Draagdoek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 21:56

Zo jong ook al pepper? Ik dacht daar ook wachten tot ze zelfstandig kunnen zitten?

MaritB

Berichten: 8638
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 22:22

Nee, in de ruck vanaf newborn. Indien je ervaring hebt lijkt me.

Met mijn 3 maander durf ik t nog niet. 1x geprobeerd, kan er niet goed bij en zij huilde erg.

Heb mn oudste heel veel in de ruck gedragen vanaf 7 maanden tot 13 maanden sowieso. Ben pas begonnen toen hij 7 maanden was met doeken

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 00:04

In een ssc mag je toch al vanaf geboorte rugdragen? Of het fijn is, is een tweede. Zo'n bungeltje draag ik persoonlijk liever voorop.

Met een geweven doek raad men wel aan een enkellaags knoop te gebruiken, zoals de ruck, totdat je kindje zelf kan gaan zitten. Dat heeft met de rompbelasting te maken. Als een kindje dat kan, kunnen meerlaagse knopen.

Een bevriend consulent zei me destijds dat het handig is uiterlijk met een maand of vier te beginnen met rugdragen. Dan zijn kindjes nog niet zo beweeglijk dat ze moeilijker te knopen zijn en ze accepteren het rugdragen gemakkelijk.

Toevallig dat ik Karlijn gisteravond voor het eerst achterop zwierde. Moest pannenkoeken bakken en zij was moe. Ze vond het erg leuk en sliep ook al snel een lekker dutje <3


Afbeelding

MaritB

Berichten: 8638
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 00:31

Grappig dat advies. Mijn 7 maander toen was prima te knopen. Nu met 2,5 niet meer trouwens.

Maar mijn dame van 3 maanden, pfoe. Die strekt zo vreselijk. Niet te doen en ze is zooooo klein, kan er gewoon niet bij.

Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:18

Hier met 4 maanden begonnen met rugdragen met de ruck maar poppetje was zo klein dat ik amper bij haar kont kwam om te zekeren en dergelijke. Sinds ze een maand of 8 is droeg ik haar vaker op de rug (toen kon ze zelfstandig gaan zitten en kon ik de draagzak gebruiken) en kan nu pas zeggen met bijna 1,5 jaar dat ik het rugdragen onder de knie heb zonder veel te moeten prutsen.

Er schijnen wat draagzakken te zijn waarbij je zo’n kleintje wel kan rugdragen zonder dat ze zelfstandig hoeven te kunnen zitten, maar daarbij moet je wel een consulent vragen. Heeft te maken met de hoogte waarop de kleine hoort te zitten in verband met de bolling van de ruggen.

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:48

Heeft idd met de hoogte te maken, maar ook wel een beetje met het feit dat ze weinig rompstabiliteit hebben en een ssc open is aan de zijkant. Bovendien kun je je kindje op de rug niet zo goed in de gaten houden als op je buik, bijvoorbeeld als ze in slaap vallen en daardoor ietsje inzakken qua houding.
En een ssc is vaak stugger, omdat het meerdere lagen stof zijn, dus dan wordt het vaak al vergeleken met meerlaagse knopen.

Ruck mag vanaf de geboorte idd, maar vind ik ook een uitdaging met de echte ukjes. Dat ze wel hoog genoeg zitten, maar dat je vervolgens met je T-Rex armen niet meer bij zijn/haar billen kan 8)7

Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:52

Ik heb heel gek gedaan. Ik heb net een nieuwe Woven Wings draagdoek besteld <3 nu maar hopen dat hij snel binnen is!

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 14:36

Heel gek gedaan noemt ze dat _O- Je hebt alleen maar een godsvermogen uitgegeven aan een prachtige doek <<) :):)
Ben wel erg benieuwd!

Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 15:31

Dat is gewoon een halve maand salaris _O-

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 15:45

Anoniem schreef:
Dat is gewoon een halve maand salaris _O-


Uhm, ik vind ze online nieuw voor 235 pond. Als ik daar een halve maand voor moet werken, kap ik ermee hoor ;-)

Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 15:49

Dat klopt en dat is inderdaad mijn halve maand salaris := En dan? Niets verdienen, terug bij mijn ouders gaan wonen om woonkosten te besparen en leven op lucht? _O-

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 15:53

Ik verdien ook niet zoveel meer hoor, nu ik nog maar twee dagen werk! En afhankelijk van wat je doet en hoeveel je werkt kan dat nog best heel aardig verdiend zijn. Er staat verder geen info bij, dus hoe kun je daar nou een conclusie uit trekken? :=

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 15:57

Welke heb je besteld Yalou? Wat tof! Had je geen geduld voor tweedehands? :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 16:25

Britt schreef:
Ik verdien ook niet zoveel meer hoor, nu ik nog maar twee dagen werk! En afhankelijk van wat je doet en hoeveel je werkt kan dat nog best heel aardig verdiend zijn. Er staat verder geen info bij, dus hoe kun je daar nou een conclusie uit trekken? :=


Dit. Wie zegt dat ik fulltime werk := misschien werk ik maar een halve dag per week, dan is €600 in de maand best veel :')

Dani, hij is in September pas uitgebracht dus er zijn nog geen tweedehandsjes van! Ik heb I Wanna Dance with Somebody besteld <3


Afbeelding

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 16:28

Wauw! Die vind ik ook echt bij jou passen! :j Ik vind het zo jammer dat ik het rugdragen met doeken niet voor elkaar krijg, gebruikt nu alleen nog de draagzak.

MaritB

Berichten: 8638
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 16:30

Tink89 schreef:
Anoniem schreef:
Dat is gewoon een halve maand salaris _O-


Uhm, ik vind ze online nieuw voor 235 pond. Als ik daar een halve maand voor moet werken, kap ik ermee hoor ;-)



En wat moeten we met deze informatie?

Iedereen zn ding, sommige werken ook gewoon voor de fun he ;)


Het is echt een amazing doek Yalou!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 16:33

Dani schreef:
Wauw! Die vind ik ook echt bij jou passen! :j Ik vind het zo jammer dat ik het rugdragen met doeken niet voor elkaar krijg, gebruikt nu alleen nog de draagzak.


Welke draagzak heb jij uiteindelijk nu? :D

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 16:37

Lennylamb Toddler. Daarvan wist ik dat 'ie goed past en ik had geen zin om te zoeken naar een consulent met alle draagzakken die ik zou willen vergelijken. :P Half-buckle had ik fijner gevonden maar vriend gebruikt deze ook.

Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 16:51

LL vind ik ook erg fijn. Heb de baby variant gehad, zat echt verrukkelijk, maar zoooo veel bandjes dat ik er gek van werd Haha.

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:04

Wat een gave doek Yalou!

Dani, ik krijg R pas sinds deze week in de ruck geknoopt. Eindelijk. Wie weet lukt het bij J ook nog eens. ;)

Half buckle ga ik ook nog maar eens naar kijken, zeker als er een tweede kleine bij zou komen.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 22:03

Ik heb mijn oudste tijdens mijn zwangerschap als oefenmateriaal gebruikt voor de Ruck en nu gaat ie best goed!

Het op de rug krijgen leek me het meest lastig. Maar door dit filmpje ging bij mij de knop om en ging het ook opeens redelijk makkelijk: https://youtu.be/YOZtrETPflw

Gave doek Yalou!

Ik heb de afgelopen dagen voor t eerst mijn draagjas een paar keer gebruikt. Met eentje op mijn rug ook een hele tijd zitten bedenken hoe ik dan in hemelsnaam die jas aankreeg. Maar tis gelukt. Op de peutermanier **\O/**


Afbeelding

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 07:28

Sorry hoor jongens, ik verwachtte door de post een doek van 800 euro ofzo, echt heel erg veel geld ofzo. Dus vond deze wel meevallen en was daar verbaasd over...

Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 08:05

Voor mij is het een hele hoop geld

MaritB

Berichten: 8638
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 08:19

Tink89 schreef:
Sorry hoor jongens, ik verwachtte door de post een doek van 800 euro ofzo, echt heel erg veel geld ofzo. Dus vond deze wel meevallen en was daar verbaasd over...



Zo tactisch als een stoeptegel?

Joh het is toch niet nodig om er iets over te zeggen. We hebben niet allemaal dezelfde inkomens en voor de 1 is t wel heeeel veel geld, voor jou blijkbaar niet.



Yalou echt heel gaaf! Ik denk echt dat je er geen spijt van gaat krijgen. En wij willen m met liefde indragen <3 :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 08:44

MaritB schreef:
Yalou echt heel gaaf! Ik denk echt dat je er geen spijt van gaat krijgen. En wij willen m met liefde indragen <3 :D


Dat gaat zeker gebeuren! Eerst zelf ff een weekje of twee en daarna magtie wel op reis :D