Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 41 van de 109 [ 2707 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 109  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Curlsys methode/ tips voor krullend haar

 
Profiel   

Na het knippen zijn mijn krullen (ik heb 2abc) ook zo goed als weg. Als mijn haar steeds recht getrokken wordt bij het knippen, verminderen ze. Komt idd na een week of 2 terug.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-20 06:55 



 
Profiel   

Heel mijn Facebook staat vol met reclame voor Cocunat, dat het zo goed is voor krullen.. Iemand ervaring ermee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 13:34 



 
Profiel   

Farjen schreef
Heel mijn Facebook staat vol met reclame voor Cocunat, dat het zo goed is voor krullen.. Iemand ervaring ermee?


Ik zie het ook continu en heb vooral gehoord dat het stinkt. Maar dat is eigenlijk alles wat ik gehoord heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 13:35 



 
Profiel   

De reacties onder die Facebook reclames zijn in de regel niet zo best dus ik sla het wel even over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 14:28 



 
Profiel   

Ik heb net bij shampoobars.nl besteld! Éindelijk is er ook een shampoo bar die CG proof is (methode voor mensen met krullen zonder sulfaten, paravanen, siliconen, alcohol enzo). Wilde eerst bij HappySoaps bestellen, maar daar hadden ze alleen CG proof conditioner en geen shampoo.

[ img ]

Ook besteld voor 2 vriendinnen. Ik heb de shampoo passion, conditioner green tea en body honing en meloen (kon niet kiezen := )

Hier staan de CG proof Shampoo bars: https://shampoobars.nl/shampoo-bars-en-sls/

En van HappySoaps wel een deo gekocht:

[ img ]

Ben echt heel benieuwd! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 14:23 



 
Profiel   

Denise_Storm schreef
Ik heb net bij shampoobars.nl besteld! Éindelijk is er ook een shampoo bar die CG proof is (methode voor mensen met krullen zonder sulfaten, paravanen, siliconen, alcohol enzo). Wilde eerst bij HappySoaps bestellen, maar daar hadden ze alleen CG proof conditioner en geen shampoo.

[ [url=m/xbsC7b.png]Afbeelding[/url] ]

Ook besteld voor 2 vriendinnen. Ik heb de shampoo passion, conditioner green tea en body honing en meloen (kon niet kiezen := )

Hier staan de CG proof Shampoo bars: https://shampoobars.nl/shampoo-bars-en-sls/

En van HappySoaps wel een deo gekocht:

[ [url=m/RI8wbs.png]Afbeelding[/url] ]

Ben echt heel benieuwd! :D

De shampoobars van Nature Box zijn toch ook CG?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 15:16 



 

Ja die van Nature Box zijn CG-proof idd. En de shampoo in fles daarvan is final wash-proof. Ik heb een tijdje alleen cowash gedaan maar werkte totaal niet voor mijn haar, zooo vettig de hele tijd. Die bar werkt voor mij echt top. Er zit wel proteine in volgens mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 15:20 



 
Profiel   

Oh ik dacht dat alle shampoo van nature box cg proof was?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 16:51 



 

Schemerdier schreef
Oh ik dacht dat alle shampoo van nature box cg proof was?

Nee die in fles zijn echt alleen final wash proof! Daar zitten volgens mij parabenen in maar de rest niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 16:53 



 
Profiel   

Ik weet niet beter dat de lijn van Nature Proof wordt aangeduid als “vrij van alles”, maar het zeker niet CG proof is. Misschien zijn de bars beter, maar ik heb geleerd om eigenlijk gewoon van dat merk af te blijven. Als ik de ingrediënten ook bekijk (en die zijn lastig te vinden online...) dan zitten er voor mij best wat vage termen tussen. Bij shampoobars Lijkt het echt natuurlijk te zijn zonder moeilijke/lastige termen.

Ik ben benieuwd, ga het gewoon proberen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 17:00 



 
Profiel   

Denise_Storm schreef
Ik heb net bij shampoobars.nl besteld! Éindelijk is er ook een shampoo bar die CG proof is (methode voor mensen met krullen zonder sulfaten, paravanen, siliconen, alcohol enzo). Wilde eerst bij HappySoaps bestellen, maar daar hadden ze alleen CG proof conditioner en geen shampoo.

[ [url=m/xbsC7b.png]Afbeelding[/url] ]

Ook besteld voor 2 vriendinnen. Ik heb de shampoo passion, conditioner green tea en body honing en meloen (kon niet kiezen := )

Hier staan de CG proof Shampoo bars: https://shampoobars.nl/shampoo-bars-en-sls/

En van HappySoaps wel een deo gekocht:

[ [url=m/RI8wbs.png]Afbeelding[/url] ]

Ben echt heel benieuwd! :D


Oh wat leuk! Ik ben ook altijd erg milieubewust bezig maar ik heb met shampoo bars gemerkt dat ik al snel teveel ervan gebruik en ze heel snel op gaan. Ik ben benieuwd hoe lang jij met deze doet :)


Schemerdier schreef
Oh ik dacht dat alle shampoo van nature box cg proof was?


In de shampoos zelf zitten siliconen :j


Denise_Storm schreef
Ik weet niet beter dat de lijn van Nature Proof wordt aangeduid als “vrij van alles”, maar het zeker niet CG proof is. Misschien zijn de bars beter, maar ik heb geleerd om eigenlijk gewoon van dat merk af te blijven. Als ik de ingrediënten ook bekijk (en die zijn lastig te vinden online...) dan zitten er voor mij best wat vage termen tussen. Bij shampoobars Lijkt het echt natuurlijk te zijn zonder moeilijke/lastige termen.

Ik ben benieuwd, ga het gewoon proberen!


Dit is bij veel merken zo. Love beauty and planet claimden ook “vrij van alles” te zijn maar zat toch echt vol met siliconen. Na kritiek hebben ze twee shampoos silicone-free gemaakt :) Zo is het met wel meerdere merken en daarom altijd dubbel checken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 17:31 



 
Profiel   

Mooie bestelling zeg!
Ik zoek nog een shampoo bar zonder proteïne, iemand tips?

Verder mag ik morgen weer naar de Krullenkapper, twijfel zo of ik wat korter zal gaan. Merk dat mijn haar iets te zwaar aan het worden is voor een mooie krul en dat het slappe waves worden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 18:55 



 
Profiel   

Ah wat jammer, ik kocht die altijd :') nu heb ik geen krullen, maar zit ik wel op de eeuwige zoektocht naar de beste shampoo.

Iemand een idee of de shampoos van Kevin Murphy CG zijn? Die zijn me aangesmeerd, maar ik vind ze niet zo goed werken, als ik er niet super veel van gebruik, blijft mijn haar precies vettig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 19:08 



 
Profiel   

Schemerdier schreef
Ah wat jammer, ik kocht die altijd :') nu heb ik geen krullen, maar zit ik wel op de eeuwige zoektocht naar de beste shampoo.

Iemand een idee of de shampoos van Kevin Murphy CG zijn? Die zijn me aangesmeerd, maar ik vind ze niet zo goed werken, als ik er niet super veel van gebruik, blijft mijn haar precies vettig.

Als je een foto of lijstje met de ingrediënten hebt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 20:13 



 
Profiel   

Eline_S_S schreef
Schemerdier schreef
Oh ik dacht dat alle shampoo van nature box cg proof was?


In de shampoos zelf zitten siliconen :j

*Meelezer kruipt onder steen uit.*
Ik gebruik juist de nature box shampoobar omdat deze cg is. Ik heb de roze variant (amandel?) En die vind ik erg fijn. Tot nu toe krijg ik daar ook geen jeuk van en dat heb ik bij zo'n beetje alle andere shampoos wel.
Ik heb ook de groene (advocado) en als ik daarmee was heb ik meteen jeuk én amper krul.
Mooie is dat de bars echt lang mee gaan en er zit geen plastic als verpakking omheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 21:00 



 
Profiel   

Voor de milieubewuste CG’ers is Bouclème ook een goede optie! :j
Zij planten een boom voor iedere verkochte 300ml fles, het is recyclebaar en bijna allemaal helemaal vegan.

Ik gebruik inmiddels alles van dit merk en het is echt superfijn spul en ik sta ook wel echt achter hun visie en merkverhaal :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-20 20:57 



 
Profiel   

Ik heb het hier al eens gevraagd en geen antwoord gekregen. Mijn zoektocht op het net heeft ook nog niets opgeleverd.

Ik zoek een zogenaamde zilvershampoo om mijn grijze krullen weer grijs te krijgen in plaats van blond met uitgroei. Weet iemand of die er is en zo ja, van welk merk? Ik gebruik al jaren naar tevredenheid de no poo methode maar dat doet dus niets voor mijn haarkleur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-20 21:03 



 
Profiel   

Maflinger_S schreef
Ik heb het hier al eens gevraagd en geen antwoord gekregen. Mijn zoektocht op het net heeft ook nog niets opgeleverd.

Ik zoek een zogenaamde zilvershampoo om mijn grijze krullen weer grijs te krijgen in plaats van blond met uitgroei. Weet iemand of die er is en zo ja, van welk merk? Ik gebruik al jaren naar tevredenheid de no poo methode maar dat doet dus niets voor mijn haarkleur.

Je zou eens naar die van Jean Paul Myne kunnen kijken, ik weet niet of die in je straatje past?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-20 21:27 



 
Profiel   

Maflinger_S schreef
Ik heb het hier al eens gevraagd en geen antwoord gekregen. Mijn zoektocht op het net heeft ook nog niets opgeleverd.

Ik zoek een zogenaamde zilvershampoo om mijn grijze krullen weer grijs te krijgen in plaats van blond met uitgroei. Weet iemand of die er is en zo ja, van welk merk? Ik gebruik al jaren naar tevredenheid de no poo methode maar dat doet dus niets voor mijn haarkleur.


Ik weet niet of je lid bent van the curls cult op Facebook maar daar worden deze zilvershampoo’s en conditioners aangeraden.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-20 21:36 



 
Profiel   

Dank je wel Steeph! Ik heb de website bekeken en dat kan zeker wel iets zijn. Ik zie dat er iemand in het volgende dorp met deze producten werkt, dus ik ga daar eens langs.

Arethe ook bedankt! Ik ben geen lid van die Facebook groep maar zo te zien is er zeker het een ander te vinden.

Ik zie dat er 2 kleuren shampoo van JP Myne op die Facebook pagina staan dus ik ga de goede kant op ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-20 21:41 



 
Profiel   

Laux schreef
Voor de milieubewuste CG’ers is Bouclème ook een goede optie! :j
Zij planten een boom voor iedere verkochte 300ml fles, het is recyclebaar en bijna allemaal helemaal vegan.

Ik gebruik inmiddels alles van dit merk en het is echt superfijn spul en ik sta ook wel echt achter hun visie en merkverhaal :)

Ik heb die gele fles met een soort gel. Helaas kan ik niet tegen de lucht, dus slechts een keer gebruikt met vrij kort haar. Iemand interesse?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-20 06:28 



 
Profiel   

Arethe schreef
Maflinger_S schreef
Ik heb het hier al eens gevraagd en geen antwoord gekregen. Mijn zoektocht op het net heeft ook nog niets opgeleverd.

Ik zoek een zogenaamde zilvershampoo om mijn grijze krullen weer grijs te krijgen in plaats van blond met uitgroei. Weet iemand of die er is en zo ja, van welk merk? Ik gebruik al jaren naar tevredenheid de no poo methode maar dat doet dus niets voor mijn haarkleur.


Ik weet niet of je lid bent van the curls cult op Facebook maar daar worden deze zilvershampoo’s en conditioners aangeraden.


[ [url=m/yHWikP.png]Afbeelding[/url] ]

Ik heb een grijs shampoo gekocht bij krullespulle, ecologisch verantwoord, cg proof, schreeuwend duur ;) ik gebruik nu ook de cowboy magic yellow out, mijn schimmel is helaas overleden, dat is niet cg proof want bevat sls, maar ik ben ook niet heel strikt in de leer. Gisteren een tip gebruikt: Een half uur voor het wassen Zilvershampoo mengen met conditioner en dat in je droge haar smeren en een half uur laten zitten en dan gewoon je normale verzorging. Het is echt een stuk assiger. Ik zit nl in de transitiefase met zeer geblondeerde strepen (44 folies gehad) en daarna een grijze toner, maar dat was je er erg snel uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-20 06:32 



 
Profiel   

Heeft iemand hier ervaringen met het knippen bij een krullenkapper met heel kort haar (10cm) en een lichte slag? Zou dat het geld waard zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-20 18:01 



 
Profiel   

Iemand misschien dé tip voor een vervanger van Andrélon Perfecte Krul? Echt jaaaaaaren naar volle tevredenheid gebruik van gemaakt, nu hebben ze het product “vernieuwd” en vind ik het echt waardeloos geworden. Heb al veel geprobeerd maar nog niet de uitkomst gevonden. Het liefst een soortgelijk concept/structuur, geen budget, liefst in een winkel te verkrijgen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-20 16:56 



 
Profiel   

Hi ! Ik wil graag beginnen met de CG methode en hoop dat ik daar ook wat over kan vragen hier? Heb mn haareigenschappen bepaald:

Normale elasticiteit
Normale porositeit
Dik haar & hoge dichtheid
Type 2B 2C

En snap de volgorde in routine, maar er is zoveel keuze qua producten! Iemand tips voor een goede beginnersset voor bovenstaande eigenschappen?

Gebruik nu (pre CG dus) Rozemarijn mint shampoo en conditioner van Holland en Barret en daarna mousse van Wella en uitscrunchen met wax van andrelon geloof ik

Help a newbie out _/-\o_
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-20 05:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 41 van de 109 [ 2707 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 109  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen