Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimbers

Berichten: 5104
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 13:02

Weet iemand een masker/deepco met grote proteïnen wat gewoon bij de drogist te koop is?

Jorex

Berichten: 9959
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 13:26

Ik gebruik het haarmasker van Kruidvat eigen merk, perfect curls, heeft zowel grote als kleine moleculen. En Shea moisture heeft er een paar met grote moleculen.

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 16:42

Jorex schreef:
Ik gebruik het haarmasker van Kruidvat eigen merk, perfect curls, heeft zowel grote als kleine moleculen. En Shea moisture heeft er een paar met grote moleculen.


welke is dat precies? :)

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 17:51


_Karlijn
Berichten: 6465
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 16:27

Ik lees zo nu en dan even mee/bij, ik was/verzorg sinds een paar maanden nu ook CG. Ik gebruik vooral (niet altijd) Loving Blends Amandelmelk & Agavesap als shampoo, vind het toch fijn om m'n hoofdhuid te 'ontvetten' ofzo, dqarna Kruidvat Perfect Curls haarmasker om daarmee de kitten er uit te borstelen (ik borstel alleen onder de douche), en als halve leave in (spoel/knijp het deels uit) Loving Blends Amandelmelk & Agavesap. En dan nog een of twee van de 3 CG proof verzorgingsproducten, ik heb een mousse, crème en een gel en ik gebruik net wat ik denk wat m'n haar op dat moment kan gebruiken :+

Ik heb moeite om volume bovenop te houden veel kalige/dunne plekken, en onderaan is het heel dun, ik heb veel haaruitval (/gehad) omdat ik anorexia heb maar het is wel mega gegroeid de afgelopen weken. Ik wil eigenlijk niet naar de kapper daarom (blij met de lengte nu), maar denk dat de enige manier is om de onderkant wat voller te krijgen? De onderkant is ook wel droog zoals jullie kunnen zien. Ik ben al zeker 3 of 4 jaar niet bij de kapper geweest :o

M'n haar ziet er iig al wel een stuk beter uit sinds ik CG doe, het is vooral zo opmerkelijk hard gaan groeien!

Afbeelding

Afbeelding

higgins

Berichten: 1138
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 18:08

Je hebt prachtige krullen!

Om de krul te houden werkt het, bij mij, het beste om zo min mogelijk in mijn haar te doen

Goede shampoo, goed masker. Ik gebruik nu een serum maar daar ben ik zelf niet zo tevreden over, dus ik ga weer over op een leave in
En meer niet

Wat betreft de kapper.
Als je lang haar hebt zien, de meeste mensen , niet eens dat je naar de kapper bent geweest.
Of je gaat er echt 20 centimeter afhalen
Maar vaal valt het wel weer mooier

Ik ben heel makkelijk met knippen. Kleuren vind ik een ander verhaal. Daar krijg ik echt droog en lelijk haar van

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 10:34

Mooie krullen hoor Karlijn! Waarschijnlijk wil je dit niet horen, maar ik zou er toch een stuk vanaf laten halen en wellicht wat lagen erin. Bevalt het niet, dan groeit het vanzelf weer aan en wellicht wat voller dan nu.

Ik heb zelf best veel, maar ook best dun haar. Lang haar betekent bij mij dan ook weinig volume en een soort piramide effect, onderop heel veel volume en bovenop is het plat. Ik doe er een mousse in (Yari groen), een krullenactivator (Tahe) en een curling jellie (as i am). Leave in conditioner gebruik ik meer als masker. Gebruik ik teveel spul, dan wordt mijn haar daar alleen maar zwaar en minder mooi van. Oh en föhnen maakt bij mij echt veel verschil uit, mijn haar zit veel beter als ik het föhn met een diffuser, dan als ik het aan de lucht laat drogen.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 13:58

Ik heb m'n proteïnespul weer geprobeerd en het doet zoveel meer dan shampoo en conditioner. Het is eigenlijk een salonbehandeling maar je kunt het prima thuis doen.

https://www.curlsshop.nl/aphogee-two-st ... tment-16oz

Dit. Het is echt goud, m'n haar zit instantly weer goed!

1. Je wast je haar met shampoo, daarna even droog deppen.

2. Het flesje schudden en dit spul je haar in werken, daarna naborstelen.

3. Je haar droog föhnen, zo min mogelijk aan je haar zitten.

4. Als het helemaal hard en droog is, uitspoelen en conditioner gebruiken.

D_akota

Berichten: 671
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:35

Vandaag naar een gewone kapper geweest omdat ik m’n haar te lang vond worden. Hing ongeveer op mijn schouderbladen. Nu is het afgeknipt tot mijn kaak |( |( . Ik baal ontzettend, vindt het helemaal niet mooi! Nu maar hopen dat het heel hard gaat groeien zodat het er weer fatsoenlijk uit gaat zien |(

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:38

D_akota schreef:
Vandaag naar een gewone kapper geweest omdat ik m’n haar te lang vond worden. Hing ongeveer op mijn schouderbladen. Nu is het afgeknipt tot mijn kaak |( |( . Ik baal ontzettend, vindt het helemaal niet mooi! Nu maar hopen dat het heel hard gaat groeien zodat het er weer fatsoenlijk uit gaat zien |(


Oh wat vervelend! Ik duim voor je!

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 10:41

Iemand hier ervaring met de Petal Fresh Rosemary & Mint Conditioner? Ik ben op zoek naar naar een nieuwe conditioner, die goed voedt, maar het haar niet zwaar of snel vet maakt.

Dakota, wat een verschil, van schouderlengte naar kaaklengte... Ik kan me voorstellen dat je baalt en ik hoop voor je dat je haar weer snel aangroeit.

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 11:53

D_akota schreef:
Vandaag naar een gewone kapper geweest omdat ik m’n haar te lang vond worden. Hing ongeveer op mijn schouderbladen. Nu is het afgeknipt tot mijn kaak |( |( . Ik baal ontzettend, vindt het helemaal niet mooi! Nu maar hopen dat het heel hard gaat groeien zodat het er weer fatsoenlijk uit gaat zien |(

Oh jeetje wat naar!! En als je het zelf wast en stijlt, valt het dan leuker?

Geen ervaring mee JoT.

Ik heb gisteren voor het eerst weer en wavy girl routine geprobeerd. Mijn haren zaten de afgelopen maanden vooral verwaarloosd in een knot. Heb er eerst zo'n 20 cm vanaf geknipt en het met een diffuser geföhnd.

Wat doen jullie als het droog is? Want het is vooral wild en warrig. Hoe maken jullie het netjes?


Afbeelding

fotolijstje

Berichten: 2719
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 12:32

Ik kam er altijd met mijn vingers door heen.
Zelf diffuus ik alleen totdat de mousse is opgedroogd, hierna laat ik het door de lucht drogen. Dit helpt bij mij heel erg tegen de warrigheid.

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 12:36

JoT schreef:
Iemand hier ervaring met de Petal Fresh Rosemary & Mint Conditioner? Ik ben op zoek naar naar een nieuwe conditioner, die goed voedt, maar het haar niet zwaar of snel vet maakt.

Dakota, wat een verschil, van schouderlengte naar kaaklengte... Ik kan me voorstellen dat je baalt en ik hoop voor je dat je haar weer snel aangroeit.


Niet die specifieke van petal fresh, maar ik gebruik zelf graag de rose & honeysuckle en heb nu de seaweed & argan oil. Ik vind beide erg fijn! Heb wel wavy haar, geen krullen, maar ik heb dus juist dat veel producten mijn haar snel zwaar of vet maakt. Ik was vaak ook tussendoor mijn haar enkel met die conditioner, mijn haar word er zacht van zonder volume te verliezen. Na het uitspoelen knijp ik er ook vaak wat conditioner in, dan droog knijpen en eventueel andere producten erin.
Ik vind de conditioners van urtekram ook erg fijn trouwens!

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 14:07

De seaweed & argan oil ziet er ook goed uit Suliko, misschien ga ik die dan we eerst proberen.

Kana, gebruik je bij de wavy girl routine ook gel o.i.d.? Dat is bij mij (curly girl routine) wel hetgene wat de boel een beetje in toom houdt.

Kinke

Berichten: 20540
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 15:29

kana, wat heb je gedaan volgens de routine?

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 16:38

Ik las een tijd geleden over een masker van de action dar goed was voor droog haar. Ik gekoof met kleine en grote moleculen erin ? Ik kan 't alleen niet vinden. Weet iemand welk masker dat is ?

Daphx93

Berichten: 2595
Geregistreerd: 08-01-10

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 19:15

Dat is het bananenmasker :) als je zoekt op bananenmasker action vind je hem zo!

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 21:54

Daphx93 schreef:
Dat is het bananenmasker :) als je zoekt op bananenmasker action vind je hem zo!


Whaaa, te laat. Ik heb een ander masker meegenomen bij de action.

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 09:24

Dat bananenmasker heb ik ook wel eens gehad, ruikt lekker, weet niet meer of het ook goed werkte.

Over twee weken weer een kappersafspraak, wordt wel weer eens tijd. Als mijn pony-haar wat langer wordt, dan krijg ik daar pijpenkrullen in. Echt geen gezicht...

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 10:40

Heeft 1 van jullie al eens die stoom methode geprobeerd? Dat je bij een refresh niet het haar zomaar nat maakt maar eerst stoomt met een kleine stomer.

Kookaburra

Berichten: 5396
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 16:39

Ik schop het topic even omhoog. Wie weet een goede betaalbare (fohn met) diffuser?

Ik zag bijvoorbeeld de 'Bellissima My Pro Diffon Ceramic' langskomen. En hij klinkt ideaal, maar ik zag dat er veel reviews waren met 'hij wordt erg heet, en kan geen stand lager'.

Evelyne79

Berichten: 4003
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 18:33

Ik hoor positieve verhalen over de hyperpower van Raveg.
Via CurlyBabs 10 % korting met de volgende code: babs10
Zelf ga ik een black Friday actie afwachten, hoop dat die dan op 100,- zit :D :o

MirandaDvG

Berichten: 758
Geregistreerd: 12-10-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 19:29

Kookaburra schreef:
Ik schop het topic even omhoog. Wie weet een goede betaalbare (fohn met) diffuser?

Ik zag bijvoorbeeld de 'Bellissima My Pro Diffon Ceramic' langskomen. En hij klinkt ideaal, maar ik zag dat er veel reviews waren met 'hij wordt erg heet, en kan geen stand lager'.


Ik heb deze bellisima, en ik ben er niet tevreden over.
Hij word inderdaad heel warm. Je kan ook maar uit 2 standen kiezen, aan of hard aan. Geen temperatuur instellingen.
Wel vind ik hem erg fijn in de hand liggen

Zelf ga ik overstappen op de Laifen Tech.

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 20:42

Ik heb ook de Bellisima, ben er zelf wel tevreden over. Heb ook nog nooit een ander geprobeerd.
En ja hij wordt warm, maar kan net zeggen heet. Je hebt inderdaad 2 standen en ik gebruik altijd de hoogste stand