Draagdoek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tink89
Berichten: 2937
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:42

Ik wil liefst geen roze (ik vertel niet waarom, haha, alsof dat nu niet duidelijk is) en heb al een rekbare doek en een draagzak. Zoek dus vooral een fijne zomerdoek die handig is voor een beginnende knoper.

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:56

De doeken die ik heb zijn allemaal heel fijn ook voor beginnende knoepers, maar misschien niet helemaal prijsklasse voor beginners :+

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:06

Ik heb nog wel een hele fijne linnen doek te koop, maar ben ook bang voor de prijsklasse. Maar het is wel een toppertje. Woven Wings Madame Blue Jay 7, mag weg voor €180 inc.

Afbeelding

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 22:04

MaritB schreef:
Oh die kleuren van de middelste <3

Echt!! Die is wel heel mooi! <3

Vraagje uit nieuwsgierigheid :o en niemand hoeft het te beantwoorden worden als zij niet wilt...
Maar wat is jullie duurste doek? En waarom juist die dure? Ik ben er inmiddels wel achter dat je voor een paar tientjes al een leuk doekje hebt maar dat er ook exemplaren zijn van honderden euro’s.... en het restje.
Ik snap dat de samenstelling van de doek anders is maar is het dat écht waard? En wanneer besluit je tot zo’n aankoop? :o

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 22:11

Mijn duurste is die Farideh op de foto. Die heb ik inmiddels wel al 3 jaar denk ik en destijds was de markt nog enorm bizar. Ik heb er echt HEEL veel geld voor betaald (wat ik er niet voor terug verwacht) omdat ik echt bizar verliefd ben op die doek. Ik heb eerder een korte versie gehad en hij draagt gewoon zo fijn, en hij is zo mooi, en kwalitatief zo goed... voor mij was destijds tussen de €300 en de €400 sowieso een normale prijs voor een doek :o

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 22:32

Mijn doeken zitten tussen de €100-350 ongeveer. Mijn duurste is AP Mozes 7, daarvan is retail €540. Hoewel mijn handwoven qua retail daar ook bij in de buurt zit, geloof ik. Maar handwovens houden niet zo goed waarde, met uitzondering van enkele merken, waaronder Farideh en Mad Hatter, etc.

De markt is inmiddels echt ingestort idd. Je moet nu geluk hebben dat je nog 50-60% van retail voor je doen kunt krijgen. Een paar jaar geleden gingen er een aantal echt nog (ruim) boven retail weg.

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 23:09

Mijn duurste doek was 220 geloof ik. Rest is allemaal onder de 200 aangekocht.
Toen was de markt ook nog wel wat anders, niet zo heel lang geleden eens. Ik wilde gewoon die doek, vond de uitstraling heel mooi en de blend bleek echt mijn ding. :)

De meeste goedkopere doeken vielen me toch tegen qua knoopcomfort.
Maar duur betekend niet perse fijn ;) ik vond de AP doeken best heel tegenvallen.

Oh en sommige blends wel fijn met kindje 1 en niet met kindje 2... kan ook nog.

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 08:33

Ik ben een echte draagdino nog uit de tijd dat de doeken van de exclusieve merken soms voor meerdere keren de retailwaarde verkocht werden. Mijn duurste doeken waren rond de €3000,-. Dat waren handgeweven doeken. €1000,- voor een doek was voor mij echt geen uitzondering.
Natuurlijk was het veel geld, maar wat heb ik een mooie herinneringen aan die tijd. Zelf een doek mee mogen ontwerpen, zelf een stukje mogen weven, zelf garen mogen verven, meerdere customs gehad, leuke contacten met verschillende wevers en draagmama’s van over de hele wereld. Die herinneringen zijn onbetaalbaar.

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 09:13

He es wat leuk! Draag jij überhaupt nog of ook helemaal niet meer?

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 09:28

Maartje_M schreef:
He es wat leuk! Draag jij überhaupt nog of ook helemaal niet meer?


Eigenlijk niet, mijn jongste wordt bijna vier en weegt ruim 20kg. Hij zit alleen nog wel eens in een drager op de rug van zijn papa. Komt ook doordat ik al maanden met rugklachten loop en dragen daardoor niet meer gaat.

Ik heb nog wel steeds een stapel doeken. Sommige wil ik wel verkopen maar ik ben te lui om er mee te gaan leuren.

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 09:44

Dat laatste heb ik dus ook, kost me eigenlijk te veel energie :')
Hier de jongste ook bijna 4, zitten dus een beetje in dezelfde fase haha

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:46

Zo wat een bedragen! Maat je hebt dan okk wel prachtige doeken (heb ik wel eens gezien)


Hier begint het dragen ook wel echt te stoppen, maar ben niet zo echte draagfanaat als ik dacht. Bij de 2e wel meer gedragen maar zodra ze de wagen ook accepteerde dat ook wel veel gedaan, tot de beentjes van de peuter moe zijn, dan de gaat de jongste op m’n rug en mag hij zitten in de wagen.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 14:16

Het stomme is dat ik dragen nog steeds fantastisch vind maar nu pas soort van besef dat het vele dragen niet meer terug zal komen nu mijn jongste 1,5 is en niet altijd meer wil. Dan kijk ik naar m’n stapel en naar de doeken die ik eigenlijk nog wil uitproberen en weet ik dat ik echt geen baby meer wil maar het alleen al daarom toch wel weer jammer vind.

Tink89
Berichten: 2937
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 15:53

Dat snap ik ja, het is natuurlijk een tijdelijk ding, dragen. Mijn oudste wil al een hele tijd niet meer, de jongste moet nog geboren worden.

En qua budget is 180 euro idd te veel, ik zoek meer een leuk verjaardagscadeautje ofzo, een derde van dat bedrag komt beter in de buurt.

manonutjuh

Berichten: 3009
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 20:41

Voor dat budget kun je ook wel wat leuks vinden gelukkig.

Ken je op Facebook draagdoekenmarkt <€50?
Ik had een hele fijn katoentje van Aya slings, die valt wel in die prijsklasse.

Tink89
Berichten: 2937
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:03

Ik ga eens kijken, txs! Doe niet zo veel met facebook, maar nu is het misschien wel het handigste medium ja...

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:34

Er komen best flinke bedragen voorbij :o
Jammer dat het niet als investering gezien kan worden en nu alleen maar minder waard is. Gelukkig hebben we de foto’s nog zeggen ze dan :')
Op zich zou ik nog van alles willen uitproberen maar heb er gewoon niet zoveel geld voor over. En in draagreisjes heb ik me nog niet verdiept...

Onze kleine man was toen hij echt heel klein was geen fan van dragen en nu vind hij het prima, vermaakt zich best maar voor hem is het geen manier om ‘sleepy dust’ te krijgen. Ik verwacht ook dat als hij eenmaal kan lopen onze draagdagen geteld zijn.
De volgende stap voor ons nu is binnenkort een consult voor rugdragen en misschien eens verdiepen in draagzakken.

Ik zag op mp een Greyse draagjas voorbij komen “maat 44, valt als een ruime L“ staat erbij.
Normaal heb ik echt wel XL nodig... hoe vallen die jassen ? Even passen is geen optie, is te ver weg...

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:48

Ik heb normaal een medium/38 aan en heb van de Greyse maat 40. Dus iets groter dan normaal. Ik vind ze niet perse ruim vallen. Ook niet heel krap, maar nu zit hij fijner om mijn schouders (en mijn man past hem nu ook)

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:11

Ik heb mijn Angel Wings wollen draagjas te koop (M). Misschien hier nog interesse? Ik draag bijna niet meer ;(

zonnetje1903

Berichten: 470
Geregistreerd: 11-07-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:18

Wie weet kunnen jullie me helpen..
Weten jullie of de artipoppe monogamy zeus geschikt is als zomerdoek voor een newborn?

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:18

Op basis van de blend en gewicht zou ik denken van wel

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 07:21

Appeltje heeft die doek, ik verwacht dat hij wel newbornproof zal zijn idd :j

Appeltje00

Berichten: 5013
Geregistreerd: 28-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 07:33

zonnetje1903 schreef:
Wie weet kunnen jullie me helpen..
Weten jullie of de artipoppe monogamy zeus geschikt is als zomerdoek voor een newborn?

Zeker geschikt voor een qua dikte. Wel vind ik hem erg glad en daarom moet je echt goed knopen en/of vaker opnieuw knopen. Weet niet of je al veel ervaring hebt? Als eerste doek zou ik hem niet aanraden (ik was blij dat ik ook leopard mania had). Mijn zoontje kon met 8/9 kg niet goed meer in de doek. Vond hem toen wel echt te dun om enkellaags te knopen.

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 07:53

Hier gehad met een kindje van 6 maanden. Toen vond ik hem fijn, maar voor newborn idd te glad.
Ik heb mijn toen peuter er ook nog mee gedragen maar dan echt korte stukken.
Ik zou voor een echte newborn of beginnende drager hem niet kiezen.
Blijft wel een geweldig mooie doek <3

zonnetje1903

Berichten: 470
Geregistreerd: 11-07-10
Woonplaats: Amersfoort

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:33

Ok dank je wel!
Heb wel iets ervaring maar niet super veel.
Vind het zo'n prachtige doek, maar dan misschien toch maar kijken voor iets anders