Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:21

Heel herkenbaar. :') Dan laat ik de co wash ook mooi achterwege. Ik had laatst een masker gebruikt die licht zou moeten zijn, ik kon mijn haar mooi vier maal met shampoo wassen totdat het eruit was. :o

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:24

magda_90 schreef:
Heel herkenbaar. :') Dan laat ik de co wash ook mooi achterwege. Ik had laatst een masker gebruikt die licht zou moeten zijn, ik kon mijn haar mooi vier maal met shampoo wassen totdat het eruit was. :o


ja wat voor mij werkt hoeft voor een ander weer totaal niet te werken. Ik ben er door schade en schande achter gekomen dat de manier van aanbrengen/stylen voor mij véél meer uitmaakt dan de producten die ik gebruik. Misschien kan ik er nog meer uithalen, maar voor nu vind ik (met mijn budget) dit ook prima.

marleen_usar

Berichten: 24681
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:28

Afbeelding ik gebruik deze maar dan in het geel ik vind hem heel fijn. Hij is van de action.

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:29

True. Ik heb dus jaren de no poo icm aleppo zeep gebruikt. Maar hoewel dit voor mijn hoofdhuid perfect was, is mijn haar er niet happy mee geworden. Nu hoop ik toch met de CG methode weer meer groei en een gezondere bos te kunnen maken.


marleen_usar schreef:
[ [url=m/grwHom.jpg]Afbeelding[/url] ] ik gebruik deze maar dan in het geel ik vind hem heel fijn. Hij is van de action.


Zit daar iets van boter of olie in?

Qimm

Berichten: 15189
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:33

Ik heb nu een paar keer een hoofdhuidscrub van de HEMA gebruikt, dat bevalt me goed (ik doe het 1x per week)

Citaat:
over dit product
Een scrub voor de hoofdhuid met kokosnoot- en pepermuntolie, zonder SLS en sulfaat. De scrub zorgt voor een diepe reiniging van de hoofdhuid. Het helpt de productophoping te verwijderen, het verzacht en verfrist de hoofdhuid. Masseer de scrub gelijkmatig in de wortels van je haar en spoel goed uit. Gebruik daarna een shampoo en conditioner als normaal. Gebruik de scrub maximaal 2x per week. Bij contact met de ogen, de ogen spoelen met lauw water.

marleen_usar

Berichten: 24681
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:35

Keratine zit er in.

Britt_Sisi

Berichten: 8948
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 11:02

Ik was mijn haar ongeveer 1 keer in de week, soms iets eerder soms iets later. Maar ik spoel het bijna dagelijks (zeker iedere twee dagen) uit onder de douche. Dus echt met alleen water en alle producten er uit spoelen en masseren om daarna opnieuw de routine met leave in, krullencreme, gel en diffuser te doen.
Het wordt dan ook niet echt vet, tenzij ik teveel product er in doe.

Het lukt mij niet om het de dagen na het wassen en stijlen ook weer leuk te refreshen. Mijn krullen zakken nog steeds snel uit helaas.

fotolijstje

Berichten: 2734
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 22:53

Ik heb al een tijdje mijn haar niet CG gedaan. Te kort dus de krul kwam er ook niet echt in. Nu mijn haar langer wordt zie ik er steeds meer slag in komen.
Kan dit? :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 23:44

Ja hoor :j

fotolijstje

Berichten: 2734
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 11:31

Ik heb het eventjes weer gedaan, na een lange tijd omdat mijn haar vrij kort was.
Hoe langer het is hoe meer het gaat krullen bij mij :)

After:
Afbeelding



Before:
Afbeelding

Ik vind het zelf al een heel verschil :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 18:20

Mooi haar heb je! Ik vind het al mooi als ik mijn haar pluisvrij los kan dragen en dat lukt met deze methode goed. Die waves zijn echt leuk bij je.

fotolijstje

Berichten: 2734
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 18:41

Dankje!
Zoals ik al verwachtte waren ze wel aan het eind van de avond echt uitgezakt. Wel zaten ze er langer in dan dat eerst dus dat ik al een vooruitgang.

D_akota

Berichten: 678
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 21:18

Afbeelding

Zojuist deze 2 gekocht. Straks maar 1 uitproberen en de andere een keer als ik thuis ben.

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 16:27

Op vakantie geweest en mijn haar elke dag blootgesteld aan het zoutwater zwembad en aan niet CG shampoo en conditioner. De schade viel op zich mee, mijn haar krulde aardig met behulp van wat reisverpakkingen aan CG-spul. Alleen was de fohn vrij heet, paste mijn diffuser er niet op en was de luchtvochtigheid daar zo hoog, dat mijn haar nauwelijks droogde aan de lucht. Helaas na de vakantie ziek geworden, dus weinig meer aan gedaan en nu maar eens kijken wat er nog te redden valt ;)

Ik heb trouwens zo'n massageborstel voor je haar gekocht en dat is lekker zeg! Ik gebruik 'm als ik shampoo gebruik, voor een hoofdhuidmassage. En zo blijven mijn broze nagels tenminste ook wat langer heel.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 11:35

Mijn haar ging steeds meer de verkeerde kant op, dus ik ben even back to basics gegaan. Less is more en voor een 2A-tje ben ik hier al heel blij mee. Blijf wel lastig en probleempjes houden met cast, product die gewoon op het haar blijft liggen en dus elke keer als ik met mijn handen aan mijn haar kom, aan mijn handen blijft kleven. Sticky fingers :') Haar wat naar mijn zin net te droog is en wat meer klit dan voorheen, maar met zoveel meer krullen doe ik het ervoor.
Afbeelding

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 15:38

Ik gebruik ook echt weinig product en op kletsnat haar. Dat helpt maar niet elk product gaat goed.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 22:56

Kletsnat helpt bij mij dan weer niet. Dan ben ik uren bezig het droog te fohnen :+ Als ik onder het water wegkom gaat mijn haar in een microvezeldoek. Ik droog mezelf af en dan doek eraf en doe ik een beetje Yari curl activator erin. Dan een minuut of 10 in een oud T-shirt op mijn hoofd. Haal het eruit en doe er wat Syoss keratin mouse in. Flink crunchen en dan drogen met een diffuser.
Teveel proteine kan mijn haar niet tegen. En met gesloten schubben blijft al het product erop liggen.
Refreshen doe ik meestal met water met wat cremespoeling erdoor. Dag 3 of 4 wil ik nog wel eens de Yari lightweight detangler gebruiken, maar die maakt het ook sticky-er.

Kinke

Berichten: 20570
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 11:10

ziet er heel goed uit Rina. Mouse werkt totaal niet bij mijn waves, het wordt een beetje plakkerig.
Jij gebruikt geen gel?

Evelyne79

Berichten: 4007
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 12:02

3 dagen knot in gehad in saunaAfbeelding

Zit niks meer van product in inmiddels hihi

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 16:46

Kinke schreef:
ziet er heel goed uit Rina. Mouse werkt totaal niet bij mijn waves, het wordt een beetje plakkerig.
Jij gebruikt geen gel?


Alles is bij mij plakkerig :P Gel heb ik wel gebruikt, maar bij elke soort was na een uur de krul er alweer uitgezakt. Gel lijkt dus te zwaar voor mijn haar.

Kinke

Berichten: 20570
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 16:54

ligt er wel aan hoor, er zijn wel lichte soorten gel.
Ik kan echt niet tegen plakkerig haar :D

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 18:00

Mijn haar is plakkerig of ik nu gel of mouse gebruik :+ Lage porositeit en fijn haar, alles blijft erop liggen.
Bloucleme zou een hele lichte gel moeten zijn, maar is niet sterk genoeg.

Kinke

Berichten: 20570
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 18:47

welke gel van boucleme, de super hold styler of de curl defining gel?
Soms helpt het om 2 verschillende gels te gebruiken over elkaar

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 20:36

Ik gebruik nu de As I Am curling jelly en die plakt niet, is niet zo zwaar en geeft een mooie krul. Ik ben er wel tevreden over. Daarnaast gebruik ik een mousse van Yari en een curl activator van de kapper.

Kinke

Berichten: 20570
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 09:05

hier ook grote fan van de As I am curling Jelly. Ik gebruik momenteel alleen deze met daarbij gel (treluxe). Gisteren voor het eerst de kinky Curly custard gel geprobeerd, tot nu toe erg onder de indruk :)