Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Heb jij cosmetische chirurgie als in; fillers/ botox ondergaan of overweeg je het?

Nee, ik overweeg het wel.
231 (24%)
Nee, ik overweeg het niet.
600 (62%)
Ja, eenmalig, ik zou het zo weer doen.
48 (5%)
Ja, eenmalig, ik zou het niet weer doen.
7 (0%)
Ja, met enige regelmaat.
67 (7%)

Totaal aantal stemmen: 953


Popstra
Berichten: 13838
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 13:00

Gewoon gaan! Daar vertellen wat je wensen zijn.

Ik heb destijds ook gelijk een afspraak voor behandelen gemaakt. Niet eerst een intake consult. Gewoon gelijk behandelen.
Er zitten klinieken door het hele land. Even googelen. Er zit ook vast wel een goede in jouw omgeving.

Suzanne F.

Berichten: 49396
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 13:19

In Maastricht en Eindhoven zit Faceland. Als je naar Eindhoven gaat wil ik je Rachella aanraden. Zij kan prachtig lippen doen.

Esmee_RS

Berichten: 4887
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 17:45

Suzanne F. schreef:
In Maastricht en Eindhoven zit Faceland. Als je naar Eindhoven gaat wil ik je Rachella aanraden. Zij kan prachtig lippen doen.

Bedankt voor de tip, Rachella haar werk ziet er echt precies uit als wat ik voor ogen heb! :D

Padoertje
Berichten: 1564
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 12:40

Ik ben vanmorgen naar de HA geweest en heb een doorverwijzing gekregen voor de Bergman clinic voor een ooglidcorrectie. Kan over anderhalve week al terecht voor de intake. Zie wel dat er staat dat ik na de intake niet zelf naar huis kan rijden ivm druppelen van de ogen. Iemand hier ervaring mee?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 13:11

Padoertje schreef:
Ik ben vanmorgen naar de HA geweest en heb een doorverwijzing gekregen voor de Bergman clinic voor een ooglidcorrectie. Kan over anderhalve week al terecht voor de intake. Zie wel dat er staat dat ik na de intake niet zelf naar huis kan rijden ivm druppelen van de ogen. Iemand hier ervaring mee?

Dat is niet bij de intake, dat is bij de behandeling. Tenminste dat was bij mij zo.

cinniz123

Berichten: 4406
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 13:13

Indd bij de intake kijken ze gewoon wat mogelijk is ,ik heb geen druppels gehad.

Popstra
Berichten: 13838
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 13:15

Hier ook geen druppels. Enkel als je behandeld word dan moet je gebracht en gehaald worden

Padoertje
Berichten: 1564
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 13:16

cinniz123 schreef:
Indd bij de intake kijken ze gewoon wat mogelijk is ,ik heb geen druppels gehad.



Dat dacht ik dus ook. Ik heb Bergman zojuist aan de telefoon gehad en ook met de intake doen ze een algeheel onderzoek van de ogen zei ze. Telefoniste gaf aan dat ik dan dus een chauffeur mee moet nemen ivm druppelen. Vind het ook maar raar.

In de afspraakbevestiging die ik per mail heb, staat het ook. Ik heb zelfs nog gevraagd of ze wel de goede behandeling voor zich had en geen staarbehandeling ofzo :')

Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 13:19

Misschien dat ze je ogen zelf gaan bekijken? Ik had voor mijn ooglaseren intake belladonna druppels in mijn ogen gekregen, dan worden je pupillen enorm en bewegen ze niet meer, dan kun je bijv ook even niet meer lezen. En dus ook niet autorijden.

Daarmee kunnen ze beter de ogen binnenin goed bekijken, maar waarom dat voor een ooglidcorrectie zou moeten, geen idee.

Fitzroy

Berichten: 25161
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 13:20

Heb jij een medische indicatie? Misschien moeten ze voor de verzekering bewijzen dat je oogleden wel echt over je pupillen hangen. En maken ze daarom je pupillen groter :+
Als het die druppels zijn, kun je evengoed met een zonnebril wel rijden. Ik heb zo vaak oogonderzoeken gehad en reed altijd zelf terug.

Popstra
Berichten: 13838
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 13:21

Ik vind het een vreemd iets....vind dat meer voor het lazeren van de ogen of het vervangen van lenzen.
Duur behandelingetje word dat dan. Leuk voor de verzekering....

Nu heb ik het niet via de verzekering laten doen. Gewoon lekker bij een kliniek zonder al die poespas.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 13:24

Padoertje schreef:
cinniz123 schreef:
Indd bij de intake kijken ze gewoon wat mogelijk is ,ik heb geen druppels gehad.



Dat dacht ik dus ook. Ik heb Bergman zojuist aan de telefoon gehad en ook met de intake doen ze een algeheel onderzoek van de ogen zei ze. Telefoniste gaf aan dat ik dan dus een chauffeur mee moet nemen ivm druppelen. Vind het ook maar raar.

In de afspraakbevestiging die ik per mail heb, staat het ook. Ik heb zelfs nog gevraagd of ze wel de goede behandeling voor zich had en geen staarbehandeling ofzo :')

Zou ik lekker naar een ander gaan. De Bergman casht lekker zo. En de arts die het moet doen is geen oogarts dus snap niet zo goed wat ze dan gaan onderzoeken.

Padoertje
Berichten: 1564
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 13:25

Fitzroy schreef:
Heb jij een medische indicatie? Misschien moeten ze voor de verzekering bewijzen dat je oogleden wel echt over je pupillen hangen. En maken ze daarom je pupillen groter :+
Als het die druppels zijn, kun je evengoed met een zonnebril wel rijden. Ik heb zo vaak oogonderzoeken gehad en reed altijd zelf terug.



Ja, slecht zicht (zijkanten) door overhangende oogleden. Boven de 40 gaat het snel bergafwaarts :+
Er zit bij mij echt ook vetoverschot, waardoor ik zware ogen heb en dus altijd hoofdpijn. Dacht dat ik aan een nieuwe bril toe was, maar de opticien wees me erop dat dit wel een reden kon zijn.
Huisarts bevestigde vanmorgen ook dat ze dit door kon verwijzen en daarnaast ben ik goed aanvullend verzekerd en kan ik daar aanspraak op maken. Maar dan moeten ze het natuurlijk wel duidelijk aan kunnen tonen. Dus wellicht de druppels dan. We gaan het wel zien.

cinniz123

Berichten: 4406
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 14:14

Hmmz wat je zegt misschien omdat je dus voor een medische indicatie gaat willen ze kijken of het wel echt door je oogleden komt en niet door slechte ogen oid.
Dat zou t enige zijn wat ik me kan bedenken eigenlijk.

Padoertje
Berichten: 1564
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 16:20

Ik bel volgende week gewoon nog eens naar Bergman. Grote kans dat ik dan een andere medewerker aan de lijn krijg en dan stel ik de vraag gewoon nog een keer. Ik kan me ook echt niet voorstellen dat ze in mijn oog moeten zijn. Ze kijken normaliter alleen naar wat er weggehaald kan worden. Als ik een update heb, dan laat ik het weten.

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 16:24

Ik heb 5 weken geleden botox gehad in mijn voorhoofd tegen de hoofdpijn. Is het normaal dat ik nu al meer beweging er in krijg?

hahahatsjoe

Berichten: 2399
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 16:30

Amber_anne schreef:
Ik heb 5 weken geleden botox gehad in mijn voorhoofd tegen de hoofdpijn. Is het normaal dat ik nu al meer beweging er in krijg?


Ik zou zeggen van niet.

anjali
Berichten: 15183
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 16:55

Fitzroy schreef:
Heb jij een medische indicatie? Misschien moeten ze voor de verzekering bewijzen dat je oogleden wel echt over je pupillen hangen. En maken ze daarom je pupillen groter :+
Als het die druppels zijn, kun je evengoed met een zonnebril wel rijden. Ik heb zo vaak oogonderzoeken gehad en reed altijd zelf terug.

Ik heb geregeld oogonderzoeken met druppels,pupilverwijders. Ik zou dan echt niet direct daarna gaan autorijden! Ik wacht altijd minstens een uur in de wachtruimte en dat is eigenlijk te weinig en ga dan met breedgerande hoed en zonnebril op met de fiets naar huis. Maar dat is dan nog beslist niet veilig.De rest van die dag houd ik die vergrote pupillen nog en blijf dan binnen met de gordijnen dicht.Dit zijn onderzoeken voor glaucoom en niet voor iets cosmetisch,misschien wordt er daarvoor minder sterk gedruppeld?

LaDonna75

Berichten: 2189
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 22:03

Ik heb geen verder oogonderzoek gehad bij de intake, en zie er ook geen reden toe. Dus waarom je ogen dan gedruppeld zouden moeten worden , is mij volkomen onduidelijk.

Juangi

Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Bureaustoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 23:07

Amber_anne schreef:
Ik heb 5 weken geleden botox gehad in mijn voorhoofd tegen de hoofdpijn. Is het normaal dat ik nu al meer beweging er in krijg?


Nee, dan is de dosis te laag geweest, dus even contact opnemen!

Popstra
Berichten: 13838
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 12:12

Ik denk persoonlijk dat ze de ogen druppelen in opdracht van de verzekering.
Wanneer er geen last is op het oog na het druppelen word het wss niet vergoed...
Zoiets misschien!??

Padoertje
Berichten: 1564
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 13:07

Popstra schreef:
Ik denk persoonlijk dat ze de ogen druppelen in opdracht van de verzekering.
Wanneer er geen last is op het oog na het druppelen word het wss niet vergoed...
Zoiets misschien!??


Geen idee. Ik ga komende week gewoon nog een keer bellen en vragen naar het waarom. Ik vind het ook raar en een vriendin is daar vorig jaar geweest en die heeft de druppels ook niet gehad.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 23:20

Heeft hier iemand toevallig juvederm en belotero allebei geprobeerd?
Ik heb de vorige keer belotero 0,6 laten doen, ik wil het bij laten werken maar het mag zeker minder heftig dan vorige keer. Er zit namelijk nog wat in en wil niet een te ducky lip.
Ik heb zelf weleens gehoord dat juvederm wat minder plump is, maar ik weet niet in hoeverre dit daadwerkelijk verschil maakt. Ik ben ergens bang dat 0,6 belotero alsnog teveel gaat zijn? Ik wil echt dat niemand het ziet zegmaar. Vorige keer was dat wel gelukt maar er zit nog wat in m’n lippen van de vorige keer (december 2021)

Suzanne F.

Berichten: 49396
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 08:42

Shaggy09 schreef:
Heeft hier iemand toevallig juvederm en belotero allebei geprobeerd?
Ik heb de vorige keer belotero 0,6 laten doen, ik wil het bij laten werken maar het mag zeker minder heftig dan vorige keer. Er zit namelijk nog wat in en wil niet een te ducky lip.
Ik heb zelf weleens gehoord dat juvederm wat minder plump is, maar ik weet niet in hoeverre dit daadwerkelijk verschil maakt. Ik ben ergens bang dat 0,6 belotero alsnog teveel gaat zijn? Ik wil echt dat niemand het ziet zegmaar. Vorige keer was dat wel gelukt maar er zit nog wat in m’n lippen van de vorige keer (december 2021)


Juvederm heb je in verschillende soorten (belotero ook trouwens) maar voor de lippen gebruiken ze dan de vloeibaardere. Laatste keer is bij mij 0,5 Juvederm erbij gegaan en ik ben erg blij. Mijn lippen waren met Stylage gedaan en dan nu Juvederm erbij. Ik vind het erg mooi.

N4N4
Berichten: 1114
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 00:50

Heb jaaaaren geleden een lipvergroting laten doen maar man man wat deed dat zeer .
Ging bijna van mijn stokje en kreeg washandjes op mijn voorhoofd :j

Daarna heb ik het nog een keertje laten doen omdat ik het wel erg mooi vond .
Om verdoving gevraagd en die kreeg ik onder mijn neus ( naast neusvleugels) gespoten , was ook niet echt een succes haha .

Nu echter zit ik er na zoveel jaar weer over na te denken , maar durf niet zo goed meer .

Hoe zit het tegenwoordig met de verdoving bij een lipvergroting , weet iemand dat ?