Ik ben transgender

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CupCakes_

Berichten: 3363
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 13:12

Ik volg stilletjes dit topic mee. Maar het word wel eens tijd om ook iets toe te voegen.

Wat een onwijs kwetsbare, maar vooral mooie post Hiraeth! Diep respect. Ik kreeg er gewoon een brok in m'n keel van. Je bent een toffe vent vanbuiten èn vanbinnen. Je kan enorm trots zijn opjezelf! <3

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 13:35

Hiraeth, wat een voorrecht om jou als Bokt-kennis te mogen hebben <3 en wat een open, eerlijke en kwetsbare post.

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 13:53

Femke_Tweety schreef:
Mooie tekst, weet nauwelijks hoe verder te reageren dan dat.

Ik zou graag willen dat dit soort teksten niet bestonden, gewoon simpelweg omdat ze niet nodig waren.

Laten we hopen dat dat ooit in de toekomst gebeurt.


Voor nu verwoord je het buitengewoon mooi, helder, sterk en kwetsbaar tegelijk.


Dit dus, en ik pink een traantje weg bij je kwetsbaar post.

Gisteravond zei ik nog tegen mijn man:" wat is dat toch dat mensen het voor een ander willen invullen. Ik snap dat niet. Wat maakt het uit dat die mevrouw zo gelukkig is met haar traditionele huwelijk en kindertjes. Prima, maar daar gaat het nu toch niet om. Wat kan het die mensen schelen dat heel veel andere mensen zich op een andere manier gelukkig voelen. Laat toch gaan, ik begrijp dit soort interviews helemaal niet. Het gaat niet om haar en haar levensstijl, die is net zo prima als welke andere keuzes dan ook, alleende andere keuzesmogen er vaak niet zijn. Ik word daar zo boos over". Mijn man was het helemaal met me eens! Dus er wordt echt wel anders gedacht, gekeken en gevoeld Hiraeth en andere. Alleen dat is niet interessant genoeg of zo.

maj0

Berichten: 6615
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:23

Hilli schreef:
Hiraeth, wat een voorrecht om jou als Bokt-kennis te mogen hebben <3 en wat een open, eerlijke en kwetsbare post.


Helemaal mee eens.

Ik leer hier ook zoveel ondanks dat ik niet altijd wat typ lees ik wel mee!

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:27

Goed bezig Hireath! Vind ook dat je er gewéldig uitziet!

Zag laatst een documentaire op Netflix, petit fille, enorme kijktip voor iedereen. Kan er weinig over zeggen zonder spoilers maar ik was tot in het diepst van mijn ziel geraakt

gemske

Berichten: 3548
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:00

Wat een ontroerende en kwetsbare post Hiraeth. Ik zou je graag een knuffel willen geven tegen de vermoeidheid :(:) dit topic is zo sterk in zn kwetsbaarheid maar bedenk je dat je niet altijd hóeft uit te leggen of verdedigen (hier of facebook of irl) zoals anderen al hierboven zeggen. Fijn dat je irl mensen om je heen hebt waar je je fijn bij voelt.
Je bent een prachtig mens en ik hoop dat het je lukt om ooit zonder bijgevoelens te kunnen genieten in een sauna/strand/etc

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 14:38

Prachtig geschreven Hiraeth.

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 21:52

Gast, je wordt steeds mooier doordat je steeds een beetje meer jezelf wordt.

Ik gun je de vrijheid om jezelf ooit zonder gene gewoon bloot te kunnen geven, zowel letterlijk als figuurlijk.

Hiraeth

Berichten: 3229
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-21 23:08

9 augustus. *\o/* *\o/*

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 08:45

Hiraeth schreef:
9 augustus. *\o/* *\o/*
Operatie?

Hiraeth

Berichten: 3229
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-21 10:29

Ja! Er lag een heel stapeltje ongeopende UMCG enveloppen, dus toen wist ik hoe laat het was. :D

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:33

*\o/* *\o/* *\o/*

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:38

Geweldig, een concrete datum! *\o/* Mooi iets om naar uit te kijken (en al vrij snel ook)!

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:39

Spannend Hiraeth, dat is al super snel! Mooi vooruitzicht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:32

Wauw en zo snel al, geweldig *\o/*

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48578
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:35

Gefeliciteerd met de datum Hiraeth *\o/*
En DJZ ook gefeliciteerd, dat je met hormonen mag beginnen *\o/*

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:37

Over 6 weken gewoon al! Wat gaaf, en superspannend :):)

Jis_

Berichten: 11671
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:30

Ik kom dit Topic nu pas tegen, en las ook je berichten in dat andere topic wat je hier in je mooie stuk aanhaalde.

Er zullen altijd mensen zijn die er ongenuanceerd naar kijken helaas. Makkelijker gezegd dan gedaan waarschijnlijk en jouw punt maken is zeker niet onbelangrijk, maar het is het niet waard om heel veel energie in te stoppen, denk ik.
De hoop dat je iemand aan het nadenken zet op een andere manier dan hij/zij doet daar doe je het voor natuurlijk, goed om daar een goede balans in te vinden voor jezelf, zonder dat je daar een rotgevoel aan over houdt.

Wat fijn dat je nu een datum hebt. :):)

Voor iedereen die deze weg bewandeld, heel veel succes en ik wens voor jullie heel veel lieve mensen om jullie heen.

_roodvos_

Berichten: 1319
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 14:00

Dat duurt niet zo heel lang meer, mooi :D En DJZ ook gefeliciteerd, mooi dat ze ook zo snel al wat perspectief kunnen bieden.

Ik ben nu op de terugweg van mijn allerlaatste gesprek bij stepwork :D het voelt nogal onwerkelijk maar mijn dossier is echt dicht.

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 15:26

Volgens mij is het 3x *\o/* *\o/* *\o/* hier.
Fijn hoor en voor jou Roodvos is de 3de .

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 15:37


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:08

Gefeliciteerd met het goede nieuws *\o/* Zeker na het langere bericht dat je van de week plaatste Hiraeth! Weer een stap naar echt jezelf worden.

miccamaaike schreef:
Ik las dit artikel: https://www.volkskrant.nl/sport/transge ... ~bea75d93/

Ik ben wel benieuwd hoe jullie hier in staan. Ik snap op zich de ophef wel, maar lijkt me wel lastig om hier een goede richtlijn voor te maken. Ik ben wel benieuwd hoe jullie hier naar kijken.


Als ik het zo lees zijn er al diverse richtlijnen, die er best oké uitzien. Nog logischer zou wat mij betreft zijn als de regels niet speciaal gelden voor transgender personen, maar voor iedereen. Dus tot een testosteronniveau X doe je mee in groep A, daar boven in groep B.
In veel gevallen zal je dan een vrouw/man verhouding zien, maar er zullen ook vrouwen zijn die van nature veel testosteron aanmaken (Zie bijvoorbeeld het verhaal van Caster Semenya —> https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Caster_Semenya) en die dan in groep B gaan vallen. Door een A en B groep aan te houden heb je bovendien meteen een plaats waar nonbinaire mensen logisch kunnen deelnemen.

Maar goed, dat is best een grote gedachtensprong, waar vast ook nadelen aan kleven.

tiwi1969

Berichten: 7671
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:23

Wat fijn Hiraeth! Er zal een heel gewicht van je schouders afvallen! Volgend jaar loop jij met een mooie torso op het strand!

De discussie over sport is een lastige en ik vraag me af of dat in dit ervaringen topic thuis hoort.
Het is ook een discussie van alle tijden, ik denk daarbij aan Foekje Dillema (bleek achteraf Intersekse te zijn) en de Oost- Duitse atleten uit de jaren 70/80 die testosteron niet schuwden.
Belangrijkste lijkt mij dat er geen geslachtsveranderingen plaatsvinden tbv de sport.

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:27

Ik vind het goed gedacht Blijheid.

Joltsje

Berichten: 9046
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 10:16

wat een goeie gedachte blijheid. Dat is volgens mij een hele goeie.

testosteron meten en op basis daarvan indelen.