, dus trekt weer mooi strak, althans dat zie ik bij mij nu gebeuren.
Al met al ben ik nu al heel erg tevreden.
Vooral omdat je eigenlijk niet ziet dat ik iets gedaan heb, ik zie er uitgeslapen en 5 jaar terug in de tijd uit. Heb geen holle slapen en oogkassen meer, minder hangende huid, veel minder lijnen en rimpels en mijn lippen zijn weer zoals ze vroeger waren.
Ik heb in juli de eind controle.

Zal ook even en poging wagen aan een goede voor en na foto in hetzelfde licht.

Voor nu:
Voordelen:
Natuurlijk, precies wat ik wilde, en een hele fijne arts.

Nadelen:
Flinke downtime van zeker 2,5 weken. En natuurlijk duur.

Padoertje
Berichten: 1543
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 19:26

c_alsemgeest schreef:
Ja kan nu wel een goede update geven bijna een maand na de ok.

De zwelling was bizar... ik zwel altijd heel erg op na wat voor ingreep dan ook, dus was er op voor bereid, ook omdat mijn man toen best wat zwelling had en hij normaal niks heeft met andere dingen. En de arts had mij er ook goed op voorbereid.
Maar de eerste week was ik echt onherkenbaar :')
Blauwe plekken vielen mee, alleen een hardnekkige boven mijn oog en een paar gelige wazen.
De pijn... nou eigenlijk het gebrek aan pijn waren opvallend.
De donor plekken zouden pijnlijk zijn, maar heb niks gevoeld op een beetje beurs na. Je gezicht voelt strak, maar ook echt niks van pijn.

Ik had best veel plekken die gevuld waren, door het aankomen/afvallen door de goedaardige tumor op mijn eierstok en alle hormoon behandelingen was mijn gezicht echt getekend, een beetje een combi tussen een doodshoofd aapje en wat hangend vel _O-
Vooral de holle slapen, wangen en plooien bij mijn lippen waar een oud litteken zit irriteerde mij enorm.

Nu zit ik in de fase dat alle zwelling weg is en het vet dat er nu zit zal voor 99% blijven. Sommige delen zijn nog een beetje steviger qua structuur, maar ook die voelt je nu zacht worden. Ook wad mijn huid echt opgerekt door de zwelling, en het oplossen daarvan, en dat begint nu weer mooi strak te trekken.
Op de bultjes en de iets losse huid in deze fase was ik ook voorbereid door de arts. Dat is iets waar mensen namelijk van kunnen schrikken rond week 2 a 3 omdat het dan "mislukt" lijkt.
Maar door de extra bloedcellen die worden ingespoten heeft je huid ook een boost gekregen, dus trekt weer mooi strak, althans dat zie ik bij mij nu gebeuren.
Al met al ben ik nu al heel erg tevreden.
Vooral omdat je eigenlijk niet ziet dat ik iets gedaan heb, ik zie er uitgeslapen en 5 jaar terug in de tijd uit. Heb geen holle slapen en oogkassen meer, minder hangende huid, veel minder lijnen en rimpels en mijn lippen zijn weer zoals ze vroeger waren.
Ik heb in juli de eind controle.

Zal ook even en poging wagen aan een goede voor en na foto in hetzelfde licht.

Voor nu:
Voordelen:
Natuurlijk, precies wat ik wilde, en een hele fijne arts.

Nadelen:
Flinke downtime van zeker 2,5 weken. En natuurlijk duur.


Maar goed dat je wist waar je aan zou beginnen en fijn dat je nu positief resultaat ziet. Lijkt me inderdaad best schrikken. En wat fijn dat het qua pijn dus echt is meegevallen. Ben benieuwd naar je voor en na foto straks.

En even nieuwsgierig... zit je al 2,5 in huis of heb je je ook buiten de deur vertoond?

c_alsemgeest

Berichten: 20674
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 20:58

Nee hoor ik liep na een week gewoon weer op stal rond :') make up maakt een hoop goed en de mensen in mijn omgeving wisten wat ik ging laten doen, dus dat ik een soort waterhoofd had maakte niet uit :')

hahahatsjoe

Berichten: 2395
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 08:28

Je had vet in laten spuiten toch ? Klinkt wel goed, benieuwd naar het resultaat.

c_alsemgeest

Berichten: 20674
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 10:13

Ja klopt, lipofilling.

c_alsemgeest

Berichten: 20674
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 11:43

Voor de liefhebbers heb ik een voor en na gemaakt, roep maar als je ze in pb wil.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 13:41

Ah ik ben heel beniewd :j

Popstra
Berichten: 13771
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 14:33

Ik ben ook erg benieuwd.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:34

Ik ook!

Binoche
Berichten: 532
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 20:41

Ik zou ook heel graag een pb hebben!

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 01:38

Ik ben opzoek naar een goede, betaalbare kliniek/arts om mijn fronsrimpel en wat andere rimpels op te laten knappen. Iemand tips? Omgeving Noord Holland