Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 45 van de 109 [ 2721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 109  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Curlsys methode/ tips voor krullend haar

 
Profiel   

Ik doe ongeveer 1x per week een simpel masker met proteïne en als het nodig is gooi ik daar nog wat gelatine doorheen voor meer proteïne en ik doe het meestal op droog haar voor het wassen zodat mijn haar niet te zwaar wordt. Je zou ook nog een leave-in met proteïne kunnen proberen maar ik heb er nog niet eentje gevonden waar ik gelukkig van wordt.
Op de Facebook site van Curls Cult kun je veel vinden en eventueel kun je wat dingen proberen via Curly Girl proefjes. Dan betaal je wel relatief veel voor een product maar kun je gewoon wat verschillende dingen proberen om een idee te krijgen wat er werkt voor jouw haar.

Edit: dit masker vind ik erg fijn en geeft mijn haar ook een goede proteïne boost: https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... r-60003999
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 18:50 



 
Profiel   

_Femkeeex schreef
Ik hoop dat hier iemand zit die mij tips zou kunnen geven, want ik heb 2 producten van curly girl geprobeerd maar ze werkte beide totaal niet.

Ik heb dun, heel pluizig haar dat snel vet word. Ik heb volgens mij type 2 krullen/golven.

Ik heb de shea moisture cocunut shampoo en conditioner geprobeerd, maar dit waren natuurlijk veelte zware producten waar mijn haar super snel vet van werd. Nu gebruik ik de noughty wave hello conditioner en shampoo en ik dacht dat dit een licht product was, maar mijn haar wordt er nog steeds snel vet van. Zo lelijk is het eigenlijk nog nooit geweest... Het is ook heel pluizig en het maakt mijn haar niet golven/krullend. Ik zal een foto toevoegen dan hebben jullie er een beeld bij.

[ [url=m/G3K0lO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoi, ik gebruik dezelfde shampoo en conditioner van hello wave. Ook snel vet inderdaad, waardoor ik vaker ging wassen. Dat heb ik doorbroken: ik was 2-3x per week, waarvan maar 1x met shampoo. Dat scheelt een hoop pluis bij mij. En 1x per per 3-4 weken een masker met proteine. Voorheen had Shea Moisture een lightweight lijn, die echt perfect was voor mijn fijne, dunne haar. Nergens meer te vinden, de huidige lijnen zijn voor muj ook te zwaar. Ik deel dus je ervaringen.
Ik heb laatst een nieuwe set conditioner en shampoo besteld, ik ben het merk kwijt. Ik zal wel laten weten hoe die bevalt en welke het is. Het is altijd even zoeken naar producten die goed voor je werken! Hou vol :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 02:10 



 
Profiel   

Ik weet dat dit al eerder gevraagd is en ik zag het hierboven ook, maar heeft iemand een tip voor vet haar?
Voor een curly girl shampoo en conditioner?
Ik heb nu de For the love of curls shampoo van Lee Stafford.
En het masker voor wavy hair. Ik had eerst de conditioner, maar die kreeg ik heel moeilijk uit de fles.
In deze producten zitten shea boter, cacao en kokosolie, dus dat lijkt mij ook vrij vet. Dus als iemand minder vette producten weet die cg zijn? Ik ben alleen wel allergisch voor munt/menthol op mijn huid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 01:01 



 
Profiel   

Eilish schreef
Ik weet dat dit al eerder gevraagd is en ik zag het hierboven ook, maar heeft iemand een tip voor vet haar?
Voor een curly girl shampoo en conditioner?
Ik heb nu de For the love of curls shampoo van Lee Stafford.
En het masker voor wavy hair. Ik had eerst de conditioner, maar die kreeg ik heel moeilijk uit de fles.
In deze producten zitten shea boter, cacao en kokosolie, dus dat lijkt mij ook vrij vet. Dus als iemand minder vette producten weet die cg zijn? Ik ben alleen wel allergisch voor munt/menthol op mijn huid.

Hoe vaak was je je haar? Krullend haar mag sowieso 'vetter' zijn. Je haar zal moeten wennen aan de conditioner (en het minder vaak gewassen worden met shampoo).

Om een shampoo/gel/mousse/... te kiezen zou je beter eerst deze eigenschappen van je haar testen. Kokosolie en dergelijke zijn niet per se slecht voor je haar (ook al is het vettig). Volgens mij waren de eiwitten die (al dan niet) in de shampoo zitten belangrijker. https://www.cgproducten.nl/nl/de-cg-met ... nschappen/


Al kwam ik hier ook net om een vraag te stellen. :+ Mijn haar zag er na de 'final wash' echt geweldig uit. De krullen zijn er dagenlang ingebleven. Ook na het slapen was nat maken soms niet eens nodig en behielden de krullen hun volume en vorm. (De final wash was voor mij Nature Box, conditioiner van As I Am, Argan haarmasker van 'De Tuinen'. CC Cream van Naturtint en daarna nog -te weinig- botanical styling gel....)
Maar nu +- drie weken later zijn de krullen weer redelijk 'plat' en krullen ze niet zoals ze normaal doen. De eerste week na de final wash heb ik nog gewassen met Petal Fresh shampoo (scalp treatment) + conditioner en de CC cream + gel (en gewoon 1x per week een haarmasker). Toen zag het er ook nog goed uit. De week daarna heb ik 2x met conditioner gewassen (en haarmasker).
Deze week met shampoo + conditioner (en al de rest).

Nu heb ik zoals ze het noemen haar met een hoge 'porositeit'. Mijn haarpunten worden tijdens het afdrogen (met shirt) eigenlijk al (bijna) droog.
Ik twijfel of ik beter overschakel van gel naar mouse. Ik weet niet of iemand hier daar ervaring mee heeft? (De gel die ik nu heb is ook gewoon veel te duur, waardoor het als verspilling voelt om zoveel gel in mijn haar te moeten smeren en mijn haar er dan alsnog niet goed uitziet.)

(Wanneer mijn haar goed krult zit het tussen krultype 3a en 3b in. Op dit moment neigt het eerder naar 2c -met enkele verdwaalde spiraalkrullen- maar het ziet er eerder uit alsof mijn haar een identiteitscrisis heeft. Echt niet om aan te zien. :+ )

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 11:44 



 
Profiel   

Ik zou meer proteïne toevoegen als het zo slap is. Zeker als je hoge porositeit hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 11:48 



 
Profiel   

Van de proteïne was ik op de hoogte. Al die conditioners, gels,... uitzoeken is/was best vermoeiend. :') (De gel die ik gebruik zou wel proteïne hebben. Maar ik vind het nog steeds moeilijk om in te schatten hoeveel gel ik moet gebruiken en hoe ik het op de juiste manier in kan brengen.)

Nu lees ik net dat haar bij te veel proteïne ook droog kan worden. :+ Ik weet niet wat wijsheid is. Zou een 'final wash' goed zijn om 'opnieuw' te beginnen? (Al dacht ik dat een final wash sowieso 1x per maand moet, daar is het bijna tijd voor.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 11:54 



 
Profiel   

In principe hoef je niet heel vaak een final wash te doen. In theorie zelfs nooit maar als je een hele milde shampoo gebruikt kun je last van build-up krijgen en dan kan het nuttig zijn om een final wash te doen. De petal fresh is best een reinigende shampoo dus ik denk niet dat je het nodig hebt.
Als je teveel proteïne gebruikt wordt je haar stug maar als het nu zacht en slap is dan kun je wel wat toevoegen. In de gel doet het meestal niet zoveel voor je haar dus ik zou beginnen met een masker en eventueel leave-in met proteïne.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 14:02 



 
Profiel   

Goh dit topic was uit mijn zicht ontsnapt. Gister weer eens langs mijn (krullen) kapper geweest, was wel nodig. Nu ziet het er weer fris uit, maar moet altijd wennen aan hoe erg m’n krullen reageren op knippen :=

Hier gebruik ik de CG milk en gel, verder enkel de diffuser er op.
[ img ]

Daarnaast zijn mijn favorieten;
- Curls Blueberry leave-in + gel
- Shea Moisture As I am CoWash
- Shea Moisture coconut curl smoothie
- Giovanni NutraFix masker
- Jojoba of castor olie

Ik was het eens in de week, enkel cowash en nooit met shampoo. Hoe vaak ik daar wel eens vieze blikken over heb gehad :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 15:41 



 
Profiel   

Oh prachtig!!

Ik twijfel nogsteeds om naar een krullen kapper te gaan.
Soms heb ik het idee dat ik best wel een beetje krul zou kunnen hebben maar het gewoon niet op de juiste manier verzorg, ik gebruik nu alleen petal fresh shampoo en conditioner.
Ik ben bang dat ik een hoop uitgeef aan een krullenkapper en het dan nogsteeds frut is..

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 15:50 



 
Profiel   

wauw!! dat zijn gave krullen!!
Ik had nooit gedacht dat ik me ooit in dit topic zou melden. Tig jaar gedacht dat ik stijl haar had. Vanaf m'n pubertijd had ik kort haar, van opgeschoren tot iets boven de schouder en alles daartussen. De laatste paar jaar laten groeien en de laatste maanden zag ik af en toe wat slag in m'n haar. Vorige week naar misscurlyjo in Zwolle geweest. Ben zo benieuwd hoe m'n haar nog verder gaat veranderen. Ik heb mega dik haar, dus ik hoop dat er nog meer slag in komt, maar of dat lukt door de dikte...let's hope :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 19:55 



 
Profiel   

fleurtjeuh schreef
Oh prachtig!!

Ik twijfel nogsteeds om naar een krullen kapper te gaan.
Soms heb ik het idee dat ik best wel een beetje krul zou kunnen hebben maar het gewoon niet op de juiste manier verzorg, ik gebruik nu alleen petal fresh shampoo en conditioner.
Ik ben bang dat ik een hoop uitgeef aan een krullenkapper en het dan nogsteeds frut is..


Het kan echt helpen! Ik had leuke slag, en de krullenkapper heeft daar echte leuke krullen van gemaakt. Zelf moet ik alleen nog even zoeken qua verzorging en manier van fohnen etc. Ik krijg het niet meer zoals de kapper haha! Maar het kan dus zeker helpen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 21:04 



 
Profiel   

x_ankieee, jouw krullen zijn echt mijn droom. _O- (Zo zien die van mij er soms uit op een uitzonderlijk goede dag.)

Bedankt voor de tip Katja! Ik zou eens moeten kijken of mijn CC cream en conditioner genoeg eiwitten bevatten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 11:09 



 
Profiel   

[ img ]

Tip! Bij Kruidvat verkopen ze nu heel veel CG producten. Niet alles is CG, je kan op Facebook Curly Girl methode NL daar veel info over vinden! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 11:49 



 
Profiel   

Wat een mooi topic! Ik wil ook gaan beginnen met CG methode. Ben me aan het inlezen en verdiepen en mn badkamerkast aan t doorspitten. Is nog niet best..... Volgens mij voldoet praktisch niks.

Goede tips om te beginnen zijn welkom!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 19:42 



 
Profiel   

Denise_Storm schreef
[ [url=m/fGm0d1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tip! Bij Kruidvat verkopen ze nu heel veel CG producten. Niet alles is CG, je kan op Facebook Curly Girl methode NL daar veel info over vinden! :D


De Kruidvat bij mij in het dorp ook! Zo blij mee! <3
Ik ben heel hard voorbij het schap gelopen, eerst dingen opmaken die ik thuis heb liggen :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 20:01 



 
Profiel   

Wat mooi ankiee!

Ik heb 26 mei afspraak bij het Krullenhuys in Enter. Ben heel benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 23:07 



 
Profiel   

Biscuitje schreef
Denise_Storm schreef
[ [url=m/fGm0d1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tip! Bij Kruidvat verkopen ze nu heel veel CG producten. Niet alles is CG, je kan op Facebook Curly Girl methode NL daar veel info over vinden! :D


De Kruidvat bij mij in het dorp ook! Zo blij mee! <3
Ik ben heel hard voorbij het schap gelopen, eerst dingen opmaken die ik thuis heb liggen :Y)


De Snot is echt heeeeel fijn! Ik doe een erwtje van de snot en dan beetje aanmengen met water. In mijn haar kneden, föhnen met diffuser en tadaaaa...

[ img ]

[ img ]

Ik heb bij Kruidvat ook de shampoo en conditioner van Yari (zijn lichte producten, geen proteïne) gekocht :D

Dit was een paar weken geleden (en toen was ik al hee blij eigenlijk, net bij de kapper geweest). :

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 13:55 



 
Profiel   

Hoi allemaal,

Ik ben nog niet bekend maar ik ben opzoek naar goede haarproducten voor mijn haar.

Vroeger had ik heel veel krullen maar die zijn nu helemaal verdwenen, het is meer slag geworden. Ik heb mijn haar een aantal maanden geleden een stuk korter geknipt in de hoop dat mijn krullen dan terugkwamen, maar dit heeft helemaal geen verschil gemaakt. Mijn haar wordt snel vet rond de hoofdhuid en ik krijg van sommige producten ook jeuk aan mijn hoofd, dus het liefst iets voor een gevoelige huid.

Dit is mijn haar nu
[ img ]

Dit is hoe mijn haar een aantal jaar geleden was
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 20:33 



 
Profiel   

Ik heb na een aantal maanden alleen Petal fresh shampoo en conditioner vandaag een nieuwe conditioner gekocht en een curl activator cream
Het zijn de producten van Yari Green Curl geworden.
Ze ruiken heerlijk <3
https://www.kruidvat.nl/yari-green-curl ... /p/5430930
https://www.kruidvat.nl/yari-green-curl ... /p/5430811
De conditioner voelde echt heerlijk met het aanbrengen, lekker dik maar verdeelde perfect door mijn dwarse haar achter op mijn hoofd.

Enige waar ik nog altijd mee worstel is om mijn krullen een beetje los van elkaar te krijgen.
Ze blijven altijd ontzettend aan elkaar hangen en krijg ze gewoon niet mooi gedefinieerd.
Nu schort er vast nog een hoop aan mijn verzorgings regime, maar ik zoek nog tips om dit beter voor elkaar te krijgen.
De laatste maanden heb ik alleen gewassen met Petal fresh shampoo en conditioner dus. Dan even in een hammamdoek(kunnen die eigenlijk wel? ze zijn wel 100% katoen) en daarna aan de lucht drogen of ermee slapen.
Mijn haar is wel erg slierterig maar droogt dan niet mooi op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 23:42 



 
Profiel   

fleurtjeuh schreef
Ik heb na een aantal maanden alleen Petal fresh shampoo en conditioner vandaag een nieuwe conditioner gekocht en een curl activator cream
Het zijn de producten van Yari Green Curl geworden.
Ze ruiken heerlijk <3
https://www.kruidvat.nl/yari-green-curl ... /p/5430930
https://www.kruidvat.nl/yari-green-curl ... /p/5430811
De conditioner voelde echt heerlijk met het aanbrengen, lekker dik maar verdeelde perfect door mijn dwarse haar achter op mijn hoofd.

Enige waar ik nog altijd mee worstel is om mijn krullen een beetje los van elkaar te krijgen.
Ze blijven altijd ontzettend aan elkaar hangen en krijg ze gewoon niet mooi gedefinieerd.
Nu schort er vast nog een hoop aan mijn verzorgings regime, maar ik zoek nog tips om dit beter voor elkaar te krijgen.
De laatste maanden heb ik alleen gewassen met Petal fresh shampoo en conditioner dus. Dan even in een hammamdoek(kunnen die eigenlijk wel? ze zijn wel 100% katoen) en daarna aan de lucht drogen of ermee slapen.
Mijn haar is wel erg slierterig maar droogt dan niet mooi op.


Dan heb je er dus geen stylingproduct in? Dat zou ik wel toevoegen :) En srunch je voordat het in de hamamdoek gaat?
De denmanbrush schijnt ook veel definitie te geven, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 09:58 



 
Profiel   

Ik heb gisteren dus een curl activator gekocht. Rijkelijk aangebracht na 10 minuten in de handdoek en daarna drogen aan de lucht. T was na een paar uur nog niet droog toen ik naar bed ging.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Dit is vlak voordat ik naar bed ging, het is aan de achterkant dus nog niet droog.
Ik zal zo wat nieuwe foto's maken hoe het is na het slapen, de crunch zit er nog wel deels in, vooral op de lokken vooraan

Edit:
Het ziet er aan de achterkant wel dunner uit dan het aanvoelt. Ik heb altijd veel haar gehad, maar heb inmiddels ook al bijna een jaar antidepressiva. Weet niet of dat verschil heeft gemaakt. Of het ziet er dunner uit door het blonde.
En excuses voor de halve meter uitgroei :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 12:00 



 
Profiel   

Heeft iemand ervaring met De Krullen Kapper in arnhem?
https://www.krullenkapper.com/

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 02:17 



 
Profiel   

Leuk om dit topic door te lezen! Ik ben net begonnen met de CG methode. Ik baal al jaren dat ik mijn haar niet mooier krijg dus ik hoop dat dit dé truc blijkt. Ben zo benieuwd wat het voor mijn haar gaat doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 21:01 



 
Profiel   

Ik lees dit topic inderdaad ook door. Helaas heb ik het haar dat zo stijl is als ze het kunnen maken.
Maar hoop dat ik het met in ieder geval de juiste shampoo ook al een hoop voor elkaar ga krijgen qua volume!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 22:22 



 
Profiel   

Benieuwd hoe jullie de methode gaan vinden!
Hier probeer ik nog steeds van de borstel af te blijven en dat gaat goed. Helaas wel veel krul in de onderlagen en weinig in de boven lagen dus ik ga proberen of ik mijn haar half omhoog kan steken zodat de onderlaag en daarmee de krullen beter te zien zullen zijn.
De shampoo, haarmasker en conditioner bevallen goed dus die blijf ik door gebruiken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 18:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 45 van de 109 [ 2721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 109  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen