Ik ben transgender

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hiraeth

Berichten: 3229
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-21 14:34

Ik blijf de sportdiscussie heel moeilijk vinden en heb de oplossing ook niet klaarliggen. Natuurlijk begrijp ik dat er bepaalde voor- en nadelen bij komen die niet eerlijk zijn tegenover de andere sporters. Anderzijds zijn topsporters wel een apart soort ( :+ ) en kan ik me voorstellen dat je, zelfs na transitie, die drive hebt om de beste te zijn. Ik hoop enorm dat er een passende oplossing komt in de toekomst en ik hoop vooral dat alle atleten een plekje krijgen waar ze gelukkig zijn en passen. :j

Wat betreft mijn tietenhakeoperatie:

Ik voel me een beetje raar. Sowieso al, want ik ben weer in mijn ouderlijk huis op het Drentse platteland. Mijn Boktlocatie spreekt nog wat anders, maar dat komt omdat ik de realiteit dat ik weer terug ben verhuisd nog even niet aankan. Tegen vrienden vergeleek ik het al met dat gevoel dat je hebt tijdens een projectweek op school. Je zit tot laat in een klaslokaal te zweten terwijl de rotzooi zich opstapelt om je heen en terwijl je naar huis fietst snak je al naar de voeten omhoog en slechte TV. Vervolgens kom je de volgende ochtend het lokaal weer in en merk je dat alle 'rust' verdwenen is en dat je weer dezelfde draad oppakt.

Voeg daar nog '9 augustus gaan de dames er af' aan toe en dan is de emotionele cocktail klaar om te worden geserveerd. Natuurlijk kijk ik er enorm naar uit. Ik verlang nu al naar een tattoo op m'n borstkas, van die hemden met grote armgaten waar je armoerwoud uit steekt en ZWEMMEN! Aan de andere kant voelt het ook raar. Alsof ik met de verhuisdozen de spullen inpak van een oudoom die ik eigenlijk niet echt persoonlijk ken, maar waar ik wel veel verhalen over ken.

Maar goed: ik erger me de laatste tijd zo dood aan de rand van m'n binder die opvalt en de 'uniboob' die ik zo nu en dan heb dat ik er dus vooral enorm naar uit kijk. De voorgevel is best wel niet heel erg klein en zelfs geplet is het nog een Vaalserberg op m'n borstkas. :')

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 14:58

Het aftellen kan wel beginnen dat je dames eraf gaan, nog 5 weken?
Dan ben je ook van de stomme binder af!

Ik moest stiekem wel even lachen om hoe jij alles zo mooi omschrijft!
En heb nog steeds respect als stille meelezer hoe jij dit beleeft en ervaart!

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 15:37

Goed vooruitzicht dat je straks verlost bent van die binder, moet heerlijk zijn om straks te kunnen doen en laten wat je wilt, incl zwemmen!

Ik was overigens niet voornemens een discussie te starten hoor over dat sportonderwerp, ik was vooral benieuwd naar jullie visie. Dus bedankt voor het delen.

MarliesV

Berichten: 15242
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 15:41

*stille meelezer kruipt onder haar steen weg*

Wil ff zeggen dat ik je super stoer en knap vind. Dat ik heel blij ben voor je dat je operatie eindelijk gepland staat en hoop dat je daarna heerlijk dingen kan doen, die je nu niet doet doordat je borsten er zitten. Weg met die dingen!

Zag een super toffe foto van een snor voorbij komen, hij staat je goed!

*duikt weer onder*

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 18:22


Femke_Tweety

Berichten: 12016
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 19:12

Dat er geprotesteerd wordt prima. Ik denk niet dat alle 'wensen' waar dit protest over gaat ingewilligd moeten worden. Dat niet.

Ik denk absoluut dat de zorg beter kan. Moet ook.

Ik denk níet dat het afschaffen van psychologische onderzoeken of het afschaffen van 'wachttijd voor operatie / al leven naar gewenst geslacht' een goede optie zijn.
Hóe zwaar die ook zijn voor hen die zéker zijn.
Het is gedeeltelijk onomkeerbaar, zeer ingrijpend, en er zíjn mensen die uiteindelijk toch twijfels krijgen. Of eigenlijk al hadden, maar zich echt vasthouden aan het idee van 'dit is het' omdat twijfels nog enger zijn dan 'gewoon er voor gaan' Dus dat er zéér zorgvuldig gekeken wordt voordat er daadwerkelijk begonnen wordt met transitie, en nogmaals voor irreversibele operaties, dat moet wat mij betreft blijven.
(Ik weet hoe zwaar de trajecten zijn, en toch is dit mijn oprechte mening)

Overigens vind ik dat zorg op héél veel vlakken beter kan in Nederland, niet alleen op trans gebied.

En ik vind dat er nog meer aandacht mag zijn voor mensen die niet 100% binnen de norm vallen (op welk gebied dan ook) en dat daar écht ruimte voor mag -móét- zijn.



Overigens, heb deze 'issues' van zeer dichtbij meegemaakt, het is niet de mening van iemand die er heel ver van af staat zeg maar.

Hiraeth

Berichten: 3229
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-21 19:16

Ik ga eigenlijk redelijk mee met Femke_Tweety. Er ligt op dit moment best wel een lange wachtrij kwijt en het voelt slopend om eigenlijk van de ene in de andere aan te sluiten, maar tegelijkertijd voel ik me wel sterker in mijn keuze. :j

Ik ben wel benieuwd wat voor een invloeden dit gaat hebben, aangezien ik het idee heb dat het proces nog vrij flexibel is en ziekenhuizen misschien wel realiseren dat ze iets moeten aanpassen gaandeweg.

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 19:24

Het klinkt mij wel in de oren alsof er een betere middenweg te vinden zou moeten zijn.
Het is een beetje 'des dokters' om wekenlang te mummelen over zaken. Kijk maar naar hoe lang het duurt voor de gezondheidsraad met hun adviezen komt.
En het is ook erg 'des zorgs' om 100% zeker geen fouten te willen hebben. Dus zodra er ergens iets mis gaat wordt het protocol aangepast, totdat 4 man moeten controleren of alle pillen wel goed over alle potjes en patienten verdeeld zijn, dat soort onzinnige oplossingen.
En dan loopt het op een gegeven moment spaak, omdat er zóveel regeltjes en veiligheidsmarges zijn ingebouwd dat er geen tijd meer is voor de zorg waar het eigenlijk om ging.

Hiraeth

Berichten: 3229
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-21 16:26

Ik had vandaag dus weer een envelop gevonden op tafel vanuit het hoge Noorden. Ik open 'm, vervolgens proest ik het uit. Mijn moeder met enige twijfel: "Wat is er?"

Ik lees dus de brief voor: blabla dit en en dit, zus en zo, u wordt verwacht om 6:45. Ze hebben geen narcose nodig hoor, want ik slaap dan nog wel. _O-

EDIT:

Oh oliebol, heb ook nog een verhaaltje. Ik was net bij de kapper voor een zomerse coupe ("wel lang. moet wat luchtiger. werk met muzikanten dus moet wel cool.") Aan het eind:
"Ja, het is met laagjes toch wel wat mooier dan zo'n soort lange bob. Dan lijk je net een vrouw."
"Ik vind dit wel mooi inderdaad."
"Hoewel, als je liever een vrouw wil zijn kan dat ook hoor! We hebben hier ook pruiken. Alles kan tegenwoordig."
[Binnenpretje] :D

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:36

Hahaha, 2x.

Geniaal.

Is wel een heel mooi compliment, die laatste. Dat moet je koesteren.

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:47

_O- geestig. Je transitie gaat dus goed!!! Lieve onbevangen kapper ook.

Hiraeth

Berichten: 3229
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-21 17:16

Ja, ik vond dit echt een lieve kapster! Ze zit nog in haar proefperiode, maar ik zei al: "Als je het niet haalt, laat ik wel een negatieve recensie achter ;)" Ik zie het helemaal goed komen met haar op dit gebied. :D

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 17:37

Hahahahaha, Hiraeth, als je liever een vrouw wil zijn :') :')

Anoniem

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 18:30

Hahaha, wat mooi!

tiwi1969

Berichten: 7671
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 19:08

Geweldig, jouw kapster made my day!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 19:33

Briljant mens haha

Oef 6:45 .. ja laat die narcose dan maar gewoon achterwege :')

Jolliegirl

Berichten: 32998
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 07:57

Wateen lieve kapper <3

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 09:12

Geweldige opmerking :D Mooi man :))

Hiraeth

Berichten: 3229
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-21 22:11

Ik heb niet zoveel puf (iets met geen dag stilgezeten hebben deze week, kleine bijwerkingen van m'n vaccinatie en ogen die moeten wennen aan een nieuwe sterkte), maar ik wilde toch even een update plaatsen.

Morgenvroeg dus die kant op! Mijn pa heeft vrij morgen ("Ja, we gaan beide mee!" - mijn moeders planning :+ ) en we gaan dus met z'n drietjes naar het ziekenhuis. Mijn moeder is één brok spanning. Ik? Tja... eh... eigenlijk ben ik nog de rust zelve. Ik vond de tussenstops zo fijn, dat ik me vertrouwd voel in de handen van de artsen. :j

M'n vrienden hebben ook nog eens een superlief cadeautje bij elkaar gesprokkeld die ik gisteren ontving. <3 Ik ben zo blij met ze in deze tijd. En eigenlijk altijd.

Heb ook al even de voorfoto's gemaakt en ga me morgenvroeg nog even wegen. Als alles er straks netjes uitziet plaats ik nog wel wat voor en na kiekjes. Er moet nogal wat af, zeg maar. :') Afvallen was nog nooit zo makkelijk. :D ;)

Waarschijnlijk duurt het morgen wel eventjes voor ik zin heb om hier een update neer te kwakken, maar die krijgen jullie nog wel. Ooit. Binnenkort. :D

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 22:14

Spannende dag morgen, ik leef met je mee. Gaaf dat je beide ouders mee gaan, mooi die betrokkenheid.

Zorg goed voor jezelf en neem de tijd die je nodig hebt. Natuurlijk ben ik wel benieuwd naar de voor en na foto's (en een beetje jaloers op het zo gemakkelijk kunnen afvallen, maar ik vind deze methode van afvallen niet zo geschikt voor mij).

Jolliegirl

Berichten: 32998
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 22:25

Succes!!!

vikawiek

Berichten: 1524
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 22:29

Succes morgen! :)F

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48578
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 22:31

Succes morgen en alvast sterkte met je herstel!

tiwi1969

Berichten: 7671
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 22:33

Dat afvallen is wel erg handig zo! Al zou ik kiezen voor de helft en een beetje in model boetseren…

Fijn dat je zelf zo rustig bent voor de operatie, ze zeggen met narcose dat je eruit komt zoals je erin ging (zonder de boobs dan) maar rustig erin is minder kans op klachten van de narcose.

Succes morgen en een goed herstel gewenst!

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 22:38

Best fijn als er een last van je af valt :D

Heel veel succes morgen en hopelijk gaat het herstel lekker vlot!