Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:45

Fijn dat het goed gegaan is ! , handig dat je niet naar de bouwmarkt hoefde voor je gadgets :))

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:58

Je doos gadgets. :') _O-
Ik zag het en ik pies bijna in mijn broek. :P

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:19

Bionic woman! Dat is helemaal 2020 hoor! **\O/**

kiki1976

Berichten: 16850
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:01

Ah fijn dat je alsnog gewoon onder narcose mocht.
En fijn dat alles goed is gegaan.
En nu keihard duimen dat je een mega zeikerd wordt *\o/*

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:08

Mooi kerstpakket heb je gekregen!
<|-

Hoop dat je voorspoedig herstelt.

Christiene
Berichten: 7716
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:40

Fijn dat het wel kon onder narcose las vanochtend je bericht en dacht nee toch niet weer tegenslag.. Maar gelukkig mocht het wel

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 01:01

Ja, toen ze zeiden dat ik niet onder narcose ging dacht ik; Ik wil naar huis |( Ben veel minder bang voor operatie's etc dan eerst, maar iets meekregen van de operatie is nog wel echt een stap te ver. Dus echt heel blij dat ze dat begrepen en ik zonder problemen toch onder narcose mocht.


Heb er wel een gewoonte van gemaakt om in bed te plassen na de operatie... Ik dacht nog, moet zeggen dat m'n bed de vorige keer nat was zodat ze voor de zekerheid een onderlegger onder me doen. Maargoed al meerdere keren geopereerd en was nou 1 keer gebeurd... Dus na de operatie willen ze de wond controleren en is weer alles nat. Toen voelde ik me wel even rot, maar ik merk er helemaal niks van, dus kan er ook niet zoveel aan veranderen -O- Ja, mocht ik weer geopereerd moeten worden, dan tóch even zeggen.


Begint nu wel door te dringen dat het allemaal voor altijd is, maar ben ook ontzettend blij dat alles nu klaar is en ik over 6 weken weer kan kijken wat ik wil gaan doen.. Sowieso weer meer bewegen, dus ga maar beginnen met wandelen buiten. Dat deed ik hiervoor elke dag een uur, wat voor weer het ook was. 6 weken geleden kon ik bijna niks doen, zag ik het regelmatig niet meer zitten, dacht ook echt dat ik niet meer wou leven als de neurostimulator niet zou werken. En nu is alles anders... Ben de Uroloog etc echt heel dankbaar.


Ik moet trouwens wel 3 keer per dag blijven katheteriseren. Maargoed, ik ben blij.


Dit is trouwens de inhoud van mijn kerstpakket :Y)

Afbeelding
Linksboven de band voor de lader, daarnaast de lader voor de lader met stukjes voor in het buitenland, daarnaast aan de bovenkant de lader zelf, daaronder de plakkers om de lader op mijn rug te kunnen plakken en daarnaast nog een onderdeel van de lader voor de lader :+

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 10:40

Mooi spul.
Wanneer ga je jezelf voor het eerst opladen?
En helpt dat ook om een kort nachtje slapen te compenseren? :p

Dat in bed plassen zou ik je niet schuldig om voelen. Dat blijft jou langer na dan degenen die je bed moesten verschonen. Kan nou eenmaal gebeuren.

Mocht je toch nog maar hele kleine hoeveelheden katheteriseren, mag je dan uiteindelijk minderen?

En hoe bevalt het leven zonder thuiszorg?

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:21

Lekker kerstpakket, haha, in elk geval een fris kleurtje met dat groen. Fijn dat je het leven nu weer ziet zitten met de stimulator! Goed dat je ook het bewegen weer gaat oppakken en je kunt nu weer voorzichtig plannen maken.

Over dat in bed plassen na de ok zou ik me idd ook niet te druk maken. Je bent vast niet de enige die dat overkomt. Even aangeven de volgende keer, is natuurlijk prima, maar echt, ze zien wel erger in het ziekenhuis hoor. Ook fijn dat je alsnog de narcose kreeg, ze luisteren in elk geval wel goed in het ziekenhuis. En anders was een roesje misschien inderdaad ook een alternatief geweest, dan krijg je ook niet meer bewust dingen mee.

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 16:53

Haha zou mooi zijn! :D
In het ziekenhuis raden ze aan om een vaste dag te kiezen voor het laden. De batterij was maandag helemaal vol, dus ik denk dat ik zondagavond ga laden.
Gisterochtend al wel even met de lader de batterij opgezocht. Ze zeiden dat dat in het begin wss wel even zoeken zou zijn, maar nu de pleister er nog op zit valt dat wel mee :+

Ja, als ik meer zelf ga plassen dan mag ik minder katheteriseren :j

Het leven zonder thuiszorg bevalt heel goed! Niet meer de hele tijd kijken hoe laat ze komen, uitslapen, vroeg naar bed (zonder dan om half 12 wakker gemaakt te worden).. Gewoon weg kunnen wanneer ik wil en hoe lang ik wil. Ik ging eerder bijv ook wel even naar een winkel, maar als ze daar niet hadden wat ik wou hebben dan kon ik eigenlijk nooit nog ergens anders heen.
Denk serieus dat ik meer buiten ben geweest sinds ik de neurostimulator heb (Met de testperiode erbij dan) dan in de 1.5 jaar daarvoor :=

Vandaag wel even een dagje bankhangen, want voel me vandaag wel wat minder. Beetje misselijk en verhoging. Maar wond ziet er wel goed uit volgens mij, dus denk dat ik gisteren te druk geweest ben.. Voelde me toen prima namelijk, dus ben met mijn moeder mee geweest haar paarden voeren, daarna nog wat spullen opgehaald en boodschappen gedaan.


En jullie hebben gelijk. Ze zien wel ergere dingen.. En m'n blaas is natuurlijk precies waar ik problemen mee heb, dus ja. De neurostimulator doet iig duidelijk z'n werk :+

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17987
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:17

Ik zat stiekem nog even terug te lezen, hoe ik augustus 2018 bij je langs geweest ben. Hoe het er toen met je voor stond. Hoeveel dieper het dal nog zou worden, terwijl je al zo diep zat. En hoe dapper je toen die stap gezet hebt om' ja' te antwoorden op mijn aanbod om langs te komen. En moet je nu je laatste bericht eens terug lezen.... Ik heb kippenvel en ben er stil van, wat ben jij ongelooflijk gegroeid!

Hopelijk kan je nu verder met je leven, weer dingen gaan opbouwen. Leuke dingen doen, mooie herinneringen maken. En ik wil je heel erg bedanken dat je ons een stukje meegenomen hebt op deze reis, ondanks dat het hierdoor soms ook moeilijker en ingewikkelder voor je werd. Al die tegenstrijdige adviezen kunnen behoorlijk verwarrend zijn. Ik hoop dat je ons voorlopig nog mee wilt nemen, want als je dit kan, kan je alles. Je bent een kanjer!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:22

Dat heb je mooi gezegd, Lalidan :j

Het is ook een stukje bewustwording. Dat alles niet zo vanzelfsprekend is als het soms lijkt en hoeveel geluk je hebt als alles doet wat het moet doen. Telkens als ik dit topic aanklik dan denk ik daar weer aan, ondanks dat het voor mij ook allemaal niet zo vanzelfsprekend meer is. Maar toch: je zet mensen onbewust ook aan het denken en dat doe je op een fijne manier :)

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 16:12

Sta er nog regelmatig verstelt van dat ik toen Ja heb gezegd :') Was ook zó zenuwachtig toen je stuurde dat je onderweg was. Maar nooit spijt van gehad, was heel gezellig! En de ballon heb ik nogsteeds :))


Voor m'n gevoel kon het toen allemaal niet erger worden.. Ook idd omdat kunnen plassen gewoon zo normaal is, het kon altijd en er was niks met m'n blaas gebeurd; Dus alles zou goed komen. Zelfs de artsen dachten zo.
Dat ik nu 1.5 jaar later een neurostimulator heb en moet blijven katheteriseren is echt raar, maar ik heb het er veel minder moeilijk mee dan toen. Ik weet nu waar ik aan toe ben.


Bedankt voor jullie berichtjes en ik zal zeker nog van me laten horen :j

En Oscar :(:)

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 16:18

Hoe gaat het nu met je? Doet de neurostimulator nog steeds wat hij moet doen?

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 18:16

Nou, eigenlijk wel goed :D
Wel steeds verhoging/net koorts, maar denk dat dat weer van m'n blaasontsteking komt.. Wond ziet er iig prima uit. Las voor de operatie dat zitten nog wel een paar weken pijnlijk kon zijn, sommigen vonden het zelfs heel erg pijnlijk. Nou, misschien is m'n dikke kont dan nog ergens goed voor, want ik heb nergens last van :')
Hang terwijl ik dit type zonder ook maar een beetje pijn op de bank, heb afgelopen nacht voor het eerst weer op m'n rechter zij geslapen.. Alleen dan weer op mijn rug gaan liggen is gevoelig, maar heb een opgevouwen fleecedeken op m'n bed gelegd en dan gaat dat prima.

Dus mag niet klagen met zo weinig pijn, terwijl de operatie maandag pas een week geleden was.

Je kunt nu wel goed zien waar de batterij zit, mooi geel :+ Maar als dat weg is, dan is hij totaal niet te zien.
Spoiler:
Afbeelding


De neurostimulator werkt zeker goed. Gebruik geen vesicare meer, lig minder vaak wakker van pijn, plassen lukt 9 van de 10 keer. En katheteriseren is zoveel minder pijnlijk *\o/*


De eerste keer douchen met de neurostimulator aan was wel raar trouwens. Maar zó fijn.. 6 Weken niet mogen douchen is echt vreselijk :') Ben voor de operatie wel even een soort van gaan douchen, met een halve vuilniszak op m'n rug, maar verder alleen washandjes uit een pakje gezien en m'n moeder heeft m'n haar steeds gewassen.

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 19:28

Echt zo blij voor je!! *\o/*

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 20:18

Wat fijn dat je nu steeds beter kan plassen, maar ook fijn dat je nu zo goed voor jezelf op komt.

Jij komt er wel in je leven.

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 22:18

You go girl!

Zo gaaf om te lezen hoeveel beter het nu gaat.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 01:23

Inderdaad wat een reis zeg!!
Maar wat heerlijk dat het zoveel beter gaat het katheteriseren, ik hoop onwijs dat je straks nog minder hoeft te catheteriseren.
Je bent pas net onderweg, en nu al zoveel blijer.
Zes weken niet douchen lijkt me echt een hel trouwens.
Bij expeditie robinson zeg ik ook altijd alleen daarom zou ik al niet gaan. :o
En mooi hoor, ik denk je ziet het vast goed zitten maar het valt me erg mee.

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 19:13

Wat een supermooie post :j
Fijn dat je je nu al zoveel beter voelt.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 19:36

Heel fijn TS ben ontzettend blij voor je

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-20 21:49

Ja, valt mee toch :D Litteken(s) zul je natuurlijk wel blijven zien, maargoed dat kan van zoveel dingen zijn. Je ziet niet direct dat er een batterij onder m'n huid zit.

Heel blij mee. Eigenlijk niks waar ik nu niet blij mee ben :Y) Het is zeker niet zoals het ''vroeger'' was, maar ik ben tevreden.


Ondertussen aan het laden. Net dacht ik dat ie klaar was, maar was blijkbaar geluidje van dat ie niet meer goed zat. Daarna hele poos aan het zoeken geweest voor ie weer begon te laden, maar hij zit weer :')

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:52

Het is zo mooi om te lezen hoe anders je nu weer in het leven staat! Dat laden is een gevalletje 'oefening baart kunst', hoop ik. Je zou bijna een bloemetje op de goede plek late tatoeëren om het gemakkelijker te maken :D . Het wil nog wel eens helpen op littekens elke dag in te smeren met iets van huidolie of ander vettigs. Houdt de huid soepel. Ik gebruik zelf meestal calendula crème van VSM.

Joltsje

Berichten: 9027
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:13

Wat fijn allemaal ts.

Het allermooiste vind ik ook hoe je nu in het leven staat en hoe je er nu mee omgaat! Respect

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 02:18

Annick75 schreef:
Het is zo mooi om te lezen hoe anders je nu weer in het leven staat! Dat laden is een gevalletje 'oefening baart kunst', hoop ik. Je zou bijna een bloemetje op de goede plek late tatoeëren om het gemakkelijker te maken :D . Het wil nog wel eens helpen op littekens elke dag in te smeren met iets van huidolie of ander vettigs. Houdt de huid soepel. Ik gebruik zelf meestal calendula crème van VSM.


Nee joh, een stopcontact! :))