Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Heb jij cosmetische chirurgie als in; fillers/ botox ondergaan of overweeg je het?

Nee, ik overweeg het wel.
231 (24%)
Nee, ik overweeg het niet.
600 (62%)
Ja, eenmalig, ik zou het zo weer doen.
48 (5%)
Ja, eenmalig, ik zou het niet weer doen.
7 (0%)
Ja, met enige regelmaat.
67 (7%)

Totaal aantal stemmen: 953


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 23:21

Lepeltje23 schreef:
Hoi Iedereen,

Ik kom dit topic even binnenvallen met een vraag over je gebit witter laten maken. Hebben mensen hier ervaring mee, met bijvoorbeeld salons zoals witgebit.nl? Of is het beter dit bij je tandarts te laten doen. Vooral zo'n behandeling met een lamp op je mond/gebit en niet met bitjes thuis, daar gaat mijn voorkeur naar uit. Hoe tevreden ben je met het resultaat na behandeling en krijg je echt écht witte tanden? Bedankt alvast!

Ik ben bij witgebit geweest, maar niet echt resultaat. Dat hoor ik van meerdere.
Wil je dat het goed gebeurd en echt resultaat zien, doe het dan bij de tandarts.

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 23:37

Ik krijg in september fillers in de kaaklijn en kin, ben heel benieuwd.

c_alsemgeest

Berichten: 20680
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 08:02

Zonnebloem92 schreef:
Lepeltje23 schreef:
Hoi Iedereen,

Ik kom dit topic even binnenvallen met een vraag over je gebit witter laten maken. Hebben mensen hier ervaring mee, met bijvoorbeeld salons zoals witgebit.nl? Of is het beter dit bij je tandarts te laten doen. Vooral zo'n behandeling met een lamp op je mond/gebit en niet met bitjes thuis, daar gaat mijn voorkeur naar uit. Hoe tevreden ben je met het resultaat na behandeling en krijg je echt écht witte tanden? Bedankt alvast!

Ik ben bij witgebit geweest, maar niet echt resultaat. Dat hoor ik van meerdere.
Wil je dat het goed gebeurd en echt resultaat zien, doe het dan bij de tandarts.


mee eens :D

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 08:47

Ik heb het bij de tandarts laten doen (finedent) en ja mijn tanden waren weer mooi wit. Het was wel super gevoelig, tot een dag er na ofzo.

Willemiens

Berichten: 946
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:10

Ik heb het ook bij een tandarts gedaan en het resultaat was echt heel mooi, dit was met bitjes.
Ook heb ik het met een lamp gedaan maar hier heb ik enorme gevoelige tanden van gekregen dus dat zal ik je zeker afraden.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:15

Lepeltje23 schreef:
Hoi Iedereen,

Ik kom dit topic even binnenvallen met een vraag over je gebit witter laten maken. Hebben mensen hier ervaring mee, met bijvoorbeeld salons zoals witgebit.nl? Of is het beter dit bij je tandarts te laten doen. Vooral zo'n behandeling met een lamp op je mond/gebit en niet met bitjes thuis, daar gaat mijn voorkeur naar uit. Hoe tevreden ben je met het resultaat na behandeling en krijg je echt écht witte tanden? Bedankt alvast!


Ik ben bij de tandenbleker geweest en mijn tanden zijn echt vele tinten witter geworden. Ze zijn na de behandeling (enkele uren) wel heel gevoelig maar dit is met 24 uur weer normaal.

Anoniem

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:33

Witgebit zie je een weekje en is er dan alweer af..

Doubtless

Berichten: 8493
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 10:21

Summerdreams schreef:
Ik heb het bij de tandarts laten doen (finedent) en ja mijn tanden waren weer mooi wit. Het was wel super gevoelig, tot een dag er na ofzo.


Ik heb het ook bij de tandarts laten doen. Heel mooi resultaat, maar ik heb echt heel lang pijnlijke tanden gehad. Kon het bitje ook niet de voorgeschreven tijd inhouden, werd 's nachts wakker van de pijn. En de dagen erna niet met mond open kunnen ademen, omdat het zo gevoelig was (laat staan eten of drinken) -O-

Lepeltje23

Berichten: 156
Geregistreerd: 15-10-14
Woonplaats: Bij paal 29 aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 20:59

Dank jullie wel voor het delen van jullie ervaring hierin +:)+ . Besloten om het bij mijn tandarts te laten doen hierdoor.

M_Lizz
Berichten: 57
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 15:32

Pantykous schreef:
Ik krijg in september fillers in de kaaklijn en kin, ben heel benieuwd.


Ik ben heel benieuwd! Ik overweeg dit ook wel, maar ik ben ook aan het denken voor een kinvergroting om het permanent mooier te maken waar ga jij het laten doen?

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 19:59

Vanmiddag bij de Boerhaave kliniek in Amsterdam geweest om eens te horen wat de mening was over mijn gezicht. Toen kreeg ik van die chirurg te horen dat fillers geen zin hebben bij huidverslapping, dan helpt alleen maar iets van een facelift o.i.d. Dat betekent dus dat mijn fillerdokter fout bezig is geweest. Had zelf het idee al omdat wat ik opgelost wilde hebben eigenlijk niet opgelost werd (maar het heeft me inmiddels een heleboel geld gekost), weer een stukje wijzer. Ik ben 50plus trouwens en ga nu bedenken of ik zover wil gaan.

Suzanne F.

Berichten: 49284
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 20:04

Als er teveel huidverslapping en volumeverlies is dan kan je dat niet meer oplossen met fillers. Het mooiste is dan een combinatie. Dus eerst de huid met een facelift weer optrekken en licht met fillers volume terugbrengen op de jukbeenderen en andere accentplekken.

Bij mij kan er op dit moment met fillers nog wel wat worden bereikt maar ook bij mij zit ik al op de grens. Bepaalde dingen kunnen niet met fillers worden opgelost, alleen als ik over een tijd een facelift zou doen. Maar dat is pas over een jaar of 10 een keer een optie, nu nog niet. Dus er zit een grens aan de resultaten voor nu.

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 20:11

Suzanne F. schreef:
Als er teveel huidverslapping en volumeverlies is dan kan je dat niet meer oplossen met fillers. Het mooiste is dan een combinatie. Dus eerst de huid met een facelift weer optrekken en licht met fillers volume terugbrengen op de jukbeenderen en andere accentplekken.

Bij mij kan er op dit moment met fillers nog wel wat worden bereikt maar ook bij mij zit ik al op de grens. Bepaalde dingen kunnen niet met fillers worden opgelost, alleen als ik over een tijd een facelift zou doen. Maar dat is pas over een jaar of 10 een keer een optie, nu nog niet. Dus er zit een grens aan de resultaten voor nu.


Hoe jong ben jij Suzanne ?

Suzanne F.

Berichten: 49284
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 20:12

hahahatsjoe schreef:
Suzanne F. schreef:
Als er teveel huidverslapping en volumeverlies is dan kan je dat niet meer oplossen met fillers. Het mooiste is dan een combinatie. Dus eerst de huid met een facelift weer optrekken en licht met fillers volume terugbrengen op de jukbeenderen en andere accentplekken.

Bij mij kan er op dit moment met fillers nog wel wat worden bereikt maar ook bij mij zit ik al op de grens. Bepaalde dingen kunnen niet met fillers worden opgelost, alleen als ik over een tijd een facelift zou doen. Maar dat is pas over een jaar of 10 een keer een optie, nu nog niet. Dus er zit een grens aan de resultaten voor nu.


Hoe jong ben jij Suzanne ?


Ik word in oktober 40 jaar.

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 20:15

Suzanne F. schreef:
Ik word in oktober 40 jaar.


Dat is nog jong, dan zou ik inderdaad nog niet beginnen aan een facelift. Ik heb dus de leeftijd waarbij jij er ook over na zou denken. Arts was kundig en heeft me laten zien hoe het zou worden, ik zou dan niet veranderen maar er gewoon 10 jaar jonger uit zien. Nou daar doe ik het voor. Maar het is wel veel geld hoor, dus ik ga rustig alle voors en tegens tegen elkaar afwegen, want het stoort me eigenlijk nog niet zo erg dat ik zeg dat het nu onmiddellijk meteen moet ofzo.

Suzanne F.

Berichten: 49284
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 20:20

hahahatsjoe schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik word in oktober 40 jaar.


Dat is nog jong, dan zou ik inderdaad nog niet beginnen aan een facelift. Ik heb dus de leeftijd waarbij jij er ook over na zou denken. Arts was kundig en heeft me laten zien hoe het zou worden, ik zou dan niet veranderen maar er gewoon 10 jaar jonger uit zien. Nou daar doe ik het voor. Maar het is wel veel geld hoor, dus ik ga rustig alle voors en tegens tegen elkaar afwegen, want het stoort me eigenlijk nog niet zo erg dat ik zeg dat het nu onmiddellijk meteen moet ofzo.


Nee snap ik. Over een jaar of 10 zou het voor mij een optie zijn inderdaad. En tot die tijd houd ik het met fillers redelijk bij. Maar de huidverslapping los je er niet mee op. Eerst mijn dochter laten studeren en op weg helpen en dan kijk ik wel verder. Maar het is veel geld inderdaad. Maar het is iets wat ik 1 X zou doen. Daarom ook niet jonger dan 50 jaar. Je kan niet aan de gang blijven.

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 20:37

Nee precies, je kunt niet aan de gang blijven. Als ik het zou doen dan is dat ook eenmalig. Heb geen problemen met ouder worden maar voel me nu nog te jong voor hamsterwangen eerlijk gezegd. En waarom niet, de mogelijkheden zijn er. Denkt mijn beste vriendin niet zo over maar dat mag, zij is ook prachtig zonder gedoe en met rimpels.

Suzanne F.

Berichten: 49284
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 21:07

hahahatsjoe schreef:
Nee precies, je kunt niet aan de gang blijven. Als ik het zou doen dan is dat ook eenmalig. Heb geen problemen met ouder worden maar voel me nu nog te jong voor hamsterwangen eerlijk gezegd. En waarom niet, de mogelijkheden zijn er. Denkt mijn beste vriendin niet zo over maar dat mag, zij is ook prachtig zonder gedoe en met rimpels.


Dat moet ieder lekker voor zich weten. Er zijn ook mensen voor wie Botox of fillers een stap te ver is. Dat is ook prima.

Popstra
Berichten: 13787
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 21:54

hahahatsjoe schreef:
Vanmiddag bij de Boerhaave kliniek in Amsterdam geweest om eens te horen wat de mening was over mijn gezicht. Toen kreeg ik van die chirurg te horen dat fillers geen zin hebben bij huidverslapping, dan helpt alleen maar iets van een facelift o.i.d. Dat betekent dus dat mijn fillerdokter fout bezig is geweest. Had zelf het idee al omdat wat ik opgelost wilde hebben eigenlijk niet opgelost werd (maar het heeft me inmiddels een heleboel geld gekost), weer een stukje wijzer. Ik ben 50plus trouwens en ga nu bedenken of ik zover wil gaan.
vind het niet zo netjes dat je zegt dat je filler dokter fout bezig is!
Een filler dokter is geen chirurg.
Die kan jou dus alleen adviseren in het plaatsen van fillers en daar kun je hamsterwangen echt best wel mooier mee maken want door ouderdom verlies je volume in je wangen wat je met fillers kunt opvullen. Ook in meer volume laten toevoegen heb je meer keus dan gewoon hyarulon fillers. Maar het houd een keer op ja...
Een chirurg zegt al snel snijden en dat is logisch, die wil ook geld verdienen.
Ik vind het nogal een stap een facelift te laten doen. Maar ook daar heb je wat keuzes in. Hoeft niet een volledige lift te zijn. Een macs lift zou al goed werken voor wang, kaak en hals lijn maar dat zou die chirurg je vast wel uit gelegd hebben.

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 09:57

Popstra schreef:
vind het niet zo netjes dat je zegt dat je filler dokter fout bezig is! Een filler dokter is geen chirurg.
Die kan jou dus alleen adviseren in het plaatsen van fillers en daar kun je hamsterwangen echt best wel mooier mee maken want door ouderdom verlies je volume in je wangen wat je met fillers kunt opvullen. Ook in meer volume laten toevoegen heb je meer keus dan gewoon hyarulon fillers. Maar het houd een keer op ja...
Een chirurg zegt al snel snijden en dat is logisch, die wil ook geld verdienen.
Ik vind het nogal een stap een facelift te laten doen. Maar ook daar heb je wat keuzes in. Hoeft niet een volledige lift te zijn. Een macs lift zou al goed werken voor wang, kaak en hals lijn maar dat zou die chirurg je vast wel uit gelegd hebben.


Dat mag je vinden maar het is wel zo. Zij heeft aangegeven mij weer helemaal strak te krijgen. Inmiddels honderden Euro's armer en het is wel wat beter geworden, maar niet zoveel als zij beloofde. Als je klanten valse hoop geeft ben je fout bezig. Mijn vorige cosmetische arts (waar ik weg ben gegaan omdat hij 2 provincie's verderop woonde en hier niet meer kwam) gaf aan dat fillers niet meer genoeg zouden helpen, zij zei van wel dus ik dacht hoera. En dat is dus niet zo, dat is wel gebleken. Heb duidelijke uitleg gekregen, hij heeft me laten zien hoe het eruit zou komen te zien. Natuurlijk maar al die lijntjes die ik niet mooi vind weg. Ik werd op geen enkele manier gepusht, heb ook nog niets besloten of afgesproken.

Popstra
Berichten: 13787
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 12:33

Ik bedoelde het niet verkeerd. Het is moeilijk oordelen hier als je niet kan zien hoe iemand er uit ziet. Ik zie dat je 50+ bent maar de een is de ander ook niet kwa veroudering. Ik heb dus geen idee hoe ,,erg,, het bij jou is.
En of die filler arts jou dus aan een lijntje houd....
Maar weet ook dat filler artsen een ander beeld van jou hebben dan jijzelf en zij het wellicht niet zo ,,erg,, er uit vinden zien dan jij


Ik word dit jaar 50 en fillers helpen nog voldoende de boel wat te vullen maar als dit niet meer zo is en ik erger me aan loshangende vellen dan zou ik het wss ook wel overwegen een Macs lift te laten doen.

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 13:50

Popstra schreef:
Ik bedoelde het niet verkeerd. Het is moeilijk oordelen hier als je niet kan zien hoe iemand er uit ziet. Ik zie dat je 50+ bent maar de een is de ander ook niet kwa veroudering. Ik heb dus geen idee hoe ,,erg,, het bij jou is.
En of die filler arts jou dus aan een lijntje houd....
Maar weet ook dat filler artsen een ander beeld van jou hebben dan jijzelf en zij het wellicht niet zo ,,erg,, er uit vinden zien dan jij


Ik word dit jaar 50 en fillers helpen nog voldoende de boel wat te vullen maar als dit niet meer zo is en ik erger me aan loshangende vellen dan zou ik het wss ook wel overwegen een Macs lift te laten doen.


Snap ik, maar ik zei het niet zomaar dus ik dacht van ja hallo, sorry. Ik denk er nog over na, maar het kost me wel al mijn spaargeld als ik het laat doen, dus ik weet het nog niet. Wat ik niet mooi vind zou wel weg zijn, maar is het nou zo erg, ik vind het moeilijk.

mirtedl

Berichten: 829
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 14:51

Stille meelezer breekt even in..
Ik heb een tijdje bij de boerhaave gewerkt en heb wel hele mooie resultaten gezien :)
Naar mijn ervaring ook fijne artsen die goede informatie/uitleg geven

Popstra
Berichten: 13787
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 17:47

hahahatsjoe schreef:
Popstra schreef:
Ik bedoelde het niet verkeerd. Het is moeilijk oordelen hier als je niet kan zien hoe iemand er uit ziet. Ik zie dat je 50+ bent maar de een is de ander ook niet kwa veroudering. Ik heb dus geen idee hoe ,,erg,, het bij jou is.
En of die filler arts jou dus aan een lijntje houd....
Maar weet ook dat filler artsen een ander beeld van jou hebben dan jijzelf en zij het wellicht niet zo ,,erg,, er uit vinden zien dan jij


Ik word dit jaar 50 en fillers helpen nog voldoende de boel wat te vullen maar als dit niet meer zo is en ik erger me aan loshangende vellen dan zou ik het wss ook wel overwegen een Macs lift te laten doen.


Snap ik, maar ik zei het niet zomaar dus ik dacht van ja hallo, sorry. Ik denk er nog over na, maar het kost me wel al mijn spaargeld als ik het laat doen, dus ik weet het nog niet. Wat ik niet mooi vind zou wel weg zijn, maar is het nou zo erg, ik vind het moeilijk.
heb je wel eens op Sculptra gegoogeld? Dit is een melkzuur wat al jaren ook word gebruikt voor langdurige volume in het gezicht. Je hebt wel in het begin meerdere behandelingen nodig om het op te bouwen.

Suzanne F.

Berichten: 49284
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 18:08

Nou ik snap wel wat Hatsjoe bedoelt. Ik vind dat ik in het begin ook wel iets aan het lijntje ben gehouden, of beter gezegd: dat er mooie resultaten worden beloofd maar dat er niet helemaal eerlijk is gezegd hoeveel milliliter ik daar wel niet voor nodig zou hebben. Ik denk ook dat als ik dat had geweten (hoeveel er echt in moest om resultaat te krijgen) dat ik er niet aan begonnen was. Maar op een gegeven moment zit je in de trein en ga je toch door (nou ja, doe dan nog maar een paar milliliter) om toch het resultaat te krijgen wat je wilt. Ik kan nu na 2 jaar zeggen dat ik op zich wel tevreden ben en dat er nu een basis ligt die bijgehouden kan worden. Maar dat ik zoveel volumeverlies in mijn gezicht had daar had ik geen idee van. Of in ieder geval had ik geen idee hoeveel er wel niet in moest. Je praat al bijna niet meer over milliliters hier, eerder over centiliters. :')