Draagdoek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:45

Ja dat is zo inderdaad :P

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 13:38

Vraagje.

Ik de tula free to grow. Op stand twee was er niet echt ondersteuning van knie tot knie. Maar op de grootste stand zagen haar beentjes eruit of ze afgekneld werden en er geen bloed meer door stroomde.
Kan dit überhaupt? Of doe ik iets anders verkeerd?

Tink89
Berichten: 2937
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 14:06

Fee_ schreef:
Vraagje.

Ik de tula free to grow. Op stand twee was er niet echt ondersteuning van knie tot knie. Maar op de grootste stand zagen haar beentjes eruit of ze afgekneld werden en er geen bloed meer door stroomde.
Kan dit überhaupt? Of doe ik iets anders verkeerd?


Het kan hoor, dat ze er net tussenin zit. Dan nog even in stand 2. 3/4 van het bovenbeen is ook nog voldoende ondersteuning.

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 14:08

Verkopen duurt waarschijnlijk langer Dani := en met een conversie heb je wel precies de zak die jij het mooiste vind <3

_Siri
Berichten: 677
Geregistreerd: 14-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 14:08

Dani schreef:
Ja maar dat kost geld en dan moet ik zo lang wachten. :')


Dat is waar :')
Maar van Oscar weg doen krijg je eeuwig spijt! Beste doek ooit <3

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 14:35

Fee_ schreef:
Vraagje.

Ik de tula free to grow. Op stand twee was er niet echt ondersteuning van knie tot knie. Maar op de grootste stand zagen haar beentjes eruit of ze afgekneld werden en er geen bloed meer door stroomde.
Kan dit überhaupt? Of doe ik iets anders verkeerd?


Op stand 2 zetten en dieper over de band laten zakken. :)

Appeltje00

Berichten: 5013
Geregistreerd: 28-09-09

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 17:07

Bedankt allemaal voor het aanbod om een doek te lenen. Heb er toch een gekocht en m’n zoon vindt het heerlijk. Nog wel even goed oefenen. We hebben de Little frog merino bazzite.

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 17:32

Bedankt voor de tips, dames!

Emoe
Berichten: 728
Geregistreerd: 11-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 20:37

Hoi allemaal!
Ik heb even een vraagje. Ik had voor onze oudste dochter (nu anderhalf) de bykay click carrier. Fijn ding en makkelijk in gebruik, maar voor m'n zoontje van 2 weken oud vind ik m niet fijn, beentjes zitten veel te wijd. (Al zou het officieel moeten kunnen.) Nu heb ik een ringsling gekocht ook van bykay. Maar ik krijg m er niet zo lekker in voor m'n gevoel. Zouden jullie even mee kunnen kijken en aan de hand van de foto's misschien tips kunnen geven?Afbeelding
Afbeelding
Voor mijn gevoel hangt z'n hoofdje te scheef, of hoort dit gewoon zo? Ben niet gewend om schuin te dragen. Ik heb de band overigens nu verder over m'n schouder/arm getrokken.

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 20:48

Hij zit nu een beetje tussen twee houdingen in. Ringsling kun je gebruiken voor de komma houding, met twee pootjes een kant op en het hoofdje aan de kant waar de ringen niet zitten. Of rechtop, wat je hier geloof ik probeert. Ter ondersteuning van het hoofd zou ik het overgebleven stuk doek onder het stukje doek draaien. Kindje rechtop tegen je aan, en vooral het middendeel strakker trekken. En de k knietjes hoger, echt links en rechts van je nemen. Dan kan de onderste 'regel' van de sling meer onder zn billen getrokken worden, tussen jouw buik en het zijne/hare in. Dat kun je ook aantrekken zodat t op zn plek zit. Kwestie van oefenen.

Btw kopje met een wang tegen je aan is zeker niks mis mee, dan kunnen ze ook goed vrij ademen.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 20:50

Kommahouding is niet de bedoeling in een ringsling :n dat wordt heel sterk afgeraden ivm zuurstofblokkades.

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 20:52

Keet schreef:
Kommahouding is niet de bedoeling in een ringsling :n dat wordt heel sterk afgeraden ivm zuurstofblokkades.


Als je het goed in de gaten houdt... Vind ik wel mee vallen dus, je kunt koppie ook bij kommahouding 'boven water' houden hoor. Ik voed ook wel eens in de ringsling bv.

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:05

Citaat van "ikdraagjeverder"

Draag je kindje ook nooit in de ‘kommahouding’, liggend in een draagzak of draagdoek. Dit wordt afgeraden, omdat je kindje in deze houding in ademnood kan komen en ook niet de juiste lichamelijke ondersteuning krijgt.

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:14

Ik snap de redenering. Maar komma houding doe je nooit uren achter elkaar, puur bij voeden oid. Ook voor je eigen rug, vergelijkbaar met op de heup dragen.
Vandaag nog in komma houding gedragen, weliswaar in een omgebouwde front cross.carry knoop (ald ik de term goed heb), maar weinig verschil met ringsling. Bij voeden in slaap gevallen, en zo kon meneer nog een half uurtje langer tukken.

Vast niet volgens het boekje. Soi.

Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:44

Kommahouding zou ik ook echt niet aanraden in verband met de bovenstaande redenen.
Tukken kunnen baby’s trouwens ook heel goed rechtop in een veilige houding in de doek dus daar hoeven ze zéker niet voor te liggen :)

Ik heb ook een ByKay rs gehad en kon er echt niet mee overweg. Kon hem amper aanspannen. Heb daarna een Maisaa ringsling met linnen geprobeerd en dat ging echt heel goed. Daarna nog meerdere ringslings gehad/geprobeerd en die gingen ook allemaal prima. De ByKay die ik had was gewoon niet mee te werken :)

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:47

Swartbeessie, dat jij dat doet en voor jouzelf oke vindt, is prima. Maar het wordt niet zomaar afgeraden en het is dus niet verstandig om het op deze manier te benoemen of zelfs aan te raden aan anderen.

Emoe, is het voor jouw kleintje niet fijner om de beentjes nog in de doek te knopen? Mijn tweewekertje zit nog echt in de kikkerhouding met haar voetjes.
Een goede nekrol kan ook helpen ze wat meer te ondersteunen.

Emoe
Berichten: 728
Geregistreerd: 11-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:49

Bedankt voor de reacties. Komma houding zal ik wel niet proberen dan, lijkt me toch geen fijn idee.

Anoniem schreef:
Kommahouding zou ik ook echt niet aanraden in verband met de bovenstaande redenen.
Tukken kunnen baby’s trouwens ook heel goed rechtop in een veilige houding in de doek dus daar hoeven ze zéker niet voor te liggen :)

Ik heb ook een ByKay rs gehad en kon er echt niet mee overweg. Kon hem amper aanspannen. Heb daarna een Maisaa ringsling met linnen geprobeerd en dat ging echt heel goed. Daarna nog meerdere ringslings gehad/geprobeerd en die gingen ook allemaal prima. De ByKay die ik had was gewoon niet mee te werken :)


Het is inderdaad wat lastig aan te spannen. Als ik erop let dat de doek niet 'dubbel' door de ring gaat kan ik m wel strak trekken. Maar het gaat niet heel gemakkelijk inderdaad. En de stof is stug, wat ik wel prettig vindt want daardoor ook meer ondersteuning, maar ook lastig om goed om te doen daardoor.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:51

Kan het niet goed zien op de foto, maar heb je in het nekje ook een rolletje gemaakt met een spuugdoekje oid? Als je die in de bovenkant van de doek rolt heb je een mooi nekrolletje en daar heeft hij dan ook weer wat meer steun aan.

Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:56

Emoe, een stugge doek betekent zeker niet meer ondersteuning hoor :) maar kan mij voorstellen dat dat voor jou zo voelt.
Probeer nog even om de knietjes iets meer omhoog te knopen zodat er een iets bollere houding komt. Ik doe dat zelf meestal door de onderste baan goed richting het buikje te trekken en die baan dan extra aan te spannen.

Emoe
Berichten: 728
Geregistreerd: 11-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 22:02

verootjoo schreef:
Kan het niet goed zien op de foto, maar heb je in het nekje ook een rolletje gemaakt met een spuugdoekje oid? Als je die in de bovenkant van de doek rolt heb je een mooi nekrolletje en daar heeft hij dan ook weer wat meer steun aan.


Nee dat heeft hij niet, maar dat is wel een goede tip inderdaad, dankjewel! Morgen maar eens uitproberen!

Yalou ik snap dat dat niet per definitie zo is. Maar als hij eenmaal goed zit dan blijft het ook goed zitten bedoel ik. En in het nekje zit dit voor m'n gevoel steviger maar weet niet of dat echt zo is.

Ik had m vanavond met wandelen in een rekbare draagdoek (toevallig ook van bykay) maar voor m'n gevoel te weinig steun in de nek. Maar zal ook daarin eens proberen om er een doekje in te rollen!

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 22:22

Ja bij newborns zonder nekstabiliteit altijd doekje erin rollen voor extra stevigheid :) dat rolletje zit dan tot net onder de oortjes, lekker hoog in het nekje.

Mijne is nu 4mnd en doe het nog steeds, zit veel lekkerder voor ze.

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 22:23

Te weinig steun in een rekbare doek herken ik wel. Was voor mij toen zelfs reden om te stoppen met dragen. 't lukte gewoon niet.
Nu weet ik dat het echt goed strak mag, wellicht kan jij 't ook nog strakker doen?

Over de bykay RS hoor ik idd vaker dat aanspannen lastig gaat. Wellicht kun je een consult nemen voor wat tips en tricks.

Overigens word voeten in doek ook niet aangeraden, liever voetjes naar buiten. Fijne aan een RS is ook dat je geen knoop hebt tussen de beentjes, dus ze hoeven niet gespreid te zitten.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 22:59


singa

Berichten: 739
Geregistreerd: 12-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 06:26

Hier is dochter (13 weken) ook nog steeds geen vriendjes kunnen worden met de RS. Met de draagdoek ook niet overigens. Wanneer ik haar wil installeren blijft ze zich maar overstrekken, waardoor haar bekken verkeerd kantelt, ik haar zitje en bijgevolg haar knietjes maar niet goed krijg en haar rug veel te recht is.

Ze heeft nog steeds behoorlijk veel last van krampjes. Ik ben al op dieet wat betreft koemelk, soja en ei (eerder ook nog tarwe). Het is gelukkig wel al stukken beter t.o.v. een week of 6 geleden, maar we zijn er nog niet helemaal. Ook haar reflux wordt nog niet behandeld, kinderarts wilde eerst intoleranties aanpakken om te kijken of deze misschien de oorzaak hiervan zijn.

Ik zou het zo fijn vinden om haar al dragend door de moeilijke momentjes te helpen, maar zeker op die momenten is het onmogelijk om haar deftig te kunnen vastknopen. Ik heb al vanalles geprobeerd: héél veel tijd nemen en haar tussendoor steeds troosten, eerst de onderste baan aanspannen, even gewoon doorbijten en wachten tot ze rustig wordt en dan corrigeren,...

Draagconsult en afspraak bij de osteopaat staan gepland, hopelijk haalt dat iets uit.

Hier is één van de weinige keren dat ik haar wel een beetje fijn erin had (denk ik):

Afbeelding

Tips zijn altijd welkom!

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 06:38

Voeten in de doek wordt inderdaad afgeraden, maar je mag nooit een newborn forceren de beentjes verder te spreiden. Bij sommige pasgeboren kindjes kun je niets anders dan dragen terwijl ze nog in de kikkerhouding zitten en dus met de beentjes in de doek. Je moet er dan wel extra alert op zijn dat ze vaak nog iets lager in de doek gaan zakken.