Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Heb jij cosmetische chirurgie als in; fillers/ botox ondergaan of overweeg je het?

Nee, ik overweeg het wel.
231 (24%)
Nee, ik overweeg het niet.
600 (62%)
Ja, eenmalig, ik zou het zo weer doen.
48 (5%)
Ja, eenmalig, ik zou het niet weer doen.
7 (0%)
Ja, met enige regelmaat.
67 (7%)

Totaal aantal stemmen: 953


_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 10:23

Aimee schreef:
_Denise_ schreef:
Ik weet niks van acupunctuur, daar zal ik geen uitspraken over doen.

Je doel bij ''gewoon'' microneedling ligt bij stimulatie vanuit de lederhuid door het maken van gecontroleerde schadekolommen - veel meer kolommen overigens dan bij acupunctuur. De opperhuid in het gezicht is minder dan 0.1mm in dikte. De lederhuid eronder varieert wat sterker, maar in het gezicht zo tussen de 1 en 2mm. Wanneer je de naaldlengte langer instelt dan dat de huidconditie toelaat, dan schiet je de subcutis in en dus ook je doel voorbij. Geeft onnodig lang herstel en daarnaast risico op littekenvorming.

Fun fact: Onze CO2-laser verdampt bij de diepe settings ongeveer 800 micron aan huid. Microneedling komt dus fysiek dieper. De ''warmtezone'' die bij de laser eromheen achterblijft is echter veel groter.


Als je niets over acupunctuur weet, moet je er ook niets over zeggen. Je opmerking over meer kolommen dan bij acupunctuur slaat echt nergens op en geeft blijk van weinig kennis van zaken.


Kun je me uitleggen hoeveel schadekolommen je maakt bij acupunctuur? :)

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 10:35

Ik dacht dat je met microneedling meer prikken kreeg per cm2 dan met acupunctuur...
hoeveel is dat dan?

Wat een keurige reactie trouwens _Denise_.. :j

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 10:58

Dank je, Cer. Twee bekende en veelgebruikte systemen microneedling: 1920 kanalen per seconde en 1600 kanalen per seconde op standje turbo. Ik ging er even vanuit dat je dat manueel met acupunctuur niet redt. :D Maar ik ben benieuwd naar Aimee haar toelichting.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 14:01

Attitude schreef:
Cer schreef:
Ik zat t zoeken voor huidverslapping in het gezicht (ook die beginnende hamsterwangen)..

Is dat waar je profhilio voor kan doen, en is er eventueel nog iets anders?


Ik zag hier mooie resultaten van maar ik weet natuurlijk niet wat jij precies wilt bereiken en zie dat het werkt bij milde huidverslapping

https://gaafinjectables.nl/morpheus8-be ... ng-inmode/

https://www.instagram.com/p/CWstlwDIK0R ... =copy_link


Nick is top... vriendin van me heeft ook hele mooie resultaten met de morpheus 8 bij littekens in haar gezicht van de acne.

Nick is sowieso een hele kundige arts, ook andere behandelingen zoals lipfillers met canule kan hij heel mooi natuurlijk.
Ik laat de mijne ook bij hem doen, en die zijn best lastig ivm een litteken na een ongeluk e.d. en hij krijgt ze altijd weer mooi recht :+

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 14:02

Nick is ongetwijfeld kundig, maar hij heeft tegen mij zoiets onhandigs gezegd dat ik er niet meer terugga. En dat is best jammer, want ja, hij is zeker kundig :j

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 16:08

Tytonidae schreef:
Shaggy09 schreef:
Ik heb gisteren 0,6 in mijn lippen laten zetten, voornamelijk de bovenlip. Maar het is nu echt nog een eendenbekje door die zwelling dus kan het nog absoluut niet mooi vinden. :') hoop echt dat het snel wegtrekt, zit al heel de tijd met een icepack er op. Behandeld door Robin Zoglmann, leuke arts!


Hahaha ja dat herken ik, trekt meestal wel weg 2-3 dagen na de behandeling hoor :j


Hoop het wel inderdaad maar dat zei de arts ook al dus ik vertrouw daar op. :D weet niet of ik het nog eens zal laten doen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 16:34

Shaggy09 schreef:
Behandeld door Robin Zoglmann, leuke arts!


Bij haar kom ik ook altijd.

Volgende week ga ik mijn lippen weer bij laten werken.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 18:13

Tevreden Natasja?
Ik moet zeggen kreeg wel weinig informatie over de nazorg.

Popstra
Berichten: 13761
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 18:33

Nazorg is niet nodig voor lippen. Zwelling en blauwe plekken verdwijnen vanzelf

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 19:11

Heb toch van andere klinieken gehoord dat goed koelen en na een weekje de bobbels wegmasseren erbij hoort.

Popstra
Berichten: 13761
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 19:14

bobbels weg masseren zegt de ene wel doen en de andere niet. Ik zelf heb dat zowiezo nooit gedaan.( had ook geen bobbels)Enkel eerste uurtje na het injecteren gekoeld. Maar niks bijzonders verder.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 20:03

Shaggy09 schreef:
Heb toch van andere klinieken gehoord dat goed koelen en na een weekje de bobbels wegmasseren erbij hoort.

Een goede pc maakt geen bobbels, dan hebben ze niet gelijkmatig en rustig gespoten.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:08

Shaggy09 schreef:
Tevreden Natasja?
Ik moet zeggen kreeg wel weinig informatie over de nazorg.


Ja ik ben heel tevreden. Kreeg via de mail een brief met informatie over de nazorg.
Ik had overigens helemaal geen bobbels. Wel wat blauwe plekjes.

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:43

_Denise_ schreef:
Dank je, Cer. Twee bekende en veelgebruikte systemen microneedling: 1920 kanalen per seconde en 1600 kanalen per seconde op standje turbo. Ik ging er even vanuit dat je dat manueel met acupunctuur niet redt. :D Maar ik ben benieuwd naar Aimee haar toelichting.


Jullie denken kennelijk dat acupunctuur een mindere vorm van microneedling is omdat er minder naalden gebruikt worden. Maar het zijn twee totaal verschillende behandelingen. Bij acupunctuur is het helemaal niet de bedoeling dat er lukraak overal naalden in de huid worden geplaatst. De naalden komen ook niet alleen in het gezicht.
Bij acupunctuur worden naalden op specifieke acupunctuurpunten gezet. Dit heeft invloed op de energiestromen in het lichaam. Er zijn vast acupuncturisten die dat veel beter uit kunnen leggen dan ik. Maar een traject voor gezichtsverjonging met acupunctuur zorgt ervoor dat je er ongeveer 10 jaar jonger uitziet. En dat heeft niets te maken met hoeveelheid naalden of schadekolommen.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:55

Ik had er nog nooit van gehoord.
Waar kan je dat laten doen?
10 jaar jonger klinkt goed :j

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 23:13


_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 23:21

Aimee schreef:
_Denise_ schreef:
Dank je, Cer. Twee bekende en veelgebruikte systemen microneedling: 1920 kanalen per seconde en 1600 kanalen per seconde op standje turbo. Ik ging er even vanuit dat je dat manueel met acupunctuur niet redt. :D Maar ik ben benieuwd naar Aimee haar toelichting.


Jullie denken kennelijk dat acupunctuur een mindere vorm van microneedling is omdat er minder naalden gebruikt worden. Maar het zijn twee totaal verschillende behandelingen. Bij acupunctuur is het helemaal niet de bedoeling dat er lukraak overal naalden in de huid worden geplaatst. De naalden komen ook niet alleen in het gezicht.
Bij acupunctuur worden naalden op specifieke acupunctuurpunten gezet. Dit heeft invloed op de energiestromen in het lichaam. Er zijn vast acupuncturisten die dat veel beter uit kunnen leggen dan ik. Maar een traject voor gezichtsverjonging met acupunctuur zorgt ervoor dat je er ongeveer 10 jaar jonger uitziet. En dat heeft niets te maken met hoeveelheid naalden of schadekolommen.


Leuk, bedankt voor de uitleg. Des te meer snap ik jouw felle reactie op mijn bericht niet. Het doel van de behandelmethoden is compleet anders. Daarom maakte ik geen enkele uitspraak over acupunctuur, behalve iets over de hoeveelheid schadekolommen, een statement die dus gewoon klopt. Relevant is het wellicht niet. Er hangt echter ook totaal geen waardeoordeel aan vast. Het is een aanname dat ''wij'' denken dat acupunctuur vergelijkbaar is met microneedling en zelfs ondergeschikt vinden. Jammer dat dit het enige is dat je dan ook opmerkt uit mijn bericht dat prima antwoord geeft op de vraag over de penetratiediepte van deze methode en ook mijn kennis als behandelaar in twijfel trekt.

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 23:28

_Denise_ schreef:
Leuk, bedankt voor de uitleg. Des te meer snap ik jouw felle reactie op mijn bericht niet. Het doel van de behandelmethoden is compleet anders. Daarom maakte ik geen enkele uitspraak over acupunctuur, behalve iets over de hoeveelheid schadekolommen, een statement die dus gewoon klopt. Relevant is het wellicht niet. Er hangt echter ook totaal geen waardeoordeel aan vast. Het is een aanname dat ''wij'' denken dat acupunctuur vergelijkbaar is met microneedling en zelfs ondergeschikt vinden. Jammer dat dit het enige is dat je dan ook opmerkt uit mijn bericht dat prima antwoord geeft op de vraag over de penetratiediepte van deze methode.


Kom op zeg. Jij bent degene die de vergelijking maakt tussen de twee behandelingen. Ik ben degene die aangeeft dat die vergelijking niet klopt. Jij bent daarmee degene die een uitspraak over iets doet waar je duidelijk geen verstand van hebt. Dat vind ik kwalijk. Want mensen volgen dit soort topics en halen hier informatie uit. En dus reageer ik erop.

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 23:34

?
Jij vraagt mij waarom je niet dieper wil met microneedling, ‘want acupunctuur komt ook dieper’. Je start zelf de eerste vergelijking.

Ik geef antwoord. Welke onwaarheid heb ik verteld?

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 23:40

Aimee schreef:
Ik ga gewoon naar de acupuncturist waar m’n beroemde achterbuurvrouw ook naartoe gaat: https://m.youtube.com/watch?v=OMUjGqu8fPI


Tsja... Doutzen is niet echt bekend met vele evidence based interventies op lichamelijk gebied. Op.dat gebied komen wel vaker rare dingen uit haar mond rollen.

Geef me een aantal goede voor en na foto's (zonder filter) en dan geloof ik het eerder.
Want ook wanneer je echt naar acupunctuur en de werking hiervan bekijkt, is het niet iets wat bindweefsel, collageen en hyaluron kan aanvullen, wat andere schade en verbranding van de huid (microneedling en peelings ed) wel kunnen veroorzaken als herstel reactie.

Ik zeg dus niet dat het niet kan werken, ik heb er nooit hele bijzondere resultaten van gezien... en zeker geen 10 jaar verschil.
Doutzen heeft sowieso goede genen en een hele goede huidverzorgings routine... al vele jaren lang.
De acupunctuur zorgt misschien wel voor minder snel verouderen, maar 10jr jongeren maken zie ik echt niet gebeuren.

Voor mij een beetje als de ooglidcorrectie met plexr... veel geld en net geen resultaat

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 08:56

Wat je zegt over ooglidcorrectie met Plexr klopt helemaal. Accupunctuur brengt ook dingen in je lijf in balans waardoor e.e.a. er ook beter uitziet, vermoed ik. Zeer in geïnteresseerd, het doet meer dan je alleen mooier maken.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 09:32

Op gebied van gezondheid zeker, dat weet ik zelf ook uit ervaring, maar je 10 jaar jonger er uit laten zien is gewoon BS :')

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 09:33

Citaat:
Hoeveel behandelingen zijn er nodig?
Al naar gelang de diepte van de rimpels zijn er ongeveer 12 sessies nodig. De eerste 6 a 10 sessies vinden 2 maal per week plaats. Daarna worden de resterende sessies 1 maal per week uitgevoerd. Daarna 1 x per maand een sessie als onderhoud. Het spreekt voor zichzelf dat levenswijze van de cliënt een zwaarwegende invloed heeft op de huid. Met name roken, veel alcoholgebruik en overvloedig zonnebaden zonder voldoende bescherming zijn zeer nadelig voor de huid en kunnen de effecten teniet doen.


Weet niet wat zo’n behandeling kost per keer.
En heel eerlijk. Dat laatste is funest voor alles. Dus makkelijk gezegd dat als het niet werkt het daar door komt.
Misschien werkt het omdat men zich er wel aan houdt en gewoon gezonder gaat leven en z’n gezicht insmeert met zonnebrand. :+
Laatst bijgewerkt door Needje op 16-12-21 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 09:38

Inderdaad, kijk het kan echt veel doen.
Bij mij ook bij chronische pijn na mijn auto ongeluk, en bij een paard die ik ken ter verlichting van lever problematiek.

Dus ik denk zeker dat het winst kan opleveren qua energie huishouding en doorbloeding waardoor je er iets "frisser" uit ziet en er ws minder afbreuk is van cellen.
Maar daar werkelijk herstellen en je jonger maken (als in rimpels wegnemen, collageen en hyaluron terug brengen in de cellen, dat kan niet).

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 09:38

Oh ik geloof zeer zeker in acupunctuur!