Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 44 van de 107 [ 2666 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 107  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ik ben transgender

 
Profiel   

Is dat een discussie voor hier? :))

Ik vind het mooi om te zien welk effect 1 filmpje op de maatschappij heeft gehad. Iedereen steunt Nikkie, haar filmpjes worden overal bekeken, en positieve aandacht voor transgenderheid (is dat een woord?) en het jezelf mogen zijn.
Moet de video zelf nog wel zien. Maar hoor het continu op de radio etc :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 13:49 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Ik heb ook helemaal niks met make-up. Zie er het nut echt niet van in, slecht voor je huid ook. Mooie mensen hebben het niet nodig, en 'gewone' mensen (zoals ik) worden er niet opeens bloedmooi van.
Waarbij ik me afvraag waarom je in hemelsnaam 'mooi' zou willen zijn.


Waarom zou je niet mooi willen zijn? Leef en laten leven.

Ik ben gek op Nikki, heerlijk wijf is het. <3 *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 14:06 



 
Profiel   

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar make-up kan echt een hoop doen. Ook voor mannen.

Goed, je moet vervolgens niet schrikken als de make-up d'r af is, maar dat is een ander verhaal :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 14:09 



 
Profiel   

Ailill schreef
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar make-up kan echt een hoop doen. Ook voor mannen.

Goed, je moet vervolgens niet schrikken als de make-up d'r af is, maar dat is een ander verhaal :+


Altijd zwemmen op een eerste of tweede date toch? :+


Ik lees dit topic stil mee, en dankzij dit topic kwam ik erachter wie Nikki was en heb meteen toen dat filmpje gekeken. Wat een power heeft zij zeg! Echt knap hoe ze van een rotsituatie toch zo'n statement weet te maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 15:04 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Hilarisch, de mannen volgen Nikki een aantal vrouwen waaronder ik, heb te weinig met dat soort vrouwendingen en ik kende haar niet eens. Ik vind haar wel een bloed mooie vrouw, eerlijk is eerlijk. Daar kan ik niet aan tippen, maar dat vind ik niet erg.
Ik Ben ook trots op haar hoe ze de middelvinger letterlijk en figuurlijk heeft uitgedeeld, dat deed ze met heel veel klasse en stijl. Daar hou ik wel van om op die manier een statement te maken.



Wel grappig toch. Zo zie je maar weer dat de bekende hokjes vaak niet kloppen.

Gaat mij net zo make up ik heb geen idee hoe ik het er op moet doen. Trouwens bij het paardrijden vind ik het alleen maar onhandig blijft niks van zitten. En lange nagels ook een last bij de paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 19:07 



 
Profiel   

Ik heb toch nog wat te zeggen, een paar dagen geleden wist ik het niet te omschrijven.

Een angst die ik heb (die ik zeer overdrijf waarschijnlijk) is dat ik voor de rest van m'n leven "die transgender" zal zijn. In de familie dat het altijd het gesprek is, stalgenoten die het te weten krijgen en me anders gaan behandelen, hoe een baas het accepteerd als ik moet vertellen dat ik geopereerd word en waarom, eventuele partners die me misschien wel vermoorden als ik vertel transgender te zijn. En dan zie ik Nikkie. Een succesvolle vrouw die van haar kunst haar werk heeft gemaakt en dat mensen haar zien als gewoon Nikkie. Dat geeft me ergens zekerheid dat het, zelfs met mij, toch echt wel goed komt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 23:23 



 
Profiel   

vikawiek schreef
Ik heb toch nog wat te zeggen, een paar dagen geleden wist ik het niet te omschrijven.

Een angst die ik heb (die ik zeer overdrijf waarschijnlijk) is dat ik voor de rest van m'n leven "die transgender" zal zijn. In de familie dat het altijd het gesprek is, stalgenoten die het te weten krijgen en me anders gaan behandelen, hoe een baas het accepteerd als ik moet vertellen dat ik geopereerd word en waarom, eventuele partners die me misschien wel vermoorden als ik vertel transgender te zijn. En dan zie ik Nikkie. Een succesvolle vrouw die van haar kunst haar werk heeft gemaakt en dat mensen haar zien als gewoon Nikkie. Dat geeft me ergens zekerheid dat het, zelfs met mij, toch echt wel goed komt

Waarschijnlijk heeft alles wat je tot nu toe in je leven hebt meegemaakt, direct bijgedragen tot het vormen wie je nu bent. Logisch, je bent nog maar achttien! Maar dat betekent dat je het gevoel wellicht nog niet kent dat het leven doorgaat en bepaalde (grote, vormende) gebeurtenissen simpelweg op de stapel gaan van ervaring en je deze niet meer actief in je dagelijks leven meeneemt of betrekt. Met andere woorden: nu sta je er nog volop in, maar over pak 'm beet 5 jaar ben je omringd door mensen die niet eens weten dat je ooit anders dan Yoeri (leuke naam trouwens) hebt geheten. En in die tijd ben jij al een stuk meer gesetteld en ben je gewoon wie je bent.

Misschien zul je zelfs merken dat dit proces een stuk sneller gaat bij anderen dan bij jou en dat ze het al geaccepteerd hebben of er niet meer over nadenken terwijl jij er nog dagelijks mee bezig bent. Dat kan heel confronterend zijn... of juist fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 00:07 



 
Profiel   

De dag dat het paradijs kwam

She had one job and one job only and even that she f*cked up. Tot groot genoegen van mijn kuiken trouwens. Oh dit is verwarrend. Ik ga even een stapje terug in de tijd.

10 Januari mocht mijn kuiken op audiëntie bij de Endocrinoloog in Antwerpen. De afspraak was dat hij dat voor het eerst een recept voor testosteron mee zou krijgen en maandag kon dat opgehaald worden bij onze apotheek. De afspraak bij de huisarts stond ook dus 13 januari zou voor hem het paradijs op aarde komen. In theorie.

Want niks gaat zoals ik het wil. Mijn script wordt doorkruist door een onzichtbare regie die steeds aanpassingen maakt. Enfin, wij togen naar het ziekenhuis in Antwerpen. Daar aangekomen ga je eerst langs de kassa om € 500 af te tikken. Het is een armenziekenhuis en ze zijn er als de dood dat buitenlanders (ik ben een Hollander in België dus vandaar) niet betalen. Eigenlijk een soort Efteling moet je maar denken. Afrekenen bij de kassa en dat mag je gratis in alle attracties. *\o/*

En ja het recept kregen wij keurig. 8 Recepten nog wel zodat we even vooruit kunnen tot de eerstvolgende controle. Een hormoonremmer en de testosteron. Met het papier in onze handen als hadden we bladgoud gevonden liepen we het ziekenhuis uit. Gauw naar huis en naar de apotheek voor hij dicht is zodat het belangrijke ingrediënt voor maandag er ook echt maandag is. In theorie dan.

Voor wie mij nog niet kent: Ik laat werkelijk niets maar dan ook niets aan het toeval over dus belde ik onderweg op de snelweg (handsfree) alvast de apotheek in Nederland. "Ehm, de hormoonremmer is voorlopig niet te leveren". Whaaat!!!??? }:) _-:( -:(- Ik zal jullie de scheldwoorden onthouden maar de naast mij rijdende vrachtwagenchauffeur keek goedkeurend naar mijn gevloek. Hij was trots op mij. Ik gauw de Endocrinoloog gebeld en gelukkig er was nog een ampul in het ziekenhuis aanwezig.

Ik als een gek gekeerd op de snelweg. Nee das gelogen, bij een dorpje, en terug naar het ziekenhuis. Daar trof ik alweer een alleraardigste apothekersassistente die mij het belangrijke ingrediënt overhandigde. Oh ja, wel gelijk afrekenen. Dat lukte niet omdat ik eerder een voorschot had betaald en er nu dus een 0-factuur uitrolde. (in mijn beste Vlaams:) Ach awel mevrouwke, neemde gij dezen spuullekes maar gewoon mee naar huus hoor voor het venteke. Wij fiksen da wel hier. Oh en neemde gij ook moar gelijk de testosteron mee dan. Goedemidaag… Die vrouw behoort vanaf vandaag ook tot mijn kudde.

De twee gulden ingrediënten in mijn tas gestopt en met mijn tas ferm onder mijn oksel geklemd als ware het een kilo cocaïne, zijn wij als twee hazen het ziekenhuis uit gevlucht. Wij verkneukelden ons op het feit dat wij de buit binnen hadden en vol gas zijn we de grens over gereden. Veilig thuis. In theorie.

Maandag eerst naar de huisarts. Die kreeg de verpakkingen met de ampullen. Ze trok twee injecties op van ieder 1 ml en hop hop in de derrière ermee. Kind gelukkig, ik gelukkig, huisarts geluk... nou ja dat is haar werk. Daarna naar de apotheek. Mijn Hollandse ook alleraardigste apotheker wees mij er toen fijntjes op dat er op de verpakking van de testosteron stond dat er 1ml in de ampul zit maar dat er maar 0,3 ml geïnjecteerd hoefde te worden. SLIK....ehm oh echt? Je meent het. 0,7 ml overgedoseerd?

Huisarts: je had slecht 1 taak! En die heb je tot groot genoegen van mijn kuiken verknalt. En nee je krijgt het niet meer terug die 0,7 ml extra. Eens gegeven, blijft gegeven. +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 21:10 



 
Profiel   

Julhan, echt... Schrijf dat boek! <3

Wat geweldig voor jouw kuiken! Die hele ene milliliter testosteron nemen ze hem iig niet meer af. :D

...en wat heeft jouw kuiken toch een geweldige moeder <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 21:36 



 
Profiel   

Oeps databus best wel een knullige fout maar ik kan mij voorstellen dat jouw kuiken daar niet zo mee kan zitten.
Hoe eerder hij een piepkuiken is met overslaande stem

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 21:38 



 
Profiel   

:wow: hopelijk is het idd alleen "lekker veel" en verder geen last van de overdosering :=
Maar idd wat prachtig omschreven en wat fijn dat jouw kuiken ook deze stappen aan het zetten is +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 21:49 



 
Profiel   

_O- en toen werd kuiken een hele mooie haan. Weliswaar iets sneller als verwacht, maar niemand die daar mee zit......

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 22:31 



 
Profiel   

Ach, een boostershot om meteen een mooie bloedspiegel op te bouwen - niets mis mee :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 08:10 



 
Profiel   

Ik heb sinds ik begon met testosteron al best een ruim overschot en ik leef nog steeds. :D Als het vanaf de volgende keer gewoon goed gaat qua dosering dan trekt het vanzelf wel bij.

Wat een heerlijke post trouwens. Ik wilde eigenlijk m'n favoriete stukken quoten, maar ik ben echt zo slecht met mijn telefoon gebruiken op Bokt. :') Ga er dus maar vanuit dat ik gewoon heel erg gelachen heb. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 09:54 



 
Profiel   

Ik kan m'n bericht niet meer aanpassen maar dat maakt me niet uit want dit mag wel z'n eigen post hebben:

Ik mag officieel m'n naam en geslacht aanpassen!

Even alles op het rijtje:
- Ik krijg een verklaring waarmee ik naar de gemeente kan
- Het veranderen van mijn naam (+ eventueel een tweede naam, want ik heb aangeven dat ik m'n opa's naam wil gebruiken als tweede naam) is kosteloos. Ik moet natuurlijk wel betalen voor een nieuw rijbewijs en paspoort.
- Rijbewijs heeft niet zichtbaar een V, maar wel onzichtbaar. Als ik deze dus niet opnieuw aanvraag ben ik illegaal bezig en krijg ik een boete.
- Iedereen met een directe connectie met mij krijgt een brief, denk daarbij aan ouders/kinderen/partner. Zij mogen bepalen of ze in hun relatie met mij willen behouden dat ik een vrouw was of dat ze willen overgaan op man. Dit heeft niks te maken met mijn proces, maar gaat puur over hun administratie.
- Mocht ik ooit een vrouw krijgen die zwanger raakt, moet ik het kind officieel adopteren om de titel vader te krijgen. Anders heb ik die niet. Mocht ik zelf zwanger raken, ben ik automatisch in het systeem moeder.
- Ik heb nu het recht om alle tekens van vrouwelijkheid uit mijn medische geschiedenis te wissen. Dit ga ik natuurlijk niet doen ivm bepaalde complicaties die kunnen plaatsvinden in de vrouwelijke organen.

Even een snelle post want ik wil vol van m'n dag im Kopenhagen gebruik maken, maar ik wilde jullie even op de hoogte stellen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 12:30 



 

wat een fijne stap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 12:34 



 
Profiel   

*\o/* *\o/* *\o/*

Geniet ze!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 12:36 



 
Profiel   

Hiraeth schreef
- Iedereen met een directe connectie met mij krijgt een brief, denk daarbij aan ouders/kinderen/partner. Zij mogen bepalen of ze in hun relatie met mij willen behouden dat ik een vrouw was of dat ze willen overgaan op man. Dit heeft niks te maken met mijn proces, maar gaat puur over hun administratie.


Meelezer kruipt onder steen vandaan.
Ten eerste gefeliciteerd!

Kan je uitleggen wat er met bovenstaand stukje bedoeld wordt?
Stel dat je een zus hebt (geen idee), kan die dan aangeven dat jij gewoon haar zus blijft ipv haar broer? Of hoe moet ik dit zien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 12:48 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 13:21 



 
Profiel   

Woei, wat een goed nieuws! *\o/* En geniet ervan in Kopenhagen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 13:24 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Ik heb ook helemaal niks met make-up. Zie er het nut echt niet van in, slecht voor je huid ook. Mooie mensen hebben het niet nodig, en 'gewone' mensen (zoals ik) worden er niet opeens bloedmooi van.
Waarbij ik me afvraag waarom je in hemelsnaam 'mooi' zou willen zijn.


Waarom zou je lelijk willen zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 13:43 



 
Profiel   

Nabster schreef
Ibbel schreef
Ik heb ook helemaal niks met make-up. Zie er het nut echt niet van in, slecht voor je huid ook. Mooie mensen hebben het niet nodig, en 'gewone' mensen (zoals ik) worden er niet opeens bloedmooi van.
Waarbij ik me afvraag waarom je in hemelsnaam 'mooi' zou willen zijn.


Waarom zou je lelijk willen zijn?


Ben je per definitie lelijk zonder make-up? :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 14:20 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Ben je per definitie lelijk zonder make-up? :?


Ben je per definitie mooi met make-up?

Maar we gaan offtopic. Niet eerlijk tegenover ts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 15:51 



 
Profiel   

*\o/* *\o/* *\o/* voor beide!

LadyMadonna schreef
Hiraeth schreef
- Iedereen met een directe connectie met mij krijgt een brief, denk daarbij aan ouders/kinderen/partner. Zij mogen bepalen of ze in hun relatie met mij willen behouden dat ik een vrouw was of dat ze willen overgaan op man. Dit heeft niks te maken met mijn proces, maar gaat puur over hun administratie.


Meelezer kruipt onder steen vandaan.
Ten eerste gefeliciteerd!

Kan je uitleggen wat er met bovenstaand stukje bedoeld wordt?
Stel dat je een zus hebt (geen idee), kan die dan aangeven dat jij gewoon haar zus blijft ipv haar broer? Of hoe moet ik dit zien?

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik kreeg van m'n behandelend psychologe een brief waarin met dure woorden beschreven werd dat ik begreep wat het inhield en daarmee kon ik dan naar de gemeente. Ik hoefde alleen de administratieve kosten te betalen (65€) en een nieuw paspoort

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 16:34 



 
Profiel   

Uh... even denken hoe ik het andere kan uitleggen.

Mijn ouders krijgen een brief, want zij zijn bij de gemeente bekend als mensen met een directe, officiële connectie. Zij kunnen vervolgens besluiten of ze in hun administratie willen aanpassen dat ze nu een zoon hebben en dergelijke, of dat ze er 100% in mee gaan.

Voor mij maakt het niet uit want het gebeurt nu eenmaal, het gaat echt puur over het gedeelte van hun administratie.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 18:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 44 van de 107 [ 2666 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 107  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen