Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-20 17:30

Geen probleem idd! Ben nogsteeds heel blij als mensen mee willen denken. Eerlijk is eerlijk, ik weet soms niet goed hoe ik het moet aanpakken en dus is iets met advies doen soms ook lastig..
Hoop vooral op een oplossing die niet zoveel impact heeft op m'n leven, maarja :\


Ondertussen is m'n blaasontsteking weer lekker bezig.. Ben niet heel ziek oid, maar voel me gewoon niet oke. Beetje misselijk, slap/trillerig.. Afentoe beetje pijn in m'n rug/zij, maar trekt gelukkig steeds weg. Heb dat ook wel vaker. Maar weer in de gaten houden en morgen m'n urine maar weer wegbrengen. Heb zelf al even getest en gewoon weer ontsteking en bloed, standaard gedoe.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 23:22

Oh TS, ik volg je topic ook al vanaf het begin. Ben zelf 2 jaar terug voor het laatste geopereerd aan m'n blaas en ik had blaaskrampen van de verblijfskatheter. Ik ging echt KAPOT van de pijn. Arme jij, ik kan me helaas heel goed voorstellen hoeveel pijn jij moet hebben. Kan me voorstellen dat je echt even moedeloos wordt af en toe, dit hoort toch niet bij zo'n jonge meid? Heel veel sterkte en ik hoop echt dat je je wonderdokter nog tegen gaat komen!

Enne tipje: mijn wonderdokter, na 12 jaar blaasontstekingen, heette dokter Wyndaele van het UMC Utrecht *\o/* Wie weet kunnen ze in andere ziekenhuizen toch nog wat voor je betekenen? Verder weten ze ook steeds meer he, op m'n 25e wisten ze ook in het UMC niet meer wat ze voor me konden doen. Op m'n 30e was ik er zo klaar mee, dat ik gewoon weer terug ben gegaan naar het UMC en daar was dokter Wyndaele. Simpele operatie en voorbij waren de 12 jaar vol blaasontstekingen! _/-\o_
Nu was er bij mij een duidelijke oorzaak en is het bij jou veel complexer, maar ik wil hier alleen mee zeggen dat je echt niet moet opgeven!

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 01:48

Wat fijn dat het nu beter gaat met jou! Daar probeer ik ook aan te blijven denken, dat ze er nu niets aan kunnen doen, zegt niet dat ze nooit iets kunnen doen! En, misschien dat ik toch nog eens naar een ander ziekenhuis wil...


Ondertussen gaat het hier niet goed helaas -O-

Vrijdag ben ik begonnen met een AB kuur (Augmentin) ivm blaasontsteking. Tot zover niks raars..
Maar Maandag werd ik wakker met oorpijn. Ik dus de huisarts gebeld en die wou m'n oor de volgende dag uitspuiten, want een ontsteking tijdens de kuur was wel erg onwaarschijnlijk.
Die avond krijg ik verhoging/koorts en ben ik de HAP gaan bellen. Daar zeiden ze ook, je hebt een kuur dus het moet beter gaan.

Dinsdagochtend word ik wakker met pijn aan mijn linkeroor..
En 39.7 temp. Gisteren om half 5 moest ik langskomen om toch mijn oren na te laten kunnen.

Had daar 40.1 en m'n oren zagen er idd niet goed uit. Omdat het dus wss niet om een bacterie maar een virus gaat, moet ik vandaag direct de GGD bellen voor een test. En m'n huisarts belt me overmorgen..

M'n koorts blijft ook maar, nu 39.8.. En ik voel me zo ziek ;(
Ben ook bijna compleet doof nu..

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 07:57

Stille meelezer en ik heb geen tips of ideeën, maar wil je heel veel sterkte wensen. Wat een nare situaties toch steeds voor je :(:)

Sanet

Berichten: 7950
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 12:48

Jemig! Dat kon er nog wel bij....
heel veel sterkte!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 12:58

Het houdt ook maar niet op. Ik wil je veel beterschap wensen voor nu en hoop echt dat er een langdurige goede oplossing komt. Want al 2.5 jaar in deze ellende dat is echt niet te doen.
Heel veel sterkte!

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 13:18

Bedankt! Gisteren coronatest gedaan en nu in spanning op de uitslag wachten.. Maar wss komt die morgen pas.

M'n huisarts heeft net gebeld om te vragen hoe het gaat en om door te geven dat de AB die ik gebruikte niet werkt tegen de bacterie die m'n blaasontsteking veroorzaakt %) Nu over op Cotrimoxazol.

Verder de uitslag afwachten. M'n huisarts is bang dat het corona is..
Hij zei al dat er dan niet veel te doen is, maar dat ik sowieso moet bellen als ik ga hoesten etc of wanneer ik het gewoon niet trek.

Heb zo'n vreselijke pijn aan m'n oren, kaak, nek, schouders en gewoon knallende koppijn.. Ben doof, heb nogsteeds koorts, ben misselijk en moet sinds gisteravond ook overgeven.

Hard duimen dat het gewoon iets anders is.. Moet sowieso m'n huisarts bellen als ik de uitslag weet.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 22:24

Wat ontzettend naar dat je zo veel last hebt. Heb je de uitslag nog gekregen? Hopelijk voel je je snel beter

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 15:11

Veel beterschap!

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 08:47

Jeetje wat een ellende allemaal. Heb je de uitslag al?
Heel veel beterschap :(:)

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-20 19:40

De uitslag was gelukkig Negatief! *\o/*

Voelde me echt vreselijk, dus vandaar mijn late reactie. M'n nieuwe AB werken beter, dus heb ondertussen gelukkig geen koorts meer, alleen nog verhoging. M'n rechteroor is zo goed als normaal nu, links nog niet.
Voel me nog niet goed, nogsteeds snel kokhalzen ook, maar zoveel beter dan bij m'n vorige berichtje..

Zag het virtuele bloemetje ook, heel lief, bedankt!

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 18:30

Hoe gaat t met je TS? Ben je weer beter?

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 03:27

Lief dat je het vraagt. Van m'n laatste kuur nog wel veel last gehad, maar ondertussen gaat het weer zoals normaal.. :)

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:48

Ik ben altijd een stille meelezer geweest, maar hoe gaat het nu met je?
Ik hoop zo dat het wat beter gaat.

En gefeliciteerd met je verjaardag!

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:26

Gefeliciteerd ts. Y)(^)

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 12:13

Gefeliciteerd!

Ik denk nog regelmatig aan je en vraag me af hoe het met je gaat. Dat is meestal op het moment dat ik zonder moeite zit te plassen en mezelf gelukkig prijs dat dat zonder moeite gaat omdat ik o.a. van jou weet dat het niet altijd zo vanzelfsprekend is.

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 14:15

Hier ook gelukkige verjaardag! En idem, denk ook vaak aan jou en hoe het nu gaat :)

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 16:05

Bedankt voor jullie berichtjes! Ik was alleen niet jarig :+ Weet eigenlijk niet waarom hij op die datum zegt dat ik jarig ben, kan me niet herinneren dat ik dat gedaan heb, ben in December jarig ;)


Hoe het nu gaat.. Veel last van de blaasontstekingen, pijn, met vlagen behoorlijk depri.. Maar vooral pijn.

Plassen gaat wel nogsteeds goed, nouja zoals het ging. 2 Keer per dag katheteriseren, afentoe een keer extra :j

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 17:07

Na 3 dagen katheteriseren en nu een verblijfscatheter, kan ik alleen maar meer begrip hebben voor de ellendige situatie waarin jij zit.

Na 3 keer katheteriseren ging het bij mij al steeds meer pijn doen laat staan elke dag.

Veel sterkte ermee, ik had op beter nieuws gehoopt.

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 21:22

Hè wat jammer dat het zo doorsukkelt.
Heel veel sterkte gewenst voor jou.

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 10:08

Je loopt er al zo lang mee.....
Is een sub catheter niks voor jou? Dan hoef je niet meer elke keer eenmalig te catheteriseren.
Ja het is een operatie en je loopt dan met een zak aan je been maar je bent wel af van deze ellende.... Wat een hel zeg. Je kan je blaas er ook mee spoelen met zout water of water met medicatie om de blaasontstekingen tegen te gaan...
Wat voor een opties geven ze je in het ziekenhuis?

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 10:09

Ik keek net terug maar je topic is geopend in 2018...... Zo lang al

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 10:17

Oh wat erg, heb echt met je te doen :knuffel:

Maar de artsen komen die nu niet zelf met andere mogelijkheden?
Het zo je leven moeten bepalen is toch niet te doen?

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-21 12:29

Het is idd in Juni 3 jaar geleden dat ik geopereerd werd en het gedoe begon.. Had 6 Januari m'n Neurostimulator ook alweer een jaar :\


In het ziekenhuis zeggen ze gewoon, pijnstillers helpen niet, enige optie was de neurostimulator. En die werkt ook zeker, maarja pijn heb ik nog, voel me nog vaak slecht.

Verblijfskatheter vinden ze geen optie, omdat ik daar heel veel pijn van had. Het is dus in het begin wel ter sprake gekomen, maar uiteindelijk niets mee gedaan. En m'n angst speelde daarin ook wel wat mee, maar vooral door de blaaskramp die ik direct krijg van iets in m'n blaas.


Fleury: Oh, wat k*t voor je! Ik hoop dat het ondertussen met jou beter gaat?

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 16:44

Bij mij kwam het door medicijnen en die zijn toen gestopt en toen die uitgewerkt waren, kon de katheter er weer uit en gelukkig (!!!) ging het toen weer goed. Nu andere medicijnen aan het opbouwen en ik ben nogsteeds een beetje huiverig :D

Maar deze ervaring heeft mij wel een beetje doen beseffen wat het inhoudt om in jouw situatie te zitten en dat is echt niet normaal. En wil je veel sterkte wensen.