Draagdoek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MoonWencke

Berichten: 5453
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:06

Bedankt voor de reacties :) We zijn zaterdag in de winkel geweest, maar na een uur wachten zijn we weer vertrokken. Medewerksters hadden het te druk om ons sneller te kunnen helpen. Dus we zijn vanavond nog een keer heen gereden. Dit keer had er eentje tijd voor ons, maar zij was niet bekend met het hele assortiment en greep eigenlijk meteen naar de Ergobaby Adapt. Daarnaast een Manduca First PureCotton en Manduca XT geprobeerd. Vriend had zaterdag eigenlijk al direct interesse in de Stokke Carrier, maar daarvan gaf de dame vandaag aan dat ze die niet goed kende en, na overleg met collega, dat daar geen nekkensteun voor pasgeboren baby's in zat. Hetzelfde zou voor de Manduca gelden.

Vriend was het meest tevreden over de Ergobaby bij het passen. Wat mij echter stoorde is dat de verkoopster zei dat de voetjes mee in de zak kwamen. In mijn achterhoofd nog dat die er bij de doek ook zeker uit moeten. Na het "consult" wilde mijn vriend direct kopen en hij was not amused dat ik zonder koop wilde gaan. Eerst thuis maar eens nalezen. Net video van Ergobaby zelf bekeken en overduidelijk dat die het heel anders deden dan ons in de winkel werd getoond. Erg jammer!

Denk dat we uiteindelijk alsnog voor de Ergobaby Adapt gaan, maar wel eerst kijken welke en waar we willen kopen.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 08:32

Manduca is prima voor kleintjes :) wat een bagger winkel
Stokke moet je ver aan je linker kant laten liggen

Voetjes in of uit de zak/doek. Tja, deels voorkeur van je kindje en jezelf. Ik draag de eerste 2 weken wel met de voetjes in de doek omdat ik de beentjes nog niet uit elkaar wil dwingen voor de M houding.

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 08:45

Dat hoeft ook helemaal niet, dwingen is nooit goed. Maar voetjes in de doek ook niet, ivm ongewenste druk op de heupjes. Je kunt gewoon de voetjes buiten de doek doen en vervolgens afknopen met een twist :)

Afbeelding

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 08:48

Weet ik ;) ben gewoon begeleid door 2 draagconsulentes ;) en die vonden het prima met de beentjes in de doek de eerste twee weken. Daarna inderdaad met een twist en later zonder :)
Maar die van mij zaten gewoon ontzettend opgefrommeld waardoor beentjes uit de doek gewoon echt geen optie was. Was ook geen extra druk op de heupen wat hun betreft dus daar vertrouw ik op :)

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 09:47

Dan is het goed idd, zeker als er is meegekeken door mensen met verstand er van :D

Wilde alleen wel even tegengeluid geven, omdat het nog steeds regelmatig wordt geadviseerd zonder de juiste achtergrond kennis en het zou zonde zijn als er daardoor niet correct of niet prettig gedragen zou kunnen worden.

MoonWencke

Berichten: 5453
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 11:05

Vanwaar het negatieve advies mbt de Stokke, Keet?

Ik mocht nog niet eerder gaan dragen van mijn hebammen (vk en kraamzorg in 1), dus vandaar dat hij bij mij pas met 4 weken voor het eerst in de doek zat. Is maar goed ook, want merk sowieso dat ik lichamelijk langzaam moet opbouwen.

De zaak an sich zou niet flut mogen zijn, maar het consult van deze verkoopster was dat dan wel. Hoop maar dat er daardoor geen kopers zijn die hun baby's verkeerd dragen met alle gevolgen vandien... Mijn vriend zou zo'n slachtoffer zijn geweest.

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 11:09

Zolang je de beentjes niet zonder te forceren in de houding kunt krijgen dat je ze buiten de doek kunt knopen, is beentjes in de doek echt geen probleem. Vaak gaat dit echt om de eerste dagen na de geboorte. Zodra het kan, horen de beentjes buiten de doek.
Is het optimaal om de beentjes in de doek te knopen, nee, maar het is nou ook weet niet zo vreselijk als vaak wordt gezegd. En vaak hebben mensen een goede reden om voor de minder optimale optie te kiezen.

Ook dubbellaagse knopen, daar wordt hier heel moeilijk over gedaan zolang een baby nog niet kan zitten, terwijl in heel veel landen ze dit gewoon wel meteen doen. In de VS doen ze rustig een baby die nog niet kan zitten in de DH. Ik heb nog nooit gehoord dat kinderen daarvan problemen hebben ontwikkeld en draai toch al ruim acht jaar mee in de internationale draagwereld.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 11:13

MoonWencke schreef:
Vanwaar het negatieve advies mbt de Stokke, Keet?

Ik mocht nog niet eerder gaan dragen van mijn hebammen (vk en kraamzorg in 1), dus vandaar dat hij bij mij pas met 4 weken voor het eerst in de doek zat. Is maar goed ook, want merk sowieso dat ik lichamelijk langzaam moet opbouwen.

De zaak an sich zou niet flut mogen zijn, maar het consult van deze verkoopster was dat dan wel. Hoop maar dat er daardoor geen kopers zijn die hun baby's verkeerd dragen met alle gevolgen vandien... Mijn vriend zou zo'n slachtoffer zijn geweest.



De Stokke's die ik tot nu toe gezien hebben weinig aanpas mogelijkheden aan het kindje, een beperkt zitvlak (geen M houding) en een verhard rugpad. Weinig ergonomisch ondanks ze die titel er zelf wel aan hangen.

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 14:36

Volgens mij knoop ik nog steeds af met een twist bij mijn vier maander, of zie ik dat verkeerd? Dat is toch gewoon een keer om elkaar heen draaien en dan op je rug vast knopen? Hoe doe je het anders bij een niet meer newborn?

Mijn zoontje was gister na het eten wat onrustig, toen bedacht ik dat ik nog een ringsling had liggen. Even op het plaatje gekeken, kind erin en toen pas een filmpje opgezocht van wrap you in love. Bleek ik hem op zijn kop omgeslagen te hebben, dus ik kon hem niet goed aansnoeren. :+ Baby was alleen inmiddels al in slaap gesukkeld, dus hij is in ieder geval goedgekeurd. :))

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 14:39

Ik kruis normaal alleen onder de billen. In het begin deed ik ze daar echt om elkaar heen draaien en dan naar achter om te knopen

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 15:31

Ladies,

Deze Wompat Girasol Rainforest is terug thuis, maar mag een andere kleuter gaan dragen. Geschikt vanaf maat 86/92 tot en met ca kledingmaat 104/110, maar mijn zoontje van 1.20 vindt 'm ook lekker zitten ♡

Handgemaakt door Wearababy in Finland. Nog zo goed als nieuw. Gevulde schouderbanden en heupband in groen corduroy

Ik kan de Wompat meenemen naar de ON beurs op 16 november of aangetekend versturen.


Afbeelding

Tink89
Berichten: 2937
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 09:34

Chubby schreef:
Ladies,

Deze Wompat Girasol Rainforest is terug thuis, maar mag een andere kleuter gaan dragen. Geschikt vanaf maat 86/92 tot en met ca kledingmaat 104/110, maar mijn zoontje van 1.20 vindt 'm ook lekker zitten ♡

Handgemaakt door Wearababy in Finland. Nog zo goed als nieuw. Gevulde schouderbanden en heupband in groen corduroy

Ik kan de Wompat meenemen naar de ON beurs op 16 november of aangetekend versturen.


[ [url=m/ze8pg9.jpg]Afbeelding[/url] ]


Vraagprijs?

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 10:52

Hij mag gaan voor €150 incl aangetekend verzenden

Tink89
Berichten: 2937
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 09:11

Chubby schreef:
Hij mag gaan voor €150 incl aangetekend verzenden


Dan sla ik even over. Txs!

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 14:41

Iemand interesse in een AP peacock? Ik pak hem eigenlijk nooit en dat vind ik zonde

hooi
Berichten: 334
Geregistreerd: 19-10-04
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 13:11

Hopelijk is het goed dat ik hier als stille meelezer even binnenval met een vraag: mijn zoontje is 11 maanden, als je hem neerzet zit hij goed stabiel. Hij gaat alleen nog niet zelf zitten vanuit liggen. Ik durf hem dus niet voorop de fiets te zetten. Maar zou hij al wel in een draagzak op mijn rug kunnen? Ik heb er één van Isara trouwens ('the one')

Ben benieuwd, alvast bedankt!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 13:12

Gebruik de zoekfunctie rechtsonder eens op het woord fiets. Dan krijg je alle meningen plus een aantal links naar artikelen over dragen & fietsen.

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 13:30

Bedoel je rugdragen in het algemeen of (rug)dragen op de fiets?

Vwb rugdragen moeten rug en buikspieren sterk genoeg zijn, dat is ofwel als ze zelfstandig yot zit kunnen komen, ofwel tot stand komen (sommige kinderen slaan tot zit komen over).

Vwb dragen op de fiets, daar zijn de meningen over verdeeld, maar in de wet staat nergens dat het niet mag.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 13:38

Of bedoel je dat je hem nog niet in een zitje voorop wil hebben? Ik heb dat altijd gedaan zodra ze goed kunnen zitten. Niet wanneer ze zelfstandig tot zit kunnen komen. Nu was dat bij die van mij ook redelijk snel.

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 13:41

Dat was de derde optie nog idd :+

Hier ook bij stevig zitten en duidelijk goede stabiliteit van het nekje. Korte stukjes en niet te hobbelig terrein.

hooi
Berichten: 334
Geregistreerd: 19-10-04
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:04

O ik zie dat ik niet helemaal duidelijk was. Ik ben idd niet van plan om hem mee te nemen op de fiets in een draagzak, maar ik bedoelde gewoon wandelen met hem in de draagzak op mijn rug. Voor wat ik begrijp is daarvoor ook de ‘eis’ dat hij moet kunnen gaan zitten, net als voor een fietszitje, vandaar mijn vergelijking.
Maarre, als ik de reacties zo lees gaat iedereen daar verschillend mee om. Dan maar het zekere voor het onzekere nemen en nog even geduld hebben tot hij echt zelf gaat zitten (of dus gaat staan, maar dat duurt ook nog even geloof ik -O- )
Toch bedankt allemaal :)

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 18:25

Voor de draagzak en fiets gelden volgens mij andere normen. Voor de meeste houdingen op de rug moet hij inderdaad zelfstandig tot zit kunnen komen. Maar voor een fietszitje moet hij gewoon goed zelfstandig kunnen zitten.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 18:46

Soms kan het trouwens wel eerder begreep ik, als de draagzak van zachte doekenstof is en hoog genoeg op je rug komt. Maar dan moet een consulente meekijken, ook voor de techniek van hoe je 'm op je rug brengt.

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 20:48

De ruck kan je doen vanaf newborn.
Voor dragers geldt idd dat ze zelf tot zitten moeten komen. Als je 'm neerzet, hoe lang blijf hij dan zelf zitten? Met 11 maanden zou ik het wel aandurven om 'm dan ongeveer zo lang in een drager te hebben.

Tink89
Berichten: 2937
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 12:00

DiantaM schreef:
Voor de draagzak en fiets gelden volgens mij andere normen. Voor de meeste houdingen op de rug moet hij inderdaad zelfstandig tot zit kunnen komen. Maar voor een fietszitje moet hij gewoon goed zelfstandig kunnen zitten.


Mijn fysiotherapeut is het daar ontzettend niet mee eens, die zegt dat kindjes écht pas op de fiets mee mogen als ze zelfstandig tot zit komen.