Draagdoek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 16:48

Ik heb een mam draagjas, kan voor 3n achter en buikgedeelte andersom gerust kan ie voor een zwangere buik. Geen voering maar dat is niet nodig. Doe er gewoon een xxl fleece onder. Heb m voor tegen de wind en regen, was destijds de goedkoopste optie die ik kon vinden...

https://www.hechteband.nl/product/mam-4 ... -draagjas/

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 20:42

Goede tip die poncho inderdaad, scheelt een hoop vergeleken bij een jas. Ik ga eens kijken.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:42

Afbeelding
marrlinde schreef:
Goede tip die poncho inderdaad, scheelt een hoop vergeleken bij een jas. Ik ga eens kijken.

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 23:03

Hoe maakte jij hem dan weer dicht om je dochter heen?

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 23:08

Ik deed mijn hoofd gewoon door het hoofdgat en knipte ter hoogte van babyhoofd een reep er uit. Met die poncho heb je niet echt een voorkant/ achterkant. Dus ik draaide als ik rugdraagde m gewoon omgekeerd en dan een dikke trui eronder en baby gewoon jas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 12:22

Er is hier vandaag iets goed mis gegaan. Ik ging naar iemand toe voor 1 ringsling en kwam thuis met 2 ringslings _O-

Afbeelding

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 13:31

Anoniem schreef:
Er is hier vandaag iets goed mis gegaan. Ik ging naar iemand toe voor 1 ringsling en kwam thuis met 2 ringslings _O-

[ [url=m/CVdCug.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh ze zijn wel heel mooi!

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 13:57

Is dat sunset? {:} <3

Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 13:57

Jaaaaaaa <3 en Gold!

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:41

Oh die wil ik een keer proberen! Ben wel benieuwd naar AP. Welke blends zijn dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 21:26

Is goed hoor! Binnenkort sowieso maar weer een keertje afspreken :D

Zijn beide katoen/superwash merino blends. Gold is 64/36% en Sunset 70/30% <3

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 21:38

Wat goed! Vind ze erg mooi!

Hier jammer genoeg een baby die zich ontzettend aan het afzetten en strekken is. Maakt het dragen stuk minder leuk. Iemand nog tips?

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:06

Peppertree schreef:
Wat goed! Vind ze erg mooi!

Hier jammer genoeg een baby die zich ontzettend aan het afzetten en strekken is. Maakt het dragen stuk minder leuk. Iemand nog tips?


Hoe oud is je baby? Welke knoop gebruik je? En is het alleen tijdens het knopen of ook daarna?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:16

Peppertree schreef:
Wat goed! Vind ze erg mooi!

Hier jammer genoeg een baby die zich ontzettend aan het afzetten en strekken is. Maakt het dragen stuk minder leuk. Iemand nog tips?


Het is een fase. Mijn baby heeft dit ook een tijdje gehad en kon niet meer fatsoenlijk dragen. Ben toen over gegaan op een draagzak, daarin kon ze strekken wat ze wilde maar dat bleef gewoon even strak zitten. Inmiddels is de fase over (en gelukkig de draagstaking heeft ook niet lang geduurd) en kan ik haar weer normaal dragen! :) alhoewel ik nu zelf een stuk minder (lang) draag aangezien mijn lichaam dat op het moment niet trekt :P

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:17

Nu vijf maanden, dus op de rug alleen de Ruck. Voor heb ik nu geprobeerd: FWCC en FCC. Het is de hele tijd jammer genoeg...

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:18

Anoniem schreef:
Peppertree schreef:
Wat goed! Vind ze erg mooi!

Hier jammer genoeg een baby die zich ontzettend aan het afzetten en strekken is. Maakt het dragen stuk minder leuk. Iemand nog tips?


Het is een fase. Mijn baby heeft dit ook een tijdje gehad en kon niet meer fatsoenlijk dragen. Ben toen over gegaan op een draagzak, daarin kon ze strekken wat ze wilde maar dat bleef gewoon even strak zitten. Inmiddels is de fase over (en gelukkig de draagstaking heeft ook niet lang geduurd) en kan ik haar weer normaal dragen! :) alhoewel ik nu zelf een stuk minder (lang) draag aangezien mijn lichaam dat op het moment niet trekt :P


Das goed nieuws! Was al bijna bang dat het over zou zijn met het dragen.

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 06:34

Hier was het zo erg en continu gillen dat ik het heb opgegeven en mijn Artipoppe heb verkocht.
Was gelukkig zo verkocht voor goed geld.

MaritB

Berichten: 8626
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 08:31

Jammer Lautje, maar als jij er vrede mee hebt is prima natuurlijk. Ik hoop F nog lang te dragen. Ben nu net een beetje begonnen. Het is wat makkelijker nu ze wat groter is, maae gebuik ook graag de wandelwagen, dan kan ze daar ook lekker slapen na het wandelen. Ben al lang blij dat zij er in wil.

Vandaag weer eens de RS gepakt want die lag boven en 2 huilende kindjes, dus F in de RS en lukte nu zowaar en gelijk stil. Ideaal want handjes vrij voor de peuter Afbeelding

Tink89
Berichten: 2934
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:25

Ik heb nu een paar rs's geprobeerd, maar kan er niet mee uit de voeten. Het is - vergeleken met m'n ergobaby adapt - gewoon te veel gedoe en dan die megalap stof je over hebt... Neuh.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 14:00

Hier ook het liefst de RS. Zo geknoopt en babbie erin.

MoonWencke

Berichten: 5453
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 12:39

Gisteren m'n zoontje met 4 weken voor het eerst gedragen. Had al een paar tips gekregen van een lieve bokker, dus dat gaan we de volgende keer meteen omzetten. Hij vond het in het begin niet zo leuk, maar viel al gauw in slaap. Kwestie van wennen?

Afbeelding

Nu willen we voor mijn vriend nog op zoek naar een draagzak. Laten ons daar ook bij adviseren. Nu heeft de babyzaak hier o.a. volgende merken in het assortiment: BYKAY, cybex, ERGObaby, kokadi, manduca. Over ERGObaby heb ik hier geloof ik al verschillende meningen gelezen. Iemand misschien ook met de andere merken bekend? Welke zijn niet ergonomisch verantwoord?

Typhoon

Berichten: 2253
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: makkum

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 13:11

Mooie doek moonwencke .

Hier ervaringen qua draagzakken met tula ftg , standaard en toddler.

Totdat ik de lennylamb probeerde. Echt een heerlijke draagzak.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 13:13

Over Cybex twijfel ik, maar de andere zijn ergonomisch :)
Mooi assortiment bij de babywinkel trouwens :)

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 13:23

MW, onze F is in de doek altijd even onrustig voordat hij in slaap valt. Een beetje draaien met zijn hoofd en wat “mekkeren”, soms zelfs een beetje tegen mij afzetten, daarna valt hij heerlijk in slaap.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 13:33

Mijn man draagt met een bondolino, die hadden we bij de jongens ook en nu weer aangeschaft. Ideaal omdat de heupband met klitteband zit en daarnaast knoop je over de schouder. Kan vanaf de geboorte al.