Rare afscheiding?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Rare afscheiding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 11:55

Hoi!

Ik weet niet goed hoe ik het moet noemen maar zal het zo goed mogelijk proberen te omschrijven.
Heb het mijn vriend gister verteld en verder nog met niemand over gehad, maar ben toch benieuwd. Ik heb de afgelopen 5 jaar een mirena gehad. In die 5 jaar heb ik 2 keer iets gevonden tussen mijn afscheiding. Een soort van half maantje ongeveer 2.5 cm groot wit en rubberachtig. Het was behoorlijk stevig en niet makkelijk kapot te krijgen. Ik ben vorig jaar met hevige buikpijn naar de huisarts geweest maar ik had geen soa, schimmelinfectie of iets anders raars en de mirena zat goed. ( na het verwijderen bleek dat de mirena helemaal vast zat in mijn baarmoeder wat dus pijn veroorzaakte) Er is een uitstrijkje gedaan maar ook die leverde niks raars op dus ben er wel gerust op dat het verder goed zit, maar ben toch wel beetje nieuwsgierig wat het is ook al is de laatste zo'n 2jaar terug.

Misschien dat jullie hetzelfde hebben gehad of er iets over weten.

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Rare afscheiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:34

Bedoel je geen cervix slijm? Dat kan er soms uitkomen in de aanloop naar een vruchtbare periode

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Rare afscheiding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 13:41

Het was echt 2x eeb half maantje. Wit en echt heel stevig niet slijmerig. Wel glad ecjt heel apart

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:47

:r
Waarom dacht ik bij de titel nog dat het om een nieuw type hek, een vreemd soort haag of een aparte schutting ging? En waarom moet dit zonder leeswaarschuwing open en bloot op internet?
:r

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 13:48

oomens schreef:
:r
Waarom dacht ik bij de titel nog dat het om een nieuw type hek, een vreemd soort haag of een aparte schutting ging? En waarom moet dit zonder leeswaarschuwing open en bloot op internet?
:r


Sorry daar had ik even niet bij stil gestaan....

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:49

oomens schreef:
:r
Waarom dacht ik bij de titel nog dat het om een nieuw type hek, een vreemd soort haag of een aparte schutting ging? En waarom moet dit zonder leeswaarschuwing open en bloot op internet?
:r


Aanstellen is ook een kunst :')

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:50

O my god precies wat hier boven genoemd wordt. Dit soort (privé) informatie had ik niet verwacht :oo

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:50

oomens schreef:
:r
Waarom dacht ik bij de titel nog dat het om een nieuw type hek, een vreemd soort haag of een aparte schutting ging? En waarom moet dit zonder leeswaarschuwing open en bloot op internet?
:r


Leek mij in het begin van de post al duidelijk waar het over ging, dat jij verder leest is toch jouw keuze? Komt nogal kleinzerig over zeg. Met bioloog als beroep kom je toch ook nogal wel eens wat dingen tegen of niet soms?

Verder geen 'tips' voor je TS. Misschien even naar de huisarts voor een doorverwijzing.

Bon_ita

Berichten: 401
Geregistreerd: 18-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:51

Het heet niet voor niks 'mensenwelzijn'. Zie niet in wat een haag of schutting met het welzijn van de mens te maken heeft, dus overdrijven is ook een vak.

Ik zou helaas niet weten wat dit kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:51

hoikimmmy schreef:
Het was echt 2x eeb half maantje. Wit en echt heel stevig niet slijmerig. Wel glad ecjt heel apart


Het feit dat je na 2 jaar hier nog een topic over opent doet mij vermoeden dat jij denkt dat het een foetus was, niet?

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 13:53

DeMolenhoek schreef:
hoikimmmy schreef:
Het was echt 2x eeb half maantje. Wit en echt heel stevig niet slijmerig. Wel glad ecjt heel apart


Het feit dat je na 2 jaar hier nog een topic over opent doet mij vermoeden dat jij denkt dat het een foetus was, niet?


Ja ik wilde eerder nooit kinderen maar nu wel en het maakte me toch een beetje bang.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:54

oomens schreef:
:r
Waarom dacht ik bij de titel nog dat het om een nieuw type hek, een vreemd soort haag of een aparte schutting ging? En waarom moet dit zonder leeswaarschuwing open en bloot op internet?
:r


Jij doet het zeker goed bij de vrouwen of toch niet? :D

Ts, ook ik kreeg het gevoel dat je je af vraagt of het een foetus was. Kan je er helaas geen antwoord op geven. Heb je het ooit aan de dokter gevraagd?

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:57

De volgende keer bewaren en aan de dokter laten zien. Daar zijn ze voor.
Afscheiding kan wel wat taai zijn soms maar hoe jij het beschrijft ken ik het niet. Toch kan het geen foetus zijn want met een Mirena spiraal kan het al niet in de baarmoeder komen dacht ik.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:59

Ik zou het ook aan je dokter vragen, een foetus heeft al best snel een herkenbare vorm trouwens (je kan het aantal cm en weken opzoeken op internet daar zijn wel schema’s van met tekeningen).

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 14:01

Suzanne F. schreef:
De volgende keer bewaren en aan de dokter laten zien. Daar zijn ze voor.
Afscheiding kan wel wat taai zijn soms maar hoe jij het beschrijft ken ik het niet. Toch kan het geen foetus zijn want met een Mirena spiraal kan het al niet in de baarmoeder komen dacht ik.


Ik durfde niet zo goed te bewaren ook om mijn vriend, maar nu ik het er met hem over gehad heb bewaar ik het een eventuele volgende x wel.
De mirena zorgt dat het slijm in de baarmoeder te dik word om in te nestelen geloof ik. Er is wel een kleine kans op buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
Maar heb ook geen pijn gehad of bloedingen.

Anoniem

Re: Rare afscheiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 14:09

Ik kan jou dan zeker aanraden om naar een gyneacoloog te gaan voor je aan kinderen begint voor een echo. Ik heb dit ook gedaan, gewoon om zeker te weten of ik geen cystes had, baarmoeder schoon was etc. Ik gok dat het gewoon heel taai slijm was. Geen zorgen maken :)

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 14:10

Bon_ita schreef:
Het heet niet voor niks 'mensenwelzijn'. Zie niet in wat een haag of schutting met het welzijn van de mens te maken heeft, dus overdrijven is ook een vak.

Ik zou helaas niet weten wat dit kan zijn.

Het subforum zie je er niet bij staan als je de titel op de voorpagina ziet langskomen. Op een paardenforum is een nieuw soort hek toch niet zo'n onwaarschijnlijk onderwerp? Wat er voor prut uit de punani komt lijkt mij een heel stuk minder geschikt om zo tijdens de lunch het internet op te slingeren. Dat soort informatie zou ik vooral met medische professionals delen als die er iets mee moeten, of met mensen die dicht genoeg bij je staan om dit soort intieme details mee te delen.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 14:17

oomens schreef:
Bon_ita schreef:
Het heet niet voor niks 'mensenwelzijn'. Zie niet in wat een haag of schutting met het welzijn van de mens te maken heeft, dus overdrijven is ook een vak.

Ik zou helaas niet weten wat dit kan zijn.

Het subforum zie je er niet bij staan als je de titel op de voorpagina ziet langskomen. Op een paardenforum is een nieuw soort hek toch niet zo'n onwaarschijnlijk onderwerp? Wat er voor prut uit de punani komt lijkt mij een heel stuk minder geschikt om zo tijdens de lunch het internet op te slingeren. Dat soort informatie zou ik vooral met medische professionals delen als die er iets mee moeten, of met mensen die dicht genoeg bij je staan om dit soort intieme details mee te delen.


Moet je die mensen wel hebben. Mijn Huisarts is ook niet de leukste.

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Re: Rare afscheiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 14:23

Hij hoeft ook niet leuk te wezen, als hij maar goed in zn vak is en je kan helpen, toch? ;)
Zou gewoon even heen gaan, of een "online consult"? Dat doet mijn huisartsenpost ook, is heel handig als je niet per sé erheen hoeft maar gewoon een vraag hebt.. :j

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 14:25

oomens schreef:
:r
Waarom dacht ik bij de titel nog dat het om een nieuw type hek, een vreemd soort haag of een aparte schutting ging? En waarom moet dit zonder leeswaarschuwing open en bloot op internet?
:r


Stel je niet zo aan zeg.. overdrijven is ook een vak.

TS: Ik heb de Mirena zelf nu bijna 3 jaar. En bij mn laatste "menstruatie" is er ook iets wits uitgekomen, soort hard slijm. Denk zelf gewoon verhard baarmoederslijmvlies. Merk wel dat ik de laatste tijd weer meer buikkrampen krijg, had ik voorheen niet. Ook de menstruatie begint heviger te worden. De eerste 2 jaar kon ik het niet echt menstruatie meer noemen. Kwamen een paar druppels uit.

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 14:28

Het helpt wel als je huisarts leuk is in de zin van: ik voel me prettig bij hem, kan mijn verhaal goed kwijt.
Maar ik zou werkelijk geen idee hebben wat het kan zijn. Tip van het bewaren zou ik ook doen. Hoop dat t niet meer voorkomt bij je eigenlijk :)

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 14:37

oomens schreef:
Bon_ita schreef:
Het heet niet voor niks 'mensenwelzijn'. Zie niet in wat een haag of schutting met het welzijn van de mens te maken heeft, dus overdrijven is ook een vak.

Ik zou helaas niet weten wat dit kan zijn.

Het subforum zie je er niet bij staan als je de titel op de voorpagina ziet langskomen. Op een paardenforum is een nieuw soort hek toch niet zo'n onwaarschijnlijk onderwerp? Wat er voor prut uit de punani komt lijkt mij een heel stuk minder geschikt om zo tijdens de lunch het internet op te slingeren. Dat soort informatie zou ik vooral met medische professionals delen als die er iets mee moeten, of met mensen die dicht genoeg bij je staan om dit soort intieme details mee te delen.

:')

Sorry van je lunch - ik hoop dat je geen smeerkaas op je boterham had.?

Waar gaat de wereld naar toe? Uit elke lichaam opening komt prut, de jouwe ook. Als men allemaal wat minder schaamte voelen over ons eigen lichaam dan bestonden dit soort topics ook helemaal niet meer.

Reacties als de jouwe maken die schaamte alleen maar erger.

Helaas geen advies TS. Als je je niet goed voelt bij je DA zou ik we een andere zoeken. Dit soort dingen moeten bespreekbaar zijn.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 14:40

Helemaal mee eens Fatcat. Het lijkt wel een taboe te zijn. Bah!!

Ik hoop dat je HA bedoeld ipv DA? :+

TS, gebruik je tampons trouwens?

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 14:42

_Dracarys schreef:
Ik hoop dat je HA bedoeld ipv DA? :+
:') Zit te veel op het paarden gedeelte van bokt.

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 14:47

Prut.. uit een vagina.. komop zeg... we leven in 2018! Wat een aanstel zeg....

Ik zou hierover contact opnemen met de huisarts, of even voor de gyn vragen. Die kunnen jou hier vast de juiste uitleg over geven!