Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen pillen tegen schimmelinfecties?

 
Profiel   

Een lekker onderwerp ik weet het.. maar het maakt me ram gek!

Ik werk dus in de thuiszorg en iedere keer als 1 van de klanten een of andere schimmelinfectie heeft aan de huid, dan kan is het een kwestie van afwachten voordat ik hem ook heb. Hoe hygiënisch ik ook te werk ga, ze weten me iedere keer te vinden -O-

Afgelopen jaar al ringworm gehad en nu weer een hardnekkige schimmelinfectie aan beide voeten en dan aan de binnenkant van beide hakken.
Ben ondertussen al 8 maanden aan het smeren met allerlei zalfjes en iedere keer lijkt het beter te worden, maar daarna wint de infectie weer van de zalf. Wordt er moedeloos van.

Inmiddels heeft de HA aangegeven een kuur met pillen voor te willen gaan schrijven, deze is wat krachtiger van werking en dan wordt het echt van binnen uit bestreden. Dit zou dan een kuur zijn van 3 tot 6 maanden.

Ik durf het nog niet aan, gezien de bijwerkingen:
1. Groot risico op leverproblemen
2. Verminderde werking anticonceptiepil, wat dus betekend dat ik een erg saggerijnige vriend ga krijgen en ik in die 3-6 maanden aan een stuk door licht ongesteld zou zijn. (Wat helaas altijd zo is als ik medicatie krijg die de pil werking verminderen).

Heeft iemand ervaring met deze pil variant tegen schimmelinfecties? Ook met de bijwerkingen ervan?
Of misschien is er wel iemand die HET wondermiddel heeft tegen een hardnekkige schimmelinfectie? *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 18:10 



 
Profiel   

Heb je al eens bloed laten prikken om tekorten uit te sluiten?
Schimmel gaat vaak hand in hand met verminderde weerstand en Bep tekorten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 18:13 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
Heb je al eens bloed laten prikken om tekorten uit te sluiten?
Schimmel gaat vaak hand in hand met verminderde weerstand en Bep tekorten.

Heb ik al gedaan. Heb idd in het verleden een te kort gehad, wat dus vorig jaar speelde. Inmiddels is mijn weerstand alles weer oké, maar zit ik nog met die rot schimmelinfectie van 8 maanden terug :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 18:14 



 
Profiel   

voeten 2x daags in een bak azijn en het is zo over!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 18:24 



 
Profiel   

Amalarab schreef
voeten 2x daags in een bak azijn en het is zo over!

Ook al geprobeerd, 1 dag werd het beter daarna helaas weer slechter :(
Inmiddels ook al van iemand te horen gekregen om pure tea tree olie te smeren.. werd eerst ook beter en daarna ook weer slechter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 18:30 



 
Profiel   

oh jee, dan is het echt hardnekkig :(
heb je je (sokken en) schoenen behandeld met poeder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 18:45 



 
Profiel   

Wat voor medicatie wil de huisarts precies voorschrijven?
Ik heb na jarenlang veel antibiotica gebruik (nav blaasontstekingen) nu als rest probleem terugkerende schimmelinfecties, zowel tussen mijn tenen als down there... Hele balans is om zeep.

Tijdens de antibiotica kuren had ik het ook vaak en kreeg ik uiteindelijk ook altijd meteen een capsule fluconazol voorgeschreven. Dit is een medicijn wat langere tijd werkt. Ik gebruikte het dus uit voorzorg. Andere vrouwen gebruiken het 1x per maand omdat ze anders bij ongesteldheid standaard een infectie kregen (mijn apotheek kende het daarvan). Momenteel ben ik er nu weer mee begonnen om het elke 4 tot 6 weken 1x te slikken om zo te voorkomen dat ik steeds weer een oplaaiing krijg. Antibiotica heb ik gelukkig al een jaar niet meer nodig gehad:)

Heb wel gemerkt dat niet alle huisartsen van dit medicijn en de toepassing op de hoogte zijn, dus misschien de moeite waard om voor te stellen? Is minder belastend voor je lijf dan zo’n stootkuur (die een beetje klinkt als zo’n kuur die ze wel eens voor schimmelnagels voorstellen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 18:54 



 
Profiel   

Amalarab schreef
oh jee, dan is het echt hardnekkig :(
heb je je (sokken en) schoenen behandeld met poeder?

Ja ook al, er komen nog net geen stofwolkjes uit mijn schoenen als ik loop zomaar als dat ik daar al poeder in gedaan heb :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 19:15 



 
Profiel   

boris_rakker schreef
Wat voor medicatie wil de huisarts precies voorschrijven?
Ik heb na jarenlang veel antibiotica gebruik (nav blaasontstekingen) nu als rest probleem terugkerende schimmelinfecties, zowel tussen mijn tenen als down there... Hele balans is om zeep.

Tijdens de antibiotica kuren had ik het ook vaak en kreeg ik uiteindelijk ook altijd meteen een capsule fluconazol voorgeschreven. Dit is een medicijn wat langere tijd werkt. Ik gebruikte het dus uit voorzorg. Andere vrouwen gebruiken het 1x per maand omdat ze anders bij ongesteldheid standaard een infectie kregen (mijn apotheek kende het daarvan). Momenteel ben ik er nu weer mee begonnen om het elke 4 tot 6 weken 1x te slikken om zo te voorkomen dat ik steeds weer een oplaaiing krijg. Antibiotica heb ik gelukkig al een jaar niet meer nodig gehad:)

Heb wel gemerkt dat niet alle huisartsen van dit medicijn en de toepassing op de hoogte zijn, dus misschien de moeite waard om voor te stellen? Is minder belastend voor je lijf dan zo’n stootkuur (die een beetje klinkt als zo’n kuur die ze wel eens voor schimmelnagels voorstellen).

HA had het over Terbinafine tabletten. Is idd zo'n stootkuur die minimaal 3 maanden gebruikt moet gaan worden.
Terbinafine tabletten zag ik ook al bij veel voorkomende bijwerkingen problemen met maag/darmklachten zoals misselijkheid en diarree. Nou dat zie ik dus ook niet zitten met mijn prikkelbaar darmsyndroom, dan is het 'kleine huisje' maanden lang mijn beste vriend :evaw:

Dat is wel een goeie, kan dat eens voorstellen bij de HA. Zitten daar niet zoveel bijwerkingen aan?
Bij AB heb ik het idd ook meteen, is het niet in de mond dan is het wel daar beneden.
Ben helaas erg vatbaar voor huidziektes incl dus die schimmelinfecties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 19:19 



 
Profiel   

Ik heb van de fluconazol nooit bijwerkingen ervaren. Ook heeft deze bij mij geen wisselwerking op de anticonceptie die ik gebruik (prikpil). Als ik op https://www.apotheek.nl/medicijnen/fluc ... jwerkingen kijk valt het me wel mee. Mijn moeder slikt het ook een aantal keer per jaar en die heb ik ook niet over buikklachten gehoord.
Maar ik denk dat je idd nu een 2e optie hebt die mij flink minder ingrijpend lijkt dan wat je huisarts wil geven.
Succes! Hoop dat iets je kan helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 20:57 



 
Profiel   

Schimmels gedijen enorm goed op suikers. Probeer zo min mogelijk suikers te consumeren.
Ik kreeg antibiotica met als gevolg schimmel aan m'n tandvlees ... of all places. Dat duurde nog een hele poos langer dan de AB kuur en ik ging kapot van de jeuk en pijn in m'n giecheltje. Na goed mogelijk suikervrij dieet was het zo weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 21:03 



 
Profiel   

Heel raar. Ik gebruik tegenwoordig zo nu en dan DO2 crystal deo spray tussen mn tenen. Nadat ik in de gebruiksaanwijzing had gelezen dat schimmels dit zoute mileu niet lekker vinden. Moet zeggen werkt fantastisch.Voor down under krijg ik dan van de huisarts een flucazonol tablet. Helpt ook erg goed. Heb er altijd 1 op voorraad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 21:16 



 
Profiel   

Gewoon die tabletten nemen hoor .
ken meerdere mensen die het gedaan hebben en geem enkele bijwerking gehad.

Is het trouwens zeker dat je op je voeten schimmelinfectie hebt en geen warmteblaasjes?

En als ondersteuning: spirulina slikken,werkt erg goed :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 21:16 



 
Profiel   

Je zuurtegraad verhogen (?) helpt ook. Dus citroen in je water bijvoorbeeld. Schimmels kunnen daar slecht tegen. Ook suikers mijden helpt, want daar smullen ze van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 21:19 



 
Profiel   

Ik heb net zo'n kuur met Terbinafine erop zitten. Die verminderde anticonceptie is niet meer, dat is inmiddels achterhaald is mij verteld.
Helaas bij mij geen goed resultaat, mag over een week naar de dermatoloog... benieuwd wat die mij gaat vertellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 21:26 



 
Profiel   

Hier ook al maanden schimmel (spruw, geef borstvoeding wn hwb het daar dus ook zitten) en heb keer een kuur van 1 week fluconazol gekregen en merkte echt dat het minder werd. Helaas wil de ha tot nu toe niet langer voorschrijven omdat ik bv geef en dit volgens zijn naslagwerk niet bekend is of het kan met bv.
Van de lactatiekundige weet ik dat het wel kan en kinderen mogen het ook hebben en mijn dochter word in juli 2 jaar.

Ik zou anders idd fluconazol proberen eerst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 21:37 



 
Profiel   

Ik heb na de zomer 3 maanden terbinafine geslikt. Geen last gehad van mn darmen en anticonceptie deed ook prima zn werk. Ik had een hardnekkig schimmel in mn nagel en ik kan nu eindelijk zeggen dat ik verbetering zie. T moet er langzaam uitgroeien, maar de nieuwe nagel is weer gezond!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 08:25 



 
Profiel   

Ik stuur je een pb

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 08:38 



 
Profiel   

Ik heb ook last van schimmels in verband met veranderende hormoonhuishouding in de zwangerschap. Ik ga nu probiotica slikken, om de goede bacteriën wat aan te vullen. Maar weet nog niet of het werkt. (wel de goede nemen; van orthiflora of biokult).

Daarnaast lees ik erg goede berichten over kokosolie smeren (pure kokosolie) en knoflook eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 08:53 



 
Profiel   

Ik gebruik nu ook Terbinafine tabletten.
Heb ook last van een spastische dikke darm maar heb nergens last van door die tabletten.
Wel een keer wat huiduitslag gehad, maar weet niet of het door die tabletten kwam.
Was ook weer binnen een paar dagen weg..
Slik ze nu 2,5 maand denk en heb het gevoel dat het wel helpt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 08:57 



 
Profiel   

Geen of heel weinig suiker eten en azijn en citroen af en toe toevoegen aan je voeding heeft mij enorm geholpen om geen schimmels meer op te lopen.

Te vaak de medicijnen nemen schijnt er ook voor te zorgen dat je t uiteindelijk steeds terug krijgt en maakt je vatbaarder voor vanalles en nogwat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 08:58 



 
Profiel   

Ik heb afgelopen jaar een kuur van 3 maanden gevolgd. Want alle leefregels, huis tuin en keukenmiddeltjes en smeersels ten spijt vielen mijn nagels er af en was de onderkant van mijn rechtervoet een maanlandschap.

Ik heb wel last gehad van de bijwerkingen, maar het eindresultaat maakte het wel waard. Ik heb 3 maanden het idee gehad dat de pil het niet goed deed, ik had veel last van spotting en mijn cyclus werd onregelmatig. Mijn PDS reageerde weinig en mijn buik bleef zich aardig gedragen. Verder weinig last gehad. En nu tenminste voeten die er fatsoenlijk uitzien en nagels die vast blijven zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 09:16 



 
Profiel   

Klinkt misschien heel stom. Maar als ik suikers eet krijg ik binnen twee dagen last van voetschimmels.
Eet ik geen suikers hoef ik mijn voeten niet eens af te drogen, totaal schimmel vrij!
Op een of andere manier wordt ik een ideale voedingsbodem voor schimmel als ik suiker eet.
Je zou een poging kunnen wagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 09:36 



 
Profiel   

Ik heb jaren terug zo'n tabletten kuur gehad en dat was echt niet best. Ik ben toch een partij ziek geweest, ik heb dus maar leren leven met af en toe schimmel want die troep komt er nooit meer in

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 10:00 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties!

Van de suikers icm de schimmel was ik idd op de hoogte. Probeer daar al een lange tijd rekening mee te houden, het haalt alleen nog niets uit.

Ga toch met de HA maar eens alle opties bespreken die er nog zijn, met alle tips en info van jullie er naast leggend. Alle huis, tuin en keuken middeltjes werken helemaal niks.
Was met de ringworm toen ook al, zalfjes van de HA werkte niet. Uiteindelijk maar uit wanhoop de Imaverol van de paarden gewoon puur erop gesmeerd, week later was het weg. Nu ook al geprobeerd, maar werkt nu bij deze schimmel weer niet -O-
Wil er nu echt vanaf.. word gek van die blaasjes en jeuk telkens. Durf me slippers niet eens meer aan te doen door die vieze grote plekken aan mijn hakken.

@ ellepel:
Ja het is helaas echt een schimmelinfectie. Had er de eerste maanden ook telkens die allergische reactie bij dat je vanuit die schimmel weer eczeem aan de handen kreeg :(
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 14:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen