Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 104 van de 112 [ 2779 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 112  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

 
Profiel   

Top dat je heen kan.
Ik zou de mening van de andere arts juist ook niet noemen, laat ze er maar eens met een frisse blik naar kijken.
Niks meer over zeggen, lekker zelf laten dokteren, als je al een diagnose hebt van een ander zet je de arts daarmee misschien wel op het verkeerde been.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 23:02 



 
Profiel   

Eens met Polly. Ik zou ook niet benoemen wat je andere arts heeft gezegd. Dan gaan ze vaak toch die kant weer op zoeken.
Een open blik is veel beter! Misschien komt er dan nu heel wat anders uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 23:23 



 
Profiel   

Veel succes zo J1995!
Hoop dat de HA niet alleen je huidige klachten serieus neemt, maar ook de invloed van alles van nu en de afgelopen tijd op de kwaliteit van je leven. Ik gun je die goede hulp zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 08:18 



 
Profiel   

Dat is ook wel een goede ja. Ik vertel duidijk teveel :+


Net terug. Nouja, de andere huisarts had het dus niet goed. Geen aambeien :n Wel een scheurtje waar ik nu eerst een zalf voor krijg.

Maar verder wil de huisarts dat ik eerst stop met de Tramadol.. Heb gezegd dat ik dat eigenlijk geen optie vind, omdat ik al genoeg andere pijnstilling geprobeerd heb en dit iig iets is wat een beetje helpt. Moest dan iig zoveel mogelijk proberen af te bouwen.
Dat ga ik wel proberen..

Tramadol was niet om lang te gebruiken. Dat is wel leuk gezegd, maar als je nou lang pijn hebt..

Nu dus eerst die zalf, 3 zakjes Movicolon en de Tramadol afbouwen. En over 2 weken terugbellen.

Beetje dubbel dus. Ben iets wijzer, maar het voelt ook wel weer een beetje alsof ze m'n pijn niet serieus nemen.. Heb nu al 2 jaar problemen/pijn met m'n blaas, gebruik sinds April Tramadol en nu zou paracetamol genoeg moeten zijn.
Had overigens ook al last van bloed etc in m'n ontlasting, voor ik met Tramadol begon. Maargoed, ik ga het proberen en dan weet ik iig of dat de reden nu is..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 09:23 



 
Profiel   

Vers bloed in je ontlasting is "minder erg" dan dat je ontlasting erg zwart is. Vaak zit het bij vers bloed redelijk onderin en is het dan inderdaad een bloedende aambei, of een klein scheurtje. Is je ontlasting ook vrij hard steeds? Dit kan namelijk de oorzaak zijn. Niet om te bagataliseren, maar misschien stelt het je iets gerust.

De pijn, komt dat nu door de Fowler? Of door de blaasontstekingen? Want ik snap de huisarts prima, tramadol zou je niet levenslang moeten gebruiken. Maar ja, dan moeten ze wel wat doen aan de pijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 10:16 



 
Profiel   

Het is vooral donker slijm en gewoon veel bloed, nooit zwart. Maak me dus ook idd geen zorgen dat ik nu iets ernstigs mankeer oid, maar maak me vooral zorgen over dat ik constant verschillende soorten AB krijg zonder kweek, en dan de onderhoud nog. In 2018 lag ik al in het ziekenhuis ivm overgeven en diarree, de laatste keer in september overgeven en diarree. Nu overgeven en diarree, plus dus bloed/wondjes. Gebruik al vanaf januari drank voor m'n maag.

Toen ik dus contact had met de huisarts over buikpijn en bloed in m'n ontlasting, kreeg ik weer een week AB zonder kweek. M'n klachten werden niks beter.

Ben ook al lang vaste klant geweest bij de MDL arts, omdat ze tijdens CT scan tekenen zagen van de ziekte van crohn, maar uiteindelijk viel dat mee. Dus hoefde niet meer te komen, tenzij ik weer/meer problemen kreeg. Maar daarom dat ik nu toch "bang" ben dat de AB meer kwaad dan goed op deze manier.

Ben het idd wel mee eens dat de Tramadol ook slecht is zo, maar precies wat je zegt.. Zonder heb ik gewoon echt veel pijn steeds. Denk dat de pijn gewoon door Fowler komt, tot nu toe is dat nog niet echt beter geweest na AB. Maargoed, heb ook nog geen een keer lang geen klachten van een blaasontsteking gehad :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 12:29 



 
Profiel   

Ik ben geen dokter maar al die AB lijkt mij niet bevorderlijk voor een goede darmflora.
Hoe is je voeding verder? Kan je daar eventueel eens verder naar kijken?
Soort van samen met de tramadol van alle vuiligheid je lijf uit krijgen en van daaruit verder kijken?

Ik lijk nu zo’n zweverig type, ben ik totaal niet :') Maar lijkt me echt de hel die aanhoudende klachten en zeer slopend op mentaal vlak allemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 14:11 



 
Profiel   

Tramadol is op de lange termijn echt geen fijn spul, dus ik zou toch kijken of je dat met iets anders kunt vervangen.
Het is ook verslavend dus sowieso niet geschikt voor de langere termijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 14:13 



 
Profiel   

Ik dacht me te herinneren dat je niet zo veel dronk, is dat al verbeterd? Dat kan ook een reden zijn van ontlastingsproblemen. Al klinkt het ook wel alsof je darmen een beetje kapot zijn na alle antibiotica kuren.

Gebruik je iets van pro biotica?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 15:58 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Tramadol is op de lange termijn echt geen fijn spul, dus ik zou toch kijken of je dat met iets anders kunt vervangen.
Het is ook verslavend dus sowieso niet geschikt voor de langere termijn.



Tramadol is niet echt verslavend tenminste niet zo dat je steeds meer nodig hebt voor hetzelfde effect.
Je lichaam raakt er wel aan gewend dus je kan wel klachten krijgen bij verminderen.
Maar tramadol is juist een middel wat chronisch gebruikt wordt bij langdurige pijn waar een nsaid’s niet voldoende helpt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 19:13 



 
Profiel   

Ik heb geen tips, wil je alleen een virtuele knuffel geven, omdat je al zolang met je gezondheid worstelt.
Veel sterkte, meid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-20 13:35 



 
Profiel   

Ik heb ook lange tijd tramadol gebruikt liep een jaar met 4 beste nierstenen voor er plek voor een operatie was.. Moest daarna echt afkicken voelde me zo depressief zonder heel raar had dat nooit verwacht, kreeg toen druppels dat ik kon afbouwen.

Heb nog steeds druppels liggen heb nu een opgezette nier en nierstuwing oid door een vernauwing.. Wacht weer op een oproep voor een operatie.


Vind het knap van je ts dat je zo'n doorzetter bent!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-20 00:51 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie berichtjes!

Wbt m'n voeding kan het vast wel beter, maar weet niet zo goed wat. Eet vooral gewoon aardappel & groente, ben vegetariër, regelmatig fruit/sap. Soms iets van kwark met lijnzaad erdoor. En als ik me rot voel meer chips oid dan goed is, en dat is behoorlijk regelmatig helaas :=

Drinken gaat wel beter dan in het begin, maar eerlijk, ik red niet altijd 2 liter. Moet daar nog meer op letten :j

Pro biotica gebruik ik wel. Zakjes van Vitakruid. Weet alleen niet zeker hoe goed die zijn.


Van m'n huisarts krijg ik niet iets in plaats van de tramadol, moest het proberen met alleen paracetamol. Ondertussen wel iets geminderd, daardoor meer pijn, maargoed overdag moet ik dat maar accepteren. 's avonds neem ik gewoon, want slaap al slecht genoeg.


Ondertussen ook even goed ziek geweest, was gewoon bezig en ineens kreeg ik het heel koud en voelde me ziek. Serieus klappertanden en trillen, temperatuur was 38,8.
Ook pijn in m'n rug. Nu wil de huisarts verder onderzoeken, dus ontlasting en bloed..

Dus 8 Augustus bloed prikken. Voel me gelukkig al wel weer beter :=


SecretLIN heel veel sterkte! Nierstenen zijn zo vreselijk :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-20 02:17 



 
Profiel   

J1995 schreef
Bedankt voor jullie berichtjes!

Wbt m'n voeding kan het vast wel beter, maar weet niet zo goed wat. Eet vooral gewoon aardappel & groente, ben vegetariër, regelmatig fruit/sap. Soms iets van kwark met lijnzaad erdoor. En als ik me rot voel meer chips oid dan goed is, en dat is behoorlijk regelmatig helaas :=

Drinken gaat wel beter dan in het begin, maar eerlijk, ik red niet altijd 2 liter. Moet daar nog meer op letten :j

Pro biotica gebruik ik wel. Zakjes van Vitakruid. Weet alleen niet zeker hoe goed die zijn.


Van m'n huisarts krijg ik niet iets in plaats van de tramadol, moest het proberen met alleen paracetamol. Ondertussen wel iets geminderd, daardoor meer pijn, maargoed overdag moet ik dat maar accepteren. 's avonds neem ik gewoon, want slaap al slecht genoeg.


Ondertussen ook even goed ziek geweest, was gewoon bezig en ineens kreeg ik het heel koud en voelde me ziek. Serieus klappertanden en trillen, temperatuur was 38,8.
Ook pijn in m'n rug. Nu wil de huisarts verder onderzoeken, dus ontlasting en bloed..

Dus 8 Augustus bloed prikken. Voel me gelukkig al wel weer beter :=


SecretLIN heel veel sterkte! Nierstenen zijn zo vreselijk :(:)




Hè he hè gaan ze eindelijk wat op kweek zetten.
Ik wil je even virtuele knuffel geven. Ik vind het echt erg voor je deze hele situatie.
Ik volg je topic al vanaf het begin en hoop dat de bal nu verder gaat rollen en dat je eindelijk nu echt geholpen gaat worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-20 05:53 



 
Profiel   

Fijn dat ze verder kijken maar waarom ga je pas de 8e bloedprikken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-20 07:45 



 
Profiel   

Polly schreef
Fijn dat ze verder kijken maar waarom ga je pas de 8e bloedprikken?


Dat dacht ik ook goed dat huisarts verder laat kijken . Maar waarom stuurt hij je niet door voor onderzoek op moment dat je koorts en klachten hebt. Kan jij niks aan doen maar wel weer een gemiste kans van de huisarts .

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-20 12:41 



 
Profiel   

En vooral, wordt niet iedereen met koorts momenteel getest :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-20 14:31 



 
Profiel   

Bedankt Lovelucydan!


Ik was in de war, 8 augustus is op een zaterdag. Ik heb een afspraak voor bloedprikken op 6 Augustus :Y)

Toen ik de huisarts belde omdat ik dus koorts had, werkte de huisarts waar ik geweest was niet, alleen degene die me de vorige keer niet eens wou laten komen. De assistent heeft toen een afspraak gemaakt de eerste dag dat de huisarts er wel weer was.
Dat was 2 dagen later, maar toen was de koorts over. Dus moest toen gewoon een afspraak maken voor bloedprikken via de site en dat kon niet eerder dan 6 Augustus.

Ze zei trouwens wel dat ik mijn temperatuur moest opmeten voor ik de papieren etc op kwam halen en dat als ik koorts had dat niet zelf mocht ophalen en ik idd een coronatest moest laten doen.


Gisteren steeds stekende pijn in m'n buik en toen eens benieuwd hoe het met het wondje gaat na 2 weken zalfen en schrok me rot, het zijn er nu sowieso 9 %)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-20 15:19 



 
Profiel   

Maarrre niet om het een of ander maar moet je bij jullie in de regio een afspraak maken voor bloedprikken?
Hier kan je op de prikpunten binnenlopen en als je dezelfde dag nog wil kan je tijdens kantooruren naar de prikpoli

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-20 15:46 



 
Profiel   

Ja, sinds Corona moet je een afspraak maken voor bloedprikken :j Eerder was het hier ook gewoon gaan wanneer je wilt.

https://www.isala.nl/aandoeningen-en-be ... edprikken/

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-20 16:00 



 
Profiel   

Das ook onhandig. Snap het wel hoor maar tis wel onhandig..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-20 16:03 



 
Profiel   

Hey TS, ik heb met je te doen. fijn iig dat je koorts nu weg is, en ik hoop dat de bloeduitslag je wat meer duidelijkheid gaat geven.
Wat betreft bloedprikken, dat moet hier nu ook op afspraak. Alleen ik kon, toen ik de huisartspraktijk uit stapte, 20 minuten later een afspraak boeken. Of de dag erna, of de dag daarna.. .Wat waardeloos dat er steeds zoveel tijd tussen zit zeg. Keep your head up :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-20 20:41 



 
Profiel   

Polly schreef
Maarrre niet om het een of ander maar moet je bij jullie in de regio een afspraak maken voor bloedprikken?
Hier kan je op de prikpunten binnenlopen en als je dezelfde dag nog wil kan je tijdens kantooruren naar de prikpoli

Sinds een paar weken moet dat idd. Eerder moest iedereen gewoon wachten op zijn beurt. Zelfs bij het bloedprikken voor trombose/bloedverdunners is nu allemaal op afspraak (zelfs in de kleine dorpjes hier in de regio)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-20 21:17 



 
Profiel   

Ah oké, vorige week was dat nog niet zo namelijk.
Ik ben zelf vorige week maandag nog naar de poli geweest en daar zat het vol met binnenlopers.
Maar afgelopen week is natuurlijk een hoop gebeurd dus zou me niks verbazen als ze het idd veranderd hebben. Thnx voor de info

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-20 21:46 



 
Profiel   

Ja, onhandig is het zeker. Ik hoopte dus idd ook snel een afspraak te kunnen maken, maar de eerste mogelijkheid was gisteren. Toen kon ik echt niet, ben met vervoer afhankelijk van m'n moeder en die moest werken. Dus vandaag was de eerste mogelijkheid die ik kon. Maargoed keek 30 juli al voor een afspraak, dus ook gisteren was al even wachten.


Nu wachten.. Ben benieuwd. Gisteren ook weer niet fit, ook overgegeven. Toen maar pilletje tegen misselijkheid genomen en 's avonds nog een keer. Nu gelukkig niet meer misselijk *\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-20 15:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 104 van de 112 [ 2779 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 112  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen