Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jet

Berichten: 12021
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 23:16

En dus nog meer positief nieuws! Heerlijk dat je nu goed zelf kan katheteriseren op de wc! En de thuiszorg nog maar 1x per week en alleen om alles te bespreken, wat een onwijze vooruitgang!

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 01:26

Aah wat fijn! Eindelijk weer een stukje van je leven terug, zonder al dat gedoe en tig afspraken oer dag.

jibberjabber

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 08:15

Wat een goed nieuws. Heel erg fijn voor je. Je bent een enorme doorzetter !

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 20:35

Bedankt voor jullie reactie's!

Zo onwerkelijk nog. Vandaag nog contact gehad met het ziekenhuis over de operatie, wou even zeker weten of het onder plaatselijke verdoving gaat gebeuren of gewoon narcose. Toen ze woensdag belde zei ze dat ze er vanuit ging dat het onder narcose gedaan werd.. Maar nou was ik dus steeds bang dat ik op de operatiekamer opeens te horen krijg dat dat dus niet zo is :+ Dus vandaag nog eens gebeld en ze wist wel zeker dat het onder narcose ging, maar ze heeft nu nog eens extra genoteerd dat ik onder narcose wil. Kan ik weer slapen :')


Of er een kans is dat ik ooit van het katheteriseren af kom weet ik eigenlijk niet.. Ik heb de Uroloog na het onderzoek nog niet meer gesproken. Ook omdat kerst en jaarwisseling er nu tussen zit natuurlijk. Toen ik naar het ziekenhuis ging om te oefenen met katheteriseren zei de verpleegkundige dat zij en de Uroloog niet verwachten dat het ooit helemaal goed komt, maargoed dat was wel voor dat onderzoek. En die was wel heel goed.
Ze vroeg na het onderzoek wel of ik het zo zag zitten, met de neurostimulator en dan 2 keer katheteriseren. Nouja, dat vind ik al super. Is al zo'n verbetering :j

Diddykong

Berichten: 1472
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 20:48

Haha zie je, je bent in elk geval veeeel assertiever geworden het afgelopen jaar. En ik moet zeggen dat ik de communicatie in het ziekenhuis dan nu wel weer best oke vind. Ik kan me voorstellen dat een neurostimulator ook enige beperkingen met zich meebrengt. En dat er misschien mensen zijn die zeggen tja 2x katheteriseren of 4x, dat maakt dan ook niets meer uit. En dan juist afzien van de stimulator. Maar met jouw klachten vind ik het echt super om te horen dat het toch is gaan werken. En dat het katheteriseren zo ook wat beter gaat.
Echt heel fijn! Ik wens je het allerbeste voor 2020 *\%/*.

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 22:05

En thats the spirit hoor ts.
Ik heb geen werkende bijnieren en moet zoals een diabeet insuline heeft dus cortisol slikken.
Bij nood een injectie die altijd mee is.
De een vind het vreselijk, de ander maakt er het beste van, en jij valt onder de tweede categorie.
Je doet het hartstikke goed joh en hoe fijn is het dat je nu 2x je urineleider moet pesten ipv 4x?
Dat is al zo goed!

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 15:59

Ja, ik ben echt niet meer zo'n watje als toen ik dit topic opende :+ Als ik iets wil weten bel ik gewoon. En afentoe voel ik me wel een beetje een zeikerd ( }:0 ), maar ik ga niet meer in de stress zitten als het met een belletje over kan zijn.

Sinds de laatste opname, toen ik ook besproken heb met de Uroloog dat ik het gevoel had totaal niet serieus genomen te worden, ben ik hartstikke tevreden over het ziekenhuis. De thuiszorg heeft nog gebeld en werd netjes te woord gestaan. Ik heb nog een paar keer gebeld en altijd netjes antwoord. De laatste keer toen ik de Uroloog sprak vroeg hij ook of het nog te doen was met de blaasontsteking. Want ik neem nu (op de onderhoud na) geen kuren meer, maar die had ik anders nog gekregen.
Dus ik ben heel blij en tevreden. Was ook een beetje bang dat ik me niet meer prettig voelde bij de Uroloog nadat ik aangegeven had niet tevreden te zijn, maar dat is zeker niet zo.
Vind het fijn dat je bij hem gewoon kunt zeggen wat je voelt en dat het serieus genomen word.


En die paar keer minder katheteriseren is het voor mij idd helemaal waard. Ik hoopte uiteraard op helemaal mogen stoppen, maar dit is voor mij al zoveel beter te doen. Ik katheteriseerde 5 keer per dag, nu nog 3 keer en dan als het goed is uiteindelijk nog 2 keer. Katheteriseren gaat veel beter en de pijn is sowieso een stuk verbeterd. Het is niet weg en afentoe nogsteeds wel erg, maar het gaat zoveel beter.
De nadelen van de neurostimulator wel hebben zijn niks vergeleken met de nadelen van dat ding niet hebben, voor mij.

Wss is 6 Januari ook de laatste dag dat de thuiszorg komt. 2018 en 2019 waren mindere jaren, maar alles is nú al zo anders..


Bedankt, en jullie ook een gelukkig en gezond 2020!

Anoniem

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 16:49

Op naar een super 2020!

Als jij (mede) door deze situatie zoveel assertiever en zelfverzekerder in je doen en laten bent geworden heeft het toch nog ergens nut.
Liever op een andere manier. Maar ik vind het ontzettend knap hoe jij hier nu mee om gaat.

Maflinger_S
Berichten: 12168
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:14

Mooie post TS. De groei die je hebt doorgemaakt is gaaf om vanaf de zijlijn te hebben meegemaakt. Uiteraard had ik je het van harte gegund als je deze groei op een andere manier had doorgemaakt.

Ik wens je voor 2020 toe dat je nog minder moet katheteriseren en dat je op eigen kracht nog meer een zeikwijf wordt dan je nu al bent. :D

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:51

TS ik hoop dat 2020 nu wel jouw jaar gaat worden. Maar super om te lezen hoe ver je zelf vooruit bent gegaan, dan heb ik het niet over medisch maar echt als persoon zelf. Respect hoor!
Ik blijf duimen dat je straks helemaal zonder katheteriseren kan

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:54

Ts je klinkt ook " volwassener", weet ff niet hoe ik t anders moet noemen. Ik vind t heel fijn voor je dat t goed gaat met de stimulator.

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 15:55

TS, wat super dat je stimulator werkt en mijn complimenten voor hoe je gegroeid bent in volwassenheid.

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 19:24

Bedankt! :o


Vandaag gebeld, moet maandag om kwart voor 7 in het ziekenhuis zijn *\o/*

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 19:56

Ben trots op je TS! Je hebt zoveel doorstaan, en er sterker uitgekomen. Succes maandag! Dat is nog eens een begin van 2020!

Sanet

Berichten: 7965
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:06

Soort Duracell konijntje ben je dus straks :)

justdiesel
Berichten: 4953
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:51

Zo'n fijne wending **\O/**
Zo blij voor je

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:02

Je mag er mooi op tijd zijn zeg, maar kan me wel voorstellen dat je dat geen donder kan schelen! Zo fijn dat je nu de definitieve batterij krijgt en dat je door het hele gebeuren ook een flink stuk persoonlijk bent gegroeid. Jij laat je nu de kaas niet zo snel meer van je brood eten, goed zo!

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-20 17:36

Haha Duracell konijntje :') Ja, raar idee eigenlijk dat er straks gewoon een batterij onder mijn huid zit, die ik dan ook steeds moet opladen.. Aan dat idee moet ik nog wel even wennen :+



Ik was juist wel blij dat ik er zo vroeg moet zijn! 'S nachts eet je toch niet, dus nuchter zijn is niet zo'n probleem. Hoef minder lang zenuwachtig te wachten. En het loopt niet uit, want ben de eerste :))

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:05

Grinnik,krijg je ook een usb-aansluiting om te laden? :D

Voor mij was een uurtje later ook goed, zeg maar, maar ik ben niet zo'n snelle starter. :)

Diddykong

Berichten: 1472
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:15

Ohhhh ik zie mogelijkheden :)). Zouden ze ook een aansluiting kunnen maken dat je je telefoon erop kunt opladen :):).

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-20 21:07

Hahaha zal maandag eens vragen naar de mogelijkheden! :')

Zou wel super handig zijn als dat kon, gewoon altijd een powerbank bij me. Maar helaas :+

Maflinger_S
Berichten: 12168
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:24

Of iets waardoor je een wandelende "Google" wordt.

Sanet

Berichten: 7965
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:38

Hahaha, soort draadloze oplader. Super handig, ik weet niet waar die batterij komt te zitten? Als dat op je bil is, is dat wel lastig :)

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:39

Je kan dan wel letterlijk zeggen dat je je eigen ff gaat opladen haha

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:58

Maflinger_S schreef:
Of iets waardoor je een wandelende "Google" wordt.


Ingebouwde google assistent :D .