Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:22

x_ankieee schreef:
Iemand misschien dé tip voor een vervanger van Andrélon Perfecte Krul? Echt jaaaaaaren naar volle tevredenheid gebruik van gemaakt, nu hebben ze het product “vernieuwd” en vind ik het echt waardeloos geworden. Heb al veel geprobeerd maar nog niet de uitkomst gevonden. Het liefst een soortgelijk concept/structuur, geen budget, liefst in een winkel te verkrijgen :D

Heb je de happy curls creme van adrelon geprobeerd? Dit vind ik er zelf wel op lijken!

@Suzanne_k
Ik heb zelf ook kort haar wel meer slag dan krul maar ik vind zelf een krulkapper (nog) niet het geld waard. Bij 3 verschillende langsgeweest en ik vond niet dat ze het beter deden dan mijn normale kapper. Alleen het stylen ging anders maar dat kan ik zelf ook, daar wil ik geen 30 euro extra aan uitgeven. :')

@Corelli
Dit is volgensmij wel een fijne lijst met producten voor een normale elasticiteit. (gekopieerd via facebook)
1a Final wash : Europrofit baby shampoo
2a Deep Conditioner : Kruidvat Great Lengths Haarmasker (proteine)
3 Leavein : Kruidvat Milde Cremevoeding (proteine)
4 Styling : Nivea Texture Sculpting Gel
Overige producten
1b Shampoo : NatureBox Shampoo Bar (NIET fles) (proteine)
2b Conditioner : Love Beauty And Planet Blooming Color Muru Muru Butter & Rose Conditioner

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 12:34

Dank Maava, allemaal in de pocket!

Pommier
Berichten: 3379
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 13:15

maava schreef:
x_ankieee schreef:
Iemand misschien dé tip voor een vervanger van Andrélon Perfecte Krul? Echt jaaaaaaren naar volle tevredenheid gebruik van gemaakt, nu hebben ze het product “vernieuwd” en vind ik het echt waardeloos geworden. Heb al veel geprobeerd maar nog niet de uitkomst gevonden. Het liefst een soortgelijk concept/structuur, geen budget, liefst in een winkel te verkrijgen :D

Heb je de happy curls creme van adrelon geprobeerd? Dit vind ik er zelf wel op lijken!

@Suzanne_k
Ik heb zelf ook kort haar wel meer slag dan krul maar ik vind zelf een krulkapper (nog) niet het geld waard. Bij 3 verschillende langsgeweest en ik vond niet dat ze het beter deden dan mijn normale kapper. Alleen het stylen ging anders maar dat kan ik zelf ook, daar wil ik geen 30 euro extra aan uitgeven. :')

@Corelli
Dit is volgensmij wel een fijne lijst met producten voor een normale elasticiteit. (gekopieerd via facebook)
1a Final wash : Europrofit baby shampoo
2a Deep Conditioner : Kruidvat Great Lengths Haarmasker (proteine)
3 Leavein : Kruidvat Milde Cremevoeding (proteine)
4 Styling : Nivea Texture Sculpting Gel
Overige producten
1b Shampoo : NatureBox Shampoo Bar (NIET fles) (proteine)
2b Conditioner : Love Beauty And Planet Blooming Color Muru Muru Butter & Rose Conditioner


Thanks, daar was ik al een beetje bang voor.

lianne304

Berichten: 1053
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: kootstertille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:05

Sinds een tijdje ben ik bezig met de cg methode.
Met co-wash kreeg ik ontzettend jeuk en roos.
Ik was dus nog wel eens meteen shampoo met sulfaten, sinds dien heb ik er geen last meer van gehad.
Meer die hier last van hebben of gehad hebben ?

Hier een voorbeelje

Afbeelding
Voor die tijd

Afbeelding
1ste x

Afbeelding
2de x begonnen


Afbeelding
En vandaag de eerste x met een gel geprobeerd en wat een resultaat!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:18

Wat een verschil Lianne! Af en toe een final wash tussendoor doen schijnt helemaal niet slecht te zijn om te doen. Co wash doet voor mijn haar niks, dus ik was een a twee keer per week mijn haar met een CG approved shampoo. Dat bevalt top, co wash is de deur uit :)

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:35

Mooi resultaat! Ik gebruik momenteel de Yellow out van cowboy magic :D om mijn haar zilverder te krijgen en daar zit ook sls in. De enige echte grens die ik trek is bij siliconen. Wassen met conditioner werkt hij mij ook niet. Volgens mij is dat wel goed bij krullentype 3 en 4

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-20 10:17

Wat een groot verschil Lianne! En wat valt je haar zo mooi!

Ik doe het op dezelfde manier als Maaike, co wash vond ik voor mijn haar niet prettig dus ik was gemiddeld 2 keer in de week mijn haar met CG proof shampoo en crémespoeling en 1 keer in de week met een CG haarmasker, dat bevalt hier erg goed. Ik merk alleen dat ik meer van de haarborstel af moet blijven, dat haalt de veerkracht en krullen echt uit mijn haar.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:21

Prachtig haar heb je Lianne!

Mijn haar houdt niet zo van shampoo. Het wordt dan eigenlijk té schoon en dan is het ook wat slapper en sneller pluizig. Van de meeste co-washes krijg ik jeuk dus nu gebruik ik gewoon conditioner en doen dan eens in de 7 tot 10 dagen met een shampoobar wassen nadat ik een deep-co heb gedaan. En ongeveer eens in de 6 weken met shampoo. Dat bevalt het beste.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:15

Hoi, ik kom even inbreken.
Wie is er tevreden over kapper Huub?
Ik ben in mijn omgeving (almelo, Vriezenveen) op zoek gegaan naar een krullenkapper.
Ik had al bijna een afspraak gemaakt bij Velvet Monkey in Almelo, tot ik toevallig iemand zaterdag op een verjaardag sprak die helemaal niet tevreden was met het resultaat.
Het kost wel bijna 60 euro dus dan is het wel erg zuur van je geld.

Ik ben nu zelf een week aan het proberen qua wassen om het CG proof te doen.
Heb petal fresh gekocht, kokosboost en novex.
Was het met condioner, daarna op nat haar Novex erin, 20 min ploppen en dan aan de lucht drogen of föhnen (moet nog een diffuser kopen).

Zo was het eigenlijk altijd:
Afbeelding

En nu is het zo:
Afbeelding.

Ik heb (denk ik) krultype 2c, 3a en soms 3b.
Medium/dik haar.
Medium porositeit en hoge elasticiteit.

Mocht iemand nog andere suggesties hebben wbt kappers in mijn omgeving dan hoor ik het graag :)

Contemplate
Berichten: 200
Geregistreerd: 21-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 11:34

Hoi, ik kom mee volgen in dit topic en mogelijk wat tips halen.

Sinds ik de laatste keer naar de kapper ben geweest, ben ik heel veel van mijn krullen kwijtgeraakt. Zo jammer :(
Dankzij een ander topic weer helemaal in cgm gezogen en vastberaden om er helemaal voor te gaan! Ik heb het ooit een tijdje volgehouden met producten van Shea Moisture, co-washen, masker, scruchen en ploppen met een T-shirt om mijn hoofd. Ik knipte zelf mijn haar of liet het door schoonzus doen. Vanwege vaak sporten en douchen op locatie, ben ik op een gegeven moment weer terug gegaan naar Andrelon perfecte krul.
Helemaal niet perfect voor mijn haar, ik wil mijn krullen terug!!

Nu ga ik dus op zoek naar een goede kapper en goede producten voor dun, fijn haar. Ik hoop dat ik net zulke resultaten mag boeken als sommigen hier, wat een motivatie! *\o/*

Mijn eerste vraag: heeft iemand een goed alternatief voor het t-shirt om te ploppen?

Anoniem

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 12:57

Een hydrofiele doek werkt ook prima!

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 15:20

Hoihoi!
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb behoorlijk lang en dik haar, maar echt helemaal stijl is het niet. En als ik hier van mensen sommige voor/na foto's zie, vermoed ik dat er bij mij wellicht wel een grove krul in te krijgen is? Zo valt het meestal:

Afbeelding

Afbeelding
Wat denken jullie?
Als ik het aan de lucht laat drogen zitten er stijle strengen tussen, maar ook strengen waar een flinke slag in zit. Mn haar is eerder droog dan vettig. Ik heb al even gegoogled en me aangemeld op de CG Facebook, maar ik snap er echt nog he-le-maal niets van :') Wat is de methode dan precies die je moet volgen? Hoe weet ik welke producten ik nodig heb en in welke volgorde ik ze moet gebruiken? Please help a (not so curly) girl out :o

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 18:07

Silenna, daar kan je zeker meer uit halen!
Allereerst kan je best je haar testen op porositeit en elasticiteit.
Porositeit = hoe staan jouw haarschubben? Droogt het haar snel of niet? Hoe voelt een droge haar aan als je het tussen je vingers glijdt?
Elasticiteit = letterlijk de rek testen. Goed vastpakken en voorzichtig trekken. Rekt het of niet? Veel of een beetje?
Daarnaast je krultype, dat is nu 2a. Dan is het belangrijk geen zware producten te gebruiken, niet (teveel) olie..
Dichtheid en haardikte is meer voor hoe je de producten aanbrengt, naar mijn mening. Zoek op ploppen, diffusen, praying hands..


Contemplate, in de Action hebben ze microvezel hoofddoek-dingen. Ideaal om te ploppen, ook voor lang haar.


Ik wissel af tussen een CG-friendly shampoo en final wash. Meestal 2x de CG-friendly en dan weer de final wash. Ik heb snel last van buildup.
De ene is Curls Poppin Pineapple Vit C Wash
De final wash is Hairfood Banana.
Ik heb ook een KeraCare Curlessence Shampoo, maar ik denk dat die te zwaar is voor mijn haar.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 18:47

Ik kom op Tiktok af en toe video's tegen over deze methode... Eerder ook al van gehoord, maar nooit wat mee gedaan, aangezien ik geen problemen had met mijn haar.

Helaas is de afgelopen jaren mijn haar wat minder handelbaar geworden.
Vroeger had ik altijd een natuurlijke slag, wat nog mooier werd als ik in de regen had gelopen.
6,5 jaar geleden zat het nog prima... Zoals op deze foto.

Vorig jaar heb ik de ziekte van Pfeiffer gehad en hoewel het niet superslecht zit... Is dit het resultaat tegenwoordig... *foto*

Niet heel erg slecht, maar deze foto is direct vanaf de kapper. Mijn haar is met name 's ochtends erg pluizig en gaf precies weer wat ik in de Tiktok video's zag.

Een collega van mij doet nu de CGM en heeft veel mooiere krullen gekregen. Nu is het voor mij natuurlijk verre van realistisch om te verwachten dat ik echte krullen krijg. Maar wat mooier haar lijkt me wel weer prettig.

Dus ik ben me wat aan het verdiepen en wat me meteen (en eerder ook al) tegen de borst stuit is dat ik mijn haar zo weinig kan wassen. Momenteel (I know, heel slecht) was ik echt elke dag mijn haar. Dit doe ik al jaren en heeft nooit een probleem opgeleverd. Althans, niet sinds ik producten gebruik die vrij zijn van parabenen. Eerder gebruikte ik Yes To shampoo, maar deze werkte niet meer naar tevredenheid (ik kreeg weer enorme jeuk). Momenteel gebruik ik Loving Blends, ik heb geen jeuk meer wat heel belangrijk is voor mij. Alleen helpt het vast niet bij hoe mijn haar zit. Helaas werkte Nature Box ook niet naar tevredenheid wat betreft hoe mijn haar zat. :+
Nouja, terug naar de was-frequentie; Ik wil gewoon mijn haar wassen nadat ik een cap op heb gehad (ook al was ik af en toe de voering van mijn cap).
Hoe doen jullie dit? En welke producten zijn fijn én zonder parabenen?

Langzaam wil ik toch eens kijken of ik weer wat meer beweging in mijn haar kan krijgen... Aangezien zelfs mijn kapper verbaasd is over hoe mijn haar tegenwoordig valt. :+

Anoniem

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:00

Voor mij heeft de Petal Fresh rosemary variant echt een wereld van verschil gemaakt, ook in mijn hoofdhuid. Imo is CG wel echt ongeschikt voor elke dag wassen, ik moet er in ieder geval echt niet aan denken dat elke dag wasdag is want het kost me met alles erop en eraan minstens 2/3 uur (een groot deel daarvan is wel ploppen, zonder doet mijn haar niet wat ik wil).

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:20

Awel, door CG moet ik juist veel minder m'n haren wassen. Vroeger moest dat echt elke 3 dagen en dan was het vaak nog op het randje. Nu kan ik makkelijk 5-6 dagen zonder m'n haren te wassen. Tussendoor 1 of 2 keer een refresh en het ziet er nog fris uit na die dagen.
Op wasdag ben ik een uur bezig met alles. Dus shampoo, conditioner of masker, detanglen, leave-in, gel, ploppen, diffusen. Af en toe een deepco, dan duurt het iets langer, maar dan zit ik ondertussen op de pc of ruim ik de keuken op :P

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:37

Soms was ik het zelfs meer dan een week niet, zolang ik niet zweet vind ik dat ook niet erg. Ik gebruik geen shampoo alleen een conditioner.

dunja_11

Berichten: 693
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 09:27

Wat een interessant topic! Ben ook al lid geworden van de FB groep, maar kom er toch nog niet helemaal uit.

Ik heb een lage elasticiteit & normale porositeit. Medium dikte & dichtheid.
Ik ga de Petal Fresh Rosemary & Mint shampoo en conditioner gebruiken, de Kruidvat Great Lengths deep conditioner en de Wella gel.

Ik ben nog op zoek naar een leave-in, maar denken jullie dat ik die beter met of zonder proteïne kan doen? Ik ben zelf aan het zoeken naar zonder, maar vind het lastig met alle verschillende reacties op de producten.
Wil het liefst ook bij Kruidvat kunnen kopen, maar als het alleen online is en het is dan een goede is het ook prima!

Alvast heel erg bedankt!

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:58

Ok, ik zit hier al een tijdje naar te kijken, maar ik wordt er niet wijs uit.
Ik heb haar dat in de 2 krullen groep valt volgens mij.
Van groffe slag tot beetje krul, aanhankelijk van de plek op mijn hoofd.
Maar ik heb ook het vermoeden band\lint haar te hebben. Heb ooit een permanent gehad wat er vrij snel uit zakte helaas.

Even basisdingen op een rij:
Iets over de schouder lengte
Ontkleurd\geblondeerd een aantal maanden geleden
Ik was het nu met fudge damage rewind shampoo en conditioner
Meestal doe ik daarna Biosilk Silk Therapy Original in mn haar of Chi Keratin Silk Infusion.
Ik laat mijn haar altijd aan de lucht drogen

Wie kan mij helpen de juiste manier te vinden?
Overal lees ik wat anders, willen ze 30duizend spullen aansmeren en gaan ze er van uit dat je alles aan terminologie al weet. (Ploppen, schrunchen, etc)

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:43

Hier ook een bos krullen. Ben bezig met overstappen naar CG methode. Ben tijdje geleden naar krullenkapper geweest. Heb inmiddels een Denman borstel en heb vandaag 2 microvezel handdoeken gekocht.

Nu uitzoeken welke producten ik ga gebruiken. Ik zie door de bomen het bos niet meer :+

Ik gebruik nu de loreal elvive krulverzorging producten en gelwax en leave inn van Kis.

Mijn haar is vrij droog, breekt snel en kan dus best pluizen.

Welke (betaalbare) producten zouden jullie aanraden?

Afbeelding

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 18:52

Heb inmiddels producten besteld! Ben benieuwd!

Misty444
Berichten: 130
Geregistreerd: 19-01-18

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 21:32

Ik ben me de laatste tijd een beetje aan het oriënteren in de cg-methode, maar ik vind het best wel ingewikkeld! Ik heb net even een testje gedaan en daar kwam uit:

Haartype: 2c/3a
Haardikte: dun
Elasticiteit: normaal
Porositeit: hoog

Nu was ik 1x in de week mijn haar met Andrélon perfecte krul en gebruik tussendoor de conditioner van de perfecte krul. Als verzorging doe ik een beetje olie in mijn haar, een pompje perfecte krul en wissel ik af met gel of mousse.

Uit de test kwam dat ik en lichtere producten het beste kan gebruiken maar ook zwaardere producten. Dus ja, hoe weet ik nou welke ik moet gebruiken? En waar zit het verschil in? En hoe kan ik mijn haar het beste na verzorgen? En hoe vaak gebruik je conditioner, wassen en maskers? Ik ben er echt nog een beginner in en op internet vind iedereen wat anders, dus ik dacht: bokt weet tijd raad! Dus ik hoop dat jullie mij een beetje wegwijs kunnen maken! :D

Schuur_

Berichten: 4881
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 07:28

Ik zou gewoon beginnen met een routine te kopen. Zelf heb ik toen eentje van de Curls Cult met kruidvatproducten gehaald en dan tussendoor andere producten die andere eigenschappen hebben zoals bv geen aloë,geen glycerine, geen of juist wel proteïne en kijken wat je haar er mee doet. Voor mij is het nu bv tijd om weer een masker en shampoo te kopen.
Er is geen geheim recept. Elk haar is anders en elke dag is anders, je leert het in ieder geval wel beter kennen en het wordt gezonder!

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:47

Wat ik zelf pas gedaan heb toen ik echt niet wist waar ik goed aan deed, was een pakket bestellen bij cgproefjes. Als je je haareigenschappen doorgeeft, dan maken zij een pakket voor je met verschillende producten, die je in kleine bakjes opgestuurd krijgt.

Ook zag ik dat er een boek komt over de hele cg methode, ik heb hem op mn kerstverlanglijstje gezet :)

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 00:15

Hi! Ik ben alweer een aantal weken CG maar kan nog niet helemaal zeggen dat het goed gaat.. Heb erg vet haar (aanzet) en kan het eigenlijk maar 1 dag los dragen (na het wassen hooguit 2), daarna is het te vet.

Kijk veel in de CG Facebook en zag daar ook iets van overload dus geprobeerd minder product te gebruiken maar ik hou stro over na het douchen maar een vette aanzet.

Beetje gezocht op YouTube en met de conditioner gebeurt er dit:
Afbeelding

Met een masker dit:

Afbeelding
Afbeelding
Veel beter gehydrateert dus, werkt die conditioner gewoon niet voor me?

Na final wash zonder styling:
Afbeelding

Gewassen met die conditioner, leave in (novex) en gel
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding


Dit is m'n shampoo (max 1x in de week) masker en nog een extra crème
Afbeelding


Ik heb vrij dun haar, krul denk ik 2a/2b, maar porositeit en elasticiteit vind ik moeilijk, verwacht beide medium. Voel geen haarschubben, merk wel dat de gel eigenlijk net iets te zwaar is dus zoek nog een lichter alternatief met sterke hold. Iemand tips? :))