Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 75 van de 122 [ 3035 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78 ... 122  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Draagdoek

 
Profiel   

Ik zal het eens met onze fysio bespreken, die komt volgende week langs.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 13:50 



 
Profiel   

Tink89 schreef
DiantaM schreef
Voor de draagzak en fiets gelden volgens mij andere normen. Voor de meeste houdingen op de rug moet hij inderdaad zelfstandig tot zit kunnen komen. Maar voor een fietszitje moet hij gewoon goed zelfstandig kunnen zitten.


Mijn fysiotherapeut is het daar ontzettend niet mee eens, die zegt dat kindjes écht pas op de fiets mee mogen als ze zelfstandig tot zit komen.

Ja ik heb het ook nooit eerder gedaan, mijn kinderen zijn van de zomer dus pas de zomer erna gaan fietsen. Maar ik heb het nog nooit anders gelezen.

Als je er over nadenken.. een fietszitje lijkt mij veel belastender dan een goed ondersteunende draagdoek. Dus het klinkt logisch wat je fysio zegt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 14:12 



 
Profiel   

DiantaM schreef
Tink89 schreef

Mijn fysiotherapeut is het daar ontzettend niet mee eens, die zegt dat kindjes écht pas op de fiets mee mogen als ze zelfstandig tot zit komen.

Ja ik heb het ook nooit eerder gedaan, mijn kinderen zijn van de zomer dus pas de zomer erna gaan fietsen. Maar ik heb het nog nooit anders gelezen.

Als je er over nadenken.. een fietszitje lijkt mij veel belastender dan een goed ondersteunende draagdoek. Dus het klinkt logisch wat je fysio zegt.


Vooral omdat je best wel schokt en er weinig vering in een fiets zit. Als je loopt schok je veel minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 21:48 



 
Profiel   

Dat dus inderdaad, in een fietszitje lijkt me dan 'enger'.
Als ik hem neerzet op de grond met genoeg speelgoed kan hij trouwens gerust een half uur zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 22:21 



 
Profiel   

Bestaan er ook draagjassen voor mannen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 20:41 



 
Profiel   

Ik heb een zeer onflatteuze draagvest/trui die prima geschikt is voor mannen :P Die doe je over je kind heen en dan je jas erover heen, maar die kan dan niet dicht. Maar dat is niet koud want je hebt dus die trui aan.
Als het heel koud is, als in vriesweer, doe ik het kind in een skipak en doe m op mn jas in de drager.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 21:04 



 
Profiel   

Ja hoor! Sowieso zijn er een heel aantal redelijk uniseks (oa Greyse, vind ik) maar ze zijn er zeker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 21:24 



 
Profiel   

Oh ja in skipak en dan óp de jas, dat kan ook nog ja.

We gaan over 3 weken naar Noorwegen haha. En we dragen allebei heel veel, vinden we veel fijner dan de wagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 21:45 



 
Profiel   

Oh naar Noorwegen. Ja dan zou ik niet onder je jas dragen, maar op je warme skikleding. En dan het kleintje ook in warme skikleding.
Zo doe ik het op wintersport.
Want die jassen die je hier koopt zijn toch vaak niet zo warm in echte winters. Of je moet een echte goede kwaliteitsjas kopen, maar die zijn erg duur, dat doet ook niet iedereen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 21:54 



 

Ik vind inderdaad mijn Greyse softshell behoorlijk unisex, maar die is veel te koud voor wintersport.

Ik heb stashonrust. Wil te veel weg doen, maar tegelijkertijd ook te veel houden :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 22:47 



 
Profiel   

Draagt dat fijn op een dikke jas en dan kind in dik pak? Als je veel draagt zou ik een fijne jas kopen denk ik :)

Herkenbaar Yalou!

Moss
[ img ]

En mn nieuwste, Madalo
Ik heb PN Andes er voor ingeruild.



[ img ]

Oh en mijn nieuwe woven wings

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 22:59 



 
Profiel   

Over een jas dragen met ook nog mijn kind in een dikke jas/pak vind ik echt vreselijk knopen en dragen. Ik heb geïnvesteerd in een goede warme jas en daar zoveel plezier van gehad. Mijn jas was van Angel Wings, waterdicht en warm genoeg ook als het flink vroor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 23:43 



 

Ligt er aan wat voor jas vind ik. Zo’n gladde ski jas vind ik helemaal niets. Maar over een stoffen jas glijd het niet zo, dat gaat prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 23:58 



 
Profiel   

Als ik over de jas draag knoop ik niet, dan gebruik ik de drager.
Ik vind dat vooral handig op wintersport. Kind wil er dan ook wel eens uit en in de sneeuw zitten/kruipen. Dan heeft ie alvast z’n skipak aan en hoef je zelf ook je jas niet open te doen om m eruit te halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 04:09 



 
Profiel   

Ja wij gebruiken ook draagzakken, hebben allebei de Marsupi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 07:06 



 

Hier misschien geïnteresseerde in een custom half buckle gemaakt van Yaro Xi Ultra Teal Silver voor maat 62 tot ongeveer 104/110? Pb maar voor meer info :) gaat hier weg omdat ik graag een Woven Wings doek erbij wil voor buikbaby.

Mijn PinkNova Omega #5 (maat 6) staat misschien ook op de lijst der verkopen!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 22:36 



 
Profiel   

Weliswaar geen doekvraag, maar wat is een fijne rugdraagzak? En kan dat al met een baby van bijna 7 kilo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-19 18:49 



 
Profiel   

Dat is heel persoonlijk. Advies van mij is dan ook ga passen, liefst bij een consulent.

Rugdragen met draagzak kan als je baby van lig naar zit komt zonder hulp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-19 19:01 



 
Profiel   

Ja, echt gaan passen. Elke draagzak heeft een andere pasvorm en dat maakt best veel verschil. Bij sommige draagzakken konden de schouderbanden bijvoorbeeld niet kort genoeg voor mij. Ik heb zelf de Emeibaby gebruikt, de Lennylamb UPgrade zat ook fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-19 19:07 



 
Profiel   

Als je baby van 7 zelfstandig kan gaan zitten kan je rugdragen :)
Ik heb een van ergobaby. Maar die is volgens mij voor grotere kinderen.

Maar idd, passen wat je fijn vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-19 19:47 



 
Profiel   

Ik heb een ergo baby voor onze jongste (8 mnd) en een oscha cairis voor onze oudste (gebruikt vanaf 1,5 jaar oud, hij is nu 3 en lang). Zelf geef ik de voorkeur aan de Oscha omdat dit half een click systeem, half knopen is. Maar ieder z'n eigen voorkeur!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-19 19:55 



 

Hier ook een voorkeur voor een half buckle (dus heupband klik en schouderband knopen). Ik heb er twee custom laten maken van draagdoek naar mijn wensen. Één staat er overigens te koop aangezien ik wat anders gezien heb wat ik met onze newborn wil :)
Mijn draagzak gaat trouwens van maat 62 tot 104/110 en kan zowel voor op de buik als op de rug.
Pb maar bij interesse, hij is op verkoopsreis en kan dus uitgeprobeerd worden!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-19 20:21 



 
Profiel   

Ohhh dan moeten we nog wel even wachten met rugdragen, dat lukt haar nog niet. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-19 20:41 



 
Profiel   

Mijn oudste deed dat pas met 13 maanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-19 21:08 



 
Profiel   

Rugdragen mag wel in de Ruck met een doek!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-19 21:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 75 van de 122 [ 3035 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78 ... 122  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen