Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fleurtjeuh
Berichten: 10309
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:47

Daar was ik al bang voor.
Kan je een paar voorbeelden geven?

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 20:34


Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 22:35

fleurtjeuh schreef:
Daar was ik al bang voor.
Kan je een paar voorbeelden geven?
Die weet ik even niet zo uit mijn hoofd.

fleurtjeuh
Berichten: 10309
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 22:49


fleurtjeuh
Berichten: 10309
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 23:10

Wil iemand alsjeblieft helpen of tips geven?
Net mijn haar gewassen(niet CG) en daarna op net niet meer druppend haar Chi Keratin Silk Infusion erin gesmeerd.
Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Best veel pluis en delen worden erg slecht droog doordat mijn haar erg slierterig wordt als het nat is.
Maar wil het niet te veel verstoren, want krullen :P
Er is wel wat golf\krul aanwezig, maar pluist ook erg(logisch gezien ik geen CG spullen gebruik)

Gaat dit wel verbeteren voordat ik een vermogen uitgeef aan CG producten een een bezoek aan een krullenkapper(iemand nog aanbevelingen(nijmegen\arnhem\wageningen))?

SjakieXX
Berichten: 689
Geregistreerd: 30-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 23:18

Voor de dames rondom Hardenberg, ik ga zelf naar Gramsbergen, Hetty's kapsalon, ben er heel tevreden over! Zij knippen ook volgens global curl maar zij heeft ook nog een andere techniek, beide werken voor mijn haar prima!

Anoniem

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 23:33

@fleurtjeuh: je hoeft geen fortuin uit te geven aan een CG routine. Mijn eerste CG haul kostte me hooguit 15 euro en dan had ik nog overbodige dingen in huis gehaald ook. Gewoon beginnen met een goede final wash en daarna niet al te veel aankloten. Je krulpatroon heeft duidelijk wat hulp nodig dus niet al te veel zwaar spul gebruiken en dan kom je al een heel eind. Advies voor een krullenkapper heb ik niet maar voor routine advies kan je echt het beste even Googelen op 'CG kruidvat' ofzo, daar krijg je hele lijsten.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 23:38

fleurtjeuh schreef:
Wil iemand alsjeblieft helpen of tips geven?
Net mijn haar gewassen(niet CG) en daarna op net niet meer druppend haar Chi Keratin Silk Infusion erin gesmeerd.
Voor:
[ [url=m/qEu3ox.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na:
[ [url=m/rkBFph.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Pk1B0E.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZVc6oM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hswOH1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PxYuuq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Best veel pluis en delen worden erg slecht droog doordat mijn haar erg slierterig wordt als het nat is.
Maar wil het niet te veel verstoren, want krullen :P
Er is wel wat golf\krul aanwezig, maar pluist ook erg(logisch gezien ik geen CG spullen gebruik)

Gaat dit wel verbeteren voordat ik een vermogen uitgeef aan CG producten een een bezoek aan een krullenkapper(iemand nog aanbevelingen(nijmegen\arnhem\wageningen))?


Voor zover ik kan zien is je haar behoorlijk beschadigd door de verf??
Dan is het verstandig dat eerst eens uit te laten groeien.
Dan wordt het een stuk gezonder.
Ondertussen kan je uiteraard cg producten blijven gebruiken.
Ik gebruik zelf petal fresh rosemary mint shampoo 1x per week.
En 2 keer per week 'was' ik met Novex Black.(pot van een kilo)
Als leave in gebruik ik af en toe kokosboost van andrelon.
Kosten allemaal de wereld niet.

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 09:00

SjakieXX schreef:
Voor de dames rondom Hardenberg, ik ga zelf naar Gramsbergen, Hetty's kapsalon, ben er heel tevreden over! Zij knippen ook volgens global curl maar zij heeft ook nog een andere techniek, beide werken voor mijn haar prima!

Daar ben ik in september dus geweest. M'n haar was toen mooi gestyled, op een manier die ik niet kan. Maar ik merk verder weinig verschil aan M'n haar en heb nog erg veel pluis.

Ceetje_bokt
Berichten: 5167
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 09:09

Een tip tegen pluis: glijmiddel op waterbasis. Echt, merk maakt niet uit als het maar op waterbasis is.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 10:31

Dat doet bij mijn dan weer niets tegen pluis. Ik ben helemaal fan van de anti-pluis van de Action alleen hebben ze die niet altijd dus je moet dan weer heel vaak de Action in lopen om te kijken of het er is. Niet zo handig in deze tijd.

Als je CG wilt gaan doen zou ik me eerst even flink inlezen fleurtjeuh. Ik wil best tips geven maar zonder inlezen heeft dat niet zoveel zin. Nu heb je er een hele berg siliconen in gedaan en niets wat echt stevigheid aan je haar geeft. Dus er kan zeker meer uit gehaald worden want nu heb je je haar alleen maar slap gemaakt.

Ik vier deze maand mijn één jaar CG en ik ben echt verbaasd wat het opgeleverd heeft. Ik heb zoveel meer haar en zoveel meer lengte. En het zit gewoon veel makkelijker goed en vooral veel langer. Ik denk dat het nog veel beter gaat worden dus ik ga rustig door.

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 10:48

Heb je een foto van die anti pluis Katja?

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 14:23

Afbeelding
Duurde even maar dit is het.

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 14:28

Bedankt! Eens kijken of ze dat hier hebben bij de Action.

Morgen ga ik naar de kapper. Laat ik high en lowlights zetten en ook knippen. Normaal ging ik altijd met gewassen haar naar de kapper. Maar dat schijnt dus heel slecht te zijn als je gaat verven. Dus dit keer maar met gestyled haar heen.

sniesie

Berichten: 240
Geregistreerd: 25-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:39

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat het niet voldoet aan de bokt regels
Laatst bijgewerkt door Sica op 16-02-21 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Dit bericht is verwijderd omdat het niet voldoet aan de boktregels.

sniesie

Berichten: 240
Geregistreerd: 25-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 14:42

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat het niet voldoet aan de Bokt regels
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 16-02-21 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:23

Ik gebruik voor mijn krullen Love beauty and planet sheabutter and sandalwood oil. Is een zachte schampoo z sulfaten. En condioner er bij! V kruitvat.

Hbb ze ook voor gekleurd haar

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 18:36

Ik hoop dat hier iemand zit die mij tips zou kunnen geven, want ik heb 2 producten van curly girl geprobeerd maar ze werkte beide totaal niet.

Ik heb dun, heel pluizig haar dat snel vet word. Ik heb volgens mij type 2 krullen/golven.

Ik heb de shea moisture cocunut shampoo en conditioner geprobeerd, maar dit waren natuurlijk veelte zware producten waar mijn haar super snel vet van werd. Nu gebruik ik de noughty wave hello conditioner en shampoo en ik dacht dat dit een licht product was, maar mijn haar wordt er nog steeds snel vet van. Zo lelijk is het eigenlijk nog nooit geweest... Het is ook heel pluizig en het maakt mijn haar niet golven/krullend. Ik zal een foto toevoegen dan hebben jullie er een beeld bij.

Afbeelding

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:09

Morrie schreef:
ik slaap met een vlecht in, ik doe nooit een elastiekje in m'n haar, ik hoor dan in gedachten mijn haar "help" roepen -O- onderin een vlecht doe ik een badstof rekkertje en ik heb vaak een staart in met zo'n grote speld.


Oooh dacht al.. wat hoor ik toch altijd.

8-)

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:41

Je haar moet vaak ook wennen aan de CG methode. In het begin was mijn haar ook snel vet en had ik ook veel jeuk maar inmiddels kan ik rustig een week zonder wassen.
Wat gebruik je verder na het wassen?

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 23:42

Katja schreef:
Je haar moet vaak ook wennen aan de CG methode. In het begin was mijn haar ook snel vet en had ik ook veel jeuk maar inmiddels kan ik rustig een week zonder wassen.
Wat gebruik je verder na het wassen?


Ik gebruik verder niks na het wassen. De naughy hello wave shampoo en conditioner gebruik ik nu ongeveer 2 maanden, dan zou je wel al resultaat moeten zien toch? Ik zou het niet zo erg vinden als mijn haar er alleen snel vet van zou worden, maar door die shampoo is mijn haar ook dunner en pluiziger dan ooit. Zou dat ook kunnen komen omdat het moet wennen of past het product dan niet bij mij haar?

amoebje

Berichten: 480
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:04

_Femkeeex schreef:
Katja schreef:
Je haar moet vaak ook wennen aan de CG methode. In het begin was mijn haar ook snel vet en had ik ook veel jeuk maar inmiddels kan ik rustig een week zonder wassen.
Wat gebruik je verder na het wassen?


Ik gebruik verder niks na het wassen. De naughy hello wave shampoo en conditioner gebruik ik nu ongeveer 2 maanden, dan zou je wel al resultaat moeten zien toch? Ik zou het niet zo erg vinden als mijn haar er alleen snel vet van zou worden, maar door die shampoo is mijn haar ook dunner en pluiziger dan ooit. Zou dat ook kunnen komen omdat het moet wennen of past het product dan niet bij mij haar?


Na 2 maand zou ik persoonlijk wel verder gaan kijken. Je zou op cg verkoop groepen kunnen kijken of iemand wat verkoopt wat je aanstaan, in de probeer fase is me dat prima bevallen; je betaald niet meer de hoofdprijs en de producten die je zelf niet meer gebruikt ben je ook zo kwijt.

Ik vind de producten van pretty curly girl en van flora and curl fijne lichte producten. Voor het beste krul resultaat zou ik alleen wel als verzorging een lichte leave in gebruiken en voor een wat sterkere krul ook een gel.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:56

Als je haar steeds pluiziger wordt dan mis je waarschijnlijk proteïne. En ik zou zeker iets van gel toevoegen en eventueel een leave in al is dat voor fijn haar met alleen een slag soms wat teveel.

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:21


_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 15:13

Katja schreef:
Als je haar steeds pluiziger wordt dan mis je waarschijnlijk proteïne. En ik zou zeker iets van gel toevoegen en eventueel een leave in al is dat voor fijn haar met alleen een slag soms wat teveel.


Heb je misschien tips voor goede CG producten met proteïne voor fijn haar?