Draagdoek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:31


Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:16

Dani, ik heb voor de snelle upjes een half buckle laten maken en nr 2 is ook onderweg. Die vind ik ideaal als ze er ff snel of erin eruit moet :D

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:20

Is die ook fijn voor langer of echt alleen korte stukjes? En kan je 'm misschien donderdag meenemen? :D

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:58

Als iemand in Den Haag een doek zoekt, ik heb nog wel wat liggen :o

Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:51

Ooooh jij gaat ook mee! Ik zat al te denken, wie is dat nou weer? :+ Ja, ik neem hem donderdag mee. Ik vind hem zeker prettig voor de langere stukken. Prettiger dan de ruck.

Tink89
Berichten: 2934
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:29

Heeft er iemand in de buurt van Tilburg of Breda een ringsling die ik een dagje mag proberen? Wil er graag eentje aanschaffen, maar weet niet of het echt iets voor mij is. Draag nu met de ergobaby adapt, toen prul kleiner was met de mei tai van bykay.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:15

Ik ga hier even meevolgen, zwanger van de eerste, en heb nog alle tijd van de wereld, maar mij lijkt dragen zoveel fijner dan altijd maar die maxicosy of buggy.

Tink89
Berichten: 2934
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 18:00

Seltje schreef:
Ik ga hier even meevolgen, zwanger van de eerste, en heb nog alle tijd van de wereld, maar mij lijkt dragen zoveel fijner dan altijd maar die maxicosy of buggy.


Je bedoelt wandelwagen, een buggy is pas voor als ze groter zijn :) en ik vind het vooral fijn dat ik het allebei heb, zeker toen het zo bizar warm was.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 19:14

Maxicosi is alleen voor in de auto. Hoewel sommigen er idd ook hele wandelingen mee maken :P

Maar dragen is zeker fijner ja :j Maar ik wissel vooral af. Idd met die hitte is dragen echt niks.

Hoewel ik eigenlijk wel merk dat als ik een dag heel veel gedragen heb ik ‘s avonds een soort van ‘overprikkeld’ voor aanrakingen ben ofzo. Ik kan er dan niet goed meer tegen als er iemand aan me zit en wil gewoon even ‘zelf’ zitten. Ook knuffels van mn man kan ik dan echt niet meer hebben.
Herkennen mensen dat? Dat je dan gewoon ‘aanrakingsmoe’ bent ofzo?

manonutjuh

Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 19:21

Ik kwam laatst de term touched out tegen verootjoo. Ik herken het wel idd.

Gefeliciteerd seltje!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 19:42

Ik ken het fenomeen ook. Als de kinderen dan tegelijk aan het klimmen zijn op me, kan ik soms helemaal kriegel worden

Tink89
Berichten: 2934
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:11

Ik ken het ook ja.

En de maxi cosi kan ook prima in het karretje in de winkel enzo. Best heel handig dan, zeker met een base eronder. Beter dan knopen in de stromende regen op een parkeerterrein.

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:10

Seltje schreef:
Ik ga hier even meevolgen, zwanger van de eerste, en heb nog alle tijd van de wereld, maar mij lijkt dragen zoveel fijner dan altijd maar die maxicosy of buggy.


Gefeliciteerd :)
Bij de eerste deed ik nog fifty fifty. Maar de 2e heb ik echt maar 2x 10 minuten in een kinderwagen gehad. Verder altijd in de draagdoek. En in de auto natuurlijk in de maxicosi.
Ben benieuwd hoe het nu met de derde gaat.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:31

Tink89 schreef:
Ik ken het ook ja.

En de maxi cosi kan ook prima in het karretje in de winkel enzo. Best heel handig dan, zeker met een base eronder. Beter dan knopen in de stromende regen op een parkeerterrein.


Oh ja.
Ik ga nooit meer naar een winkel met kind eigenlijk :')

Touched out ff gegoogled, ja dat precies dus ja. Heb het ook na een avondje clusteren of regeldag. Als dan de oudste of m’n man ook nog aan m’n lijf wil kan ik daar echt niet meer tegen :\

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:35

Ik ken het ook, en daar hoef ik zelfs niet voor gedragen te hebben persee. Zoontje is zo (fysiek) aanhankelijk en ik kan dat meestal echt wel goed hebben. Alleen tegen de avond kan ik aanrakingen van mijn man daar nog bij echt niet meer verdragen :(:)
Al 15 maanden zit er precies altijd wel iemand aan mijn lichaam pfieuw.

Gefeliciteerd Seltje!
Hier had ik een heel mooie vintage wandelwagen gekocht al aan het begin van mijn zwangerschap. Zoontje heeft er 1x welgeteld twee minuten in gelegen en dat vond hij alles behalve fijn! En dat ding was zo onhandig. Dus direct weer verkocht en sindsdien gaan wij dragend het leven door. <3

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 09:43

Hier ook dat gevoel van touched out wel herkenbaar.
Soms is het gewoon even klaar.
Vooral einde van de dag. Als je moe bent, in de ratrace van de avond/eten/naar bed zit. Zeker de oudste wil dan gewoon continu op of aan mij hangen terwijl de jongste ik dan vaak in de doek heb of rondtil.
Probeer het haar dan wel even uit te leggen dat mama nu even teveel heeft geknuffeld, maar dat na het eten en Sophie slaapt zij even bij mij op de bank mag liggen. Dat gaat ze steeds beter accepteren.

VogeltjeM

Berichten: 3751
Geregistreerd: 31-12-07

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 10:59

Hier een plakbaby van 3 weken oud, ik herken het nu al :')

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:41

O ja dat heb ik ook idd... los van of ik wel of niet veel gedragen heb. Voel ik me af en toe best rot over richting man want die kan ik er dan echt niet ‘ook nog eens’ bij hebben, terwijl hij het goed bedoelt.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:43

Peppertree schreef:
O ja dat heb ik ook idd... los van of ik wel of niet veel gedragen heb. Voel ik me af en toe best rot over richting man want die kan ik er dan echt niet ‘ook nog eens’ bij hebben, terwijl hij het goed bedoelt.


Yup dat laatste ken ik en voel me daar soms echt rot om

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:45

Oh ik ben zo blij dat ik niet de enige ben _/-\o_ En dat het dus best normaal is blijkbaar :P

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:04

Ik ga voor een draagzak! Verschillende gepast en de Emeibaby, half-buckle en custom full-buckle zaten alledrie fijn. Dus ik ga kijken of het lukt één van mijn doeken te ruilen. En dan ga ik even in een hoekje huilen omdat Oscar m'n handigste ruildoek is dus die zal wel weggaan.

VogeltjeM

Berichten: 3751
Geregistreerd: 31-12-07

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:15

Ik heb inmiddels ook een drager, van Ruckeli een Duits merk :) geschikt vanaf newborn tot en met rugdragen. Na de bevalling zijn mijn hersenen echt pap dus dit is wel zo makkelijk voor nu...

Afbeelding

Krijg zelfs mijn RS niet goed, laat staan een doek geknoopt -O- Ondanks al 2 consulten bij verschillende consulenten. Dus heb me er voor nu maar even bij neergelegd. Kraamdementie ipv zwangerschapsdementie..

_Siri
Berichten: 677
Geregistreerd: 14-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:19

Dani schreef:
Ik ga voor een draagzak! Verschillende gepast en de Emeibaby, half-buckle en custom full-buckle zaten alledrie fijn. Dus ik ga kijken of het lukt één van mijn doeken te ruilen. En dan ga ik even in een hoekje huilen omdat Oscar m'n handigste ruildoek is dus die zal wel weggaan.


Nooooh Oscar! Zo zonde!
Kun je daar geen drager van laten maken? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:37

_Siri schreef:
Dani schreef:
Ik ga voor een draagzak! Verschillende gepast en de Emeibaby, half-buckle en custom full-buckle zaten alledrie fijn. Dus ik ga kijken of het lukt één van mijn doeken te ruilen. En dan ga ik even in een hoekje huilen omdat Oscar m'n handigste ruildoek is dus die zal wel weggaan.


Nooooh Oscar! Zo zonde!
Kun je daar geen drager van laten maken? :D


Inderdaad dit!!
Mijn nieuwe half buckle is onderweg naar huis. Zou gister aankomen maar post nl laat het weer afweten. Hopelijk morgen dan. De app zegt nog steeds gister :+

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:39

Ja maar dat kost geld en dan moet ik zo lang wachten. :')