Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:26

Ik wil je ook met liefde helpen om te vertalen naar Engels/terug naar Nederlands, als je toch wilt proberen om contact te krijgen met haar. :)

In een week kan heel veel veranderen ja, ik vind het gek dat ze uitgaan van de kweek van vorige week, terwijl je urine er nu slecht uitziet. Het lijkt me dan sowieso geen slecht idee om de wijkverpleegkundige te laten bellen vrijdag.

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 18:16

Dat is super fijn, bedankt voor jullie aanbod! Ik ga even nadenken over wat ik dan zou willen vragen etc.


Gisteren had de huisarts dus met de uroloog overlegd en die hadden afgesproken dat de wijkverpleegkundige het ziekenhuis zou bellen bij problemen. Dus vanochtend vond zij het beter om te bellen en wat zeggen ze in het ziekenhuis?

Dat er maandag met mij was afgesproken dat ik contact opnam met de huisarts. Dus de verpleegkundige zegt, dat er daarna met haar was afgesproken dat ze Urologie moest bellen. Maar nee hoor, ze kreeg nog geen andere verpleegkundige te spreken.

Dus weer naar de huisarts gebeld en uitgelegd. Assistent was erg verbaasd. Huisarts heeft later de wijkverpleegkundige weer gebeld en mag nu nog een pijnstiller extra nemen.
En als het vrijdag niet beter gaat dan moet ze weer Urologie bellen, zoals afgesproken met de uroloog.

Ligt dus niet aan de uroloog, maar aan degene die aan de bali zit zegmaar.

Oja, urine laten testen bij de HA en direct AB kuur gekregen en urine weer op kweek om te kijken welke bacterie het is :=

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 18:51

Hoe is het nu?

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-19 21:55

Nog precies hetzelfde.. Vanaf mijn vorige berichtje hier niet meer 's nachts kunnen slapen. Overdag gelukkig wel wat...


Wijkverpleegkundige had met Urologie gebeld en vandaag zou de Uroloog mij bellen. Vanochtend telefoon. Uroloog had spreekuur en moest opereren, dus had geen tijd om mij te spreken.. :\ Dus hij had het met de verpleegkundige overlegd en die belde mij.

Heel vervelend zoveel pijn, maar ik moest goed blijven drinken en ik krijg weer andere katheters om te proberen..

Vanochtend weer ''zand'' in m'n urine.. :?
Spoiler:
Afbeelding


Ik moet zeggen dat ik steeds meer begin te twijfelen of ik hier nog mee verder wil.. Voel me totaal niet serieus genomen. En nou kan het moeilijk liggen aan dat ik niet duidelijk genoeg ben oid, aangezien de verpleegkundige van de thuiszorg ook contact heeft gehad en die net zo goed van het kastje naar de muur word gestuurd.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18032
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 21:56

Niet om vervelend te zijn, maar hoeveel drink je nu op een dag? Weet je dat?

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 22:04

Nou, potverdikkie zeg -O- is je urine nu ook zo troebel, of lijkt dat alleen zo op die foto?

Ik snap best waar dat gevoel van niet serieus genomen worden vandaan komt. Ontzettend rot dat je ook de uroloog zelf nog steeds niet gesproken hebt, maar weer de verpleegkundige. Is de kweek nog wel herhaald dan?

Heb je een idee van wat je anders zou willen gaan doen? Ander ziekenhuis? Second opinion?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 22:06

Dat zand vind ik toch ook echt bizar :wow:
Sterkte maar weer, nog steeds.... Gatsie

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 22:40

Jeetje snap ookdat jij je niet serieus genomen voelt, waar woon je? ik heb hier in Groningen bij het UMCG super goede ervaringen met dhr Roemeling ook uroloog.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110804
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 22:43

Kan dat zand niet een soort van blaasgruis zijn?

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 01:45

Ik drink nu ongeveer 1250 ml op een dag. Niet veel dus, maar ook niet extreem weinig.. Probeer het nu op te bouwen, maar ondanks paracetamol en tramadol is dat erg pijnlijk.

Ja, m'n urine is troebel :j Wel vooral 's ochtends. Deze foto was ook van vanochtend.

De kweek is opnieuw gedaan, ja. Daar krijg ik donderdag de uitslag van. Ook al een zakje Monuril 3000 gehad, maar totaal geen verbetering van gemerkt.



Wat ik nu wil weet ik nog niet precies.. Lastige is ook dat ik een Uroloog moet vinden die de neurostimulator ook kan plaatsen. Denk ik tenminste, neem aan dat je niet naar de ene uroloog kan voor de neurostimulator en naar een ander voor de pijn etc..
Al heb ik echt het gevoel dat de uroloog waar ik nu heen ga ook alleen voor de neurostimulator is en ik voor verdere problemen niet bij hem moet zijn... Hij verwijst me constant door naar de huisarts. En die verwijst me weer naar de uroloog. En dan weer hetzelfde verhaaltje. Huisarts wil ook niks voorschrijven tegen blaaskramp, maar met de uroloog kan ik het niet bespreken, omdat ik hem dus gewoon nooit te spreken krijg..

Heb 20 September een telefonische afspraak, hopen maar dat hij dan wel tijd voor me heeft -O-


Bedankt voor de tip SecretLIN! Ik woon in de buurt van Zwolle. Maar als ik besluit naar een andere uroloog te gaan, dan maakt het niet uit waar..

Blaasgruis dacht ik idd ook. Maar als ik google vind ik eigenlijk niks over blaasgruis bij mensen, alleen katten en honden. Wel gruis van blaas of nierstenen. Ik heb wel een aantal keer pijn gehad in mijn zij en nu dit.. Dat was geen koliekpijn, maar meer het gevoel wanneer het net op komt zetten. Ik had iig ooit nierstenen en dan galstenen en dat begon steeds met een soort pijnlijke druk en dan daarna kreeg ik echt vreselijke pijn waarbij ik niet meer stil kon zitten etc. Nou had ik niet echt bewegingsdrang, meer dat liggen niet meer ging door de druk. En daarbij werd ik dan ook heel iets misselijk.

senna21

Berichten: 11891
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 02:23

Wat een rottige situatie TS.
Je verhaal klinkt logisch.
Misschien is het een mogelijkheid dat je jouw bevindingen op papier zet en stuurt naar zowel de neuroloog als huisarts.

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 06:56

Ik vind dit echt niet normaal hoor hoe jij niet-geholpen wordt. Ik zou bellen tot ik die uroloog te spreken krijg. En anders zie ik mijn moeder nog bellen en het ziekenhuis eens goed te zeggen waar het op staat (en ik ben 32 :') )

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23528
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:02

Mijn collega heeft afgelopen zomer ook een neurostimulator gekregen voor vergelijkbare klachten, ik zal eens horen in welk ziekenhuis.

Edit: 't Radboud volgens mij, waar zit jij?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:28

Misschien kan je toch eens bellen met bv het UZA in Antwerpen? Iets heel anders, maar mijn oom met kanker kon daar de volgende dag terecht, en in nl moest hij nog 4 weken wachten..

Desnoods een week op hotel oid.. hopelijk krijg je hier van thuis uit ook steun in.

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:35

OH jeetje wat vreselijk.
Sterkte.

Wendy_Komen

Berichten: 6332
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:15

Deze week nog consult bij de uroloog eisen. En lijkt mij inderdaad op nier gruis.

Wat is je temperatuur? En wanneer is voor het laatst je CRP bepaald?

Hannanas
Berichten: 13030
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:17

En weer je zorgverzekering benaderen!

gillian

Berichten: 4430
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:48

Mag je voor de blaaskramp geen buscopan?
In mijn zwangerschapheb ik nierstuwing gehad wat vreselijke krampen gaf, ik kreeg toen buscopan voorgeschreven. Gewoon zonder recept bij apotheek te koop, wel ff navragen hoor!!niet zelf gaan rommelen met medicatie!

imaudy
Berichten: 5085
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:46

Polly schreef:
Mijn collega heeft afgelopen zomer ook een neurostimulator gekregen voor vergelijkbare klachten, ik zal eens horen in welk ziekenhuis.

Edit: 't Radboud volgens mij, waar zit jij?


Ik zou zeggen, naar het Radboud! TS, pak de huisarts bij zijn jasje en wissel van ziekenhuis. Denk dat het je echt goed zal doen.

genja
Berichten: 3944
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 18:16

imaudy schreef:
Polly schreef:
Mijn collega heeft afgelopen zomer ook een neurostimulator gekregen voor vergelijkbare klachten, ik zal eens horen in welk ziekenhuis.

Edit: 't Radboud volgens mij, waar zit jij?


Ik zou zeggen, naar het Radboud! TS, pak de huisarts bij zijn jasje en wissel van ziekenhuis. Denk dat het je echt goed zal doen.



Dat ts verder gaat kijken lijkt mij heel verstandig maar overleg met de verzekering een ziekenhuis enigszins in de buurt lijkt mij wel fijn.
Zeker omdat ts voorlopig nog regelmatig ziek is en bij een goed ziekenhuis Willen ze dan toch onderzoeken doen. Dacht dat ts in Zwolle woonde iedere keer op en neer naar Nijmegen zeker als je al beroerd voelt lijkt mij geen feestje zeker niet nu ze aan de waalbrug werken.

Ts als je de uroloog eindelijk spreekt ik zie bij ons in apotheek regelmatig blaasspoelingen met oxybutinine voorbij komen dat is echt voor blaaskrampen misschien iets om te overleggen

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 21:29

Klopt oxybutinine is een goede optie.

je hebt nu weer fosfomycine gekregen
... ik zou toch eens de suggestie voorleggen om nitrofurantoine te nemen (furabid).
overigens vind ik 1250 ml wel echt weinig hoor in jouw conditie met je blaasontstekingen... probeer echt meer te drinken

genja
Berichten: 3944
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 21:36

Volgens mij heeft ts de tabletten oxybutine al gehad maar je hebt dus ook blaasspoeling ervan werkt rechtstreeks in de blaas.
Moet apotheek speciaal laten maken maar daar zijn speciale apotheken voor

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-19 04:59

Radboud ga ik onthouden! België word heel lastig denk ik. Als ik daar geopereerd word en daar bijv in een hotel blijf, dan zit ik met de thuiszorg -O- In Nederland is dat volgens mij nog wel te regelen, België weet ik niet..

Ik woon in de buurt van Zwolle :j

Temp schommelt tussen 36.9 en 38.2. CRP was 6 op de dag van de operatie.
cybutinine heb ik heel in het begin gehad, later nam ik Vesicare. Daar ben ik iets voor de eerste operatie mee gestopt..


Maar wat dat betreft krijg ik helemaal niks..
Vandaag de Uroloog gesproken, omdat uit de kweek van mijn urine was gekomen dat er 2 bacteriën in zitten. Beide reageren op monuril, maar heb ik al gehad en geen verbetering.. En dan was er voor de ene bacterie nog 1 geschikt en voor de andere bacterie nog 1 andere.. Dus dan moest ik ze alle 2 nemen.
Huisarts wist het dus niet goed meer en vond dat de uroloog het moest bekijken.
Vandaag dus EINDELIJK telefonische afspraak: 3 zakjes monuril, maandag, woensdag, vrijdag. Vroeg hoe het verder ging, heb gezegd niet goed, slaap al meer dan een week amper door de pijn etc. En toen zei hij dat als ik geen koorts meer heb de operatie nu maar weer gepland moet worden..


En nu denk ik.. Wacht ik deze operatie nog af. Als ik naar een ander ziekenhuis ga duurt het wss langer, evt niet de oplaadbare variant, ver weg.. Wacht ik dit nog af, kan ik wss redelijk snel geopereerd worden, maar mijn gevoel is dubbel.. Moet er nu serieus goed over nadenken en informeren. Dat ga ik dus doen.

Wel is voor mij 100% zeker, dat wanneer de neurostimulator niet voor mij werkt, ik ABSOLUUT NIET bij dit ziekenhuis blijf.. Na 11 maand constant pijn en constant horen dat "het erbij hoort" is wel duidelijk dat ik wbt de pijn bij dit ziekenhuis niks hoef te verwachten.. Ja, dat ik er de rest van mijn leven mee zit.

Het komt ook vast door het gebrek aan slaap, terwijl ik super moe ben, (ook door de pijnstillers (Die ik van mijn HA heb gekregen trouwens, niet van de Uroloog)), maar ik zit er echt helemaal doorheen.. Het gevoel er gewoon helemaal alleen voor te staan, iedereen die wil helpen kan niks doen en degene die kan helpen, doet gewoon niks.. Het kan toch niet zo zijn dat er helemaal NIKS te doen is verder, wbt de pijn?

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 06:22

Kan je niet een second opinion aanvragen en toch de operatie afwachten?
Ik vind het het heel erg dat ze je zo laten zweven en niks aan bieden.

Een ziekenhuis dat roept; die pijn hoort erbij wen er maar aan voor de rest van je leven. Daar zou ik heel hard weglopen want ook al zou dat zo zijn dan moeten ze je een pijntraject aanbieden waarbij je er mee leert omgaan.

rockwitch

Berichten: 11751
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 07:49

Second opinion kan altijd. Ook als je wacht op de operatie. Dan kan je aan de hand daarvan beslissen waar je verder gaat.