Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 18:04

Ashley, ik ben ook zo'n beetje overal allergisch voor en ik weet niet welke bestanddelen de boosdoener zijn. Ik koop zo goedkoop mogelijke spullen en probeer steeds 1 product te veranderen. Zo hoop ik het meteen te merken als ik ergens op reageer.

Helaas werkt dat niet altijd, want ik gebruik al 4 weken hetzelfde en nu ineens jeuk... ;( frustrerend is het.

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 12:50

Na toch even na denken heb ik toch een afspraak gemaakt bij Purelou om eens naar de kapper te gaan vooral om te zien of het echt anders is en om eventueel tips te krijgen :j

Ik zal als het kan een voor en na foto plaatsen

Rennie89
Berichten: 37249
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 17:43

Schrik niet van m’n dooie kop, m’n haar net gewassen in elk geval. Ik heb mijn haar met veel verven om zeep geholpen. Als ik m’n haar helemaal uitkam heb ik schapen haar.


Afbeelding

Afbeelding
Dit was net.

Dit is van paar jaar geleden

Afbeelding

Afbeelding

Mijn haar heeft betere tijden gekend en ik weet echt niet wat ik er aan kan doen om het weer wat gezonder te maken pffff.,. Ik ga dus eff meelezen hier

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 17:46

wat voor producten gebruik je nu?

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 17:59

Ik denk dat je haar sowieso wel gebaat is bij een knipbeurt. Ga naar een krullenkapper, dat zal al de helft schelen! Deze kan je ook adviseren over je haartype en bijpassende producten. En wellicht Olaplex gebruiken? Heb veel positieve verhalen gehoord van mensen met ‘verpest’ haar door te veel te verven. :j

Rennie89
Berichten: 37249
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 18:35

ellepel schreef:
wat voor producten gebruik je nu?

Ik gebruik balea haarmasker, garnier fructis spray, wat argan olie zo nu en dan :Y) mN haar heb ik wel recentelijk geknipt (zo 10 cm af gehaald? )

amoebje

Berichten: 480
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 19:30

Ik zou voor een goed voedend masker gaan met misschien wat proteïne omdat je geverfd haar hebt, dan heb je iig de verzorging wat zwaarder dan wat je nu hebt!

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 19:32

en welke shampo en conditioner?
ga in elk geval beginnen met kijken wat jouw haar eigenschappen zijn en wat daar het beste bij past?
er zijn diverse sites met info.
argan olie werkt bij mij bijvoorbeeld echt niet,daar word het slierterig en vet van.


ik verf mijn haar elke 5/6 weken.
ik doe dat zelf, gebruik verf van Garnier nutrisse.
als ik weer aan verven toe ben is mijn haar ook wat droog :j

Rennie89
Berichten: 37249
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 19:52

Ik doe elke 1,5 maand a 2 maanden en dan verven met Schwartz kopf hoe het ook heet :Y)

Ik ga idd even rondkijken, word gek van m’n pluizige haar, moet er echt een hoop indoen wil het niet alle kanten op staan

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 20:04

ja dat schwarskopf(rotnaam haha) vind ik dus niks, ik ben al flink grijs en het pakt niet eens op mijn grijze haar.

heb je facebook?
er zit een cg pagina waar je echt goede info vandaan kunt halen
.
deze.
https://www.facebook.com/groups/thecurlscult/?ref=share

verder is het wat uitproberen wat voor jouw haar goed werkt.
ik heb de shampo en conditioner van loving blends…milde haver en voedende amandelmelk
en voor de krullen gebruik ik yari curlactivator en wat leave in.
en dan gel er achter aan, flink krullen inkneden, aan de lucht laten drogen.
en als het droog is en de krullen hard van de gel knijp ik die er uit met wat olie serum van de hema.
geen idee of die cg is,maar werkt voor mij erg goed :j

mijn haar is nu wat te lang en ik heb erg fijn en dun haar.
moet echt nodig naar de kapper toe,maar ik vind dat echt een drama. :o

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 21:53

Afgelopen zaterdag ben ik naar Purelou geweest.

ik had een knipbeurt en een detox behandeling voor mijn hoofdhuid( ik heb hoofdhuid problemen)
Ze namen wel echt de tijd om te kijken wat mijn problemen waren en wat ik graag wilde. zelfs met zijn 2e nog naar mijn hoofdhuid gekeken wat ik dus erg fijn vond dat ze overlegde.

Elke stap werd uitgelegd waarom en hoe ze het deden.

Helaas heb ik geen voor foto's van voor maar het was redelijk stijl met een kleine slag.
ik had best hoge verwachtingen vtv betreft het terug krijgen van mijn krullen.
Dit was het eind resultaat( hier was ik wel redelijk oke mee)

Afbeelding

Helaas na 2 uur was er al meer als de helft niet meer van te zien en was de bovenste laag krullen helemaal weg. ;(

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 22:06

Geef het tijd. Een blijvende verandering in je haar aanbrengen heeft tijd en vooral herhaling nodig. Herhaling van het juiste productgebruik. Het is geen kwestie van zwaaien met een toverstafje.

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 22:25

Maflinger_S schreef:
Geef het tijd. Een blijvende verandering in je haar aanbrengen heeft tijd en vooral herhaling nodig. Herhaling van het juiste productgebruik. Het is geen kwestie van zwaaien met een toverstafje.


Ik weet het, maar het was teleurstellend als je 2,5 uur in de stoel hebt gezeten het binnen 2 uur weer weg is zeg maar :')

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 22:33

Ja, dat gevoel herken ik. Wij allemaal wel denk ik. :(:)

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 09:16

komt goed. Mijn haar heeft nu duidelijk al meer slag dan toen ik bij de kapper was geweest

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:04

Ik had prachtig resultaat van de kapper. Helemaal blij mee. Trots. Stap de deur uit en word tot op het bot nat geregend. Kon dus weer opnieuw beginnen met stylen. |( Snap dat gevoel dus wel! Je hebt ook een flinke bos en flinke lengte. Dat is ook wel zwaar om de krul of slag te behouden dan.

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:12

Ik heb gisteren gekeken wat ze allemaal hebben gebruikt maar dan zou ik uitkomen op €137,00 :oo aan prodcuten waarvan 1 een 4 in 1 conditioner van 165ML voor €32,50 :$

het kleimasker voor mijn hoofdhuid ga ik wel zeker bestellen want ik ben zaterdag geweest en ik heb nog geen last gehad van jeuk op mijn voorhoofd *\o/* *\o/* Dus dat alleen was het gaan en de prijs al zeker waard.

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:17

Daar heb ik altijd zo'n hekel aan. Leuk dat je die producten kunt kopen bij de groothandel of er marge op krijgt, maar niet iedereen gaat een routine gebruiken van €137. := Ik in ieder geval niet.

Ik heb gister eindelijk weer een pot Garnier bananenmasker kunnen bemachtigen. Kom er telkens niet aan toe om ervoor naar Duitsland te rijden en iedere keer als ik het bedenk zijn er weer nieuwe regels, dus ik ben toch maar eens de Normal in gestapt voor een pot.

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:20

Ik ben dus niet de enigste die dat veel vind :o
Het lastige bij mij is dat ik niet overal tegen kan. dus misschien toch maar een keer wat gaan proberen

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:30

Hebben ze het ook geknipt Asleytjuhh?
Sowieso niet alles zomaar bestellen, ik heb inmiddels al best wat merken geprobeerd. Je kunt via CGproefjes ook testers bestellen. Die 4-in-1 was TJK zeker?

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:34

Kinke schreef:
Hebben ze het ook geknipt Asleytjuhh?
Sowieso niet alles zomaar bestellen, ik heb inmiddels al best wat merken geprobeerd. Je kunt via CGproefjes ook testers bestellen. Die 4-in-1 was TJK zeker?


Ja ze hebben het ook geknipt :j
de 4 in was inderdaad TJK, heb jij er alternatief voor gevonden?

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:37

ik heb al van alles getest, Curlsmith, Jessicurl, Kruidvat, maar mijn favoriete leave-in conditioner is Rice pudding van Ecoslay. De deepco van Ecoslay, Matcha boost bevalt me ook heel goed. Heb vorige week nog weer wat proefjes besteld en had nu voor het eerst Moistfull curl gebruikt, die lijkt ook heel goed te werken.
Welke regio zit je, anders mag je wel wat proefjes van me?

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:40

ik zit in de regio Brabant :j

Volgens mij heb ik de site wel eens voorbij zien komen met de proefjes

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 11:05

Ik ben in het begin ook geknipt bij PureLou en toen begonnen met hun routine. Het was een zeker een smak geld, maar ik ben vanaf dat punt met andere producten gaan experimenteren. Ik gebruik op dit moment nog wel de TJK 4-in-1, daar gebruik ik ook heel weinig van. Ik kan zo een half jaar met één busje.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:49

Ik ben laatst bij CurlsbyBabs geweest en dat was top! Veel uitleg en de goede producten voor mijn haar gevonden. Ik krijg het zelf niet zo mooi als zij, maar ik kom best een heel eind. :j