Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 122 [ 3035 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 122  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Draagdoek

 
Profiel   

Ik kon geen topic vinden die hier over gaat. Geen idee of dit de juiste plek is :Y)

Ik ben opzoek naar ervaringen met draagdoeken en dan vooral die je zelf knoopt. Ik heb toen een budget rekbare doek gekocht en voelt zo goed. (voor de kleine te goed, die wil niks anders meer) Ik wil er nu in iedergeval nog een doek bij hebben maar zie door de doeken het bos niet meer. Bij voorkeur een niet rekbare. Zeker bekende merken Zo als yaro eb little frog spreken mij aan. Gezien het hier naar mijn idee in de buurt weinig leeft kan ik Zo ook niks bij iemand proberen.

Welke doeken hebben jullie? Maten. Merken en stof keuze. Wat is getrokken grootste verschil? Welke knopen gebruiken jullie allemaal en tot wanneer ben je gaan dragen? Alleen toen je kindje nog baby was of ook nog in de peutertijd?

Kom maar op met de tips en tricks *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 10:31 



 
Profiel   

Mijn eerste was een little frog,maat 6 kun je van alles wel nee knopen. Hoe oud is je kindje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 10:34 



 
Profiel   

hier altijd gedragen tot ze ongeveer een goed jaar waren.
daarna komen ze op een leeftijd dat ze gewoon veel te graag rondlopen en liever meelopen ipv altijd in de doek te zitten.

ik draag zo goed als altijd op mijn buik,veel gezelliger als je de kleine voor je hebt,sporadisch,als ik buiten wat moet doen,zou ik eens rugdragen.

heb enkel 2 rekbare doeken.
al vaak een geweven doek overwogen,maar heb al beide kids tot hun goed jaar in een rekbare gedragen,denk daarom dat hij wat overbodig zou zijn en daarom koop ik hem maar niet....

geen idee hoe de knopen heten,maar heel klein(zoals de kleinste nu,1.5 maand),draag ik voor in kikkerpose,waarmee je eerst een 'zak' maakt met het midden van de doek voor je,daar de kleine in,dan de beide zijden over je schouden en allebei nog ff gekruist over de beeb,dat houdt dan haar hoofdje op der plek.
eens wat groter,eerst gekruist,daar de beeb in(de doek zit dan gekruist onder hun poep door) en dan het platte,midden van de doek,over hun rug/bovenkant van de poep.bijna het omgekeerde van hoe ik ze draag als ze klein zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 10:37 



 
Profiel   

Wat is je budget? Ook niet geheel onbelangrijk natuurlijk. Voordat hier doeken van €300 worden aangeraden en je er eigenlijk niet zoveel aan wil uitgeven ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 10:41 



 
Profiel   

2dehands vind je ook enorm veel leuke (en dure) doeken voor soms een prikje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 10:42 



 
Profiel   

hehe,door je topic nog ff gaan snuffelen hier in de buurt...een Storchenwiege draagdoek gevonden,nieuw,als cadeau gekregen. de vp is 22 euro...vlug mailtje gestuurd,is in de gemeente hiernaast.
voor zo'n bedrag wil ik nu wel nog een geweven doeg extra :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 10:49 



 
Profiel   

Saskia kleine is aankomende dinsdag 4 weken dus echt nog een mini!

Tengeltje. Ik denk dat ik haar nu draag Zo als jij beschrijf in je laatste stuk. Heb in die lap die als laatst over haar heen gaat ook een spuugdoekje in gerold Zo dat ze steun in haar nekje heeft.

Kwa doeken ben ik echt opzoek naar ervaring. Een nieuwe van 300,- vind ik voor nu nog even te extreem. Vooral omdat ik nog kennis wil maken met de verschillende mogelijkheden.

De rekbare vind ik opzig wel fijn. Maar voor mijn idee wel warm voor de zomer. Zeker afgelopen week dat het zo mooi weer was was dragen niet fijn terwijl Mups Zo graag wilde :+

Jeetje wat een mazzel! Hier in de buurt is echt bijna niks :+

Edit: 199 resultaten binnen 15 km. Alleen ma rekbaar of draagzakken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 10:51 



 
Profiel   

Bij mijn oudste had ik een rekbare doek maar ik vond het niet fijn omdat je verschillende lagen moet gebruiken waardoor het snel erg warm word. Deze heb ik daarom maar een paar keer gebruikt en toen verkocht.

Ik heb een Hoppediz Marrakech gebruikt voor mijn jongste, het is een geweven doek die je vanaf geboorte kan gebruiken met veel verschillende knopen. [ img ]

Ik heb haar voor en achter op mijn rug veel gedragen totdat ze ongeveer een jaar was. Daarna zijn we een draagzak van Ergobaby gaan gebruiken, deze gebruiken we nu nog steeds af en toe, mijn dochter wordt bijna 3 jaar.
[ img ]

Op marktplaats en Facebook kun je veel vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 11:00 



 
Profiel   

Leuk! Ik draag mijn zoontje ook regelmatig. Enkel in geweven doeken, rekbare doeken zijn niet zo ons ding, dragers ook niet trouwens.

Mijn zoontje is nu bijna 14 maanden en hij vind het heel gezellig om gedragen te worden. Toen hij kleiner was droegen we vooral op de buik, maar nu vooral op de rug. Dan kan hij meer zien en ook qua gewichtsverdeling is het prettiger. De kinderwagen wordt hier enkel gebruikt door schoonmoeders in ieder geval, zelf gebruik ik hem zelden.

Doeken heb je voor ieder budget, van €20,- tot wel €8.000,-. De meeste mensen hebben als basis een maat 6, maar naarmate kindjes ouder worden en je meer knopen kunt gaan proberen worden een maat 4 en een maat 7 ook als fijn ervaren. Vaak begint men met een doek van 100% katoen. Easycare, dus makkelijk met kleine baby’s die wel eens spugen of een spuitluier hebben. Zelf ben ik groot fan van wol in mijn doekjes. Heerlijk zacht en draagkrachtig! Maar wel vaak handwas :P

Op Facebook zijn een groot aantal draaggroepen, algemeen, maar ook merk- of regiogeoriënteerd. Ook is Facebook de meest gangbare plaats om te kopen, verkopen en ruilen. Dragers kopen via Marktplaats wordt vaak afgeraden, er zijn een hoop zaken bekend met oplichting of namaakdragers. Vraag altijd het aankoopbewijs, en ga hem bij voorkeur zeg ophalen, als je toch via marktplaats wil kopen. Op Facebook is er toch net iets meer controle, mede omdat het een relatief kleine groep is waarbij iemand altijd wel iemand kent :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 11:08 



 
Profiel   

Er is een hk topic over draagdoeken.

Heb er zelf 5. En daarnaast een paar dragers :)
Allemaal geweven doeken omdat die langer te gebruiken zijn. En vanaf dat ik op de been was geknoopt :)
Gup gedragen tot 16 maanden en 15 kilo. Hij durfde niet op mijn rug dus toen gestopt ivm zwangerschap.

Yaro en little frog en pure baby love zijn fijne merken om mee te beginnen.

Zou een consult boeken bij een erkend consulent en daar verschillende proberen.
Mocht je in de buurt van Amsterdam wonen dan ben je van harte welkom om te voelen en te proberen.

Zijn een paar winkels met een flink assortiment doeken en dragers. Oa Musjes in Gronibgen. Dragen en zo in Weert. Teuntjes in Amsterdam. Draagkracht in Utrecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 11:17 



 
Profiel   

Hier een meisje van bijna 3 die af en toe nog in de drager gaat :j Ik heb nog 3 doeken liggen in de hoop dat <3 Maar we zien wel hoe het leven loopt.. Met een peuter vind ik de drager makkelijker omdat ze daar sneller in en uit is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 12:21 



 
Profiel   

Ik heb ook een doek, ik heb een Aya Sling. Er zijn idd diverse Facebook groepen met een hoop aanbod en informatie, vaak kun je daar ook wel wat lenen om te proberen. Dochter is nu 1, dragen blijft heerlijk!


[ img ]

Ik heb een twist van Diens Dragers in bestelling staan, das nog even afwachten hoe die gaat bevallen.


Laatst bijgewerkt door manonutjuh op 28-04-18 13:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 12:57 



 
Profiel   

Ik heb een rekbare en een geweven bykay. Vind het wel fijne doeken.
Heb gedragen vanaf kleins af aan tot het eerste jaar ongeveer, toen wilde hij niet meer. Heb nu ook een drager voor op de rug, maar nu hij zelf kan lopen wil hij al helemaal niet meer gedragen worden of in een kinderwagen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 12:57 



 
Profiel   

Hier een stuk of 12 doeken.
Verschillende maten en blends.
Ik heb tot 2 jaar gedragen. Inmiddels bijna uitgerekend van nr 2.

Mocht je in de buurt wonen ben je altijd welkom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 13:06 



 
Profiel   

Ik heb een Vatanai draagdoek. Heerlijk dun, niet rekbaar. Ik heb jammer genoeg niet zoveel gedragen. Hier in de buurt leeft het ook niet echt, en ik heb altijd het gevoel gehad dat het niet goed ging. Beide kindjes waren altijd erg onrustig in de doek, maar ook in de Storchenwiege die ik had.
Ik weet niet hoever je ervoor wikt/kunt reizen, maar je bent van harte welkom om eens te proberen, als je wilt. Ze zijn beide ook te koop, evt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 13:08 



 
Profiel   

Jaaaa draag verslaafd helaas zijn mijn jongens te groot en is dragen binna over en staat een groot deel te koop!
Pinknova ocean morning kiss maat 6 katoen linnen heerlijk zacht en luchtig voor de zomer
Kokadi stars maat 7 prutsmuts kon ik ook alle rugknopen mee
Pink nova polaris posidon
Didimos stars maat 5 en rs

Dragers ll pustasch lace baby drager
En een zelf gemaakte van mama merel met kusjes woon je in de buurt welkom om te testen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 13:36 



 
Profiel   

o0eefje0o schreef
Jaaaa draag verslaafd helaas zijn mijn jongens te groot en is dragen binna over en staat een groot deel te koop!
Pinknova ocean morning kiss maat 6 katoen linnen heerlijk zacht en luchtig voor de zomer
Kokadi stars maat 7 prutsmuts kon ik ook alle rugknopen mee
Pink nova polaris posidon
Didimos stars maat 5 en rs

Dragers ll pustasch lace baby drager
En een zelf gemaakte van mama merel met kusjes woon je in de buurt welkom om te testen


Zit graag meer info willen over wat je te koop heb via pb

Dank dames voor de tips! Helaas wonen jullie niet in de buurt. Alleen keet komt in de richting maar is nog steeds een stuk. (kom uit hoogwoud, vlak bij hoorn/Heerhugowaard)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 13:52 



 
Profiel   

Eefje, ik ken iemand die hard op zoek is naar PN OMK! Mocht je serieus willen verkopen, wil je me dan een pb’tje doen? O:)
En welke is je andere PN? Die ken ik niet..

Mijn halve ‘stash’ bestaat uit PN :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 13:54 



 
Profiel   

Ik heb geen draagdoek gehad die je zelf kan knopen maar een draagzak van Babybjorn, makkelijk in gebruik en in aanschaf ook niet zo heel duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 14:23 



 
Profiel   

Jackie82 schreef
Ik heb geen draagdoek gehad die je zelf kan knopen maar een draagzak van Babybjorn, makkelijk in gebruik en in aanschaf ook niet zo heel duur.



Deze worden afgeraden tegenwoordig ivm de houding van de rug en heupjes.
Betere alternatieven die ook niet duur zijn zijn bijvoorbeeld marsupi of bondolino.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 14:26 



 
Profiel   

Kunnen wel eens afspreken hoor.
In Alkmaar zit ook een winkeltje met doeken en dragers trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 14:27 



 
Profiel   

Ik heb heel veel doeken gehad, eerst rekbare en daarna geweven doeken. Mijn mooiste was een artipoppe, geweldigste doek die ik ooit gehad heb.
Mijn kindjes draag ik nu niet meer helaas, de jongste wordt volgende week 4. Ik mis het echt.
Ben zelf gaan dragen omdat ik een huilbaby had, maar in de doek was ze perfect en sliep van voeding tot voeding, uit de doek deed ze niks dan huilen.
Ik heb mijn jongste op de buik gedragen toen ze jong was, en daarna nog lange tijd in de double Hammock op mijn rug.

In het begin kun je een lekkere katoenen doek nemen, neem er eentje die lekker luchtig is voor in de zomer die eraan komt, eventueel met linnen. In de winter is je kindje wat groter en kun je ook een blend proberen die warmer en steviger is. Hoe steviger je doek is, hoe beter geschikt voor grotere kindjes. Mijn toen 3 jarige kon ik prima in mijn enorm dikke en stevige artipoppe dragen, maar voor baby's was deze echt niet geschikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 14:58 



 
Profiel   

Ik draag ook. Oudste later pas mee begonnen en voornamelijk in een drager (ergnonomische) en jongste beide doek en drager. Oudste draagd mijn man nog wel eens voor mij te zwaar ze is 4 jaar wel licht gewicht net 14 kilo. Jongste draag ik sinds kort op de rug en ben nu hard aan het oefenen met de doek.

Mijn tip is wel probeer zo veel mogelijk wat jij fijn vind. Ik heb nu pas een fijne drager en doek gevonden en heel veel dragers en doeken verder. Moet ze nog te koop zetten, maar door tijdgebrek lukt dit niet op het moment.

Ik draag nu met een emaibaby drager en een pink nova kiss met alpaca wol er in. En de oudtse word gedragen in een tula totler, al is die wat te klein nu en overwegen misschie een pr school van ander merk, maar zo heel vel dragen we haar niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 15:18 



 
Profiel   

Oke dat wist ik niet maar heb dat ook nog niet eerder gehoord, en de baby is tevreden en lekker rustig als ik haar daarin draag, en ik heb een beperking aan mijn arm en schouder waardoor een draagdoek die je moet knopen voor mij alleen maar lastig zou zijn.

En hiervoor had ik 1 van Chicco dacht ik, maar deze bevalt mij veel beter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 15:34 



 
Profiel   

Ik vind little frog niet fijn. Wordt erg stijf na een paar keer wassen. Met mn Hoppendiz heb ik dat niet dus die vind ik veel fijner.

Maar mn favoriete doek is mn Girasol
https://dragenenzo.nl/shop/draagdoeken/ ... rn-lights/

Mn zoon wil inmiddels niet meer gedragen worden en alle doeken heb ik verkocht, maar de Girasol (oke en 1 Hoppendiz) heb ik toch gehouden voor als we een dagje weg gaan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 15:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 122 [ 3035 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 122  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen